پیش بینی بورس فردا ۱۶ آذر ۹۹

بورس فردا چه خواهد شد؟

بورس امروز ۱۵ آذر ۹۹ به یک قدمی کانال ۱.۵ میلیون واحدی رسید و در آستانه فتح این کانال می‌باشد. میرمعینی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس درباره پیش بینی خود از بورس فردا ۱۶ آذر ۹۹ و همچنین وضعیت شاخص کل تا تیر ۱۴۰۰ گفت.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 05 December 2020
بورس امروز ۱۵ آذر ۹۹ در حالی کار خود را آغاز کرد که در همان ابتدا، فشار فروش در نماد‌ها بسیار بالا بود و همین مسئله موجب شد تا شاخص کل نیز کاهش ارتفاع دهد، اما پس از گذشت یک ساعت از معاملات، شاخص کل دوباره به بازه سبز و مسیر صعودی بازگشت.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در نهایت شاخص کل امروز ۱۵ آذر ۹۹ در پایان معاملات با افزایش ارتفاع ۱۹۷۳۱ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد رشد، بر روی کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۲ واحدی آرام گرفت تا در یک قدمی فتح کانال ۱.۵ میلیون واحدی قرار گیرد.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز امروز رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت و این نشان می‌داد که همچنان اقبال سهامداران به سهام کوچک بیشتر می‌باشد. شاخص کل هم وزن با رشد ۲.۰۶ درصدی امروز خود را به ارتفاع ۴۳۱ هزار و ۸۶۳ واحدی رساند.  

حالا پرسش این است که آیا فردا شاخص کل می‌تواند کانال ۱.۵ میلیون واحدی را بازپس بگیرد؟ روند صعودی بورس تا کجا ادامه خواهد داشت؟


شاخص کل در تیر ۱۴۰۰ در چه محدوده‌ای خواهد بود؟

حمید میرمعینی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: به احتمال زیاد فردا شاخص کل، کانال ۱.۵ میلیون واحدی را نیز رد خواهد کرد. دلیل هم این است که سهم‌های شاخص ساز از جمله بانکی ها، خودرویی‌ها و معدنی‌ها اوضاع مناسبی دارند. وی افزود: اگر این عبور از ۱.۵ میلیون واحد پرحجم باشد، روند همچنان صعودی باقی خواهد ماند به خصوص این روند صعودی در صنایعی که از کاهش تنش‌های سیاسی منتفع خواهند شد، ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در کل عامل تضعیف کننده‌ای در حال حاضر برای بورس مشاهده نمی‌شود و روند رو به رشد بورس ادامه خواهد داشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که این روند صعودی بورس تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: رشد‌های بیشتر بورس نیازمند محرک‌های بیشتری از جمله خبر‌های مثبت در حوزه سیاسی است. پیش بینی من این است که تا تیر ۱۴۰۰ شاخص کل به محدوده ۳ تا ۳.۵ میلیون واحد برسد البته این رشد به صورت فراگیر و شارپی نخواهد بود و دلیل این است که رشد در همه گروه‌های بورسی اتفاق نخواهد افتاد و بیشتر در صنایعی شاهد رشد خواهیم بود که از گشایش‌های سیاسی و اقتصادی و کاهش محدودیت‌های تحریمی نفع می‌برند که از آن جمله می‌توان به صنعت خودرو، معدنی، پتروشیمی و بانک  اشاره کرد و دو صنعت دارویی و غذایی هم به دلیل تاثیر از تغییرات در قیمت گذاری دولتی رشد را تجربه خواهند کرد.
 
منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار