بازدید 29319

اعتراض نمایندگان به افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها برای سال آینده مورد قبول نمایندگان نیست و این افزایش باید بر اساس تورم انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 05 December 2020

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت:قطعا این پیشنهاد دولت در بودجه سال آینده مورد قبول نمایندگان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها باید بر اساس قانون و تورم سالیانه افزایش یابد، ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی در چند روز آینده درباره افزایش حقوق‌ها با نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا با یک بررسی منطقی به نتیجه واحد برسیم.

نماینده گرمی در مجلس با تاکید براینکه در سال ۹۹ حقوق کارگران کمتر از تورم افزایش داشت و باید در سال آینده این موضوع جبران شود، افزود: طبق آمار رسمی که اعلام شده تورم ۴۰ درصدی داریم که باید بر اساس این عدد نرخ حقوق کارگران و کارمندان افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: حداقل باید حقوق کارگران در سال آینده ۳۵ درصد افزایش داشته باشد تا آن‌ها بتوانند در این شرایط مایحتاج اولیه خود را تامین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۹
اصولگرایان عزیز امروز برای خودشیرینی نگران مردم و حقوقشان هستند.. مملکت را که در دست گرفتند خون مردم را در شیشه میکنند ... ما نگران لازم نداریم نه اصلاح طلب و نه اصولگرا.. دست از سر مردم بدبخت بردارید که همه تان سر و ته از یک قماشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
مجلس انقلابی ببینیم به این یکی عمل می کند و حقوق ها را 40 درصد افزایش می دهد یا فقط دنبال تحریم ضع کردن
به اسم تحریم رفع کردن بر کشور است
صرف مخالفت بی منطق چاره ساز نیست همین25 درصد رو هم خیلی از شرکتها نمی تونن بدن چون درآمد شرکتها هم پایین اومده شما منابعش رو مشخص کن بعد مخالفت کن
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
با سلام واحترام باید به عرض برسانم کارگر و کارمند بیچاره چه گناهی مرتکب شده اند که بایستی تاوان هزینه های بالای زندگی را بپردازند. متاسفانه دیگر با این حقوق ها جایی برای زندگی نمانده است .امیدوارم نمایندگان تشکل های کارگری در این قضیه کوتاه نیایند.اگر هم اخراج بشیم بهتر از اینه که کار کنیم و از گرسنگی بمیریم.به هر حال مسئول وضعیت کشور کارگران نیستند که هزینه رو هم باید اون ها از نداشته هاشون پرداخت کنند.باتشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
هومن جان همین شرکتها وقتی درامد داشتند وکرونا نبود حق وحقوق کارگران خودشان را هم براساس قانون کارپرداخت نمیکردند والان کارفرمایان نزده میرقصند چون بهانه دارند برای عدم افزایش حقوق درثانی ایااینها افازیش قیمت نداشتند؟ اگر تولیدی هستند کالاهایشان را چندبرابر افزایش دادند واگر خدماتی هستند اجرت کارشان را افزایش دادند حالا نوبت به حقوق کاگران رسید منابع ندارند؟
حقوق کارمندان دولت می دهد هرچند افزایش یابد ولی افزایش کارگران با این افزایش منجر به تعطیلی یا اخراج کارگران می شود
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
به هیچ وجه حتی افزایش دو برابری حقوق کارگران باعث تعطیلی کارخانه یا اخراج کارگران به صورت عمده نمی شود مگر کارخانه هایی که خودشان از پایه مشکل اساسی داشته باشند که حتی در صورت افزایش نیافتن قابل توجه حقوق کارگران دیر یا زود آن کارگر را اخراج خواهند کرد.... با توجه به دلار 25 هزار تومنی همین الان حقوق کارگر ساده تا متخصص و کارشناس حداقل یک چهارم متوسط حقوق در چینه.... چینی که دنیا رو فقط به خاطر نیروی کار ارزان ورشکست کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
پس این افزایشهای روزانه در قیمت کالاها از کجا میاد؟ برای رضای خدا قیمتها رو بالا نمیبرید؟
اگر قرار به تعطیلیه تعطیلش کنین بره ولی اینقدر دروغ تحویل دیگران ندهید.
من خودم حقوق بگیرم ولی چندسیوال از نمایندگان محترم......آیاافزایش بیشتر از پیشبینی دولت امکان پذیر هست ؟اگر هست از کدام منابع؟ضمنا نرخ تورم را نمایندگان برای سال اینده چقدر پیش بینی میکنندواصلا در این شرایط ناپایدار اقتصادی امکان چنین پیش بین وجود دارد؟ ودر نهایت دولت آقای روحانی دولت مستعجل میباشد ودر 1400قدرت به دولتی جدید واحتمالا در خط وجریان شما قرار میگیرد انوقت فکر چگونگی انجام انرا توسط دولت طرفدار خود کرده اید؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
همین الان جناب حاجی بابایی گفته از 850 هزار میلیارد تومان منابع بودجه فقط 250 هزار میلیارد تومان ان قابل تحقق و بقیه خیالی است و این بودجه قابلیت اجرا ندارد ان وقت این شازده ها دنبال افزودن چند صدهزار میلیارد تومان دیگر به این بودجه هستند.فکر کنم برای اینکه یک بار برای همیشه مملکت درست شود باید ما هم دچار اقتصاد ونزوئلایی شویم تا همه بفهمند با دادن کاغذ باطله ای به نام اسکناس بی پشتوانه معیشت مردم بهبود پیدا نمی کند و لازمه بهبود معیشت رشد اقتصادی و افزایش تولید و عرضه است.بد یا خوب بالا یا پایین قدرت اقتصاد ما همین است و بدون رشد اقتصادی هیچکس نمی تواند معیشت مردم را بهبود دهد و حتی در وضع امروز نگه دارد.
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
استاد گرامی حقوق بگیر.لطفا متن و کامل بخوانید .منظور حقوق کارگرهاست و دولت مستقیم تعهدی در قبال پرداختش نداره. ولی چون کارفرماهای بزرگ لابی دارن نمیذارن که افزایش تورمی بهش بخوره و کارگرها هر ساله در حال بدبخت تر شدن هستن.ضمنا شما که دل میسوزانید لطفا بفرمایید که افزایش متوسط 70درصد حقوق آموزش و پرورش در سال 99 یا 60 درصد صداوسیما و ... و 70 درصد بازنشسته های دولتی از کجا تامین میشه؟ مگر نه اینستکه از بودجه عمومی و غیر مستقیم از جیب همون کارگر بنده خداست که همیشه
با این شعارهای دروغ جلوی افزایش حقوقشان گرفته
.میشه
ببینیم و تعریف کنیم . همین یک کار را ببینیم مجلس انقلابی انجام می دهد یا نه.
در این دو سال اخیر قشر حقوق بگیر و نیروی کار و نسلشان پودر شد و تمام.
در شهر ها آپارتمان معمولی متری 25 میلیون به بالاست. یعنی برای خرید یک آپارتمان صد متری حداقل 2.5 میلیارد تومان برابر با 500 ماه حقوق یک کارمند معمولی( 42 سال) نیاز است!
باز بحث بودجه شد و دوباره اين دعواي زرگري بين مجلس و دولت براي افزايش حقوقها و سر كار گذاشتن ملت بيچاره!
لطفا منبع پایدار معرفی کنید و بعد حقوق ها را 40 درصد افزایش دهید. وگرنه دست در جیب مردم کردن است مثل ایده ال خودتان معجزه هزاره سوم
آذر آمد و دادن گزارش بودجه به مجلس و شیره مالیدن سر گارگرها تا تصویب اضافه حقوق در دولت و مجلس.بس است همان بازی های تکراری را انجام دهید.
سلام: در کشوری که طی دوسال دلار بیش از800 درصد رشدداشته و از 3700تومان به 30000هزار تومان در نوسان است و به تبع آن سیل لجام گسیخته افزایش قیمت هاراروزانه ،ماهانه و سالانه را در همه ااجناس شاهد هستیم در کشوری که تورم واقعی بیش از 200درصدی است .دولت یک بار درسال حقوق کارمندان ،بازنشسگان و کارگران را بر خلاف نص صریح قانون بسیار پائین تر از نرخ تورم افزایش می دهد .این کار در کجای قاموس عدالت اسلامی جای می گیرد؟ فاین تذهبون؟
آقا شما اگر فکر بهبود زندگی مردم حقوق‌بگیر هستی و از نظرت افزایش حقوق در سطح کلان اقتصادی مشکل‌ساز نیست، چرا می‌خوای تا ۴۰ درصد فقط رشد داشته باشه؟ بگو ۹۰ درصد، ۲۰۰ درصد یا بیشتر که خیلی به همه خوش بگذره.
اما اگر افزایش زیاد حقوق از نظر شما می‌تونه مشکل‌ساز باشه، می‌شه بگید معیار شما برای سنجش افزایش بهینه چیه که مشکلات آتی هم ایجاد نکنه؟ یا سواد کاری رو ندارید نظری ندید، یا دارید با دلیل و منطق نظر بدید. همینجوری دور هم نشستین می‌گید زیادش خوبه!
دوستان کارفرمای همیشه در صحنه چه سریع آمدن و کامنت میذارن.
اولا که نترسید افزایش حقوق کارگرهای بیچاره آخرش همون 25 درصده و هر ساله از این حرفهای صد تا یک غاز میزنن و تهش هیچیه. ثانیا وقتی هر روز افزایش قیمت به تولیدتان میزنین و مبلغ سود بالاتر میره چرا برا افزایش حقوق کارگر زورتان میاد. اصلا شما که اینقدر کارگر برایتان بی ارزشه خب همه رو مرخص کنید و خودتان مشغول بشد .اینجوری پولهایتان هدر هم نمیرود.
ضمنا" دولت محترم علاوه بر افزایش سالانه حقوق کارمندهاش طبق بودجه ، به بهانه های دیگر حقوقها رو بالا میبره مثل آموزش و پرورش یا صدا و سیما و .... که تو سال 99 عملا حقوق دریافتی شان 70 -80 درصد اضافه شده است. یا همسان سازی حداقل حقوق بازنشسته ها که با بوق و کرنا و منت برا کارگرا شده 2700 و بعدش برا کارمندا 3800.
جالبه که مردم به جایی رسیدن تو این مملکت که حتی اگه کسی از حقشون بخواد دفاع کنه باز میان بد و بیراه میگن. کاش دولت روحانی همچنان ادامه دار بود و اون برای این مردم باقی میموند که کاملا مردمانش رو میشناسه و به روحیات و خواسته هاشون واقفه (گرسنه نگه دار تا ...). از قدیم گفتند خلایق هرچه لایق.
شنبه ۱۵ اذرساعت ۱۱:۱۶
دلار ۲۶۳۰۰
سکه ۱۲۴۰۰۰۰۰
بورس : طبق روال چندروزگذشته اول نزولی بود بعد بردنش بالا !
نمایندگان محترم. دولت فقط بتونه فکری برای منابع مالی ، برای خرید ماشینهای دو م و سوم شما باشه که بتوانید به مردم مستضعف سری بزنید و احوال ازشون بگیرید
مخالفت این اقایان جهت رفع تکلیف است یعنی باری به هرجهت حرفی زده باشند
چقدر برای حفظ قدرت چند ساله کثافت کاری می کنند
من خودم کارمندم ولی میدانم افزایش بیشتر حقوق یعنی تورم بیشتر
چون کشور به شدت وابسته به خارج هست و هیچ پشتیبانی اقتصادی ندارد
در سال 90 كه تورم سالانه 21.5% بود و حقوقها را فقط 9% افزايش دادند
يا سال 91 كه با تورم سالانه 30.5% افزايش حقوق 17.9% شد،
اين دلواپسان و دلسوزان!!!! كجا بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق را به فرانک سویس بدهید
لازم هم نیست هر سال افزایش دهید
چون فرانک اصلا کوین ندارد
من کارمند دولت هستم. نمایندگان وزیران اساتید صدا و سیما و ..... حقوق بگیر دولت هستند چه سر کار باشند چه در منزل، حقوقشان از بودجه بیت المال که قسمتی از آن از طریق مالیاتی که غیر دولتیها پرداخت می کنند تامین می شود سر ماه پرداخت می شود. خدا وکیلی در این دوران کرنایی به فکر افرادی باشید که هیج در آمدی ندارند و شغلهایشان تعطیل شده. شما نماینده تمام اقشار هستید نه فقط نماینده حقوق بگیران دولت که افزایش هرچه بیشتر حقوق روی حقوق خود شما هم تاثیر مثبت داره
دروغ میگن اگه مجلس راست میگه چرا دولت رو مجبور نکرد حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی رو همسان سازی کنه 75درصد بازنشسته ها ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 3میلیون مستمری دارن چرا حقوق همه بازنشستگان نفت وکشوری ولشکری میلیونی همسان سازی شد اما برای بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی طرح ظالمانه متناسب سازی رو اجرایی کردن که مبلغی بین 150تا 400هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد.خداازتون نگذره
شما منابعش پیدا کن 100 درصد افزایش بده. شما تبلیغات کن برای ریاست جمهوری که اگر مردم شرکت نکنند حتما پیروز می شوید و حتما کشور خسارت های فراوان خواهد دید. مردم نباید زمان احمدی نژاد و یک دست بودن حاکمیت را فراموش کنند رفتاری که همچنان تاوانش را می پردازیم.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی