بازدید 54402
پیمانه اقتصادی

رئیس مجلس: مرغ ۲۹ هزار تومانی، اوج بی عرضگی است/ نقدینگی هزاران میلیارد تومانی بورس کجا رفت؟ / تغییر کانال قیمت دلار از ۲۴ به ۲۵ / چرا تورم تابستان افزایش یافت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ چرا طلای جهانی گران شد؟ واردات خودرو همچنان ممنوع است؟ اینترنت در صورت رشد ترافیک ارزان‌تر می‌شود، دلایل گرانی تخم مرغ در بازار و اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ چرا طلای جهانی گران شد؟ واردات خودرو همچنان ممنوع است؟ اینترنت در صورت رشد ترافیک ارزان‌تر می‌شود، دلایل گرانی تخم مرغ در بازار و اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت را در بر دارد.

نمادهای پربیننده بورس کدامند؟

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای ایران خودرو، مخابرات، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان و تولید نیروی برق آبادان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت، پیمانکاری صنعتی، اطلاعات و ارتباطات، عمده فروشی، سایر واسطه گری های مالی،  مخابرات، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، استخراج زغال سنگ، شیمیایی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، واسطه گری های مالی و پولی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سایر حمل و نقل، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، هتل و رستوران، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، کانی غیرفلزی، خودرو و قطعات، محصولات چرمی، استخراج کانه‌های فلزی، چندرشته ای صنعتی، دستگاه های برقی، فرآورده های نفتی، رایانه، کاشی و سرامیک، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، سیمان، آهک و گچ، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، دارویی، سرمایه گذاری‌ها، خرده فروشی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، لاستیک و پلاستیک، فنی و مهندسی، محصولات کاغذی، ماشین‌آلات و تجهیزات و چاپ با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند. همچنین نماد منسوجات، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی، قند و شکر، زراعت و خدمات وابسته و محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری از جمله نمادهایی بودند که بازدهی منفی را در بازار به همراه داشتند.

رئیس مجلس: مرغ ۲۹ هزار تومانی اوج بی عرضگی است

محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: حداقل دو سال است که داریم ۱۵ میلیارد دلار، ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گذاریم. من می‌گویم اگر تحریم ۵ میلیاردی می‌آمد، این ۱۵ میلیارد را داریم که ۴۲۰۰ آن را در شش ماهه به نهاده‌های دامی دادیم و به این ترتیب، مرغ کیلویی ۹ هزار تومان را ۲۹ هزار تومان کردیم. این در حالی است که بابت این کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی از ما دریافت شده، این اوج بی عرضگی است، این اوج چوب حراج زدن به اموال بیت المال است. نمی‌گویم که در شرایط تحریمی، روی سیستم بانکی کشور فشار نیست، اما در شرایطی که ما پول داریم یا نداریم، به راحتی به این میلیارد‌ها دلار چوب حراج می‌زنیم. اینجاست که من به جرات می‌گویم ۳۵ درصد مشکلات سهم تحریم است و ۶۵ درصد سهم سوء مدیریت؛ این‌ها واقعیت‌هایی است که وجود دارد و باید پذیرفت.

نقدینگی هزاران میلیارد تومانی بورس کجا رفت؟

قالیباف همچنین با اشاره به مشکلات بورس گفت: بورس تا قبل این که مردم به قول مسئولان اعتماد کردند، وارد بازار سرمایه شدند، دو هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کل ارزش آن بود، اما وقتی نقدینگی هدایت شد، بیش از دو هزار میلیارد تومان نقدیندگی وارد آن شد؛ اما این نقدینگی کجا رفت؟ اگر بگویم هر روز موضوع بورس و مسائل حساس اقتصادی دغدغه اصلی ماست مبالغه نکردم.

در همین شش ماه گذشته، دولت در شورای عالی اقتصاد می‌خواست قانونی در خصوص سود شرکت‌ها برای افزایش سرمایه تصویب کند؛ اما من در آن شورا به رئیس جمهور گفتم اجازه بدهید این مصوبه آن جا تصویب نشود، زیرا اعتبارش یک ساله است و یک سال هم قابل تمدید است و مردم خیلی نمی‌توانند به آن اعتماد کنند، چون ممکن است قانون عوض شود. این لایحه را به مجلس آوردیم و در مدت سه هفته، دو فوریتش تصویب شد و به کمیسیون رفت و در صحن آمد و به تصویب رسید و پس از ارسال به شورای نگهبان، تایید و به دولت ابلاغ شد. اما متاسفانه در بورس به درستی اجرا نشد که ناشی از سوء مدیریتی است که گفتم؛ البته ما پیگیری می‌کردیم و آن را به شدت پیگیری می‌کنیم تا این کار انجام شود.

وی گفت: این قانونی که در قالب لایحه دو فوریتی تصویب کردیم، دقیقاً برای افزایش سرمایه از محل سود سهام بدون حق تقدم است؛ یعنی اجازه دهیم که مردم بیایند در همان ارائه اولیه سهام، این کار انجام شود. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اینکه در بورس، برای کسانی که کار درست انجام نمی‌دهند برخورد امنیتی و قضایی شود، مخالفم، اما مدیران بورس باید نظارت دقیقشان را انجام دهند و به همین علت با وزیر اقتصاد و رئیس بورس مرتب جلسات متعدد داشتم و به آنان گفتم شما برای نظارت قانون دارید و باید با اعمال انضباط با تخلفات اداری برخورد کنید. شما حق دارید که جریمه و اعمال محدودیت کنید؛ در این بخش، سوء مدیریت وجود دارد.

تغییر کانال قیمت دلار از ۲۴ به ۲۵

بررسی بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، نشان می‌دهد قیمت دلار با افزایش حدود ۸۰۰ تومانی از کانال بیست و چهار هزار تومانی به کانال بالاتر رسیده و در پایان هفته، به قیمت ۲۵۴۷۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شده است. همچنین هر یورو در این مدت به رقم ۳۰۹۰۰ تومان رسید که نسبت به شروع هفته، ۱۴۰۰ تومان افزایش نرخ داشته است.

چرا طلای جهانی گران شد؟

دیروز در بازار‌های جهانی، قیمت هر اونس طلا با ۹.۸ دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت ۱۸۴۰.۶۰ دلار به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته، ۶۷ دلار کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته با ۳۶۳ دلار افزایش همراه شد. قیمت این فلز گرانبها در کمترین زمان به قیمت ۱۸۳۱ دلار و در بیشترین زمان به قیمت ۱۸۴۱.۶۰ دلار معامله شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم قیمت نقره ۱۵ سنت کاهش داشت و به قیمت ۲۳.۹۴ دلار به فروش رفت. فلز گرانبهای پلاتینیوم ۱۶ دلار افزایش داشت، اما فلز پالاتیوم ۱۱ دلار با کاهش همراه شد.

رویترز نوشت: امروز قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۲.۵ سال گذشته روند صعودی در پیش گرفت. امروز ارزش دلار تحت تاثیر خوش بینی به تصویب بسته حمایتی آمریکا برای کمک به اثرات بیماری کووید ۱۹ بر اقتصاد این کشور، کاهش یافت. جولوس بار تحلیلگر بازار گفت: «ارزش دلار امروز کاهش یافت و باعث تقویت قیمت دلار شد.» خوش بینی به تصویب بسته حمایتی کووید ۱۹ در آمریکا و نیز پیشرفت در واکسن این بیماری، باعث کاهش ارزش دلار و در دیگر سو، تقویت اونس جهانی طلا شد.

چرا تورم تابستان افزایش یافت؟

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به تحلیل تورم در تابستان ۹۹ پرداخته و اعلام کرد:نرخ تورم و نوسانات آن، یکی از مهم‌ترین متغیر‌های اقتصادی علامت دهنده به فعالان اقتصادی است.
از مهمترین علل افزایش نرخ رشد شاخص قیمت مصرف کننده در فصل تابستان را می‌توان افزایش انتظارات تورمی دانست که خود را در رشد سهم پول (به عنوان جزء سیال و تورم زای نقدینگی) از نقدینگی نشان می‌دهد و از ابتدای سال ۱۳۹۹ شدت گرفته است. افزایش انتظارات تورمی به علت رشد پایه پولی و نقدینگی و...، باعث شده تا تمایل به نگهداری پول (به عنوان جزء سیال و تورمزای نقدینگی) به جای شبه پول در تابستان به شدت افزایش یافته و رشد پول نسبت به شبه پول فاصله زیادی بگیرد. اتفاقی که در شهریورماه ۱۳۹۷ نیز رخ داده بود. به طور کلی نمودار ۵ نشان می دهد، روند فزاینده رشد پول از پاییز ۱۳۹۸ آغاز شده و در سال ۱۳۹۹ شدت گرفته است. در بازه یک ساله (شهریورماه ۱۳۹۹ نسبت به شهریورماه ۱۳۹۸) در حالی که نقدینگی ۳۶ درصد رشد داشته، پول ۸۰ درصد و شبه پول ۲۸ درصد رشد داشته است. این موضوع نشان از افزایش قابل توجه انتظارات تورمی و کاهش نرخ سود حقیقی متناسب با آن را دارد.

رئیس مجلس: مرغ ۲۹ هزار تومانی اوج بی عرضگی است/ نقدینگی هزاران میلیارد تومانی بورس کجا رفت؟/ تغییر کانال قیمت دلار از ۲۴ به ۲۵ / چرا تورم تابستان افزایش یافت؟

واردات خودرو همچنان ممنوع است؟

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: اعمال حقوق ورودی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در بخش درآمدی دولت در لایحه بودجه، به معنی آزادسازی واردات خودرو نیست و همچنان واردات آن ممنوع بوده و در خصوص آزاد سازی واردات خودرو تصمیم جدیدی گرفته نشده  است. خانلو توضیح داد،هم اکنون تعدادی از خودروها به دلایلی از جمله مشکل قضایی در گمرک دپو مانده که هنوز در مورد ترخیص آن ها تصمیم گیری نشده و ممکن است در سال آینده با رفع موانع ترخیص شوند؛ بنابراین، از محل آن حقوق ورودی به عنوان یکی از محل های درآمدی دولت در لایحه بودجه پیش بینی شده است. /ایسنا

اینترنت درصورت رشد ترافیک، ارزان‌تر می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود، از کاربران خود خواست، سوالاتی را مطرح کرده تا به آنها پاسخ دهد. او در پاسخ به این که چرا اینترنت گران شده، گفت: نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه در صورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد. وی درباره اینترنت دانش‌آموزان و همچنین مشکلات این سامانه توضیح داد: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود. سرورهای شاد در برخی ساعات کم می‌آورد. پیگیری مشترکی با وزیر آموزش و پرورش از همراه اول که نرم‌افزار شاد را توسعه داده کرده‌ایم که در حال رفع مشکل هستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات افزایش قیمت گوشی‌ و لپ‌تاپ و راهکار کاهش قیمت این کالاهای الکترونیکی بیان کرد:‌ راهکار اصلی بی‌شک بالا رفتن ارزش پول ملی است که تحریم‌های ظالمانه کاهش جدی یافته است. در این شرایط، ما تولید گوشی ارزان‌قیمت و متناسب داخلی را پیگیری کردیم. البته تمام توان ظرفیت کارخانه‌های داخلی به تولید تبلت اختصاص پیدا کرده تا نیاز دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

دلایل گرانی تخم مرغ در بازار

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت: افزایش ۲۰ درصدی نرخ رسمی نهاده‌های اصلی در دو هفته گذشته باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده است. همچنین افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل هم مزید بر علت شده و قیمت تخم مرغ را افزایش داده است. با شرایط و نرخ مصوب فعلی تخم مرغ که ۱۲ هزار تومان در درب مرغداری است، تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع موجب کاهش تولید و عرضه تخم مرغ شده است. ترکاشوند تاکید کرد: مسئولان قول داده‌اند هفته آینده نرخ مصوب تخم مرغ درب مرغداری را اصلاح کنند که در صورت تحقق این موضوع و به صرفه بودن تولید این محصول بار دیگر افزایش می‌یابد. افزایش تولید به معنی افزایش عرضه تخم مرغ به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب جدید است که همین موضوع موجبات کاهش قیمت فعلی تخم مرغ را فراهم می‌آورد. امیدواریم شرایط عرضه گسترده تخم مرغ به بازار با اصلاح نرخ تخم مرغ فراهم شود تا به این ترتیب هم تولیدکنندگان متضرر نشوند و هم مصرف کنندگان با قیمت پایین‌تر این محصول را خریداری کنند.

اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص می‌شود. وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نخواهد بود. زنگنه با بیان اینکه تصمیم‌ نهایی در ماه‌های آینده و در نشست‌های آینده گرفته می‌شود، ادامه داد: هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بود و به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه‌ است. با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند. به نقل از شانا، زنگنه درباره تأثیرگذاری این تصمیم بر قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد، زیرا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه رقم زیادی نیست، ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده است و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۹
به نظر من ۹۹ درصد مشکلات داخلیه ۱ درصد از تحریم
علت گرانی تخم مرغ، گرانی مرغ، و علت گرانی مرغ، گرانی تخم مرغ است
اینها ربطی به ناتوانی دولت ندارد حالا اگر پراید زا به 150 میلیون رساندند و دلار را به 32 هزار تومان کلی افتخار است
قالیباف: آقای روحانی ما و مردم هول نشدیم، ٧سال است منتظریم کار کنید!
به آقای قالیباف امیدوارم
آقای قالیباف تبلیغات انتخاباتی رو زود شروع کردند البته با حماست صدا و سیمای و چقدر شبیه خواندن انشاء بود اگر راست میگید چند کارشناس خبره اقتصادی بیارید تا نظرات تون رو بچالش بکشند احمدی تژاد هم میگفت تیم اقتصادی ما گلوگاه های اقتصادی رو پیدا میکنند و روشون کار میکنند روحانی هم میگفت چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که ...
نتیجه حرف هاشون رو دیدیم
آقای قالیباف مردم عاقل هستند
آقای قالیباف این حرفها را عمه بنده هم میزند نقش شما بعنوان رییس مجلس چیست؟ فقط انتقاد کنی که بلکه رییس جمهور شوی و قیمت مرغ با ادامه تحریمها به ۹۰ هزار تومان برسد. امثال شما که با رای مردم انتخاب نمی شوند . بجای حرف به سهم خودت برنامه ریزی کن بلکه مشکلی کمتر شود
آقای قالیباف درست فرمودند اوج بی عرضگی ملت است که به شما صاحبان قدرت اصولگراها و اصلاح طلب ها اجازه داده اند زندگی و معیشت مردم را به بازی بگیرید
و زرنگی و تخصص ، حتما به این است که کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی از پول شهرداری را در ۱۲ سال مدیریت
بدون سند و حساب و کتاب و پاسخگویی رها کنید
و پاسخ نامه های رسمی شهردار جدید و شورای شهر را هم ندهید !!!!!!؟؟؟؟؟؟
این حرفها جز ایجاد تشنج بین مجلس ودولت وبه ضرر ملت هیچ سودی ندارد به اندازه کافی فشار های اقتصادی اجتماعی وروانی به مردم وارد کردید دیگر تحمل مردم تمام شده ونمی توانند کمر راست کنند این حرفها مطمئنا باعث ایجاد فشار بر روی مردم خواهد شد وتورم وگرانی افسار پاره خواهد کرد فعلا کارهای اجرائی دست دولت هست هرکاری بخواهد انجام خواهد داد واین کارها به ضرر ملت خواهد بود چون کسانی که در راس امور کشور هستید دغدغه مردم را ندارند واین فشارها فقط باعث بدبخت تر شدن مردم خواهد شد واز دست شماها کاری بر نمی اید این اختلاف مابین شماها مسئولین فقط جناحی وسیاسی است وهیچ ربطی به مردم بیچاره ندارد
مگه‌تبلیغات‌انتخابات‌شروع‌‌شده‌.
کیلویی 29هزار تمن
یک مرغ تقریبا میشه 60هزارتمن
عجب !!!.عملکرد شما رو دیدیم و انشالله خواهیم دید !!!! حواستون باشه چه قولهایی میدید
همه تا قبل اینکه مسئول اجرا بشن میگن با عرضه هستن.
به عمل که میرسه هیچ فرقی ندارن
نمیشه بری توی اب و پاهات خیس نشود.مرغ ۲۹‌هزار تومانی نشان دهنده بی عرضگی است اری اما عامل بی عرضگی را اشتباه معرفی نکنید.عاملش سرکوب تولید ملی با قیمت گزاری دستوری خود مرغ و دان است که تولید را برای تولید کننده غیر اقتصادی کرده است .در دهه ۸۰ در زمان وفور دامد نفت ۱۵ سال نرخ ارز را در شرایط تورم ۱۵ درصدی ثابت نگه داشتند و به جای ایجاد کشاورزان بزرگ تولید کننده دان مرغ ،سلاطین واردات دان مرغ را ایجاد کردند.حالا هم دیگر ارزی برای این کار ندارند چون دوران نفت تمام شده است پس باید دلار ۳۰دهزار تومانی امسال و ۵۰ هزار تومانی سال بعد را باور کنیم اگر بدون توجه به علم اقتصاد با رویه های پوپولیستی جلوی تولید نقدینگی در کشور را نگیریم رفاه وقتی ایجاد می شود که رشد اقتصادی و تولید داشته باشیم نه وقتی که جیبمان را باکاغذهای بی ارزش چاپ شده در بانک مرکزی پر کنند
اوج بیعرضگی رو شک نداریم فقط این کلک قدیمی انداختن مشکلات رو بخشی از حاکمیت رو دیگه هرچی زور میزنیم نمیتونیم باور کنیم
درود برریاست مجلس وتک تک نمایندگان شجاع که مقتدرانه جاده یکطرفه برجام بی مصرف رامسدود کردند و موجب غرور ملت شدند
قالیباف بیاد بدتر میکنه
نمیدانم اصولگرا و اصلاح طلب تا کی می خواهند این بازی خنده دار را ادامه دهد!
روحانی: اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده !!!
جناب روحانی ممکن است دقیقا بفرمایید کدام قسمت از اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده ؟
بر اساس کدام پارامتر اقتصادی واجتماعی این ادعا رامطرح میفرمایید؟
نرخ تورم ؟؟!!!
نرخ بیکاری ؟؟!!!!
نرخ رشد اقتصادی ؟؟؟!!!
وضعیت تولید وبنگاههای تولیدی؟؟؟!!!!
خط فقر ۱۰ میلیون تومانی؟؟؟!!!
خانه متری ۱۵۰ میلیونی ؟؟؟!!!
پراید ۱۳۰ میلیونی ؟؟؟!!!
امار طلاق و خودکشی ؟؟؟!!!
امار بزهکاری وسرقت ؟؟؟!!!
لطفا واضح و شفاف سخن بگویید تا ما مردم عامی هم متوجه فرمایشات شما بشویم
سلام آقای قالیباف شمارابخداسوگنددیگه دعواهایتان راتمام کنیدخواهش میکنم .
تابناک چرا جمله طعنه امیز روحانی به سردارقالیباف وپاسخ متقابل ایشان را منتشر نمیکنید؟!!!
فکر کنم منظورش کیلو ۳۹ هزار تومانه مگر اینکه ایشون کلا از همه جا بی خبر باشه
با سلام بر رئیس محترم مجلس و یه خواهش: لطفا با مردم با ادبیات مناسب صحبت کنید اصطلاح بی عرضگی لغت مناسبی در شان یک ملت نیست.متشکرم
دمت گرم آقای قالیباف
بله اوج بی عرضگی است ما از مسئولان عذر می خواهیم که بی عرضه هستیم
جناب آقای قالیباف اجازه دهید کمی هم به گذشته نگاه کنیم. در سال 1384 آقای احمدی نژاد دوست، یار، مرشد و حتی معجزه هزاره سوم شما حکومت را با دلار 900 تومانی و کشور را با جایگاه بسیار خوبی که در مجامع بین المللی داشت تحویل گرفت. در فاصله زمان 1384 تا 1392 قیمت هر بشکه نفت رکورد زد و هربشکه تا 140 دلار رسید. در سال 1392 آقای احمدی نژاد (مرشد شما اصولگراها) دلار را با قیمت 3700 تومان و کشور را در انزوای کامل سیاسی و 6 تحریم کمر شکن شورای امنیت سازمان ملل و جندین تحریم نابود کننده اتحادیه اروپا و آمریکا تحویل حسن روحانی داد. پس لطفاً به جای اینکه شما دو گروه قدرت طلب مرتباً بر سر هم بکوبید باور کنید که برای ما مردم عادی هر دو سر و ته یک کرباسید. پس لطفاً دست از این رفتارهای بی فایده بردارید و به فکر این مردم بیچاره ، درمانده، فلاکت زده باشید.
جناب قالیباف تا 8ماه قبل مسئول نبودی الان رئیس قوای مقننه هستی دیگر شعار دادن وشوی تبلیغاتی براه انداختن گذشت هرچه لازم بود شعار دادی والان هم برمسند قوا نشستی وهمچنانکه میگوئید مجلس درراس امور هست باید درعمل اثبات کنی نه اینکه با دناپلاس گرفتن وام250میلیونی وواکسن انفولانزا درراس باشید الان هم اقای سلیمی گفتند خودروی دوم نمایندگان درراه هست چرا؟ شماکه القاب جهادی وانقلابی برپیشانیتان حک کردند چرا دوتا خودرو؟ نکنه جهاد درراه خودرو وانقلاب درگرفتن دوتاخودرو وامکانات هست درثانی مردم باحرف رئیس جمهور وارد بورس نشده اند مردم با طمع زیاد که روزانه مثل قیمت دلار افزایش پیدا میکرد برای سوداوری بیشتر وارد بورس شده اند وچون نتوانستند دراین بورس بهره کافی ووافی را ببرند ضررشان را برگردن رئیس جمهورانداختند که وامصیبتا مابحرفتان عمل کردیم وارد بورس شدیم حالا بیا ضررمارا جبران کن
اوج بی عرضگی است!!!مخاطب این حرفت کیه؟شاید مردم نه،شما که میگفتین مجلس درهمه امور دخالت باید کنه،ولی ظاهر فقط تو مواردی که سود به جیب اقایان است نه ملت
خوبه به بی عرضگی خودشون معترف هستند
آقای قالیباف، رییس محترم مجلس، وظیفه تک تک شما نمایندگان هست که بر قیمت ها نظارت کنید. اوضاع اقتصادی بسیار آشفته است، بسیار آشفته تر از آنچه شما می‌بینید. آحاد مردم غیر از دلالان عزیز و اون ۴ درصدی به انضمام شما نمایندگان و مسئولین محترم این مشکلات اقتصادی را لمس نمیکنید ولی ما مردم عادی داریم با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنیم. از بسگی هم ازتون شعار شنیدیم خسته شدیم. به عمل کار برآید، مشکل ما تصویب خروج از NPT و الحاقیاتش نیست. مشکل ما عدم کفایت مسئولین در کنترل قیمت ها و به قهقرا رفتن اوضاع اقتصادیست. لطفا از خواب بیدار شوید!!!!!!!!!
جناب قالیباف مردم رو خر فرض نکنید برای کدوم جناح دارید خدمت میکنید ک خودتون مدیون مردم میکنید شما هر کسی رو ک میخواید حذف کنید میارید رئیس جمهور میکنید بعدشم توی چهار سال آخر تخریب و بعدشم حذف واقعاااا چرا
پراید ۱۳۰ میلیونی که تمام قطعاتش ساخت داخله وهیچ وابستگی به دلار نداره هم اوج اوج بی عرضگی هست !!!
نقدینگی بورس رفت انگلیس و امریکا برای بچه هاشون و برای ما ماند گران شدن تخم مرغ و مرغ و روغن نباتی و ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
استرالیا رو هم اضافه کن
اقاي قاليباف در زمان شهردار بودنت چند بار تهران رو به تهراني ها فروختي؟هر كدامتان در منصبي كه داريد به فكر پر كردن جيب متحدان خودتان هستيد و براي همينه كه اين كشور روي اسايش رو نميبينه.اينقدر ننه من غرييم بازي در نياريد.
مدیریت خسته و پیر و فشل در طول 7 سال گذشته اقتصاد کشور رو تبدیل به یک زمین سوخته کرد و اکثریت جمعیت رو در عظیمترین کشور نفت و گاز جهان به فقر و سوءتغذیه دچار کرد . آنچناننننننننننن رونق اقتصادی ایجاد کردن که اونپرش ناپیدا !!!
واقعا مردم مگر ننی فهمند که با قانون ضد برجام مجلس قیمت ها دوباره صعودی شد؟ حالا از بی عرضگی صحبت می کنتد؟ چه صفتی مناسب ایشان و همفکران ایشان است؟
مجلس انقلابیتون دلار رو گرون کرد راجع به این هم بگو آقا
کسانی که ۱۷ درصد آرا یعنی از هشتاد میلیون ۸.۵ درصد .تازه آن چهل میلیون اگر به سن رای برسند ۵درصد بیشتر شما را نمی خواهند شماها تا ما را به کشتن ندهید دست ازسر ما بر نمی دارید
مجلس شعار
این اقا فکر میکنه با این حرفها و کارهایی که میکنه میتونه رای جمع کنه برای ریاست جمهوری که ارزوی دیرینه اوست ،مردم دیگه همتون و شناختن ،مر م برای شما ارزش ندارند ،اونچه شما براش جوش میزنید رسیدو به ریاسته بهر قیمتی که بشه،بیچاره مردمی که پایمال سیاست مدارهای بی دین داخلی و خارجی میشن،مگه خدا به دادمون برسه
قالیباف و بقیه مسئولین فقط بلدن سوال بپرسن؟ پس کی باید جواب این سوالهارد بده؟ اینکارو که منم بلدم! سوال مال ما مردمه شماها باید پاسخگو باشید
یه پاسخگو نیست توو این مملکت؟
قالیباف تو اگر حرف نزنی هم،کسی اعتراض نمیکنه!
آقاي قاليباف ،در بي عرضگي مسئولين كشور شكي نيست ولي گراني هاي چند سال اخير يك روال و برنامه هدفمند است كه در تمامي دوره هاي رياست جمهوري دهه هاي اخير تكرار شده، چهار سال اول اوضاع نسبتاً خوبه و مردم راضي تا دوره بعد هم مردم در انتخابات شركت كنن و به رئيس جمهور راي بدن ، بعد از گذشت شش ماه از روره دوم رياست جمهوري ، گراني ها اوج ميگيره و فساد و بي برنامگي به اوج مي رسه تا مردم از اين دولت ناراضي بشن و با اميد به بهتر شدن اوضاع اقتصادي و سياسي و اجتماعي ، به رياست جمهوري بعدي راي بدن و اين روال دائم تكرار شده . ضمناً به مجلسي هم كه نماينده اش از طالبان قاتل و جنايتكار تقدير كنه و بقيه سكوت پيشه كنن و جوابشو ندن هم اميدي نمي توان داشت . ايكاش مثل بقيه نماينده ها وقتشو به خواب مي گذروند .
اصلا تو خوب قر...
قراره که ریس جمهور بشی حداقلی؟ عرضه تونم میبینیم
طوری حرف میزنید انگار از کره مریخ به ایران امدین تو هم مدیر همین سیستم هستید در دنیاهمه وضعیت ایران را میدانن وتمامی مشکلات از حکومت میدانند
رئس مجلس ده درصدی!!!
این ادبیات از رئیس مجلس خطاب به دولت جای تاسف دارد.
اینکه در دوره ای که بازار در حال حرکت به پایین و به سمت آرامش هست همه چیز دیده نشه و رئیس مجلس در شروع جلسه مجلس با در برنامه تلویزیونی درباره مرغ صحبت کند جای تاسف دارد.
در کل رفتار احساسی و هیجانی مجلس جای تاسف دارد.
کاش من هم کاندیدای مورد نظرم رد صلاحیت نمی شد تا رای می دادم و شاهد چنین مجلسی نباشم.
مرغ ۲۹ هزار تومانی اوج بی عرضگی اداره کنند گان کشور مثل شما و امثال شماست .آقایان مثل کبک سر در برف فرو کرده ها
ایشون هنوز قوانین و مقررات و حدود وظایف مجلس رو نمی دونه. اختیارات رئیس مجلس رو نمی فهمه. فکر می کنه هنز مجلس در راس همه چیز است و می تونه برای همه تعیین تکلیف کنه.
به نظامان دیپلماتنیک آشنایی نداره. تنها هنر جزئی ایشون صحبتهای پوپولیستی است.
نه اینکه خود آقای قالیباف اوج تدبیر هستند. این آدم با این سطح معلومات نباید حتی دهانش رو باز کنه
قیمت میوه و تره بار در اهواز ۱۰ برابر سال ۹۵ شده.
عدالت و آزادی پیشکش به تورم توجه داشته باشید .
همه مردم شغل و داند ندارند .
من خانه خود را فروخته و امرار معاش میکنم .
سعی کنید در معادلات اقتصادی همه مردم را ببینید.
نماینده های مجلس بجز به اسرائیل و انرژی هسته ای که موضوع مردم نیست به چیزهای واقعی زندگی مردم فکر کنند.
تو و مجلسی‌ها که با یک قانون دلار را ۱۵۰۰ گران کردی ببین اگر مملکت دست شما ها باشد چه ها که نخواهد شد شما هرجا بودی تا ده سال بعد بدهی درست کرده بودی البته این یک تز است که کاری کنیم نفر دیگری جز خود ما جرات نکند کار را بدست گیرد پز کار های عمرانی هم به خودمان برسد عقل مردم هم که به چشمشان است
حرف های شما خوب است ولی افسوس که برای رسیدن به ریاست جمهوری است! شما هم اگر به ریاست جمهوری برسید مردم را همچون دستمال مچاله شده ای تا انتخابات بعدی به گوشه ای رها می کنید! ایراد اینجاست! هیچ یک از امثال شما مردمی نیستید! فقط لاشه ای به نام قدرت برای شما مفهوم دارد! به هر قیمتی ...
#بی عرضگی #نهایت بی عرضگی
الان اینکه شما خودت به خودت بگی بی عرضه دلیل نمیشه که تبرعه بشوی بزرگوار
اقای دکتر قالیباف خیلی شیک حرف میزنید درعمل ثابت کنید برای رفع مشکلات مردم چه میکنید
با رای دادن به برادر سعید جلیلی یا برادر سعید محمد خواهید دید دلار به 3 تومن و مرغ به 3500 خواهد رسید گوشت مفت و مجانی خواهد شد و مسکن هم فت و فراوان خواهد شد
وعده ما خرداد 1400 برای رای به یکی از دو سعید برای ایجاد ارزانی و رفاه و عزت و اعتبار
ای ایران ای مرز پرگهر
با چند حرکت گازانبری شریان های حیات ملت ایران رو قطع کردن
جناب رئیس محترم مجلس انشاا... رئیس جمهور بعدی قیمتها را برمی گرداند به قیمت دهه انقلاب اسلامی .
علی برکت ا...!!!
قالیباف این طرز صحبت کردن در مورد رئیس جمهور یک مملکت است . مثلا فردی قدرت طلب مثل تو که با عناوین مختلف سردار ، خلبان ، دکتر ، شهردار و ... چه تاجی روی سر این ملت گذاشتی. خجالت بکش .
ایشون خودش از دلایل بزرگ ایراداتی است که میگیره !!!!
طرح مجلس برای خروج از برجام ضربه ای محکم بر جسم نحیف و فرسوده طبقه کارگر و کارمند در کل حقوق بگیران بود
همینطور ضربه ای بر محرومین و مستضعفین که زندگی آنها حداقلی مبتنی بر کمک های دولت یا حقوقای بازنشستگی ناچیز
اینها آهی خو.اهند کشید که شاید دامن طراحان این قانون را بگیرد....
بزرگترین هدیه و خدمت به اسرائیل و عربستان و ترامپ را کسانی کردند و دادند
که طرح دو روز پیش را در مجلس بر علیه برجام ، صادر و تصویب و به دولت ابلاغ کردند
اینکار چه با هدف ، ضربه به دولت و رقابت با او بود و چه مثلا نیت انتقام ترور هفته پیش را داشت
کاملا بنفع اسرائیل و عربستان و روسیه و انگلیس و ترامپ بود
و به ضرر کشور و مردم و منافع ملی ۹۹ درصد مردم ایران
اقای قالی باف خبر نداری مرغ ۳۵ هزار تومنه یک بار برو خرید و از رستوران مجلس دور شو تا بفهمی بزرگوار
اقای قالبیاف شما و امثال شما باید جواب بدید چرا مرغ ۲۹ هزار تومن نکنه بازم مردم باید پاسخ گو باشن چشم اقای قالیباف ما مردم قول می دیم دیگه مرغ نخوریم شما مجلسی ها به کارای خودتون برسید بیشتر راههای بدبخت شدن مردم قبل از شما انجام دادن شما دیگه تبر بزنید نابود کنید مردم
تن بیچاره استیو جابز از این همه کمالات مدیریتی استاد قالیباف تو گور میلرزه
بنظر میرسد مدیریت جهانی برای آقای قالیباف کم باشد!!!!!
اقای قالیباف شاخص اعییت درصد شما چیست ؟ به عبارتی روزی که شما رو شاخص 4 و 96 تکیه داشتید امرروز انرا به 35 و 65 تنزل دادید ؟ چرا 32 نشده 35 شده . ؟ یا شما شاخص نمیدانید چیه و یا میدانید و از روی کینه اعداد و ارقام میدهید. تشخیص با خود شماست .
آقای قالیباف ۱۲ تا پرونده شهرداری اوج لیاقت بود ؟
اگر ملت قالیباف انتخاب کرده بود امروز دلار زیر هزار تومان و مرغ ۴۶۰ تومان و حقوق کارگران ۵ میلیون تومان بود
«مرغ ۲۹ هزار تومانی اوج بی عرضگی است...»
خدایی دیگه به این صراحت نگفت:-)). تابی چرا اینا رو بیشتر به جون هم میندازی اخه...
تا قیمت کالاهای اساسی بالا میره، سریع مسئولان ارز دولتی اختصاص میدن برای واردات واینجوری جلوی اینکه کشاورزان و دامداران سود زیادی ببرند رو میگیرند و جلوی گسترش تولید گرفته میشه! بجای این کار باید دولت به مصرف کنندگان یارانه بده مثل کوپن یا اینکه یارانه نقدی رو بیشتر کنه.
خدا را شکر که اعتراف به بی عرضگی خودت داری
اونم بعد ۷سال و نیم تکبر
قالیباف هم فقط شعار و شعار، چقدر ایشون به شغل ریاست جمهوری علاقه دارد ..... برادر برو جلوی مصوبه ای را در مجلس بگیر که با اجرایش آرزوی مرغ 29هزار تومنی را خواهیم کرد
ایشان طوری صحبت می کنند که انگار در این مملکت نبوده است و مسئولیتی نداشته است ،همه اتان جوابگو هستید و گناه را به گردن همدیگر نیندازید!
قالیباف=بلوف+حرف بدون عمل
اصلا دنبال آدم با عرضه زیاد نگردید فقط خودی باشد حله
با سلام خدمت چناب قالیباف و سایر نماینده های گل زن به خود
که واقعا باید سیایسون دنیا بیان از اینها درس سیاست بگیرند
در کشوری که اینگونه نماینده دارن ریشه به تیشه مملکت و زندگی مردم میزنن چه نیازی به دشمن خارجی هست.
احسنت بر شما با دانش سیاسی و اقتصادی تان
با حضور شما قطعا مملکت گل و بلبل خواهیم
خدا قوت
واقعا افتخار میکنم به شما ها
بجای پرداختن به مرغ بگوئید چرا تیمهای حفاظت از دانشمندانمان اینقدر بی عرضه هستند ؟؟؟ فرار رو بجلو از پاسخگویی !!! مجلس باید حفاظت مسئولین را به وزارت اطلاعات بسپارد تا نهادهای دیگر هفت ترور در ده سال !!!
آقای قالیباف برای مردم شما و روحانی و بقیه فرقی ندارید
آقای قالیباف محاسبه کردند 35 درصد مشکلات مربوط به تحریمه. ماشاا... ایشون خیلی مسلط هستند در اقتصاد. منتها متوجه نشدم چرا این 35 درصد، 30 درصد یا 40 درصد نیست یا اصلا 38 درصد!!!!
چه خبر از پرونده عیسی شریفی
آقای قالیباف چرا نامه تظلم خواهی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی رو نادیده گرفتی چرا دولت رو برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تحت فشار قرار ندادید چه فرقی بین بازنشستگان تامین با نفت وکشوری ولشکری هست تازه دولت یک تریلیون وچهارصد هزار میلیارد تومان بدهکار به سازمان تامین اجتماعی هست این ظلم عظیم هست که بازنشسته تامین اجتماعی با 30سال سابقه مستمری ناچیز 2800دریافت کنه 75درصد بازنشسته ها ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 3میلیون مستمری دارن ودرفلاکت وبدبختی زندگی می کنن
ظاهرا نمیخواهید در مورد شو تبلیغاتی دکتر قالیباف نظرات رو منتشر کنید
ببخشید جناب اقای قالیباف تازه وارد این مملکت شدید تازه فهمیدید چه خبره یا مارو ..
عدد 75 ، شهرداری و قالیباف شما را یاد چیزی نمیاندازه؟!!! مردم .........مردم...........مردم
آقای قالیباف شما قبل از دولت حاضر مقبولیتت را از دست دادی! مگر شورای نگهبان به کمک شما بیاد. که ظاهرا همه چی حل شده.
خب تشریف ببرید خانه شما مدیرانی که خودتان هم قبول دارید بی عرضه هسید تا با عرضه ها در مدیریت کشور قرار بگیرند
اشتباه است آقای قالیباف اوج بی عرضگی نگه داشتن بی عرضه بر سرکار است.
اقتصاد در هم ورچلمبیده رو چیزی نمی گه فقط قیمت مرغ رو ایراد میگیره
بدبختی اصلی ملت، جستجوی دولت برای کسب درآمد از هر چیزی است
جناب اقای قالیباف برای من به عنوان جزئی از مردم، تفاوتی بین شما مسئولین نیست، انچه مهم است وضعیت بد معیشتی، تبعیض و... هست ، بهتره که دست به دست هم بدین و با تمام توان تلاش کنین قبل از اینکه دیر بشه...
۱ - آقای قالیباف چرا آمار غلط میدی برادر ، درستش اینه که ۳۵/۶ سهم تحریم هاست و۶۴/۴ سهم سوء مدیریت است!
۲-یه لیست بلند بالا از اوج بی عرضه گی ها دارم ولی می دانم تابناک محدودیت هایی دارد وقادر به انتشار نیست ... حیف که عمر انسان محدود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
نه برادر دقیقترش اینه:سهم تحریمها 35/64303032369 وسهم سوء مدیریت 64/36985432100
مرغ ۵۰ یا ۶۰ هزار تومانی ۲۹ هزار فروختن واقعا بی عرضگی میخواهد
آقای قالیباف نمیداند قیمت هر چیزی در ایران از مرغ تا پراید تا سلام به قیمت دلار بستگی دارد؟
حتما میداند ، پس دلیل این حرف چیست؟
قیمت مرغ کیلویی یک دلار است اگر واقعا قصد ارزانی دارید دلار را به ۳۰۰۰ تومان برسانید مرغ هم میشود ۳ هزار تومان ملک هم در تهران میشود متری ۳ میلیون تومان
من نمی دونم فرق ما با کشورهای عربی مثل امارات چیه ؟!
که در کشور ما برای اداره مملکت به عناوین مختلف دست در جیب مردم می کنند ولی مثلا در امارات :
از مردم مالیات نمی گیرند و فقط شرکتهای نفتی و بانکهای خارجی مالیات می پردازند
هزینه درمانی در تمام بیمارستانها و کلنیک های مجهز دولتی رایگان است
حقوق بازنشستگی مردم امارات فقط با پرداخت 5 درصد از حقوقشان برای زنان در 45 سالگی و برای مردان در 55 سالگی مهیا ست و معادل با 2800 دلار امریکاست جالب اینکه امریکایی ها بعد 62 سالگی 133 تا 2500 دلار حقوق می گیرند !
بهره وام مسکن در امارات 2.75 تا 5.5 درصد است در بسیاری از مواقع این وام برای مردم کم درامد از طرف دولت بخشیده شده و در امارات به افرادی که کمتر از 100 میلیون درامد دارند فقیر و کم درامد گفته می شه
اونوقت ما ادعا داریم ...
دلایل گرانی همه چیز عدم عرضه دلار توسط دولت است و بسته بودن سیستم نقل و انتقالات بانکی بین المللی و تحریمهای مربوطه و باقی چیزهایی که تابناک می نویسد دلیل اصلی نیستند.
منابع ملی دست دولت است و چون در این مملکت اقتصاد دولتی هست مردم حقوق بگیر دولت هستند و کل صادرات دست دولت است و با تحریم دیگر از صادرات خبری نیست پس از دلار هم خبری نیست در نتیجه دولت همه صادرات را به مردم ایران می فروشد به قیمت صادراتی یا دوبرابر آن و سوبسیدها را هم قطع کرده.
میدانید چرا؟

چون دلش میخواد
دولت اصولگرای بعدی و ان دولت را هم خواهیم دید. شب دراز است و قلندر بیدار.
سهم شماچقدر است از این بی عرضگی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
100%-4%
درود بر قالیباف .
واقعا گرانی نتیجه بی عرضگی است
مرغ رو به قیمت گاو رسوندیم


گاو رو به شاخ آهو بند کردیم


یارانه شما رو هم دست نزدیم


کرونا و هزار درد و مرض رو هنوز داروشو کشف نکردیم



در صد روز اول هم کاری نکردیم



و همچنان شما هنوز امید دارید؟واقعا که
هرچند دلخوشی از دولت نداریم.آقای قالیباف خودت چکار قراره بکنی
در مصاحبه های افراد مهم مانند ریس مجلس و ریس جمهور و ریس قضا و دیگر افراد مسول ، بغیر از این خانم واقا ، خبرنگاری خوب و کار بلد نداریم تا با طرح سوالات مناسب و مهم مسولین را به چالش بکشد
والله مردم از این نوع مصاحبه های کلیشه ای حالشون بهم می خورد
مرغ 42 هزار تومانی نه 29 هزار تومانی!!!
تابناک می ترسی پیامها رو نمایش بدی.
حقیقت تلخه
این جناب دکتر خلبان رییس مجلس بدجوری از انتخابات چهار سال پیش حالش گرفته. باشه خب حالا یه بار از شما نقل قول کرده گفته طرف لوله می کنه. انقدر دلخوری نداره. حالا به امید خدا سال بعد رییس جمهور جوان ‌انقلابی میاد همه چی درست میشه. آنی تایم آنی ور.
حالا دولت بی عرضه، مجلس چه کرده؟
دکتر سردار شما که دست به حمله گاز انبریت خوبه. فقط حواست باشه 47 نهاد مذهبی و 73 تا ارگان نظامی امنیتی هست که خط قرمزن و حتی مخفف اسمشون رو هم جرئت نداری بگی. اما برای جبران کسر بودجه، حقوق کارگرا و دستکاری بورس و ثبت نام الکی ماشین مشکلی نداره، با اینا هر چقدر میخوای بازی کن.
شهربی کلانتره...گرون کنید واقعا متاسفم واسه این شرایط
مرغ گوجه پیاز وو شناور است یک روز مفت یک روزی هم پیاز می شود کیلوی 18 هزارتومان اقتصاد آزاد همین است در کشور جیره بندی که نیست همیشه یک قیمت
جناب قالیباف کاری کنید تحریمها برداشته شود فقط.
مردم نتیجه عدم حضور خود در انتخابات مجلس را تماشاکنند
آیا ۴ درصد گران کردن ارز با یک مصوبه بی سر و ته بی عرضگی نیست؟
مقصر دولت میس
دست های پنهان
که میخان دولت تخریب کنن
حتما با آمدن دوستان آقای قالیباف مملکت گلستان می‌شود!
رییس مجلس داره مارو دعوا میکنه؟
اگر کارهای بدون مطالعه تندروها ودنبال کارهای پوپولیستی ومردم فریب نباشد این مسایل پیش نمیاید که خارجی ها دنبال بهانه برای فشار اوردن هستند پس همه گروهها به قول امام با وحدت کلمه بدون منافع گروهی با همدلی مسایل حل کنند.
ماهم باشماهم عقیده ایم مرغ کیلوئی ۲۹۰۰۰ تومانی اوج بیعرضگی است وبخاطرهمین مرغ را کیلوئی ۴۰/۰۰۰ تومان میفروشنددیگه شمارابخدابه این قیمت رضایت دهید
جناب قالیباف آدم میتونه بدون اینکه به کسی توهین هم بکنه در انتخابات 1400 کاندیدا بشه!
با سلام
دلیل افزایش قیمت ارز وکاهش ارزش پول ملی مشخص است مصوبه اخیر مجلس به اصطلاح انقلابی. واقعا فقط به ضرر مردم کار می کنند.
قالیباف همچین صحبت میکنه که انگاری در خارجه و خودش یک پای تمام بدبختیهای ایران نیست.
همه خوب میدانیم اقتصاد ایران چرا اینگونه است و گاز انبری ها در تمام مفاصد آن سهیم اند. دم خروس را باور میکنیم نه قسم..
جناب رییس مجلس حداقلی !! گرانی و تورم دست همان 4%هاست که متاسفانه هم گروهی های شما هم تفنگ دارند و هم. چهار درصد را
رئیس مجلس: مرغ ۲۹ هزار تومانی اوج بی عرضگی است.
راستی بالاخره پرونده املاک نجومی واگذار شده در زمان شهردار سابق چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط دلیل میارن.. کاری که نمیکنن..
والا ما مرغ می خریم ۳۳
بگید ۲۹ کجاست تا ما بیام بخریم
نقدینگی عظیم بورس رفت برای تامین کسری بودجه !!!
قالی جان 8 سال خوابی بگب نزدیک انتخابات یادت افتاده تو خوبی بابا بیا جلو بشین
دکتر قالیباف خدا پدر شما رو بیامرزه که حرف حساب میزنی
همین مرغ ۲۹ تومنی رو بدی دست ایشون دوبرابر تحویلت میده !
همه تو انتقاد استادن . به عمل میرسه ...
در این بازار کسادی و قحط الرجال که به مدد سخت گیری های بی مورد شورای محترم نگهبان ایجاد شده باید از ظرفیت های مدیریت کشور استفاده کرد. آقای قالیباف آدم نسبتا خوش فکری است منشا خدماتی هم بوده بگذریم به مشهدی ها ارادت بیشتری داشته حتی در حوزه پیمانکاری های شهرداری تهران ولی به نظر حقیر اگر ایشان خودشان را از فضای متاسفانه احساسی نمایندگان حال حاضر مجلس دور نگه دارند و قدری پخته تر عمل کنند به مراتب موثرتر خواهند بود.
مدیریت اصولگرایان هم مثل اصلاح طلبان قبلا امتحان داده و مردود شده اند،حالا کنار گود وایساده و میگه لنگش کن،همیشه همینطور بوده حالا اگه بعدا نوبت خودشون برسه از این افتضاح تر میشه ،همچنان که تو این مدت کارهای مجلس رو هم دیدیم
اقای رییس مجلس اگر با تصویب قانون در مجلس وضع همه خوب میشود و کالا ارزان میشود چنتا قانون دیگر توسط نمایندگان مجلس مبنی به نرخ دلار بقیمت 1000تومان و قیمت های یخچال و تلویزیون و حبوبات و گوشت و مرغ تصویب کنید و یکماهه خیر 10 روزه وقت بگزارید تا همه چی ارزان شود
40 سال است ملت اسیر دعواهای جناهی کشور است
قالیباف هم فقط شعار میده.
از درصد برایمان نگو آقای قالی مردم را ۴درصد حساب کردی
جناب آقای قالیباف, یکی از مشکلات مردم نبود همیت و یک پارچگی و همراهی بین مدیران با یکدیگر است. متاسفانه این مدیران که تصمیم گیری اصلی هم هستند؛ به جای درک مشکل و هم فکری برای حل آنها تمام تلاش خود را برای خراب کردن یک دیگر می گذارند و فرصت ها را از دست می دهند و مردم نیز تاوان از دست رفتن فرصت ها حل مشکل را با سخت تر شدن شرایط زندگی خود پس می دهند.
اگر تصور کنیم که کلیه مرزهای کشور بر روی واردات و ارتباط جهانی بسته شده باشد؛ آیا کشور هیچ توانی برای سر پا ایستادن با داشتن این همه تحصیل کردن و منابع طبیعی ندارد. در حالی که صاحب یک کشور بسیار ثروتمند هستیم. من بر این باور هستم که اگر شما عزیزان دست از لج بازی با یکدیگر بردارید و تمان انرژی خود را در این شرایط بحرانی بر حل مشکلات با همراهی و کمک گرفتن از مردم بگذارید, کشور تمامی مشکلات را در کمترین زمان ممکن پشت سر می گذارد و ایران به یک کشور بسیار پیشرفته تبدیل می شود.
جناب رییس محترم مجلس ، مگر نهاد شما مسئول نظارت بر عملکرد دولت نیست ؟ دیوان محاسبات زیر نظر شما نیست ؟ شما باید بهتر از همه بدانید چرا مرغ گران است و نقدینگی بورس کجا رفته و بقیه ی مسائل چگونه انجام میشود . این درصدهای دقیق در مورد سهم تحریم و سوء مدیریت را چه جوری محاسبه میکنید . افراد خارج از دولت مشکلات را به نوع مدیریت نسبت میدهند ولی وقتی خودشان در مصدر امور قرار میگیرند همه را به تحریم ربط میدهند .
قالیباف دمت گرم،شفاف وهدفمند مشکلات را مطرح کردی ،راهکار های شفاف ارائه دادی ،ودرنهایت نشان دادی سوء مدیریت یعنی چه ، وتحریم ها در صورت مدیریت صحیح چقدر کم اثر و حقرند
اگر قیمت مرغ از بی عرضگی است پس شما بعنوان رییس مجلس چه کاره هستید؟؟؟؟؟؟
آقای قالیباف . ارز 4200 تومانی که شما به نهاده های دامی دادید رفت جیب تولید کننده خارجی و تولید کننده داخلی را ورشکست کرد. منتظر مرغ 40 هزار تومانی باشید!!!!
آقای قالیباف همه چیز تولید مرغ فقط خوراک نیست اگر نرخ ارز مثل همه کشورهای دنیا بجز ایران درست بشه این حرفا مطرح نیست ضمنا اون کشورهای دنیا بجز ایران عادی سازی روابطشون با امریکا از۴۰سال قبل حل شده والسلام
آقا این کلید کشوررابدهید به آقای قالیباف تاببینیم چه گلی به سر مردم میزند. آخه چقدرشعار؟
دیروز خریدم ۳۵۵۰۰
۲۹۰۰۰؟؟؟ کجا بوده؟
اگه همه مثل شما باعرضه بودن که اونوقت عرضه شما به چشم نمی اومد عزیز دل!!!
سلام و ارادت .
درسته که مشکلات زیاده ولی راهکارها نیز به بدترین شکل مدیریت میشه.
مثلا قراره دون مرغ با دلار ۴۲۰۰ تومانی تحویل مرع داری بشه
یا برنج یا روغن.
حالا چرا این دلار رو میدن دست افراد که این مسایل رو انجام بدن
مثلا یک ملیون دلار بدن به بنده دون مرغ بیارم اگر اون رو تو بازار ازاد بفروشم ملیارد ملیارد سود میکنم در یک ساعت چرا باید متحمل زحمت بشم برای چندرغاز.
عزیز دل خودت دون مرغ و بیار به مرع دار بعروش این همه هم جیب این و اونو پر پول نکن.
یعنی چهار قلم کالای اساسی رو نمیشه واسش ستاد تشکیل داد و وارد کرد و تحویل مردم داد؟؟؟
حتما دلیلی داره که همه خوب میدونیم چیه .
فرمانده من بی سیم چی شما هستم عملیات کربلای پنج . حاشیه جاده آسفالت شلمچه بصره. کلمه بی عرضگی در ادبیات شما نبود .
قانون تصویب کنید و نرخ ثابت بزارید مثل سایر کشور ها که قیمت گذاری بعضی کشور ها 50 سال می باشد.
سنگ اندازی اوج بی عرضه گی است عدم درک ملت اوج بی عرضه گی است
این مسولان ما خیلی باحالن ! یه جور حرف میزنن انگار اصلا مسولیت نداشتن اینجا تا حالا ! آقای دکتر خلبان سردار ... شما تو بیشتر سالهای سنت ، تو این مملکت پست داشتی و تو همه این بدبختیای ملت سهم داری ! اگه بی عرضگی باشه شماهم توش شریکی ! .... نمونه اش ناکار آمدی مجلس فعلی تحت مدیریت شما !
نه تنها هول شدی بلکه از هول حلیم تو دیگ افتادی.
بی عرضه کسانی هستند که دست وزیران بی کفایت را از این مسندها کوتاه نمی کنند تا برای دیگرانی هم که شوق خدمت ! دارند درس عبرتی ؟شود
چه عجب بابا
شماهم بالاخره حال مردم را فهمیدید
بله از دولت روحانی توقع بیشتری میرفت ولی به دلایل سوء مدیریت و تحریم اوضاع مردم به سامان نیست.
پراید 130میلیونی، لاستیک یک میلیونی ، دلار 26تومانی، میوه 15 هزار تومانی و هزاران چیز دیگر را ندیدید جناب قالیباف
جناب حالا شدی رییس بفرمایید فقط حرف نزنید وعمل کنید که چند مرده حلاجید ومرغ 29 را به 12هزار برگردانید ؟...
بهتر نیست به بازار مرغ گازنبری حمله کنیم یا برای درس عبرت چندتا از مرغارو از پشت بام مجلس پایین بندازیم؟
بله قطعا نشانه بی عرضگی است
تازه فهمیده اید؟!!!!!
ایشان که چند سالی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود چکار کرد؟ اگر گرانی مرغ از بی عرضگی است عدم برخورد با قاچاق وبستن حفره‌های ورودی هم بی عرضگی است، بالاخره مجلس انقلابی یک طرح تهیه و تصویب نمایند وجلوی قاچاق را بگیرند تا نشان دهند مجلس پویا و زنده وبروز داریم، یاعلی
باید سرهنگی لوله پیچ با حرکتی گازانبری مرغ را اصلا رایگام بر سر شسفره ها بیاورد!
راست گفته اوج بی ارزگی ملتی است که رییس مجلسش تو باشی
این دوستمون از موقعی که به اریزونا گفت ارزو اینا و اون یکی گفت آنی تایم آنی ور حالش خیلی بد شد.
رییس مجلس و نمایندگان بفرمایند از زمان به کرسی نشستنشان آیا اقدامی جهت بهبود اوضاع ملت کرده اند یا فقط فرصت را غنیمت شمرده و در پی انتقامند.
نیاز به سوال نیست برا مرغ یاگوشت و برنج و روغن و...دولت کارامد نیست مردم را ...حساب میکنن وزیر سمت و جهاد ازکجا بدونن مردم چه زجری میکشن .انقدر پول میگیرن که .خودتون بهتر میدونید حتی استفا نمیدهن مردم دلخوش مجلس جدید بودن تا این کابینه را منحل کند
جناب قالیباف کاش استیضاح میکردید
دولت بزرگ ترمز توسعه کشوراست وهرچی درامد ایجادبشه همه رو می بلعه . این تعداد کارمند علاوه براینکه هیچ بهره وری ندارن یا بهره وری بسیار پایین دارن از امکانات رفاهی همانند مهمانسرا شرکتهای تعاونی و غیره برخوردارن .یکی از راه های بسیارخوب برای جلوگیری از تورم این است که حقوق اینها افزایش پیدا نکنه یا خیلی کم افزایش پیدا کنه وقتی حقوق 25درصد بالا بره بسیاری پارامتروجودداره که درحکم بالا میره و دولت مجبوره بودجه خیلی زیادی رو صرف پرداخت حقوق کنه کاربه جایی میرسه که تمام درآمددولت باید صرف پرداخت حقوق بشه ودرادامه از جاهای دیگه کمک بگیره.درسازمانها چیزی که از نظرهمه پنهانه فامیل بودن تعداد زیادی در بغضی ادارات یا وزارتخانه هاست وبریدآمارش روبگیرید.
دولتی که نتواند قیمت تخم مرغ رو نگه دارد بنظر شما میتونه قیمت خودرو و دلار و .... رو نگه داره ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان