بازدید 35559
پیمانه اقتصادی

معاون وزیر از شکسته شدن قیمت مسکن خبر داد/ حداقل و حداکثر عیدی و پاداش کارگران در سال ۹۹/ نماینده مردم در مجلس: قیمت خودرو تک نرخی شود/ مالیات میلیاردی از خانه‌های لوکس در سال آینده

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در آغاز هفته، آخرین صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟ کاهش ارزش پالایش یکم، دلار امروز گران شد، قیمت سکه در بازار امروز، سمت و سوی قیمت طلا در روز‌های آینده، خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند و نیازمند افزایش توزیع مرغ تا ۳۰۰ تن در روز هستیم را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 05 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در آغاز هفته، آخرین صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟، کاهش ارزش پالایش یکم، دلار امروز گران شد، قیمت سکه در بازار امروز، سمت و سوی قیمت طلا در روز‌های آینده، خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند و نیازمند افزایش توزیع مرغ تا ۳۰۰ تن در روز هستیم را در بر دارد.

رشد شاخص کل بورس در آغاز هفته

امروز شاخص کل با ۱۹۷۳۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد به یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۵۱۶۰ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد به ۳۸۹ هزار و ۸۴۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۶۹۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد به ۴۳۱ هزار و ۸۶۳ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۶۹۴ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد به ۲۸۲ هزار و ۷۹۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۱۹۴۳ واحد افزایش معادل ۱.۰۹ درصد به دو میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۱ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۱۵۷ واحد افزایش معادل ۱.۳۱ درصد به یک میلیون و ۹۱ هزار و ۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰۸۹۲ واحد افزایش معادل ۱.۳۸ درصد به ۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۵۹۸ هزار نوبت معاملاتی، ۱۱ میلیارد و ۲۶۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۵ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ / سهامداران برای خرید این نمادها به صف نشستند!

گزارش بورس امروز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ / سهامداران برای خرید این نمادها به صف نشستند!

آخرین صورتحساب سهام عدالت چقدر شد؟

نبض بورس: همزمان با رشد شاخص کل بورس تهرانT ارزش سهام عدالت نیز امروز افزایشی بود. قیمت پورتفوی بورسی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانیT امروز ۱۰۷ هزار و ۲۵۸ تومان معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۴۵ تومان رسید؛ بنابراین، ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت آزاد شده به ۶ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۷۰۷ تومان رسید.

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با افت ۱.۷۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۹ هزار و ۷۵۱ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۱.۷۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

کاهش ارزش پالایش یکم

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۰.۱۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۵۹۹ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۵ میلیون ۲۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۰.۲۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۴ تومان معامله شد. /جزئیات بیشتر

دلار امروز گران شد

در معاملات امروز (شنبه پانزدهم آذرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه، ۲۳۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت ۳۰۱۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۱۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۲۵۰ تومان افزایش نرخ دارد.

قیمت سکه در بازار امروز

امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی برابر با ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۱۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۸۴۵ هزار تومان فروخته شد.

سمت و سوی قیمت طلا در روزهای آینده

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۱۴۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۷۴۳ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۳۱ نفر معادل ۲۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۷۳ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته جاری نظرات نسبت به هفته پیش که اکثر تحلیلگران نظر منفی به طلا داشتند و خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایین ترین حد در چند سال اخیر نزول کرده بود، تغییر قابل توجهی پیدا کرد. بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۴۰ دلار بسته شد اما برای کل هفته بیش از سه درصد افزایش داشت. اکثر تحلیلگران خاطرنشان کردند که بهبود قیمت طلا از پایین ترین قیمت نوامبر، نیروی مثبت تکنیکال قوی در بازار ایجاد کرده است. مایکل مور، موسس وب سایت مور آنالیتیکس به کیتکونیوز گفت: طلا پیش از این که نیروی صعودی اخیر ضعیف شود تا سطح ۱۸۹۰ دلار پیشروی خواهد کرد. طلا نه تنها از حمایت تکنیکال قوی برای قیمتهای بالاتر برخوردار است، بلکه برخی از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده اند که طلا از حمایت فاندامنتال قوی هم برخوردار شده است.

معاون وزیر از شکسته شدن قیمت مسکن خبر داد

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: «سرعت کاهش قیمت خانه در مناطق ١، ٢، ٣ و ٦ بیش از سایر مناطق پایتخت بوده، به طوری که تا ٢٠ درصد کاهش قیمت مسکن در این چهار منطقه ثبت شده است. از آنجایی که قیمت خانه در این چهار منطقه پایتخت غیر واقعی است، تاثیر بیشتری از افت قیمت ارز داشته و تا ٢٠ درصد تخلیه حباب قیمت ها در این مناطق اتفاق افتاده است. اوج سفته بازی در مناطق یک و سه پایتخت و بعد ٢ و ٦ رخ می دهد و معمولا این مناطق پایتخت تحت تاثیر تلاطم و یا آرامش در بازارهای دیگر قرار دارند. در یک ماه اخیر که شاهد کاهش نرخ ارز هستیم، قیمت ها در منطقه یک و ٣ شکسته و بازار سفته بازی در این منطقه را نیمه تعطیل کرده است.

محمودزاده درباره اینکه قیمت مسکن تحت تاثیر چه شاخص های تاثیرگذاری است، توضیح داد: قیمت مسکن از قیمت زمین، مصالح و خدمات تشکیل می شود. با توجه به اینکه سه مورد اعلام شده در یک ماه گذشته کاهش نداشته اند که قیمت مسکن پایین بیاید، این وضعیت نشان می دهد که ارتباط مسکن با خود بخش نیست، بلکه به خارج از بخش مسکن گره خورده است. بدین صورت که در مناطقی که خرید ملک جنبه سرمایه گذاری دارد و بازار سفته بازی داغ است کاهش چشمگیر قیمت داشتیم، اما در سایر مناطق پایتخت، کاهش قیمت ها شتاب کمتری داشته و در برخی مناطق نیز حدود ٣ تا ١٠ درصد قیمت ها کاسته شده است. مشکل اصلی این است، مناطقی که اکنون در حال تخلیه حباب قیمت خود هستند، مناطق پیشران معرفی می شوند و افزایش قیمت در این مناطق روی سایر مناطق پایتخت تاثیر دارد، به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی در پی تصمیم گیری جدید برای اعلام معدل قیمت مسکن است.» /ایرنا

مالیات میلیاردی از خانه‌های لوکس در سال آینده

غلامرضا شریعتی اندراتی، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۰، گفت: دولت در جدول شماره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده که از محل اخذ مالیات از خانه‌های لوکس حدود ۷۰۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند که این میزان با توجه به حجم بالای ساخت و ساز خانه‌های لوکس پایین است. تأکید دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در حالی صورت گرفته که متأسفانه با گذشت حدود ۸ ماه و نیم از تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و تأکید مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس، آیین نامه اجرایی این قانون تدوین نشده است.

خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند

رویترز: شرکت خودروسازی نیسان ژاپن شب گذشته اعلام کرد که همانند جنرال موتورز از حمایت از ترامپ در تلاش برای جلوگیری از اعمال قانون آلایندگی جدید در کالیفرنیا عقب نشسته است. هفته گذشته هم جنرال موتورز گفته بود که دیگر از دعوی قضایی که ترامپ علیه ایالت کالیفرنیا برای جلوگیری از اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی در این ایالت به راه انداخته، حمایت نخواهد کرد. در واقع این اقدامی است که به نفع جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا ارزیابی می‌شود. نیسان در بیانیه خود آورده: ما مطمئن هستیم مذاکرات سازنده در میان فعالان صنایع خودروسازی، دولت بایدن، و مقامات ایالت کالیفرنیا می‌تواند به ایجاد استانداردهای ملی مشترک که با افزایش بهره‌وری و تامین نیازهای رانندگان همگام خواهد بود، منجر می‌شود.

نماینده مردم در مجلس: قیمت خودرو تک نرخی شود

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح فروش فوری خودروسازان، گفت: آیا از خودروهایی که با قیمت درب کارخانه تحویل داده می‌شود، خیری به مردم می‌رسد یا تنها عده‌ی محدودی از مردم و دلالان از سود تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازار نفع می‌برند؟ چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از صد میلیون تومان سود به دست می‌آورند و در مقابل فردی که در این طرح‌ها برنده نشده از این سود محروم بماند. وی افزود: قیمت خودرو باید تک نرخی و مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت فروش در بازار به صورت مالیات از تولیدکننده پس گرفته و در سایر محل‌ها هزینه شود. می‌توان از محل اعتبارات به دست آمده از تک نرخی شدن قیمت خودرو برای اشتغالزایی، نوسازی حمل و نقل عمومی، افزایش حقوق کارمندان، تولید ارزان قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و... استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از کالاها از جمله ارز، خودرو و... چند نرخی است، این وضعیت فسادزا بوده و خیر آن نه تنها نصیب تولیدکننده و مصرف کننده نمی‌شود، بلکه تنها جیب دلالان و سوداگران را پر می‌کند، با تداوم این روند قدرت خرید مردم کاهش یافته و منابع دولتی بدون آنکه منفعتی به مردم برساند کم می شود./ خانه ملت

نیازمند افزایش توزیع مرغ تا ۳۰۰ تن در روز هستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: با توجه به تصمیم اتحادیه، اعضای این صنف، مرغ را فقط با قیمت مصوب خریداری و آن را به دست مصرف کننده می‌رسانند. وی قیمت مصوبی را که اکنون هر کیلوگرم مرغ در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره بار از قیمت عرضه توسط صنف کمتر است. یوسف خانی قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین را حدود ۲ هزار تومان کمتر از قیمت صنف و در حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده، صنف فروشندگان مرغ، این کالا را فقط با قیمت مصوب خریداری و عرضه می‌کند. وی شرکت پشتیبانی امور دام کشور را مسئول تأمین مرغ با قیمت مصوب تا تنظیم بازار دانست و افزود: در حال حاضر این شرکت روزانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ با قیمت مصوب بین صنف توزیع می‌کند، اما برای تنظیم بازار نیاز است که حجم آن افزایش یابد و تا ۳۰۰ هزار تن برسد. وی افزود: اتحادیه تصمیم گرفته از خرید مرغ بالاتر از نرخ مصوب خودداری کند زیر این تصمیم در راستای وادار کردن مرغداران به تمکین از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.

حداقل و حداکثر عیدی و پاداش کارگران در سال ۹۹

بر خلاف عیدی و پاداش پایان سال کارمندان دولت که همه ساله به موجب تصویب نامه هیات وزیران مبلغ آن مشخص و در خصوص کلیه کارمندان دولت یکسان اعمال می شود، مبنای تعیین و پرداخت عیدی و پاداش به کارگران مشمول قانون کار، ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی است. برابر ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود. با توجه به مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ با افزایش ۲۶ درصدی به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان رسید که با احتساب ماده واحده قانونی، حداقل عیدی کارگران ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و حداکثر عیدی، ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خواهد بود.بنابر این عیدی پرداختی به کارگران در انتهای سال نباید کمتر از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد. به نقل از ایسنا؛ بر اساس قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار ، معادل ۶۰ روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی کارگران تجاوز کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که هنوز دارند با ۲/۴ میلیون میسوزند و می سازند
چکار کردید؟
طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد ؟
چرا با آرامش و تندرستی میلیونها بازنشسته سالخورده اینطور بازی میکنید ؟
هر چقدر هم که قیمتها پایین بیاید قشر جوان وانهایی که تا حالا خانه نداشتند محال است بتوانند خانه دار شودن مگر اینکه لطف خدا شامل بشود ومعجزه ای رخ بدهد
باورمیکنید درشمال تهران اپارتمان های ۶۰۰ میلیارد تومانی به فروش میرسند؟! هرکدام ازاین اپارتمانها اسانسور اختصاصی و ده تا پارکینگ دارند و داری تجهیزات وامکانات فوق لاکچری هستند!!!
بزودی هم قراره تاکسی هوایی راه اندازی بشه
بازم بگید امکانات نیست !!!
علی برکت الله !!!
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
دوست عزیز سخنان مولا علی ع که کنار هرکاخی هزاران کوخ ویران وجود دارد
چرا قانون عیدی کارگران برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال نمی شود در حالیکه هردو گروه تحت قوانین تامین اجتماعی هستند
این معاون وزیر محترم که می گویند قیمت ها شکسته شده است هر زمان وقت دارند همراه من بیایند ببینند که این امار و ارقام فقط توهم است
این چه روش غلط و اجحافی است که دولتها در حق بازنشستگان محترم تامین اجتماعی می کنند. چرا افزایش سنواتی حقوق مستمری بگیران تامین و یا همسان سازی حقوق این افراد را دولت بر عهده نمی گیرد( که حاصلش تفاوت چشمگیر با افزایش حقوق و میزان همسان سازی کشوری و لشکری با تامین بوده) لیکن در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ را مشابه کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری در نظر می گیرد؟!!! آدم می ماند که دم خروس را باور کند یا......
اقای طاهری نماینده مجلس مگر دو نرخی قیمت خودرو تقصیر مردمه که این راهکارهای عجیب و غریب رو میدی؟تولید رو ببرین بالا تا همه بتونن خودرو بخرن.نمینتونین تولید رو بالا ببرین،خوب با دنیا اشتی کنین.تا کی مردم باید چوب ندانم کاری های شما را بخورن؟
متأسفانه با گذشت حدود ۸ ماه و نیم از تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و تأکید مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس، آیین نامه اجرایی این قانون تدوین نشده است.
چون به زیان همین مسولین است !!! اینجاست که می توان متوجه بعضی چیزها شد !!!
بخاطر اینکه نگاه دولت به کلیات فرهنگ و اقتصاد اشتباه است با این رویه هیچ گاه نه مسکن و نه تورم و نه فرهنگ درست نمی شود یعنی بخاطر نگاه درآمدزایی و نگاه پیمانکاری دولت به کشور باعث شده است نه مالیات ها و درآمدهای دولت در جای درست خرج شود و نه پروژه ها بدرستی به سرانجام برسد و همواره کشور با کسری بودجه و متعاقب آن تورم همراه باشد و پروژه هایی همچون سیستم عامل و شبکه های اجتماعی و طرح های غیرتوجیهی صنعتی تعریف شود که جز هزینه هیچ عایدی برای کشور نداشته و پروژه هایی تعریف شود که شاهد کمترین کیفیت باشد. دولت باید از هر صنعتی که مالیات می گیرد حساب شده و دقیق صرف کمبودهای آن صنعت کند و اگر از بازاری مالیات می گیرد باید حساب شده صرف توزیع مناسب آن و کنترل بازار و موضوعات آن بازار کند و اگر مالیات از کشاورزی می گیرد صرف باگ های کشاورزی کند و اگر از دام مالیات می گیرد صرف کنترل نهاده های دام کند و اگر از طریق آب و برق و گاز از صاحبان ثروت و املاک مالیات می گیرد صرف توسعه اشتغال و توسعه مناطق کمتر برخوردار کند تا توازن در کشور برقرار شود و در زمینه فرهنگی نباید با تعدد نهادهای فرهنگی باعث اسراف و موجب بی اثر شدن آنها را فراهم کند و بنظر من یکپارچکی و یکدستی در نهادهای دینی و خیریه که باعث حذف افزونگی و کاهش هزینه شود از هر تبلیغی در مسیر دین موثرتر است و نگاه مردم را نسبت به دین مثبت تر می کند و نباید به بهانه ارزش ها نگاه افراط آمیز داشت و باید فهمید که اگر از یک درب فقر وارد شود از پنجره ایمان و اعتماد به عنوان مهمترین و حیاتی ترین عنصر جامعه خارج می شود و قوام جامعه نابود می شود
قیمت خودرو تک نرخی شود مثل دلار ۴۲۰۰ تومن.
105روز به عید مانده مثل اینکه سوژه ندارید کارگری که 365روز سال دخلش 10وخرجش 20از الان شروع کرده اید ادم وعالم بدانند کارگر میخواهد این قدر عیدی بگیره دلالها تا انجاییکه مقدور قیمت اجناسو ببرید بالا الان که با این اوضاع تولید کارفرما بزور وبا تاخیر حقوق پرداخت میکنه حیالتان راحت به راحتی که تبلیغ میکنید کمتر کارخانه ای بتونه عیدی بده .
خجالت بکشید وقیمت خودرو رو پایین بیارید.این طرحها چیه.
معاون وزیر قیمت مسکن شکسته نخواهد شد تااینکه درهنگام فروش باید تمام قبوض به خریدار انتقال یابد درغیراینصورت جریمه سنگین دارد شما باید دلال را خارج و خریدار واقعی وارد بازار شود
گفته شد دولت بابت پالایشی ها 20 تا 30 درصد تخفیف داده. پس کو اون تخفیف؟ من 250 واحد گرفتم دونیم میلیون تومان. الان هم همون قیمته..پس اون حرفایی که زده شد چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
باید به پاش بشینی تارشدکنه.
چه وعدها رفته بر بادها
آقای معاون وزیر یه فکری هم به حال اون بدبختهایی بکنید که 30 سال پیش وزارت جهاد کشاورزی در قالب تعاونی مسکن به اونها در مرادآباد زمین داد ولی هنوز در حسرت اجازه ساخت هستن تا از مستاجری خلاص شن.
آسانترین کار برای تک نرخی کردن قیمت خودرو رساندن قیمت کارخانه ای به قیمت بازار آزاد است که انشا اله مجلس انقلابی زحمت این کار را می کشد
اون نماینده ای که گفته خودرو تک نرخی بشه خیلی باحاله.
حساب نکرده که در صورت اجرای این امر، قیمت جدید دوباره به کف قیمت تبدیل خواهد شد و قیمت بازار دوباره به قیمت خیلی بالاتر از اون اوج خواهد گرفت
راهکار تک نرخی شدن یا نزدیک شدن قیمت کارخانه و بازار افزایش قدرت پول ملی و خارج شدن اون از سراشیب سقوط هست
خدا به خیر کند
مجددا در حال باد کردن بورس هستند!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
بورس داره هر روز رشد میکنه.
با این عیدی خدا بخیر ، تورم و گرانی شب عید
بازهم دارن بادکنک بورس رو بادمیکنن
اونم درست درشرایطی که منطقا باید بادش خالی بشه !!!
بازهم تجربه گزیده شدن از همان سوراخ قبلی ؟!!!
بازهم باید منتظر ترکیدن بادکنک وبه خاک سیاه نشستن عده دیگری باشیم ؟!!!
زمان همه چیزرامشخص خواهدکرد اما اینبار خیلی سریعتراز تجربه قبلی
البته اونی که شکست کمر خریداران مسکن و مستاجران بود که صدای ان حور دیگر شنیده شد نه قیمت مسکن
آقای طاهری به جای این طرحها این دو خودروسازی را تعطیل کنید. خسارت هایی که از جانب این خودروسازها به مردم و کشور تحمیل می شود را صرف کشور کنید و نیازی به مالیات نیست. مثل هزینه این همه معلول و تصادفی بیمارستان ها که دولت باید بپردازد از جیب ملت، خودور با کیفیت و ارزان خارجی به مردم بدهید و نشاط و امنیت ایجاد کنید چرا که مدیریت و تدبیر تولید آنرا ندارید.آژموده را آژمودن خطاست. اینقدر از جیب، جان و روان مردم مایه نزارید. نون بازوی خودتان را بخورید.
خلاصه وچکیده همه پیشبینی های سفارشی ودستوری:
مسکن بشدت حباب داره و بازار کاملا راکد هست و فروشندگان برای فروش واحدهاسون التماس میکنند اما خریداری وجودنداره و طبق بررسیهای جراید قیمتها بطور محسوسی ریزش کرده و این ریزش باشدت بیشتری ادامه خواهند داشت
بازار ارز پرریسک ترین بازاره و بررسیهای میدانی صداوسیما ومصاحبه های متعدد حاکی ازنبود متقاضی برای ارز بوده و قیمتش قطعانزولی خواهدبود اصلا سراغش نرید
بازار طلا و سکه بشدت حباب داره و همه فروشنده اند وخریداری وجودنداره وقیمت انهم مثل دلار سقوط خواهدکرد
واما بورس نورچشمی بهترین بازاربرای سرمایه گذاریه و خیلی جذابیت داره و روزی حداقل ۵ درصد سود اوری داره و
پیشبینی میشه شاخص کل تا تا پایان سال تا دومیلیارد واحد رشد بکنه !!!
طرح جالبی بود . خودرو تک نرخی شود .
یعنی قیمت کارخانه بالا برود . خب برای مردم چه فرقی میکند . برای تک نرخی شدن باید تولید زیاد شود یا واردات آزاد شود . مردم میفهمند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی