بازدید 26756

حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال ۱۴۰۰ چقدر شد؟

با پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشسته ها حداقل دریافتی آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 02 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  آنچه از مدتی قبل در رابطه با تغییرات حقوق کارکنان در سال آینده مطرح بود و در نهایت در لایحه بودجه نیز گنجانده شد از افزایش ۲۵ درصدی حکایت دارد.

در سال جاری، افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

اما طبق آنچه در بودجه سال آینده پیش بینی شده پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه های مختلف حقوق بگیر و همچنین افزایش حقوق بازنشسته ها و وظیفه بگیران، مجموع دریافتی به حداقل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

در رابطه با معافیت مالیاتی حقوق نیز سالانه ۴۸ میلیون تومان تعیین شده که در هر ماه حقوق های چهار میلیون و کمتر معاف خواهند بود اما برای حقوق های بالاتر از چهار میلیون تومان به صورت پلکانی مالیات دریافت خواهد شد.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۲.۵ برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

این در حالی است که برای سال جاری سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در سال ۳۶ میلیون تومان و در ماه سه میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین شده که در سال آینده این سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
با ترفندهایی فریبنده و با تحریف واقعیات فقیمتها را به صورت نجومی هر چند ماه یکبار می برین بالا و یارانه ها را حذف کردین و با حیله یارانه، همه چیز را آزاد کردین نوبت حقوق کارکنان می رسه چندغازی افزایش که آنهم مالیات تصاعدی می بلعد ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
کاملا صحیح
شما که هیچ وقت به حرفی که میزنید عمل نمی کنید ، لااقل این دروغ ها را از الان نگویید که باعث افزایش قیمتها شود .
من یک کارگر هستم.
هنوز افزایش حقوق سال 99 را نگرفته ایم و بر اساس سال 98 به ما پرداخت میکنند.
خداوکیلی خط فقر بالای 10میلیون، از کارمندی که 4 میلیون حقوقشه مالیات میگیرید؟
سالهای سال است که مردم به این روند عادت کرده اند و طبق معمول نمایندگان مردم نیز با کمال خونسردی بدون هیچ گونه تامل از کنار این مسئله میگذرند و سال به سال سفره مردم کوچک و کوچکتر میشود علی رقم اینکه در قانون این امر پیشبینی شده که حقوق کارگران و کارمندان به میزان تورم افزایش یابد ولی با تصویب لایحه بودجه توسط نمایندگان همین مردم ...قشر کارگر و کارمند و...عملا حق و حقوق مردم نادیده گرفته شده و مردم متناسب با عقب ماندگی حقوق از تورم که هر ساله اتفاق می افتد مجبورند از رفاه و در چند سال اخیر از شکم بچه های خودشان کم کنند .
البته این نمایندگان خود مردم هستند که با تصویب لایحه بودجه بدون هیچ گونه تفکر و تامل تیشه به ریشه کسانی میزنند که با کمال اخلاص به آنها رای دادن و آنها رو راهی بهارستان میکنن .خود کرده را تدبیر نیست.
آقا این عدد ها را نگذارید اینجا آبرویمان پیش پزشکان رفت.
شاید حقوق از کار افتادگی من که بیست و چهارم هر ماه به حسابم واریز می شود، اینبار به سوم ماه بعد هم برسد. خدا را چه دیدی؟ الآن تا بیست و هشتم تمام می شود یعنی 4 روزه!
این دروغی که گفتید ،راسته؟
چطور ممکن است با افزایش حقوق توان خرید مردم کم میشود ؟ چگونه ؟ از اقتصاد دانها بپرسید ،الله و اعلم
من سال 77 با حقوق 68 هزار تومن استخدام شدم. اون سال طلا گرمی 4800 بود. یعنی من با حقوقم 14 گرم طلا می تونستم بخرم. یعنی الان دولن باید بیش از 17 میلیون تمون به من حقوق بده ولی یک سوم این را هم دریافتی ندارم. الان کی ضرر کرده؟ من کارمند. جالب اینه که اگر الان دولت 17 میلیون حقوق به من بده اصلا هیچ لطفی در حقم نکرده بلکه حقوق سال 77 من را به من داده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر