بازدید 9259
۲

زنان؛ انتخاب بایدن برای عبور از بحران

انتخاب‌های جو بایدن نشان می‌دهد که او مصمم است تا وعده خود را درباره بهبود وضع زندگی کارگران و کاهش نرخ بیکاری عملی کند. باید اعتراف کرد او با انتخاب چهار نفر از بهترین اقتصاددانان حوزه بازار کار برای حضور در وزارت خزانه‌داری و شورای مشاوران اقتصادی نشان داد که دقیقا به آنچه قصد دارد انجام دهد، آگاه است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 01 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از اعتماد، نگاهی به مجموعه افرادی که از سوی رییس‌جمهور منتخب امریکا برای همکاری با دولت آینده معرفی می‌شوند ثابت می‌کند که جو بایدن تمام تلاش خود را به کار بسته تا یکی از اصلی‌ترین وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کند؛ توجه ویژه به زنان و رنگین‌پوست که در دوره ترامپ نادیده گرفته شده بودند.

 نیویورک‌تایمز روز دوشنبه گزارش داد که جو بایدن طی هفته جاری تیم اقتصادی خود را معرفی خواهد کرد. براساس گزارش این روزنامه، معرفی تیم اقتصادی دولت آینده در حالی طی مراسم رسمی صورت خواهد گرفت که در این مراسم جنت یلین رسما به عنوان وزیر خزانه‌داری دولت منتخب و دو زن دیگر از جمله یک زن رنگین‌پوست نیز به عنوان رییس شورای مشاوران اقتصادی رییس‌جمهور معرفی می‌شوند.

منابع آگاه خبر داده‌اند که رییس‌جمهور منتخب امریکا سیسیلیا روس، اقتصاددان و کارشناس حوزه اشتغال در دانشگاه پرینستون را به منظور اداره شورای مشاوران اقتصادی و نیرا تاندن، رییس اندیشکده «پیشرفت امریکایی» را برای اداره سازمان برنامه و بودجه ایالات متحده در نظر گرفته است و تصمیم دارد در هفته جاری آن‌ها را معرفی کند. بر مبنای قوانین داخلی امریکا، هر سه این زنان برای آغاز رسمی فعالیت خود باید تایید سنا را به دست آورند.

همچنین روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده علاوه بر افراد نام برده شده، رییس‌جمهور منتخب امریکا قصد دارد از ادویل آدیمو، مشاور ارشد حوزه اقتصاد بین‌الملل در دولت اوباما برای پست معاونت وزارت خزانه‌داری دعوت به همکاری کند.

این روزنامه در تحلیلی نوشته است که بایدن با این انتخاب‌ها می‌خواهد از انتقاد‌هایی که پیرامون نگاه محافظه‌کارانه برخی دستیاران ارشدش در کاخ سفید به ویژه در موضوعات اقتصادی مطرح می‌شود رهایی یابد و ثابت کند که در دولت آینده این گروه‌های لیبرال هستند که در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نقش اصلی را ایفا خواهند کرد.

با این حال مشاوران اقتصادی رییس‌جمهور که قرار است در شورای مشاوران اقتصادی زیر نظر سیسیلیا روس مشغول به کار شوند، نظیر جرد برنشتاین سابقه‌ای طولانی در دفاع از برخی سیاست‌های محافظه‌کارانه اقتصادی نظیر ضرورت تداوم استخراج نفت و گاز در ایالت‌هایی مثل پنسیلوانیا دارند و چیدمان گروه اقتصادی بایدن را متعادل می‌کنند.

کارشناسان معتقدند به‌رغم اختلاف نظر‌هایی که می‌توان پیش‌بینی کرد و میان مشاوران رییس‌جمهور منتخب وجود دارد، آن‌ها متفقا بر این باورند که رشد اقتصادی امریکا باید احیا شود و دولت توان خود را صرف پایین آوردن نرخ بیکاری کند. در این مسیر افزایش مالیات ثروتمندان و همچنین افزایش حداقل حقوق کارگران از جمله اقداماتی است که دولت مد نظر دارد و اختلاف‌نظر چندانی در این زمینه میان مشاوران دیده نمی‌شود.

جیسون فورمن، اقتصاددان و استاد دانشگاه هاروارد در این باره می‌گوید: «انتخاب‌های جو بایدن نشان می‌دهد که او مصمم است تا وعده خود را درباره بهبود وضع زندگی کارگران و کاهش نرخ بیکاری عملی کند. باید اعتراف کرد او با انتخاب چهار نفر از بهترین اقتصاددانان حوزه بازار کار برای حضور در وزارت خزانه‌داری و شورای مشاوران اقتصادی نشان داد که دقیقا به آنچه قصد دارد انجام دهد، آگاه است.»

تیم رسانه‌ای کاملا زنانه

علاوه بر تیم اقتصادی دولت بایدن که زنان نقش ویژه در شاکله آن دارند، تیم رسانه‌ای رییس‌جمهور منتخب امریکا نیز چهره‌ای کاملا زنانه دارد. خبرگزاری رویترز نوشته است که جو بایدن روز یکشنبه در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده، کارکنان ارشد مطبوعاتی کاخ سفید که همگی از خانم‌ها هستند را معرفی کرده و به دستیاران ارشد کارزارش و مقامات پیشین دولت اوباما برای رهبری تیم ارتباطی دولت تکیه کرده است.

بایدن در بیانیه‌ای که به این منظور صادر کرده نوشته است: «مفتخرم که اولین تیم ارتباطاتی ارشد کاخ سفید متشکل از زنان را اعلام کنم. این نیرو‌های با تجربه و واجد شرایط، دیدگاه‌های متنوع نسبت به کارشان و تعهد مشترک برای بازسازی بهتر این کشور دارند.» تیم انتقالی رییس‌جمهور اعلام کرد «زنانی با دیدگاه‌های متنوع، باتجربه و بااستعداد» برای این نقش‌ها انتخاب شدند که تعهد رییس‌جمهوری آتی به «تشکیل دولتی را نشان می‌دهد که شبیه به ایالات متحده باشد و از روز اول بتواند برای خانواده‌های شاغل مثمرثمر باشد.» چهار تن از این هفت فرد منصوب نیز زنان رنگین‌پوست هستند.

جنیفر ساکی که سابقا مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوران باراک اوباما بود، به عنوان سخنگوی دولت بایدن انتخاب شده است. ساکی که در دوره اوباما سخنگویی وزارت خارجه جان کری را نیز عهده‌دار بود، در پیامی توییتری نوشت: «این تیم از بهترین، بااستعدادترین و آزموده‌ترین نیرو‌ها تشکیل شده است که همگی زن هستند و این متنوع‌ترین تیم در تاریخ ماست و همچنین شش تن از مادرانی با فرزندانی کوچک هستند.» کیت بدینگفیلد، سخنگوی کمپین بایدن و معاونش کامالا هریس، به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید خدمت خواهد کرد. او زمانی که بایدن معاون رییس‌جمهوری امریکا بود، مدیر ارتباطات بایدن بود.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، سیمون سندرز از مشاوران ارشد کمپین بایدن به عنوان سخنگوی ارشد کامالا هریس خدمت خواهد کرد. الیزابت الکساندر، سخنگوی بایدن در زمان حضور در دولت اوباما، به عنوان مدیر ارتباطاتی جیل بایدن، بانوی اول آتی منصوب می‌شود.

دیگر منصوبان شامل کارین ژان-پییر و اشلی اتین، از مشاوران ارشد کمپین بایدن هستند. ژان-پییر، از دیگر مقام‌های دوران اوباما، معاون مطبوعاتی اصلی می‌شود و اتین به عنوان مدیر ارتباطات کامالا هریس خدمت می‌کند. پیلی توبر که به عنوان مدیر ارتباطات برای ائتلاف‌های کمپین بایدن – هریس کار می‌کرد، به عنوان معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید انتخاب شده است. برخلاف اکثر پست‌های کابینه، این منصوبان به تایید سنا نیازی ندارند.

چند روز پیش نیز بایدن نام اعضای کلیدی کابینه خود را معرفی کرد که براساس اعلام او، آنتونی بلینکن رسما به عنوان عهده‌دار تصدی سمت وزارت خارجه معرفی شده است. جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما در دولت بایدن نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا خواهد بود. جیک سولیوان به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور فعالیت خواهد کرد. لیندا توماس گرینفیلد، از سوی بایدن به عنوان نماینده امریکا در سازمان ملل متحد معرفی می‌شود، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی امریکا را در اختیار خواهد داشت و «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خوش به حالشون که بلدن از نخبه های واقعیشون استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مرغ همسایه غازه
دیدیم ابرقدرت کاغذی 4 سال گذشته چجوری اداره شد
چقدر خوب از نخبگانی مثل ترامپ و بولتون و پمئو
دروغگو استفاده کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر