اعتماد عمومی چگونه به بورس باز می گردد؟

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه چگونگی بازگشت اعتماد مردمی به بورس و افزایش سرمایه های حقیقی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 01 December 2020

به گزارش بورس تابناک، فردین آقابزرگی با اشاره به تزریق هزار میلیاردی به بورس اظهار کرد: کنترل عرضه و تقاضا بهترین روش اعتماد سازی برای مردم است و هر زمان بازار یک سویه وارد بازار شود، انتظار مدیریت به موقع داریم.

وی نوسانات بازار سرمایه را از آفت‌های بورس کشور دانست و تاکید کرد: این بازار بصورت هیجانی به سمت خرید یا فروش حرکت می‌کند و برخی افراد بی تجربه یکباره تصمیم می‌گیرند در صف‌ها حاضر باشند.

آقابزرگی وظیفه بازار ساز بورس را میل دادن به هنگام سهام به سوی ارزش ذاتی عنوان و خاطرنشان کرد: وظیفه بازار ساز جمع کردن صف‌های فروش نیست و انتظار می‌رود نقش بازار سازهای بورسی در کنار بازار گردان‌ها بیش از پیش دیده شود.

وی ادامه داد: وظیفه بازار سازها نباید لزوما به جمع شدن صف فروش یا تزریق نقدینگی ختم شود؛ از طرفی همچون ماه‌های ابتدایی سال نباید افزایش یکباره داشته باشیم.

آقابزرگی با اشاره به اینکه سبدها نیز می‌توانند وظیفه بازار ساز بورسی را بر عهده بگیرند؛ اضافه کرد: استمرار این وضعیت اعتمادعمومی را به بورس باز می‌گرداند. مثل حال حاضر که اشخاص حقیقی نقدینگی را به بورس وارد می‌کنند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: انتظار داریم این روند به دور از هیجان ادامه یابد و از رشدهای بی رویه که مبتنی بر اطلاعات شرکت‌ها نیست، جلوگیری نماید.

آقابزرگی افزود: برای جلوگیری از نوسان قیمت شدید و خدشه وارد شدن به سرمایه‌های بورسی نقش بازار ساز پر رنگ تر از قبل خواهدبود.

وی خاطرنشان کرد: اصل بازار ساز مبتنی بر بخش خصوصی است چراکه دولت اولا وظیفه‌ای ندارد و ثانیا سکان دار ورود سرمایه مردمی باید بخش خصوصی باشد.

آقابزرگی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت بازار سرمایه بخوبی انجام می‌شود چراکه اصلاح بدون تزریق نقدینگی صورت گرفته است.

وی افزود: افزایش معاملات بدلیل اشتیاق خریداران است نه تزریق نقدینگی! و اصلاح قیمت عامل اصلی تعادل بخشی به بورس است.

آقابزرگی در خصوص رخدادهای یکسال اخیر بورس گفت: افزایش عوامل اثر گذار بر سودآوری شرکت‌ها وقتی با ارزش روز سهام انطباق نداشته باشد، یکباره فشار نقدینگی را فزونی می‌دهد.

وی یادآوری کرد: نبود بازارگردانان موجب یک سویه شدن بازار شد و افزایش قیمت بی رویه یکباره تخلیه شد و لذا افراد کم تجربه احساس کردند خدشه‌ای به بورس وارد شده است.

 

منبع: بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل