شرایط مثبت سرمایه گذاری در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط سرمایه‌گذاری در بازار سهام تا پایان سال مثبت است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 01 December 2020

به گزارش بورس تابناک، نوید خاندوزی به انتقال نقدینگی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و تاثیر آن بر روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در میان عوامل تاثیرگذار بر رونق بازار سرمایه، خبر انتقال منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه کمترین اثر را می‌تواند بر بازار داشته باشد زیرا در وضعیت فعلی حجم معاملات در حال نزدیک شدن به عدد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین یک هزار میلیارد تومان چندان عدد بزرگی نیست که بتواند تاثیر مثبتی را بر روند معاملات بازار داشته باشد.

وی اظهار داشت: این خبر می‌تواند از بعد روانی مثبت و نشان‌دهنده نگاه مثبت دولت و بانک مرکزی به بازار سرمایه باشد، در نهایت علت بازگشت روند صعودی به بازار را باید ناشی از برخی دیگر عوامل دانست.

عوامل تاثیرگذار در روند صعودی بورس

خاندوزی نخستین عامل تاثیرگذار بر روند صعودی شاخص بورس را ناشی از رکود موجود در بازارهای رقیب دانست و گفت: به نظر می‌رسد رکود حاکم در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به دلیل ثبات نرخ دلار ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: رشد قیمت در بازارهای جهانی و انتشار گزارش ماهانه شرکت‌ها در آبان ماه که فراتر از تصور بود، توانست تاثیر مثبتی را در معاملات بازار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این عوامل، اصلاح قیمتی صورت گرفته در سهام و کاهش ریسک‌های سیاسی بعد از انتخابات آمریکا باعث شد تا اقبال به سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد و چرخش نقدینگی به سمت بازار سهام بازگردد.

پیش‌بینی مسیر اصلی بورس با سه موج

خاندوزی اظهار داشت: از ابتدا پیش‌بینی شده بود که  بازار با سه موج حرکتی همراه شود، اکنون موج نخست را پشت سر گذاشتیم و طبیعی بود که بازار بعد از ریزشی که تجربه کرد تغییر روند دهد و در مسیر افزایشی قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: موج دوم، ورود جریان پولی بود که در بازار صورت گرفته است و باعث هدایت بازار به سمت روند صعودی شد.

وی با تاکید بر اینکه موج سوم نسبت به موج‌های گذشته آرام‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: ممکن است در این موج سرعت رشد بازار کاهش یابد اما مسیر صعودی با دلیل و منطق پیش خواهد رفت، اکنون بازار وارد این مرحله نشده است و بازار در موج دوم و مرحله ورود نقدینگی در حال حرکت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقبال به سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، گفت: به نظر می‌رسد تا پایان سال در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری با رکود و روند نزولی قیمت‌ها روبرو باشیم، ثبات معاملات و قیمت‌ها در بازارهای رقیب نشان‌دهنده عقب‌ماندگی آن بازار  و حرکت جریان نقدینگی به سمت دیگر بازارها است.

اقبال سهامداران به سرمایه گذاری در بورس

خاندوزی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط سرمایه‌گذاری در بازار سهام تا پایان سال مثبت است اما در کنار آن ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران که ترس از اصلاح دوباره شاخص بورس دارند سرمایه‌های در اختیار خود را به سمت سپرده‌های بانکی هدایت و سودی را به صورت ثابت دریافت کنند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، حرکت مثبت بانک مرکزی در زمینه انتشار خبر عدم افزایش سود بانکی در ورود نقدینگی به بورس تاثیرگذار بوده است.

ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس

وی به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و گفت: مهمترین ریسک فعلی در بازار، لایحه بوجه سال 1400 و اتفاق‌هایی است که در زمینه مساله فولاد داشتیم، در چند وقت اخیر برخی از ریسک‌های سیاسی در کشور افزایش یافته بود که به مرور زمان شاهد کمرنگ شدن این ریسک‌ها در بازار هستیم.

خاندوزی گفت: برخی معتقدند با سقوط نرخ ارز، بازار سهام با چالش مواجه می شود در حالی که با توجه به رفتار فعلی بانک مرکزی این موضوع را نمی توان به عنوان ریسک بزرگی برای بازار تلقی کرد.

 
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هروقت دیدید ۲۴ ساعته برای سرمایه گذاری در بورس داره تبلیغ میشه مطمین باشید خبرها وشوک هایی درراهه البته نه ازنوع مثبتش !!!!!
سه شنبه ۱۱ اذر ساعت ۱۲:۴۰
دلار ۲۶۱۰۰
سکه ۱۲۱۰۰۰۰۰
بورس باوجود همه تلاشها برای مثبت نگه داشتنش روند نزولی دارد
خبرگزاریها : بورس های مهم جهان نزولی شدند
ولی بورس ما برخلاف بورسهای جهان صعودی شد !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل