بازدید 12324
وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با ظریف:

ترور فخری زاده اقدامی تروریستی وحشیانه است

وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 30 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از المیادین، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

الصباح اعلام کرد: ترور فخری زاده اقدامی تروریستی وحشیانه است.

قبلا «بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در گفتگوی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اقدام تروریستی روز جمعه که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان شد را محکوم کرده بود.

بوسعیدی در این گفتگو با ابراز همدردی و تسلیت با دولت و مردم ایران، تروریسم در هر شکل آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانست.

همچنین روز گذشته، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه قطر اعلام کرده بود: ترور فخری زاده به مثابه دامن زدن به اوضاع و شعله ور کردن آن است.

شب گذشته، وزارت خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: درحالی که منطقه شاهد بی ثباتی و چالش‌های امنیتی است این شرایط ما را به سوی همکاری برای جلوگیری از اقداماتی که باعث تشدید تهدید ثبات کل منطقه می‌شود، سوق می‌دهد. دولت امارات با توجه به اعتقاد راسخ خود به ضرورت پایبندی به ثبات در منطقه، جنایت ترور ننگین آقای محسن فخری زاده را که می‌تواند به درگیری در منطقه منجر گردد، محکوم می‌کند. دولت امارات با توجه به شرایط موجود منطقه از تمامی طرف‌ها می‌خواهد برای جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سطح جدیدی از بی ثباتی و تهدید صلح، بالاترین سطح خویشتنداری را از خود نشان دهند.

گفتنی است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان