بازدید 8810

شکار در حریم تالاب‌ها ممنوع شد

هر گونه شکار در حریم تالاب‌ها و آبگیرهای استان لرستان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ممنوع شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 30 November 2020

به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه تالاب و آبگیرهای استان در مسیر عبور و میزبان پرندگان مهاجر هستند بنابراین احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان وجود دارد. به همین منظور هیچ‌گونه مجوزی برای شکار پرندگان مهاجر و بومی در این استان صادر نمی‌شود و شکار در تالاب‌های استان لرستان تخلف است.

تالاب‌های گوری بلمک، تنوردر دورود، بیشه دالان بروجرد و سدهای مروک و ایوشان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی جوامع بومی و محلی، خطر بیشتری دارند که به ساکنان این مناطق هشدارهای لازم اعلام شده است و تاکید می‌شود از حضور پرندگان بومی در تالاب‌ها جلوگیری کنند. اقدامات پیشگیرانه در مرغداری‌های این مناطق بسیار مهم است و هرگونه موارد مشکوک باید به حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان اطلاع داده شود.

همچنین تیم‌های مشترک گشت و کنترل با هماهنگی دامپزشکی، بهداشت، امور آب و حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان فعال شده است و حریم تالاب‌ها و آبگیرها روزانه نظارت می‌شود.تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در لرستان گزارش نشده است. اما با توجه به مشاهده این بیماری در استان مرکزی و همجواری آن با برخی تالاب‌های لرستان، رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان