بازدید 22286

آمار سقط جنین کشور نزدیک به ۳برابر تلفات کرونا!

یکی از عوامل اصلی کاهش جمعیت سقط جنین است؛ آمار سقط جنین در کشور نزدیک به سه‌برابر مرگ‌ومیر کروناست! در یک کشور اسلامی که اعتقاد دارد کشتن یک فرد بی‌گناه در پیشگاه الهی جرم است، سقط جنین به‌راحتی توسط برخی از پزشکان و والدین انجام می‌شود!
کد خبر: ۱۰۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 29 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، جمعیت یکی از مباحث بسیار بسیار مهم برای جامعه اسلامی است که اگر دولت و نهاد‌های حاکمیتی در این رابطه تصمیم درستی اتخاذ نکنند بیشتر از گذشته متضرر خواهیم شد.

یکی از عوامل کاهش جمعیت، "سقط جنین" است؛ طبق آمار در کشورمان هر روز بیش از ۱۰۰۰ جنین توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!

بر این اساس، آمار روزانه سقط جنین در کشور ما نزدیک به سه‌برابر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا است! در یک کشور اسلامی، در کشوری که اعتقاد دارد کشتن یک فرد بی‌گناه در پیشگاه الهی جرم است، سقط جنین به‌راحتی توسط برخی از پزشکان تجویز می‌شود یا توسط خود والدین انجام می‌شود!

متأسفانه برخی پزشکان، سن بالای ۳۵ سال را سن خطرناک برای بارداری تعیین می‌کنند و این باور غلط به‌راحتی به موضوع کاهش جمعیت دامن می‌زند؛ موضوع دیگری که در کشور ما به‌شدت به آن پرداخته می‌شود، موضوع غربالگری مادران است؛ جالب است غربالگری در بسیاری از کشور‌های غربی که خودشان آن را به‌راه انداخته‌اند، انجام نمی‌شود و مادران زیر ۳۵ سال از این کار منع می‌شوند!

علی‌رغم تمام تبلیغاتی که دولت در سال ۹۲ برای حمایت از خانواده و مادر انجام داد، شاهدیم مادران ما امنیت شغلی ندارند! در حالی که در بسیاری از کشور‌ها مرخصی کامل زایمان دارند، مادران کارمند شاغل ما در صورت باردار شدن این موضوع را پنهان می‌کنند! حتی در مرخصی اضطراب از دست دادن شغلشان را دارند و در نتیجه شیردهی کاملی برای کودک صورت نمی‌گیرد!

یکی دیگر از حمایت‌های اجتماعی موضوع ازدواج است، امروز جوانان بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، شغل و مسکن ندارند؛ حمایت اجتماعی و قانون تسهیل ازدواج کجاست؟! قرار بود که در سه سال ابتدای ازدواج، به زوج‌ها مسکن تعلق گیرد! موضوع دیگر بیمه ناباروری و بیمه مادران خانه‌دار است؛ در همه کشور‌ها این بیمه‌ها به زوج‌ها تعلق پیدا کرده است، اما در کشور ما سالهاست که دولت تنها وعده بیمه مادران خانه‌دار را مطرح کرده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
ببین ایراد کار از کجاست؟
فکر کنم مردم خودشون را هم نمی توانند سیر کنند.
خیلی ها با سن 40 سال هنوز ازدواج هم نتوانستند بکنند چه رسد به مزحله بچه دار شدن هم برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
قرار بود که در سه سال ابتدای ازدواج، به زوج‌ها مسکن تعلق گیرد!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
در مملکتی که شرایط ازدواج نداری، خرید وسایل جلوگیری هم گران و کمیاب و پوشک بسته ای 200 هزار تومن باشه، بهتر ازین نمیشه.
مسئولین به بیخیالی ادامه بدن
دلارو بکش پایین همه چی خودش درست میشه حرف فایده نداره. کسی پول نداره از بچه دار شدن میترسه
مادران امنیت شغلی ندارند؟
یعنی پدران دارند؟
بعد از سال 96 با این حجم تحریم و بعد هم تعطیلی های کرونایی کار و کاسبی پدران هم خوابیده.
خیلی دل خوشی داری تابناک. یا شاید یک کره دیگه زندگی میکتی. همون مثال مریخی زیباکلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
عزيزم اگر درامد پدران به اندازه اي باشه كه زندگي تامين بشه نياز به كار ماردان نيست وقتي درامد با اين شرايط اقتصادي با خرج نمي خوره اين همه بدبختي پيش مياد الحمدا.. مسئولين ميدونن ولي چشمانشون رو بستن
کرونا که سهله سنگ هم از اسمون بیاد حقمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
عشقي اون پرچم امريكا چي ميخواد بالاي يادداشتت چي ميگه
لطفا برای حرفتان که می فرمایید بارداری بالای 35 سال مشکلی ندارد رفرنس ارائه دهید. در رفرنس های اصلی بارداری منجمله کتاب ولیامز که جزو مراجع اصلی می باشد بارداری با سن بیشتر از 35 سال را پرخطر خوانده است. اینکه شما از روی هیجانات یک مطلبی را می نویسید باعث میشود یک عده عمل کنند و خدای ناکرده بچه آنها با نارسایی متولد شود و مسئولش شما خواهید بود. لطفا بحث علمی را بگذارید در دانشگاه ها انجام شود و بدون ذکر مرجع چیزی منتشر نکنید.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
برادر من همین کتاب ویلیامز شما که خیلی بهش استناد میکنید زاده ی غربی ها و استعماره. شما ای کاش حرفتان به مستندات حقیقی باشد بهتر است. به نام غربالگری جنین بیگناه زوجین رو به قتلگاه میبرند و نسل پاک ایرانی رو ریشه کن میکنند با دستان خودمون به صورت قانونی و بدون هزینه. کی قراره بیدار بشیم؟ مگر مادران ما چندین بچه به دنیا نمیاورد؟ نه سرطان سینه میگرفت نه مشکلی بود.
مراقبت لازمه اما با هوش و درایت و دشمن شناسی
شکم خودمون رو نمیتونیم سیر کنیم تو نگران نرخ باروری و جنین هستی
پاسخ ها
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
صحبت در مورد کسانی هست که دلشون بچه میخواد. زوری نمیگن بیا بچه بیار
در کشور ما در خصوص تورم که چیز عیانی است یک آمار درست وجود ندارد و دایم بین بانک مرکزی و مرکز آمار دعواست
سقط جنین را که در ملا عام نمیکنند که آقایان آمار بگیرند

این آمار من در آوردی است
چه ربطی به غربالگری داره
اگه نتیجه غربالگری مشکوک باشه و با آزمایشات تگمیلی تایید بشه یقط قانونی صورت میگیره که طبق گزارش 10 مورد است
بقیه غیرقانونی است که احتمالا به دلایل دیگر صورت میگیره و در ضمن معلوم نیست امار 1000 از کجا اومده و اگه غربالگری نشه این سقطها صورت نمیگیره؟
مسبب اصلی همه بدبختیهای در کشور دولت و مجلس هست
برگردید به گذشته یکنفر کار میکرد 7تا10 نفر زندگی میکرد اونم با حداقل ها الان دونفر کار کند یکنفر سیر نمیشود پس مشکلو مقصر اصلی مدیران و مسئولین هست هر روز گرانی بابا بیدار شوید دین وایمان و اعتقادات مردم راسوزوندید.....
خواهش می کنم سقط جنین را به غربالگری ارتباط ندید، آمار کودکان با ناهنجاری های مختلف به خاطر غربالگری خیلی پائین آمده. تولد نوزاد با هر شرایطی صحیح نیست. معلوم نیست چطور مقالات به این بی محتوایی را به خودتان اجازه می دهید منتشر کنید. چرا به این مسئله اشاره نمی کنید که سالانه بیش از 3000 کودک در اثر سوانح رانندگی کشته می شوند. یا کودکانی که به خاطر فقر شدید خودکشی می کنند؟ کاش به جای این که با این آمار دوزاری که صحت اون مشخص نیست سر مردم را گرم می کردی آمار واقعی در مورد وضعیت فعلی کودکان در ایران می نوشتین. به راستی خبر دارین چه تعداد کودک دچار فقر غذایی هستند؟
مردم خودشون و نمی تونند سیر کنند بچه دار بشوند که چی بشود؟ گناه بچه آوردن تو شرایط بیشتر از سقط جنین است. بچه به دنیا بیاورند که همش منتظر جنگ و کرانی و ... باشه؟
وقتی خودت همه دلایل سقط جنین را بیان می کنی، چرا جلو تتیر نوشته علامت تعجب قرار می دهی. دین یک چیز است و توان بچه دار شد ن و بزرگ کردن آن چیز دیگری .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی