بازدید 106069

نتایج مطالعات بالینی چند داروی گیاهی ضد کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون دو فقره مجوز موقت ۶ ماهه برای تولید و توزیع محدود (برای تکمیل مطالعه بالینی) فرآورده‌های با منشأ گیاهی صادر شده و تمدید این مجوز‌ها یا صدور پروانه ساخت، منوط به ارائه نتایج تکمیلی مطالعه بالینی و تأیید آنهاست.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 29 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دکتر کیانوش جهانپور درباره چهار فرآورده طبیعی با منشأ گیاهی برای بیماری کرونا اظهار کرد: هر چهار فرآورده طبیعی با منشاء گیاهی مرتبط با بیماری کرونا که مجوز موقت تولید گرفته اند، دارای مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی از معاونت پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی محل انجام طرح بوده اند.

وی افزود: این چهار فرآورده گیاهی پس از ارائه مدارک و مستندات لازم، طبق ضوابط از جمله نتایج اولیه حاصل از مطالعه بالینی برای تصمیم گیری در کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) طرح موضوع شده اند.

وی ادامه داد: نظر به نتایج مثبت اولیه حاصل از مطالعه بالینی ارائه شده و اخذ رای موافقت از کمیسیون قانونی برای تولید و توزیع محدود این فرآورده ها، تاکنون دو فقره مجوز موقت ۶ ماهه برای تولید و توزیع محدود (برای تکمیل مطالعه بالینی) صادر شده و تمدید این مجوز‌ها یا صدور پروانه ساخت، منوط به ارائه نتایج تکمیلی مطالعه بالینی و تایید اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجوز‌های مورد اشاره بر اساس ماخذ قانونی به صورت موقت ۶ ماهه صادر شده است همچنین برای هیچ یک از این فرآورده ها، ادعایی مبنی بر درمان بیماری کووید ۱۹ مطرح نبوده و صرفا با توجه به نتایج حاصل از مطالعه بالینی اولیه و مستندات علمی ملی و بین المللی موجود و مونوگراف‌های مرتبط، مجوز موقت یا موافقت برای صدور مجوز موقت با ادعای بهبود یا کمک به بهبود برخی علائم بیماری مذکور صادر شده است و تعدادی فرآورده دیگر با منشا گیاهی نیز در حال طی روال قانونی فوق هستند.

جهانپور خاطرنشان کرد: کمیسیون قانونی تشخیص ماده ۲۰ مصوب قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن، با ترکیبی از اعضای معتبر از نظر علمی، خوشنام و عاری از تعارض منافع به عنوان بالاترین مرجع قانونی همواره سعی کرده به دور از هرگونه سمت و سوی غیرعلمی و با اختیارات قانونی خود در جهت تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران و از سوی دیگر برای شکوفایی استعداد‌های دانشمندان و نخبگان کشور از خلاقیت‌ها و نوآوری این فرهیختگان نیز استقبال کند و با این رویکرد، ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف داروسازی با افتخار به پیشرفته‌ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
به دلایل زیر استفاده از واکسن های جدید تولید شده توسط کشورهای خارجی خطرناک هست و در شرایط فعلی استفاده از آن حالت اورژانسی داره.
۱- ورود RNA به سلول های افراد یک جامعه میتونه ژنتیک افراد رو تغییر بده. از این لحاظ باید مواظب بود
۲- این واکسن فقط یک نوع خاص با شکل و قیافه خاص از پروتئین گل میخی رو تولید میکنه ولی می دونیم که ویروس جهش داره و تو هر آدمی یک نوع جدید از پروتئین گل میخی با شکل منحصر به فرد تولید میشه
۳- همه افراد روی کره زمین باید این واکسن رو بزنن و هر سال ورژن جدید واکسن رو باید استفاده کنن وگرنه دوباره بیماری بر میگرده.
با توجه به موارد بالا وابستگی به واکسن برپایه RNA عقلانی به نظر نمیرسه.
تابناک عزیز لطفا موارد بالا رو به مسولین انعکاس بدین تا در نظر داشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
چشم، من هم منويات شما رو انتقال مي‌دم
شما ويروس‌شناسي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
پس ما ایرانیا یا چشمامون مثل چینیا کشیده میشه یا پوستمون مثل روسها سفید میشه یا مثل هندیا سبزه میشیم
اونوقت قرنطینه قرون وسطایی است!
باسلام .داروی رمدسیویر که اینهمه بزرگش کرده بودند که میگن بی اثر از آب دراومده.چرابرای داروهای گیاهی اینقدر موشکافی میکنند بخصوص وقتی جواب هم داده بخصوص داروی دکتر مصطفایی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که روی ۲۵۰۰ نفر جواب مثبت داده.
به نظر من بهتر است ار چینیها سوآل شود که با چه روشی کرونا را دفع کرده اند ؟ به نظر من یا از سالها قبل واکسنش را زده اند یا دارو ودرمانش را در اختیار دارند که حالا زندگی نرمال دارند البته مثل برده های دیژیتال
تمام دنیا دارن دارو کشف میکن بعدش ما همش دنبال داروی گیاهی دارچین زنجبیل و داروی امام کاظم هستیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
فعلا که این داروهای گیاهی به خوبی جواب دادن من خودم داروی امام کاظم خوردم و الحمدالله هیچ گونه مشکلی نداشتم با اینکه با افراد کرونایی زیادی از نزدیک برخورد کردم.
لطفا به شعور جامعه پزشکی توهین نکنید. اگر مطالعه بالینی انجام شده، چه لزومی داره تولید کم بشه تا مطالعه بالینی انجام بشه، به این مخترعین لطفا بگویید بیایند و بگویند معنی ویروس را توضیح بدهند. ویروس آنفولانزا با اینهمه تحقیق در دنیا هنوز 50 درصد جواب میده. تازه در هرمنطقه جغرافیایی نوعش فرق میکنه.
پاسخ به ایران:هیچ جای جهان داروی قطعی کرونا کشف نکردن !همین داروهای گیاهی 90درصد داروهای مورداستفاده چین را در بحث کرونا تشکیل میدهد. با نگاه امثال شما که از غربیها غرب زده ترید این طب چند هزارساله که هزاران سال برای اصلاح و کارازمایی وقت داشته مهجور مانده و باید حتی اونایی که صنعتی تولید میشن پروسه طولانی تری داشته باشن. درحالیکه برخلاف شیمیایی ها عوارض چندانی ندارن
اینقدر مردم رو ناامید نکن دوست عزیز فهمیدیم متخصصی
کدام کشور دارو کشف کرده که ما خبر نداریم بزرگوار؟؟
یکم فکر کنید ، آمریکایی که به خون ما تشنس میاد به راحتی دارو رو در اختیار ما قرار میده !!؟؟
چقدر دروغ چقدر ریا کاری توی همدان دارو درست کردنند منم خودم استفاده کردم جواب داده چرا میگین قطعی نیس خوبه دیگه حقوق بگیرا میمیرنند بوجه حله
روی همچین بیماری وحشتناکی به نظرم داروی گیاهی تاثیر چندانی ندارد . مثل اینکه شما آب دریاچه ای رو با لیوان تخلیه کنید
دقت کنید کج کوله نشوید کار کردم از قبل هم میدانیم شیرین بیان هم خواص واضح ضد ویروسی دارد و نشان داده شده در سارس موثر است و از طرفی یک تعدیل کننده ایمنی هم است و مقاله دارن بخوبی عوارض التهابی در معده و ریه را کاهش میدهد شیرین بین شیرین بیان فقط متاسفانه دوز بالا میخواهد و عارضه فشار خون میدهد ولی میتوان یک هفته اول ان را مصرف کرد شیرین بیان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر