زمین‌ وزارت دفاع ۹۹/۹/۹ در بورس کالا عرضه می‌شود

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای شفاف‌سازی فروش املاک و اراضی خود، فردا(۹ آبان) برای نخستین بار زمینی با قیمت پیشنهادی ۱۳۰میلیارد ریال به صورت حراج در بورس کالا عرضه می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 28 November 2020

به گزارش بورس تابناک، شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای شفاف سازی فروش املاک و اراضی خود، فردا(نهم آذرماه) برای نخستین بار زمینی واقع در شهرستان دماوند-دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع را با قیمت پیشنهادی 130میلیارد ریال به صورت حراج در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه پیشنهادی این زمین در حالی 130 میلیارد ریال اعلام شده که تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ 3.9 میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان (3 درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است. مهلت واریز وجه تضمین و ثبت درخواست جهت شرکت در حراج نیز تا پیش از پذیرفته شدن بهترین قیمت پیشنهادی و انجام معامله خواهد بود.

همچنین نوع تسویه این عرضه که فردا(یکشنبه) در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا انجام می شود، به صورت نقدی و اعتباری بوده و خریدار نهایی به عنوان برنده حراج، ظرف 10 روز کاری بعد از تاریخ انجام معامله فرصت دارد 40 درصد بخش نقدی را به حساب عملیاتی بورس کالا واریز کند.

بر اساس شرایط مندرج در اطلاعیه عرضه این ملک در خصوص مهلت و نحوه تقسیط و وثایق مورد نیاز توسط خریدار، در مرحله دوم نیز برنده حراج باید معادل 40 درصد از ثمن معامله را ظرف مدت حداکثر 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با تحویل ملک به خریدار واریز نماید. در مرحله سوم نیز معادل 20 درصد از ثمن معامله ظرف مدت حداکثر 180 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با انتقال سند مالکیت به نام خریدار باید از سوی برنده حراج به فروشنده پرداخت شود.

این در حالی است که سررسید تحویل نیز 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و ارایه سند تسویه خارج از پایاپای اعلام شده است.

در همین زمینه مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران گفت: پذیرش و عرضه املاک و اراضی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تحقق بند 19 سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای شفاف سازی و سالم سازی و کاهش زمینه بروز فساد و رانت در اقتصاد صورت می گیرد و از این رو وزارت دفاع و ‌پشتیبانی نیروهای مسلح درصدد شفافیت مبادلات املاک و اراضی از طریق عرضه در بورس کالا است. 

جواد فلاح افزود: مکانیزم حراج الکترونیک بورس کالا برای فروش املاک نسبت به مزایده های سنتی به شیوه ارسال پاکت ارجحیت دارد و به سلامت اقتصادی منجر می شود.همچنین وجود قیمت پایه منطقی و شفافیت حرف اول را در مبادلات املاک در بورس کالا می زند.

 

منبع: تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی