بازدید 26259
پیمانه اقتصادی

پیش بینی معاون وزیر راه از آینده بازار مسکن/ رکورد بیشترین گرانی به گوجه فرنگی رسید/ مقام مسئول: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود/ بیشترین میزان تورم متعلق به کدام استان است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز خوب بورس، ارزش سهام عدالت چقدر رشد کرد؟ سبدگردانی پالایشی یکم به وزارت نفت مربوط نیست، دلار به روند کاهشی ادامه داد، ریزش دلار در معاملات جهانی، نرخ سکه کاهش یافت، طلا گران می‌شود؟ اقتصاد روسیه سقوط می‌کند، تراز تجاری کشور مثبت شد و فراخوان یک خودروساز برای کیسه هوا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 28 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روز خوب بورس، ارزش سهام عدالت چقدر رشد کرد؟ سبدگردانی پالایشی یکم به وزارت نفت مربوط نیست، دلار به روند کاهشی ادامه داد، ریزش دلار در معاملات جهانی، نرخ سکه کاهش یافت، طلا گران می‌شود؟ اقتصاد روسیه سقوط می‌کند، تراز تجاری کشور مثبت شد و فراخوان یک خودروساز برای کیسه هوا را در بر دارد.

روز خوب بورس

امروز شاخص کل با ۲۳۵۴۸ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۱۵۸ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد به ۳۶۳ هزار و ۷۱۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۳۹۸ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به ۴۰۱ هزار و ۵۲۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۱۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به ۲۶۲ هزار و ۹۲۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۳۸۶ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد به یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۶۹ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۸۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد به یک میلیون و ۲۲ هزار و ۹۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۷۰۷۶ واحد افزایش معادل ۲.۴۶ درصد به ۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۸۳۲ هزار نوبت معاملاتی، ۱۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۶ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه 8 آذر 99 / نمادهایی با بیشترین تقاضا

گزارش بورس امروز شنبه 8 آذر 99 / نمادهایی با بیشترین تقاضا

ارزش سهام عدالت چقدر رشد کرد؟

نبض بورس: در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته ۲.۳ درصد (۲۵۴ هزار و ۳۶۳ تومان) افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۴۶ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۶۷ تومان رسیده است.

سبدگردانی پالایشی یکم به وزارت نفت مربوط نیست

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی درباره اینکه آیا برای بازارگردانی سهام صندوق پالایشی یکم، اقدامی از سوی وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی) انجام شده یا خیر، گفت: پیگیری وضعیت صندوق پالایشی یکم در اختیار سازمان خصوصی سازی است و وزارت نفت مسئولیت‌های خود درباره ثبت صندوق که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیگیر انجام آن بود را انجام داده است. سازمان خصوصی سازی همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته است، این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا وزارت نفت برای بازارگردانی این صندوق برنامه‌ای ندارد، اظهار داشت: وزارت نفت وظیفه‌ای در این زمینه ندارد و تمام اختیارات لازم را به سازمان خصوصی سازی سپرده‌ایم. /مهر

دلار به روند کاهشی ادامه داد

در معاملات امروز (شنبه هشتم آذرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت ۲۳۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه، ۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۹۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۵۰ تومان افت نرخ دارد.

ریزش دلار در معاملات جهانی

شاخص دلار به روند نزولی خود ادامه داد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۲۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

نرخ سکه کاهش یافت

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، اما سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی با ۵۰ هزار تومان کاهش برابر با پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر قیمت چهار میلیون تومان و سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش داشت. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک ‌میلیون و ۴۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان فروخته شد.

نظرسنجی؛ طلا گران می‌شود؟

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران کاهش بیشتر قیمت طلا در پی ادامه خوش بینی به ساخت واکسنهای کووید ۱۹ و احیای سریعتر از حد انتظار اقتصاد جهانی را پیش بینی کردند.

این نظرسنجی نشان داد اکثر تحلیلگران وال استریت روند کاهشی قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی می کنند و خوش بینی به افزایش قیمت طلا در میان سرمایه گذاران پایین ۵۰ درصد مانده است. به نقل از ایسنا؛ پیش بینی کاهش قیمت طلا در پی شکسته شدن سطوح قیمت کلیدی روی داد. قیمت طلا در ابتدای هفته به پایین ترین رکورد چهار ماه اخیر سقوط کرد و به پایین ۱۸۵۰ دلار نزول یافت. روند کاهشی طلا در معاملات پایان هفته ادامه داد و این فلز حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار را شکست. تحلیلگران می گویند حمایت کلیدی بعدی طلا در سطح ۱۷۵۰ دلار قرار دارد. گارت سولووی، تحلیلگر بازار در این باره گفت: گشایش معاملات همچنان قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار می دهد، زیرا سرمایه گذاران از این بازار به عنوان دارایی امن خارج می شوند. زمانی که طلا به حدود ۱۷۵۰ دلار نزول کند، یک کف قیمت پیدا خواهد کرد و از این سطح دوباره افزایش پیدا می کند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۴۰ درصد به افزایش قیمت و هشت نفر معادل ۵۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۲۷۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۸۵ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۴۲۴ نفر معادل ۳۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۶۱ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.

اقتصاد روسیه سقوط می کند

شین‌هوا: یک مقام ارشد روس اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال جاری ۴.۵ درصد آب خواهد رفت. الکسی کوردین، رئیس تالار حسابرسی روسیه در گفتگو با اسپوتنیک گفت: سقوط اقتصادی روسیه بیش از ۴ درصد خواهد بود و حتی به ۴.۵ درصد خواهد رسید. کوردین همچنین اشاره کرد که کشورش در سال جاری یک میلیون فقیر بیشتر خواهد داشت و گفت: ما باید روی افرادی که نیازمند حمایت مالی هستند تمرکز داشته باشیم.

پیش بینی معاون وزیر راه از آینده بازار مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهریاری گفت: در صورت ماندگاری نرخ ارز روی رقم های فعلی رفتار هیجانی بازار تمام شده و قیمت مسکن با نرخ های منطقی به مرحله ثبات می رسد و ماهیانه با رشد قیمت مواجه نیستیم. /ایرنا

تراز تجاری کشور در آبان ماه مثبت شد

سخنگوی گمرک گفت: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در آبان ماه، ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار بوده که سهم صادرات در این ماه، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات نیز سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار بوده است که با سبقت گرفتن صادرات از واردات، تراز تجاری ماه آبان مثبت ۱۱۸ میلیون دلار شده است.

رکورد بیشترین گرانی به گوجه فرنگی رسید

مرکز آمار متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور را در آبان ١٣٩٩ منتشر کرد.
پیش بینی معاون وزیر راه از آینده بازار مسکن/ رکورد بیشترین گرانی به گوجه فرنگی رسید/ مقام مسئول: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود/ بیشترین میزان تورم متعلق به کدام استان است؟

مقام مسئول: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره درباره افزایش قیمت هویج به کیلویی ۸ هزار تومان در بازار، گفت: معمولاً هر چه تقاضا بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر می‌رود. البته این نظر ما نیست بلکه در میدان مرکزی میوه و تره بار چنین قاعده‌ای وجود دارد. درباره قیمت هویج نیز با توجه به اینکه الان فصل درست کردن ترشی و شور است و همچنین تبلیغاتی که برای مصرف آب هویج در جهت پیشگیری از بیماری کرونا می‌شود، تقاضا برای این محصول افزایش یافته است. البته این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که هزینه‌های تولید، کرایه حمل و نقل، دستمزد کارگر و… نیز افزایش یافته بنابراین نمی‌توان انتظار داشت هویج به همان نرخ سال قبل عرضه شود.

این فعال بخش خصوصی ضمن انتقاد از بزرگ نمایی ایجاد شده درباره قیمت برخی محصولات و میوه‌ها، توضیح داد: البته نمی‌توانیم منکر گرانی این میوه‌ها و محصولات نسبت به سال قبل شویم اما برخی قیمت‌هایی که اعلام می‌شود هم واقعیت ندارد. اینکه کسی در یک مغازه قیمت میوه‌ای را گران ببیند دلیل نمی‌شود که آن را به تمام شهر تعمیم دهد. کارگر افزود: به عنوان مثال ما انواع مختلف انار داریم که قیمت‌های مختلفی دارند و این قیمت‌ها از ۶ هزار تومان تا ۱۸ هزار تومان متفاوت است و مردم می‌توانند هر کدام را که مایل هستند خریداری کنند. در حال حاضر قیمت انار شیراز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، انار ساوه بین ۱۱ تا ۱۸ هزار تومان و انار دماوند بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان است. /مهر

بیشترین میزان تورم متعلق به کدام استان است؟

مرکز آمار اعلام کرد در آبان ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٧٥,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان ایلام با ٨.٨ درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با ٣.٢ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٦.٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کرمانشاه (٥٤.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٤٢.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٩ درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٥.٤ درصد) است.

پیش بینی معاون وزیر راه از آینده بازار مسکن/ رکورد بیشترین گرانی به گوجه فرنگی رسید/ مقام مسئول: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود/ بیشترین میزان تورم متعلق به کدام استان است؟

فراخوان یک خودروساز برای کیسه هوا

جنرال موتورز برای ۷ میلیون خودروی پیکاپ و شاسی‌بلند که کیسه هوای آنها نقص دارد، فراخوان صادر کرده‌است. کیسه‌های هوای این خودروها را شرکت تاکاتا تولید کرده‌است که در حال حاضر به خاطر نقص همین کیسه‌ها، با مرگ دست‌کم ۱۷ شهروند آمریکایی مرتبط است. به گزارش دنیای‌اقتصاد به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت تاکاتا یک شرکت ژاپنی تولیدکننده کیسه هواست که اخیرا کیسه‌های هوایی تولید کرده بود که منفجر می‌شد و قطعات تیز پرتاب می‌کرد. این ایراد فنی، علاوه بر اینکه جان برخی از رانندگان و مسافران را گرفته، منجر به نابینایی یا نقص عضو عده دیگری هم شده‌ است. نخستین موردی که در رابطه با نقص کیسه هوای تاکاتا مطرح شد به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. حالا فراخوانی که بابت این کیسه‌های هوا داده‌اند به بزرگ‌ترین فراخوان تاریخ تبدیل شده‌ است. پیش از فراخوان جنرال موتورز، سهم آمریکا از این فراخوان، ۶۳ میلیون کیسه هوا در حدود ۴۰ میلیون دستگاه خودرو بود. جنرال موتورز در گذشته هم برای ۸۰۰ هزار خودرویی که کیسه هوای آنها را تاکاتا ساخته بود، فراخوان داده بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
گرانی؟ دشواری؟؟؟
همه چی خوبه
مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
قیمت میوه به نسبت پارسال ۳ تا ۴ برابر شده است
و مشکل اینجاست که
اولا مسولان خودشان خرید نمی کنند
ثانیا سطح درآمدشان بسیار بسیار بالا تر از ۹۰ درصد مردم است
رئیس اتحادیه فروش میوه و تره بار: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود.

جالبه، اگر قیمت های واقعی، بزرگ نمایی می شود چرا جلوی بزرگنمایی را نمی گیرید تا مردم مجبور به پرداخت ارقام بزرگنمایی شده نشوند؟ البته پاسخ مشخص است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
فورا تکذیب میکنند
و با آوردن چند آمار ساختگی و حرفه ای قلمبه سلمبه
مردم را می پیچونند و تمام
این اقای محمود زاده نمی داند که قیمت مسکن فقط به قیمت دلار بستگی ندارد بلکه به خیلی از پارامترها از جمله عرضه و تقاضای مسکن و قیمت جهانی و قیمت زمین و مصالح ساختمانی و سود بانگی نیروی کار و سیاست های وزارت راه و شهرسازی و........بستگی دارد
اقتصاد روسیه سقوط می کنه؟ مگه روسیه اقتصاد هم داره که سقوط کنه؟؟!!! اقتصاد شهر نیویورک آمریکا از کل اقتصاد فدراسیون روسیه بزرگتره!
تازه همان استرالیایی های کانگورو سوار هم مدتی دیگه از روسیه جلو خواهند زد!
روسیه فقط برای کشورهای جهان سوم عددی هست. در مابقی دنیا روسیه با نیجریه و برزیل تفاوت خاصی ندارد!
مقام مسئول راست میگه
سر کوچه ایشان هویج کیلویی 500و گوجه کیلویی 600تومان هست الکی چرا بزرگنمایی میکنید
مقام مسئول راست میگه جنس ها گران نیست فقط درآمدها کم است و چون مقامات مسئول حقوق های نجومی می گیرند گرانی برایشان ناملموس است ولی اکثر مردم زیر بار تورم و گرانی بسیاری از نیازهای ضروری و حتی حیاتی خود را حذف و فراموش کرده اند و البته مشکل دیگه ای که هم وجود دارد و ریاد در مورد آن صحبت نمی شود این است که چون در کشور ما عدالت در پایین ترین حالت خودش وجود دارد تناسب قیمتی هم در بدترین حالت خودش قرار دارد و همه چیز متناسب با همدیگر تغییر نمی کند و لذا یک کالا و درآمد بیش از حد بالا و کالای دیگر کمتر است
نمودار تکنیکال سکه و دلار حاکی از کاهشی شدن آنها است ضمن اینکه از لحاظ بنیادین هم بخاطر تجربه های خوبی که دولت در این مدت تحریم های اقتصادی کسب کرده است نوید کنترل بهتر آنرا می رساند و اگر هم دولت با هدف کسب درآمد این کار را کرده باشد به هدف خودش رسیده و متوجه شده است که بالا نگه داشتن آن از لحاظ سیاسی و اقتصادی به نفع او و مردم نیست و باعث ذهنیت بد مردم نسبت به آینده سیاسی آنها می شود.
بطور کلی هرچقدر جلوتر می رویم هم در داخل و هم در خارج کشور نسبت به پذیرش همدیگر و فهمیدن زبان همدیگر اوضاع در حال بهتر شدن است و دنیا به سمت تعامل در حرکت است
عامل اصلی بیشتر گرانبها در ارزاق اتحادیه های صنفی هستند که توجیه کننده کاذب انواع گرانیها از جمله ارزاق عمومی خصوصا میوه و تره بار می باشند آقای مسو‌ل اتحادیه میوه و‌تره بار در بازار میوه و تره بارچند برابر بهای پرداختی به کشاورز وتولید کننده بدست مصرف کننده می رسد ؟چرا توجیهات غیر قابل قبول وغیر واقعی برای سودجویان سو استفاده گر دررسانه ها بیان می کنید ...
مردم باید به این جمله رئیس اتحادیه میوه خوب توجه کنند که می گوید: معمولاً هر چه تقاضا بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر می‌رود.
یعنی اینکه هر وقت چیزی گران شد یکی از راه های کنترل آن نخریدن موقت آن است (هرچند که دیگر عوامل هم در آن دخیل هستند) و ما مردم باید بفهمیم که برای هر نفر نمی توان پاسبان گذاشت و مردم هم باید همکاری کنند چه در زمینه نخریدن یا کم خریدن و چه در زمینه گزارش های مرذمی
متاسفانه می بینیم که برخی از خانواده ها بخصوص افراد با فرهنگ ضعیف هنگام کمبود کالا چند تا چند تا و کارتنی می خرند و حتی برخی افراد در صف می ایستند تا از این دست بخرند و از آن دست بفروشند. و من تجربه کرده ام که با فروکش کردن تب خرید قیمت کالا نرمال و فراوان می شود.
در واقع احتکار نکردن نوعی صدقه دادن عمومی است و صدقه دادن بلا را دور و رزق و روزی را افزایش می دهد
اما احتکار کردن و اسراف کردن حرام قطعی و موجب بلا و ناخشنودی خدا و ملائک است که نتیجه آنرا ما در گرفتاری های جامعه خودمان می بینیم. شاید عده ای این موضوعات را مایه تمسخر قرار دهند ولی واقعیتی است که وجود دارد و در این جهان همه چیز بر اساس حساب و کتاب دقیق و تعریف شده است
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
ما که دیگر خسته شدیم از بس نخریدیم. خدا وکیلی یک راه دیگر پیدا کنید مثلاً پیش بینی کارشناسان و مسئولین از گران شدن کالاها و تولید به موقع و در دسترس قرار دادن مواد اولیه و .... تا کالاها گران نشوند. علی برکت الله.
همش وعده وعیده


تا کی وعده از سوی مسئولان


بس نیست؟
متاسفم برای شما که قیمت ها رو بزرگنمایی می دونید شاید برای شما چیزی نباشه اما برای یه کارگری که روزمزد هست و تو این سرما هم کاری نداره این قیمتها فاجعه هست نه بزرگنمایی.
وای چقدر خوب که مسکن با این شروط دیگه با افزایش قیمت روبرو نخواهد بود
اینطوری به راحتی میتونیم برنامه ریزی کنیم و دویست سال دیگه یک واحد آپارتمان نقلی می‌خریم ایشالاااااااااااا
خدایا شکرت....
جناب آقای مسئول میوه ، انار بدردبخور رو کیلویی 32 هزارتومان میفروشن در یه مغازه پایین شهر در خیابان جمهوری .
این صفحه تان را باید نامش را گذاشت صفحه گل و بلبلی
تمام پیش بینی های شما با نظر اقتدار بنگاه سر کوچه ما وتو میشود
مقام مسئول: گرانی نداریم
وقتی روحانی ادعا داره اقتصادمون بهتر از آلمانه، خب ایشون هم همچنین ادعایی رو می تونه داشته باشه....
رکورد بیشترین گرانی به گوجه فرنگی رسید!!!!!!!!!!!!!!!!!
ماشاالله رکورد های زیادی در جهان وجود دارد که بین رقبا یکی برنده می شود و رکورد می شکند در ایران رکورد گرانی بین احناس و کالاها برقرار شده و دولت خوب کمک می کند تا این رقابت با هیجان برگزار شود و فکر نمی کنم کالایی به جز جان مردم در این رقابت عقب بماند!!!!!!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله.

مقام مسئول: گرانی نداریم؛ قیمت میوه‌ها بزرگ نمایی می‌شود!!!!!!!!!!!!!!
این مردم عادت کرده اند به اغراق در ادبیات و این را بسط داده اند به زندگی!!!!!!!!!!!! ما گرانی نداریم اصلاً این واحد پول کشورمان است که کاهش پیدا می کند و مردم را بیچاره کرده دولت که مقصر نیست و مردم هم هی نق می زنند!!!!!!!!! نق نزنید فقط از خدا بخواهید که این دوره زودتر تمام شود تا ببینیم نفر بعدی چه آشی برای مردم پخته!!!!!! علی برکت الله.
میگن ادم عاقل ازیه سوراخ دوبار گزیده نمیشه ولی ظاهرا این مثل قدیمی درمورد سهامداران بورس صدق نمیکنه !!!
متاسفانه دوبار همان سناریوی یکسال پیش داره تکرار میشه وبادکنک وصله خورده بورس دوباره داره بشدت باد میشه البته با یک تفاوت سرعتش کمتر شده شش ماه پیش روزی ۵ درصد میرفت بالا الان روزی ۳ درصد میره (میبرنش بالا) دوباره چند ماه دیگه دوستان بورس باز را با پلاکارد مقابل سازمان بورس خواهیم دید !!!!!
دوباره میگم :
شعار شعار شعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار
مملکت شعار
شعارستان اسم جدید ایران
چه اقتداری......
قیمت مرکبات نسبت به پارسال چند برابر شده است؟؟
حقوق کارمند چند برابر شده است؟؟

گرانی نداریم !!!
شکم سیر از گرسنه خبر ندارد اقایانی که نجومی بگیر هستند چه فرقی به حالشان دارد هر چقدر باشد میخرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر