بازدید 13599
۹
جهانگیری:

تمام تلاش خود را برای خرید واکسن کرونا به‌کار گیرید

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه بررسی راهکار‌های تامین واکسن کرونا گفت: دستگاه‌های ذیربط تمام تلاش خود را برای خرید واکسن کرونا به‌کار گیرند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 25 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جلسه بررسی راهکار‌های تامین واکسن کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشور و ضرورت تامین واکسن و دارو‌های مورد نیاز جامعه، گفت: تامین واکسن کرونا یک مطالبه به‌حق از سوی جامعه است و این حق مردم است که انتظار داشته باشند دولت تمام ظرفیت‌های موجود را برای تامین واکسن کرونا و سایر دارو‌های مورد نیاز بکار گیرد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط تمام ظرفیت و تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن کرونا، اقدامات لازم را برای نهایی شدن قرارداد‌های پیش خرید این واکسن از سایر کشور‌ها نیز انجام دهند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که دولت پیگیری‌های لازم را برای تامین واکسن کرونا در دستور کار خود دارد، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه خواست، ضمن تلاش برای فراهم کردن بستر‌های لازم جهت تولید واکسن کرونا در داخل کشور، با جدیت نسبت به برنامه ریزی و تکمیل اقدامات صورت گرفته جهت خرید واکسن کرونا خارجی تلاش کنند.

در این جلسه که وزیر امور خارجه، رییس سازمان غذا و دارو و معاون ارزی بانک مرکزی نیز حضور داشت، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تولید واکسن کرونا و نیز پیش خرید این واکسن از کشور‌های دیگر ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تلاش‌های گسترده گروه‌های مختلف و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور، گفت: از میان شرکت‌های دانش بنیان، ۴ شرکت پیشتاز هستند و یکی از این شرکت‌ها مجوز مطالعه فاز انسانی واکسن کرونا را دریافت کرده است.

در این نشست همچنین راهکار‌های تسریع در روند پیش خرید واکسن کرونا و نحوه تامین و انتقال ارز مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط، تمام ظرفیت‌های موجود را برای خرید واکسن کرونا از کشور‌های مختلف بکار گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
همش شعار و حرف
تلاش نمیخواد. پول و بودجه میخواد که امیدواریم تخصیص بدید
پس چی شد واکسن ایرانی ؟
از مستعان چه خبر ؟؟
تاریخ مصرف اینها تموم شد ، حالا حسن موند و حوضش (ببخشید هیات دولت بی عرضه اش)
بروید آویزون کشورهای دیگه بشید که شاید دلشون بسوزه و بهتون واکسن بفروشن
الان مخاطب جهانگیری کیه؟ به مردم میگه یا به خودشان(دولتی ها)؟ نکنه به من میگه این کا را انجام بدم!
مثل آنفلوآنزا
کی انشا الله واکسن می خرید
قطعا باید هرجور شده بخرید. کشوری که واسه دنیا خط و نشون میکشه قطعا باید از همه جوانب از جمله پزشکی بتونه گلیم خودش و همسایه هاش رو از آب بیرون بکشه. خب ما الان جان هموطنانمان در گروی کشورهایی هست که باهاشون خصومت داریم. خودمون هم هیچ توانایی داخلی نداریم. تکلیف ما چیه؟
واکسن آنفولانزا چی شد؟
برای اولویت های نخست تهیه کنید مخصوصا کادر درمان. (توضیح: مطابق اولویت های اعلامی من در اولویت آخر قرار می گیرم)
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی