بازدید 8234

اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک خانواده نیکوکار کاشانی عضو‌های بیمار مرگ مغزی خود را به هم‌نوعان نیازمند هدیه کردند که چهارمین مورد اهدا عضو در ماه‌های گذشته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 25 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد حاجی جعفری اظهار کرد: بیمار یک مرد ۴۸ ساله بود که به علت خونریزی عروق داخلی مغز در بخش مراقبت‌های ویژه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بستری شده بود.

وی افزود: با اعلام رضایت این خانواده نیکوکار، عضو‌های مرحوم حسین واحدی پس از جداسازی به تهران منتقل و به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد تا زندگی آرامی را آغاز کنند.

حاجی جعفری تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی اطلاع کافی در خصوص مرگ مغزی نداشته و گمان می‌کنند که مرگ مغزی مثل کما است، بنابراین به اهدای اعضاء عزیزان خود راضی نمی‌شوند، بنابراین از اصحاب رسانه درخواست داریم که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه حوزه سلامت را یاری دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کاشان گفت: شهروندان علاقه‌مند به اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی http://ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حاجی جعفری، با اشاره به این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی متاسفانه فوت می‌کنند که به علت‌های مختلف به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار