بازدید 24067
۶
اردوغان موفقیت اجلاس گروه ۲۰ را به پادشاه عربستان تبریک گفت

یخ روابط ترکیه و عربستان در حال آب شدن

در پی تماس تلفنی اخیر با ملک سلمان اردوغان در اولین موضع‌گیری به عربستان به دلیل موفقیت برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی ریاض تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱ 23 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این تبریک در جریان اجلاس گروه ۲۰ و بعد از تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح شده است.

این اظهار نظر اردوغان در پی آن است که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت، روابط خوب و مثبتی بین ریاض و آنکارا وجود دارد.

همچنین ولیعهد عربستان تاکید کرده که ریاست گروه ۲۰ بیانیه جداگانه‌ای درباره موضع گیری ترکیه در کنار بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ صادر می‌کند.

این در حالی است که روابط دو کشور به دلیل مواضع عربستان در قبال اخوان المسلمین و نیز وقوع قتل جمال خاشقجی در کنسولگری ریاض در استانبول کاملا سرد شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۶
با عرض سلام ... هیچ وقت رابطه انقره وریاض یخ نبود که اب شود اینها عوامل فاعل امریکا هستند . این همه تاکتیک است . اوردغان صدام دوم منطقه است.
تابناک چون عربستان هزینه ماجراجویی ترکیه در قره باغ و ادلب را تمام و کمال پرداخت کرده
کاش ایران هم مثل اینا یکم سیاست و روابط بین الملل یاد میگرفت
ترکیه واقعا کارش درسته نه دوست ثابت داره نه دشمن ثابت برخلاف ایران !!
ترکیه فقط به منافع ملی می اندیشد یک لحظه پوتین یک لحظه ترامپ یک لحظه ملک سلیمان مانند مانیست که همیشه با امریکا وعربستان دشمن باشد
اردوغان ادم نامردیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار