بازدید 10807

محافظت سفارت آمریکا با سامانه موشکی

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: هیچ سفارتخانه‌ای در جهان مانند سفارت آمریکا در بغداد سیستم موشکی و پهپاد ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 21 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از «براثا»، احمد الکنانی، نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق اعلام کرد که هیچ سفارتخانه‌ای در جهان مانند سفارت آمریکا در بغداد سیستم‌های موشکی و تانک و پهپاد ندارد.

وی در ادامه افزود: «سفارت آمریکا در عراق، تنها سفارتخانه‌ای در جهان است که با سامانه موشکی و تانک حفاظت می‌شود. اقدامات آمریکایی‌ها برای حفاظت از سفارتخانه خود در بغداد، نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی است».

پیشتر فاضل جابر الفتلاوی، نماینده ائتلاف الفتح اعلام کرده بود که عراق در سایه حضور نظامیان آمریکایی، حاکمیت ملی خود را از دست داده است.

او افزود: «هیچ کسی نمی‌تواند در عراق دَم از حاکمیت ملی بزند چرا که حریم هوایی ما توسط جنگنده‌های آمریکایی نقض می‌شود. هر کشوری در جهان که میزبان نظامیان خارجی و پایگاه‌های آن‌ها باشد و حریم هوایی آن توسط یک کشور مشخص نقض شود حاکمیت ملی ندارد و این مسأله برای عراق صدق می‌کند.

همچنین «غنضفر البطیخ»، از رهبران ائتلاف الفتح تاکید کرد آتش‌بس گروه‌های مقاومت بعد از دیدار «جنین هنیس پلاسخلارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با «عبدالعزیز المحمداوی»، رئیس ستاد عملیات سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

البطیخ در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد تلاش کرد پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آرامش و آتش‌بس برقرار شود و در دیدار با المحمداوی ملفب به «ابوفدک» در این باره گفتگو کرد چرا که وی روابط خوب و حسنه‌ای با همه گروه‌های مقاومت دارد و بعد از این دیدار آتش‌بس برقرار شد که بعد از حمله راکتی سه‌شنبه گذشته این آتش‌‍بس به پایان رسید.

وی اظهار داشت: حرف و حدیث‌ها درباره آتش‌بس جدید میان گروه‌های مسلح و آمریکا با میانجیگری ایران نادرست است و هیچگونه آتش‌بس جدیدی در کار نیست، اما همه برای آرام‌سازی اوضاع و عدم بروز تنش جدید در عراق تلاش می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر