بازدید 8185

سندرز: حزب‌جمهوری‌خواه اکنون به یک فرقه تبدیل شده

سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توییتر با انتقاد از همراهی حزب جمهوری‌خواه با ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا درباره انتخابات گفت که حزب جمهوری‌خواه دیگر یک حزب سیاسی نبوده و به یک فرقه تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲ 21 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر از حزب جمهوری‌خواه به دلیل حمایت از ادعا‌های ترامپ «دونالد ترامپ» درباره انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

وی در پیام توییتری خود نوشت: «برای یک رئیس جمهور مستقر بسیار رقت‌انگیز است برای تغییر نتیجه انتخابات تلاش کند. از آن بدتر این است که حزب جمهوری‌خواه به جز چند مورد استثنا درباره این حمله ظالمانه به دموکراسی ساکت باقی بماند. حزب جمهوری‌خواه دیگر اکنون دیگر یک حزب سیاسی نیست بلکه به یک فرقه تبدیل شده است.»

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آن‌ها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزد‌های انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر