بازدید 7247
۳

آبرامز:منافع آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور عوض نمی‌شود

الیوت آبرامز فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنانی با بیان اینکه منافع آمریکا با تغییر رئیس‌جمهوری تغییر نمی‌کند،‌ باردیگر ادعاهای واشنگتن درباره ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 20 November 2020

به گزارش تابنام به نقل از ایرنا، آبرامز بعد از سفرش به چند کشور منطقه که آخرین ایستگاه آن عربستان بود، روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت:منافع آمریکا با تغییر رئیس‌جمهوری یا حزب حاکم تغییر نخواهد کرد حالا چه بایدن رئیس‌جمهور شود و چه ترامپ.

«منافع و سیاست‌های آمریکا و متحدانش با تغییر رئیس‌جمهور ثابت می‌ماند فقط راه‌های حفظ این منافع از فردی به فرد دیگر متفاوت است.»

وی در ادامه ادعا کرد که فعالیت‌های ایران در منطقه و حمایتش از حزب‌الله در لبنان،‌ حماس در فلسطین، شبه‌نظامیان مسلح در عراق و حوثی‌ها در یمن خطری مشترک محسوب می‌شود و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

آبرامز درباره حمایت بین المللی از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیز گفت که یکی از مهمترین رویدادهای دیپلماتیک که در ماه‌های اخیر درباره این موضوع اتفاق افتاد، پیام شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا تحریم‌های زیادی را علیه ایران وضع کرده است، تاکید کرد: این تحریم‌ها موثر هستند و ده‌ها هزار بانک و شرکت در سراسر جهان برای دوری از این تحریم‌ها تلاش می‌کنند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد: هدف از تحریم‌های آمریکا بر ایران رسیدن به راه‌حل و تغییر رفتار نظام ایران است. این فشار بر نظام ایران منجر به تعدیل رفتارش خواهد شد. در غیر این صورت ثبات در ایران را متزلزل خواهد کرد. تحریم‌ها بر ایران به مسئله سلاح‌ هسته‌ای و حقوق بشر و مبارزه با تروریسم مرتبط است.

آبرامز با اشاره به همکاری میان رژیم صهیونیستی با امارات،‌ بحرین و سودان این همکاری را برای مقابله با تهدیدات ایران مهم خواند و گفت که اگر این کشورها با هم باشند قدرت‌شان برای مواجهه با این خطر بیشتر می‌شود.

وی درباره سخنان مقامات ایرانی نیز گفت که به این سخنان اطمینانی ندارد و باید مسئولان ایرانی را از روی رفتار و اقداماتشان قضاوت کرد و نه از روی حرف‌هایشان.

آبرامز درباره تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژانویه درخواست کرد که از یکی از مراکز هسته ای ایران بازدید کند. اما مقامات ایرانی پس از 9 ماه با آن موافقت کردند. متخصصان آژانس در این مراکز شواهدی پیدا نکردند، زیرا این مراکز پاکسازی شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
آب یخ ریخت رو ذوق زدگی و دست پاچگی بعضی هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...................
جدا که این اوباش گردن قرمز خیلی پررو هستند و علیرغم شکست های متعدد هنوز از رو نمی روند و به رجز خوانی های بیهوده ادامه می دهند.شما در گذشته هیچ غلطی نتوانستید بکنید و در اینده هم هیچ غلطی نمیتوانید بکنید.چون با تغییر دنیا و آغاز دوران چین کرک و پر شما در حال ریختن است و فقط تقلای بیهوده می کنید.رفیق بایدن هم دو راه در پیش دارد یا بی قید و شرط قطعنامه های سازمان ملل را اجرا کند و به میراث اوباما قانع باشد یا اینکه خود اتکایی هر چه بیشتر اقتصاد ایران در کنار توسعه روز افزون برنامه اتمی آن را شاهد باشد راه سومی وجود ندارد
همه دنیا هم که می دانند منافع آمریکا با رفتن اشخاص چندان فرقی نمیکند و سرمایه داران اصلی حاکم بر آمریکا بیشتر به فکر خودشان هستند تا ملتهای مظلوم منطقه ولی اینکه میگویی باید به عمل ایران نگاه کنیم و نه حرف ایران،، ایران چکار کند وقتی شما به قول یکی از شخصیت ها نه فقط برجام را پاره کردید بلکه آنرا لگدمال کردید و عمل ایران این بود که با وجود چند میلیارد دلار ضرر مستقیم و غیرمستقیم سالانه و تحریمهای نفسگیر، حتی از آن خارج نشد مرد ناحسابی!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار