بازدید 10184
۲

انتقال آب ارس به تبریز یک ضرورت است نه یک انتخاب

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب ارس به تبریز را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: جای هیچ ملاحظه کاری در این طرح وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 16 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمد رضا میرتاج الدینی روز دوشنبه در جلسه‌ی بررسی پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز و سایر پروژه‌های مشترک ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و دستگاه‌های آذربایجان شرقی که با حضور فرمانده قرارگاه و سایر مسئولین و مدیران استانی در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام استاندار محترم نسبت به این پروژه و سایر پروژه‌های مهم استان قابل تقدیر است و در این مدت که در مجلس یازدهم حضور داشتم، همواره شاهد تلاش و جدیت آقای استاندار بودم که با دلسوزی پروژه‌ها را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز از جمله پروژه‌های مهمی است که پیشنهاد دادیم انجام این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپرده شود.

وی تاکید کرد: به این دلیل این پروژه را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم که این مجموعه در انجام کار‌های بزرگ در کشور شناخته شده است و مطمئن هستیم با دست پر و حضور نیرو‌های جوان و متخصص، این پروژه انجام خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتقال آب ارس یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است و نمی‌توانیم منتظر بعضی ملاحظات بوده و شاهد قطعی آب تبریز باشیم.

وی با بیان اینکه اصل موضوع انتقال آب ارس به تبریز مهم است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه توسط قرارگاه چند مزیت دارد. مهمترین مزیت امیدآفرین بودن فعالیت‌های قرارگاه است که همواره کار‌های بزرگ را به خوبی انجام داده است و مزیت بعدی بحث صرفه جویی در پول بیت المال است به طوریکه با حضور قرارگاه در این پروژه حداقل نصف ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار صرفه جویی می‌شود.

میرتاج الدینی گفت: با انتقال آب ارس به تبریز، مشکل آب این شهر حداقل برای ۲۵ سال آینده حل شده و حتی برای احیای دریاچه ارومیه نیز که یکی دیگر از اهداف این طرح است، تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: طرح ساماندهی اسکان حاشیه نشینان در شهرک جوانان تبریز، قابل تقدیر است و البته طرحی در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «جهش تولید در مسکن» در دست اقدام است که هدفش حمایت از این نوع طرح هاست.

در پایان این جلسه چند تفاهم نامه همکاری ما بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی امضا شد.

انتهای پیام
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
لطفا در خصوص کیفبت آب ارس از زبان متخصصین بی طرف اطلاع رسانی صورت گیرد که آیا قابلیت شرب یا آبیاری دارد یا نه ؟ آیا پسابهایی که در بالا دست وارد رود ارس میشود آنرا آلوده می کند یا نه.گفته میشود پس آبهای صنعتی در ارمنستان مثل آب خنک کننده ی نیروگاه هسته ای وارد رود ارس میشود .آیا واقعیت دارد؟
آفرین این رودخونه رو هم خشک کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار