بازدید 17156

معمای مرگ ۳ بیمار کرونایی در یک بیمارستان

چند روز قبل پدر خانواده یک بیمار کرونایی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از کادر درمان و مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت به خاطر مرگ پسرش شکایت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 15 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، او گفت: ۵ روز قبل پسر ۳۸ ساله‌ام به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد. وضعیت جسمی پسرم خیلی بد نبود و ۴ روز بعد از بستری شدنش نیز بیمارستان به ما گفت که او بهبودی کامل پیدا کرده و یک یا دو روز دیگر ترخیص می‌شود. از نظر جسمی هم واقعاً حال پسرمان خوب بود. تا اینکه روز پنجم بیمارستان به ما خبر داد که پسرم به خاطر بیماری فوت کرده است.

او ادامه داد: من به مرگ پسرم مشکوک هستم. روزی که پسرم فوت کرد، دستگاه اکسیژن بخشی که او در آن بستری بود خراب بوده است. خراب بودن دستگاه و کار نکردن آن باعث شده که اکسیژن به پسرم نرسد و مرگ او را رقم بزند.

دو شکایت دیگر

شکایت خانواده مرد ۳۸ ساله تنها گزارشی نبود که به بازپرس جنایی اعلام شد. به دنبال آن نیز دو خانواده دیگر به دادسرا رفته و شکایتی مشابه مطرح کردند. یکی از آن‌ها بیمارشان مرد ۵۵ ساله‌ای بود که یک هفته در همان بیمارستان بستری شده بود. دیگری نیز مرد ۴۹ ساله‌ای بود که او نیز به خاطر کرونا ۱۰ روز در آن بیمارستان بستری شده بود.

این دو خانواده نیز اظهار داشتند قبل از این حادثه شاهد بهبود بیماران‌شان بودند و بیمارستان به آن‌ها نوید ترخیص آن‌ها را داده بود، اما ناگهان با خبر مرگ‌شان مواجه شده بودند. دو خانواده نیز مدعی بودند که دستگاه اکسیژن بیمارستان خراب بوده و نرسیدن اکسیژن به بیماران‌شان مرگ آن‌ها را رقم زده است.

سه مرگ در یک ساعت

با شروع تحقیقات در این سه پرونده موضوع قابل توجه دیگری که از سوی خانواده‌ها مطرح شد و پرونده پزشکی بیماران نیز آن را تأیید می‌کرد، زمان مرگ سه مرد مبتلا به بیماری کرونا بود. هر سه مرد در یک ساعت و در یک روز جان‌شان را از دست داده بودند.

با طرح شکایت سه خانواده به دستور بازپرس مصطفی واحدی تحقیقات آغاز شد، اما بیمارستان مدعی بود که دستگاه اکسیژن خرابی نداشته و مرگ سه بیمار به خاطر کرونا بوده است.

بدین ترتیب بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور تشکیل تیم سه نفره کارشناسی متشکل از پزشک و مهندسان پزشکی را صادر کرد تا بررسی شود که دستگاه در زمان مورد نظر خراب بوده یا خیر؛ درصورتی که تیم کارشناسی با خرابی دستگاه مواجه شوند، بازپرس جنایی دستور شناسایی مقصران و افرادی را که مسئول این موضوع بوده‌اند و برای رفع خرابی اقدامی نکرده‌اند، صادر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
از فردا بیمارستانها یک رضایتنامه دیگه میگیرن که اگه دستگاههای بیمارستان از کار افتاد و مریض مرد خانواده حق هرگونه اعتراضی را از خودشان سلب میکنند
در مورد اول، کسی که رو به بهبودی است و یک تا دو روز دیگر ترخیص می شود به اکسیژن رسانی نیاز ندارد چه رسد که در اثر نرسیدن اکسیژن خالص فوت کند.
اگر ازدحام مبتلایان و کمبود داروی موثر و خستگی کادر درمان و فرسودگی تجهیزات نبود هر سه قطعا عمر طولانی تری داشتند.
لطفا بهداشت کرونا را مانند یک بیمار وسواسی رعایت کنید.
چند روز پیش پانزده دستگاه تنفس مصنوعی به سوریه هدیه دادند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
اههه
بدم میاد از اینایی که همه چی رو با سیاست قاطی می کنن.
تو از چی ناراحتی ؟
15 تا به کجا میرسه؟
اصلا از کجا این رو میگی ؟ فقط میخوای لفظ بیای ؟
پس این که آمار مرگ و میر در ایران دو برابر جهان هست قصور کادر درمان است.
به یکی اکسیژن نمی رسه(دستگاه خرابه)، به یکی به موقع آمپول رمدسیویر در زمان لازم تزریق نمی کنند، و و و و ...

بعد هم که کامیون قاچاق دارو به عراق را می گیرند، آقایان می گویند ما در کشور کمبود دارو نداریم، و می توانیم صادر کنیم.

جان هموطنان ما ذره ای ارزش نداره براشون.
خرابی دستگاه اکسیژن؟؟ نخیر. بپرسن اون داروهایی که بدون اجازه بیماران روشون آزمایش می کنن چیه. مخصوصا آمپولی که تو شکم تزریق می کنن. وزارت بهداشت برای خوش خدمتی به سازمان بهداشت جهانی داره با آزمایش دارو بیمارها رو می کشه. درصد مرگ و میر ما از آمریکا هم بالاتره. دلیلش چیه؟
حالا اگر خراب بوده وقبل از رسیدگی ایراد برطرف شده باشدچطوری میشود اثبات کرد
تو را به جان هرکی دوست دارید بیمار کرونایی رو بیمارستان نفرستید
طب اسلامی و ایرانی با کمترین هزینه کرونا رو درمان میکنه

وای بر مسئولین وزارت بهداشت که اینجور دارن خیانت میکنن
آخرتی هم هست
سلام. تا زمانی که مردم ما به داروهای شیمیایی وبهداشت جهانی اعتقاد داشته باشن وهمچنان طب سنتی خودشون رانادیده بگیرن وضع همین است.وقتی اکثرخانواده ها دلشون میخواد فرزندشون دکتربشه بدون اینکه استعداد وعلاقه داشته باشه وبعدش هم فقط به فکردرآمد باشه وازاون طرف هم مدیران نالایق درسطح دانشگاه‌ها وجود دارن وضع همین هست پس باید ازخودمون شروع کنیم تاشرائط بهتربشه اینقدرنگیددستگاه رفت سوریه. اگه ایمانمون به خدا بیشتر بود وپای عقائدمون می ایستادیم بهترمیشد بازارحراج میزنه همه میرن. اگه 3 نفررفتند مسجدازدحامه ویروس پخش میشه!!!!
اگر اسم بیمارستان میدانید بنویسید چون همین اتفاق برای همسر من هم افتاد حالش کاملا خوب غذا میخورد سرفه نداشت ولی اکسیژن خونش پایین بود بعد شب بردن تو آی سی یو فردا هم گفتن فوت شده چهار روز ببشتر در بیمارستان نبود بیمارستان نیکان غرب خصوصی هم هست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی