بازدید 25930
خوانده می‌شوید

«طب سنتی» و «درمان کرونا»؛ شما چه نظری دارید؟

فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی، این روزها از لزوم افزایش ساعت کاری عطاری‌ها به خاطر درمان کوید ۱۹ خبر داد. خانم محمدبیگی همچنین از تاثیر شیرین بیان در درمان این بیماری سخن گفت و افزود: «این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد و مطالعات ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.»
کد خبر: ۱۰۱۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 14 November 2020

از ابتدای درگیری با کرونا بحث درباره به کارگیری طب سنتی و گیاهی در درمان این بیماری بسیار داغ بود. یکی دو چهره معروف و جنجالی طب اسلامی در این سال‌ها در همان ابتدای شیوع کرونا به میدان آمدند و با بی‌اثر دانستن روش‌های نوین و علمی، روش‌های سنتی ‌خودشان را بهترین شیوه عمل می‌دانستند. در همان زمان کلیدواژه «روغن بنفشه» به شدت در فضای مجازی کاربران ایرانی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری به آن می‌پرداختند. با این حال در همان زمان، موضع‌گیری‌های سفت و سختی در برابر چنین اظهارنظرهایی اتخاذ و تاکید شد که همه باید به تصمیمات و سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا پایبند باشند.

حالا اما ۹ ماه بعد از همه‌گیری کرونا، بار دیگر مساله طب سنتی و گیاهی و به کارگیری آن در درمان کرونا جدی شده ‌است. این ‌بار نمایندگان مجلس یازدهم به شدت پیگیر این مساله هستند، به گونه ای که در این هفته، رئیس کمیته طب سنتی وزارت بهداشت به مجلس فراخوانده شده تا درباره اثربخشی طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها خصوصا بیماری کرونا توضیح دهد.


همچنین فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی، این روزها از لزوم افزایش ساعت کاری عطاری‌ها به خاطر درمان کوید ۱۹ خبر داد. خانم محمدبیگی همچنین از تاثیر شیرین بیان در درمان این بیماری سخن گفت و افزود: «این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد و مطالعات ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.»

همچنین سازمان غذا و دارو در این هفته اعلام کرد که چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی، موفق به اخذ مجوز از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو برای بهبود علائم بیماری کووید ١٩ شده اند و برای دو مورد آن مجوز موقت تولید به مدت شش ماه صادر شده است.

همه این خبرها نشان می‌دهد که بار دیگر، استفاده از داروهای گیاهی و سنتی و همچنین طب اسلامی برای درمان کرونا در ایران جدی شده است. با این مقدمه می‌خواهیم نظر شما را در این زمینه بدانیم.


* نظر شما درباره روش‌های سنتی و گیاهی درباره درمان کرونا چیست؟
* شما به این شیوه‌ها اعتماد می‌کنید یا به طب نوین و روزآمد؟
* آیا تجربه درگیری با کرونا را در ماه‌های گذشته داشته اید؟ اگر داشتید آیا در طول درمان به شیوه سنتی به درمان خود پرداختید یا به پزشک مراجعه کردید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۶۲
این ویروس خیلی پیچیده و پیشرفته هست، هنوز طب مدرن نتوانسته برش قایق یابد چه برسه طب سنتی که دستوراتش برای سالها پیشه و آپدیت نشده. پس بهتره منتظر تحقیقات جدید و جاری ماند تا راهکار مقابله با آن مشخص شود
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
در کشورهای پیشرفته حتی آلمان بالای۸۰درصد مردم به هربال مدیسین یا طب گیاهی سنتی مراجعه میکنند
چون وزارت بهداشت آنها مستقل است تحت کنترل مافیای واردکننده دارو و سازنده داروهای صنعتی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
لطفا وقتی اطلاع دقیق ندارید قضاوت نکنید
بله طب سنتی می تواند کمک کننده باشد البته نه بدان صورتی که سرکار خانم نماینده فرمودند!!!! ساعات کار عطاری افزایش یابد!!! و مردم روانه عطاری شوند و سرخود داروی گیاهی مصرف کنند!!!! .استفاده هر یک از داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک مربوطه کارساز که نیست هیچ چه بسا مشکل آفرین هم باشد...اما یکسری دستورات کلی در طب سنتی در تقویت سیستم ایمنی و. پیشگیری وجود دارد که بکار بستن آن موارد مفید قطعا مفید است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
احتمالا بتواند مفید باشد .بالاخره یک دلیلی دارد که چشم بادامی ها (نه فقط چینیها)در کنترل این بیماری موفق بودند
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بقول معروف علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد . وقتی هنوز عده زیادی از مردم ما ماسک نمی زنند و به خانه همدیگر می روند یا بصورت پنهانی مراسم عروسی و عزا می گیرند پدر جد طب سنتی هم نمیتونه کاری انجام بده
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جناب سلام، هربار مدیریت با طب سنتی دو بحثه، شما چرا موضوعات را قاطی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دوست عزیز پیشرفته بودن یک مشکل لزوما به این معنی نیست که راه حل آن هم باید پیچیده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
تو طب سنتی باید ایمان داشته باشی دارو عمل میکنه. بنظر میاد اون اعتماد به نفسی که میده کار میکنه. داروهای طب سنتی برای معده و نفخ و مشکلات بول و غائط خوب کار میکنه ولی برای بیماریهای مزمنی مثل سکته قلبی، دیابت، مشکلات روانی میگرن که خانوادگی در اون تجربه کردیم، خیر. فقط پول دور ریختنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جذب مشتری ربطی به پیشرفته بودن کشور نداره بلکه به این نقطه صعف مردم ربط داره که راحت گول اسمهای مثل طب سنتی را می خورند
اگر این به اصطلالح طب درست بود الان هیچ آدمی با موی سفید یا چین و چروک صورت وجود نداشت یا حداقل کمتر از الان بود..
ضمنا طب سنتی برای بیماری سنتی هست و با طب گیاهی
فرق داره واگر داروی گیاهی برای یک بیماری جدید پیدا شود یک درمان جدید برای یک بیماری جدید به حساب می اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
13:28
فقط ثابت کردی سطح سوادت در چه حدیست...مجبوری وقتی راجع طب سنتی اطلاعات کامل نداری اظهارنظر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
به نظر میاد تأثیری نداره ولی یک عده طرفدار سنت می خواهند بگویند تاثیر داره.
همون هایی که دنبال بانکداری به روش سنتی و خانه سنتی و معماری سنتی و ... هستند.
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اشخاصی که مثل ایشان نظر میدهند یا خیلی بی اطلاع هستند یا حتما هدفی دارند. چون هیچ روش درمانی بدون مطالعات دقیق علمی نباید تجویز شود.خصوصا بیماری مثل کرونا که بسیار پیچیده و ناشناخته عمل میکند. و چون افراد درمان شده بصورت طبیعی و بدون دارو بسیار زیاد هستند ممکن هست برای یک دارو توهم مفید بودن کاذب ایجاد کند.
بریم گیاه بکاریم !!؟؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
سلام /
یه چیزی میگم بخونین و متوجه بشین
اینهایی که میگن طب سنتی اسلامی برگرفته از 1400 سال قبل
آیا نمیدونن که عربستان 1400 سال قبل
اصلن فیزک - شیمی - نجوم - ریاضی - هندسه و پزشکی نداشت ؟
فقط و فقط شمشیر و اسب و شتر داشتن . حتی خیلی کم شنیدین که ماهی رو بعنوان غذا بخورن
حالا شما بگو طب سنتی و ...
همش ایراد داره و درست نیست . درضمن برای کرونا و دیگر وسروسها و مریضیهایی که مدام ژن تغیییر میکنه چجوری میخان از اسطخودوس و بهار نارنج و گلب و ... استفاده کرد !!!؟؟ واقعن یعنی هاروارد و کمبریج و آکسفورد و ... نادان هستن که میلیونها دلار هزینه میکنن . خب اونها هم چهار تا گل و گیاه بکارن توی باغچه شون دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دچار کرونا شدم و از داروی گیاهی استفاده کردم، اثر چندانی نداشت،در نقطه مقابل قرص استامینوفن واقعا بدن درد اینجانب را کم میکرد
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
فقط آیت الله تبریزیان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آفرین هزاران هزار آفرین به نظر14:11
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
قا یا خانم سلام این امار دروغ 80 درصد از کجا اوردی
م م
| Italy |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بقول آقای جعفریان از این پس هم بجای قطب نما از روی موقعیت خورشید استفاده کنیم!! طب سنتی مقدمه ای برای طب نوین بود. قابل مقایسه نیستند
ناشناست
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بهتر است بجای طب سنتی از کلمه طب گیاهی صحبت کنیم. مثلا اگر مقدار کمی از گل لاواندر در چای بریزیم مانند قرص خواب عمل میکند. اما ویروس کرونا شیطان بسیار پیچیده ایی است و با این داروهای گیاهی نه قابل پیشگیری است و نه قابل درمان است، اما مصرف انواع میوه ها برای پیشگیری بسیار مفید است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بجای این نظرخواهی بیهوده ،نشست خبری دکترخیراندیش را بگذارید که هر که مایل بود توصیه های ایشان را بکار بندد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
نزدیک یکساله بصورت روزانه و 10 ساعت در روز, دارم کتب مرجع طب سنتی رو مطالعه می کنم .هنوز جرات نمی کنم به صراحت در تایید و یا رد طب سنتی حرفی بزنم.موندم دوستان دیگر .که در مذمت یا مدح طب سنتی حرف می زنند , دو تا از کتب طب سنتی رو مطالعه کردند یا خیر که با این قاطعیت رد یا تایید می کنند.شاید این عرائض بنده دال بر خودستایی باشه ولی خواهشا تا راجع به مطلبی مطالعه نکردیم بهتره راجع به اون موضوع قضاوت نکنیم.اینکه دو تا مطلب در اینستاگرام یا تلگرام خوندیم بهش مطالعه نمی گن.ضمنا به نظرم می رسه اگه شیاد بازی های طب سنتی رو بزاریم کنار احتمالا بشه با طب سنتی برخی عوارض کرونا رو کاهش دهیم مثلا برای ذات الریه درمان وجود داره و میشه از اون درمانها برای کاهش عوارض کرونا داستفاده کنیم.مطمئنا هر کسی بگه با طب سنتی می تونم کرونا رو نابود کنم مطمئن باشید یا نادانه یا شیاد مگر اینکه با دلیل و سند حرفش رو ثابت کنه.والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات دولت چین 18 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز جمعه را تایید کردند. این رقم در مقایسه با روز قبل از آن 8 مورد افزایش داشته است.
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اطلاعاتت ناقصه عزیز
هیچ تاثیری نداره...
فقط برای تغییر ذهنیت و خالی کردن جیب مردمه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
شما ابتدا نگارش " عبث" را یاد بگیر بعد اظهارنظر کن پروفسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اگر بخواهیم بر تاثیرگذاری تاکید کنیم، بنا بر سخن متخصصان طب جدید، هنوز هیچ داروی موثری برای این بیماری پیدا نشده است . به عنوان کسی که مبتلا شده ام می گویم انتخاب هر کدام ازدو روش به تنهایی فایده چندانی ندارد و باید به صورت مکمل در کنارهم با نظر پزشک آشنا به هر دو نوع دارو ، هم از داروی جدید و هم از درمان گیاهی استفاده کرد . در ضمن جناب ناشناس 13:02 ممکن است ایشان می خواسته بنویسد عباس و صفحه کلید الف را نگرفته باشد . با این گونه رفتار نمی توانید دیگران را متقاعد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آویشن بخور ببین چه تاثیری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
چرا توی کشور مابر خلاف سایر کشورها حق انتخاب برای مردم به رسمیت شناخته نمیشه که با چه روشی درمان بشن
یعنی مافیای پزشکی و دارویی انقدر قدرتمنده؟
طب سنتی مزخرف محض هست.
همین خانم نماینده اگر دچار سکته قلبی یا آپاندیسیت یا شکستگی پا یا سکته مغزی بشن حاضرن که برن از طب سنتی استفاده کنن یا اینکه مراجعه میکنن به بهترین بیمارستان های خصوصی تهران (یا حتی شاید خارج از کشور)؟؟؟
طب سنتی شاید برای مردم دوا و درمون نمیشه، ولی برای بعضی ها انگار خیلی نون داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
طب سنتی فقط ریشه های گیاه درمانی ندارد و بیشتر به اعتقاد افراد بستگی دارد .
در درمان هر بیماری سختی که در دنیا وجود داره ، مثلا انواع سرطان ، ایمان فرد مبتلا به اینکه خوب خواهد شد و بیماری از وجودش خواهد رفت تا حد بسیار بالایی تاثیر داشته .
اگر کسی به طب سنتی ایمان دارد مطمئنا به چیزهای دیگری که آن طب را ایجاد کرده هم ایمان دارد ، و شاید و تنها شاید و نه قطعا ، همین اعتقاد تا حد زیادی در درمانش کمک رسان باشد .
طب نوین و علمی را به هیچوجه نمیتوان نادیده گرفت ، زیرا بدون آن نسل بشر منقرض خواهد شد .

ممنونم تابناک
ایشون مطالعه انجام شده در اثر شیرین بیان رانشان دهند...اگر البته باشد!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اگر مطالعه میکرد مه اینطور حرف نمی زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
تابناک جان این موردی که خواننده محترم مطرح کردند خیلی مهم است. با استدلال نظرات را بیان کنیم. خانم نماینده که می گوید شیرین بیان برای این بیماری خوب است بر اساس چه اطلاعات و مستنداتی می گوید؟ آن را به اشتراک بگذارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
این هم فهمیده تو این شیر تو شیری میتونه پولدار بشه
بنده پزشک هستم ... الان اون خانم نماینده مردم در مجلس هستند !!!!
عجیب نیست که این مملکت به این رو افتاده است
میلیاردها دلار تو دنیا داره خرج میشه واسه کنترل این بیماری ؟! اونوقت به نظر شما با شیرین بیان و روزغن بنفشه میشه بیماری درمان کرد ؟!
شما خیلی ساده اید ک به حرف این نماینده اومدی مطلب کار کردی !!!
اخه کدوم نماینده با سواد دیدی ک این دومیش باشه ؟!
مشابه اون خانم نماینده صراف تو مجلس قبلی ک از باباش دفاع میکرد، یحتمل ایشون هم پدرشون عطاری داره !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
شما برو با همون طب نوینت درمان بکن.
با مسخره بازی و شیاف دیکلوفناک نمیشه عزیزم
بنده با گیاهی درمان کردم و جواب گرفتم شما می تونی قبول نکنی
یا اینکه بری بقالی سرکوچه انتظار خوب شدن داشته باشی. این مثل این میمونه که پیش یه آمپول زن بری و انتظار داشته باشی عمل قلب باز برات انجام بده.
طب سنتی هم همینه
باید به متخصصش مراجعه کنی.
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
حالا روغن بنفشه و شیرین بیان را بدید به خود کسی که این را گفته مصرف کنه و به خوردش ویروس کرونا بدید اگر تونست مقاومت کنه ما مردم هم استفاده میکنیم، تحقیقات باید میدانی باشه نه اینکه از کتاب های چند هزار سال پیش بخواهید برای درمان بیماری امروز استفاده کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
طب سنتی هیچ حرفی برای زدن در مورد درمان بیماریهای کشنده مثل کرونا ندارد شاید فقط در مورد پیشگیری بتواند کمک کند..
طب سنتی در کنار طب نوین خوب است ولی طب سنتی برای بیماری های اورژانسی پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
طب سنتی اگرواقعامعجزه هم میکردوقتی ازطرف نمایندگان محترم‌مطرح شود به اثرش شک میکنیم وباورنمیکنیم آخرنماینده مجلس را به کاردخالت دراموردرمان چرا این چیزهارا بعهده مقامات علمی ونخبگان مملکت بگذارید
باید از همان ابتدا همزمان با طب امروز ، طب سنتی و اسلامی را هم اهمیت می دادند . این دو بخش می توانند هم افزایی کنند . اما متاسفانه ظاهرا در کشور این دو بخش همدیگر را قبول ندارند و ضررش را مردم خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
طب سنتی و اسلامی چطورویروس ۲۰۱۹ را می‌تونه درمان کنه؟؟؟ میشه بیش از ۱۰۰ نمونه مثال عینی بیاری که درمان شده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
چیزی به نام طب اسلامی نداریم ، لطفا برای پرکردن جیبتان از مقدسات مایه نذارید ، به اندازه کافی به دلیل اقدامات مشابه ، دین و ایمون مردم تضعیف شده .
در کشور ما هیچ اطلاعات درستی منتشر نمی شود . هیچ هم اندیشی کاملی انجام نمی شود و هرکس به زعم خود بسیار خوب کار می کند در حالی که باید اطلاعات راستی آزمایی شود. از آغاز کرونا یک عده مدعی طب اسلامی و طب سنتی در مقابله با کرونا هستند ولبی هیچ بازخوردی در درمان کرونما مشاهده نشده است. به نظر می رسد تنها ادعا مخی کنیم . آیا نمی شود یک کمیته فنی و تخصصی مشترک تشکیل شود و بر اساس آن راستی آزمایی شود که جایگاه طب سنتی و اسلامی در درمان هر نوع بیماری تا کجاست. ما هیچ آما درستی از هیچ کاری نداریم و طب سنتی هم از این قاعده مستثنی نیست. با شعار و حمله کردن به دیگران نمی شود ادعا کرد باید ثابت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دوست عزیز قبول کنیم که سیستم پزشکی به منافع خود فکر می کند و نیازی نمی بیند راه حل های ساده طب سنتی را راستی ازمایی بکند چون چه نتیجه مثبت باشد چه منفی مردم نباید از ان روش ها استفاده کنند. این را هم در نظر بگیرین که تمام مراکز علمی و ازمایشگاهی و دانشگاهی دنیا زیر نظر سییستم پزشکی مدرن هستند و مطالعات انجام شده توسط مدعیان طب سنتی راه به جایی نخواهد برد
منظور از طب سنتی چیه ؟ عنبر نسارا ؟ ادرار شتر؟ روغن بنفشه؟ شیرین بیان؟ دود اسفند؟
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بله ، شما تصور دیگه ای داشتین ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
مردم ما تو همه چی متخصص هستن (همچنین مسئولین) بدون هیچ عدد و رقم و استدلال منطقی همه چی رو به هم ربط میدیم فارغ از اینکه بلد نیستیم حتی چهار تا کلمه ساده رو بنویسیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اینایی که نام بردید مال طب اسلامیه
امان از ناآگاهی مردم، امان از سود جویی.
یک مشت علف را میفروشند به مردم به عنوان دارو!!!!!

متاسفم برای مردم که حرف متخصصان و دلسوزان را کنار میگذارند و حرف یک سری بی سواد را گوش میدهند.
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
عزیزی که نگران سودجویی هستی الان داروی امام کاظم و ... قیمتش رو بپرس ... بعد برو ببین طب امار خود وارت بهداشت برا هر تخت چقدر دارن هزینه میگیرن... بعد بیا بگو کی دنبال سودجویی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
حرف متخصصان و دلسوزان ؟!!!!!!!!! عجب دلسوزانی هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جناب خیلی از بیماری ها با همین علف درمان شدن حتی طب جدیدتون هم نتوانستند درمان کنند
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ا تفاقا علف چیز خوبی است
طب سنتی در مورد درمان کرونا یه شوخی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دقیقا
ما اشتباه میکنیم در کاری که هیچ تخصصی نداریم نظر بدهیم
چون بیماری جدیدی است،اینکه ادعاشوددرمان سنتی قطعی برای آن وجوددارد،غیرقابل قبول میباشد،ولی درمانهای پیشگیری کننده ویا کمکی بله قابل قبول است ودرمانهای گیاهی برای افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن ویا جلوگیری ازعوارض جانبی کرونا وجود دارد اما همه عطاری نه تخصص این کاررادارند ونه مجوزچنین کاری رادارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بعنوان مکمل کاملاً موافقم بخصوص طب سنتی ما که قدمت سه هزارساله داردالبته فقط مکمل ولی نه درمان اصلی شبیه کشورهای غربی که البته بخش اعظم داروهای گیاهی آنها ازطب گیاهی شرق آمده
شیرین بیان ، فشارخون ایجاد میکنه
وو کاهش پتاسیم و اختلالات هورمونی و .....
خواهش میکنم استفاده نکنید
فردی که با مصرف دارویی گیاهی سراغ بیماران کرونایی رفته بود و بعد از پانزده روز نیز سلامتی خود و کرونا نگرفتن را اعلام کرد، چه سرنوشتی پیدا کرد؟ وی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد و بعد از آن هیچ خبری نداریم. واقعا بررسی شود اگر دارو موثر بوده چه دلیلی بر مخالفت داریم.
من شخصا در بیماری های دیگر به متخصصان متعدد مراجعه کرده و در نهایت جراحی غذه را برایم تجویز کرده بودند که با در نهایت با درمان سنتی نتیجه گرفتم و اکنون حدود 18 سال از آن بیماری گذشته و اثری از آن نیست. عملکرد سیستم درمان و تجویز جراحی های غیر ضرور مردم را به سمت طب سنتی سوق داده است و تجربه شخصی من حکایت از آن دارد که طب سنتی در برخی بیماریها از طب جدید بسیار موفق تر عمل می کند و در مورد کرونا نیز این احتمال بعید نیست. کسانی را هم می شناسم که کرونای قطعی را با طب سنتی درمان کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
با یک تاثیر گرفتن نمی توان طب ستنتی را رد یا قبول کرد ممکنه بیماری شما خود به خودی خوب شده باشد نه در اثر داروی گیاهی در طب نوین این موارد زیاد است مثل بیمار هیپر تیروئیدی که ناگهانی یو تیروئید(سالم) می شود و ممکن است همزمان با مصرف یک فراورده ای باشد که الزما هم دلیل اش ان فرارورده نبوده ولی چیزی که مشخص است طب نوین امید به زندگی را بالا برده و خدمات زیادی به بشر کرده و برخی موارد طب سنتی چرتی بیش نیست اگر مریض کرونایی از روغن بنفشه خب شده بودند این بیماری تا حالا ریشه کن شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
این همه دعوا تنها برای ایجاد تشکیلات گسترده در این خصوص است . تشکیلاتی که بودجه های هنگفت از دولت بگیرند و برای خود و اطرافیان اشتغال ایجاد کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اینکه اخلاق مردم به نابودی رفته دکترها سواستفاده گر شدن هیچ دلیلی بر درست بودن طب سنتی نیست
برای آن که دوست دارد در جهل بماند، حرفی نیست.
اطبای سنتی را گرفتند، زندان کردند، جریمه کردند، تبعید کردند. آخر سر WHO گفت اشتباه کردید و این طب باید به روال های درمانی برگردد. الان کامل برگشته؟ چه کسانی مانع هستند؟
طب سنتی در بسیاری از کشورها اثربخشی بالا و گردش مالی خوبی دارد. هنوز خیلی از متخصصین، سیاسیون، مردم و همین رسانه های بی سواد حرف های پنجاه سال قبل را تکرار می کنند. کاش یکبار بخش های مرتبط از نسخه های آخر هاریسون را می خواندید و بعد می بافتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
منطق میگوید شواهد علمی اثربخشی را نشان بدهید. اینکه روی یکی دو نفر اثر خوبی داشته که حرف نشد. عوامل زیادی در بهبودی میتوانند نقش داشته باشند مثل اعتقاد افراد به یک درمان، بهبود خودبخودی،‌و غیره. اگر راست میگویند نتایج آزمایشات دارونمایی دو سو کور را ارایه دهند آنوقت ما پزشکان هم حرفشان را قبول می‌کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آقا یا خانم گرامی (14:03) این آزمایش را کجا و با چه هزینه ای باید انجام دهد؟ جواب: همان هایی که امروز مانع هستند و در وزارت بهداشت پول و قدرت را در دست دارند. اگر به آزمایش و علم گردن نهادید، آن وقت نتایج آزمایشات سه سرکور را هم خواهید دید. (سر سوم تحلیل آماری است.)
قبلا هم می گفتید که طب سنتی مزخرف است. چرا امروز آمریکا پذیرفته؟ چرا دبلیو اچ او پذیرفته؟ برخی از داروهایی که در طب های سنتی بوده، امروزه به بازارهای رسمی آمریکا و کشورهای اروپایی راه پیدا کرده. بشینید و با جهل تان خوش باشید، دیگران هم از ظرفیت های طب سنتی استفاده کنند. وقتی هم مارک آمریکا خورد، با دلار نداشته تان برید و بخرید.
(پ.ن: تابناک متن اولیه بنده را کمی تغییر داده. اون از سوادتان، این هم از اخلاق تان.)
طب سنتی و نوین ندارد.
اگر کسی ادعا می کند مثلا "شیرین بیان" کرونا را درمان می کند بگوید چه ماده یا موادی در "شیرین بیان" این کار را انجام می دهد (شیرین بین از مواد گوناگونی تشکیل شده است) و مکانیزم اثر آن چگونه است چگونه بر ویروس اثر می گذارد. در غیراینصورت جهل مطلق است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ماده اصلی شیرین بیان کلام شیرین ودوست داشتنی است البته جهت انبساط خاطرعرض شد
من در هر دو رشته مطالعه دارم . / اساس طب سنتی بر 4 طبع مختلف است پس در خوشبینانه ترین حالت و بر اساس قواعد طب سنتی یک دارو ممکن است برای 50 درصد افراد مفید باشد وهمان دارو برای 50 درصد افراد دیگر مضر / برخی از داروهای طب سنتی میتواند به تقویت سیستم ایمنی برای افراد " بر اساس طبعشان " مفید باشد فقط همین
طب گیاهی در مواردی موثر است و نمی توان آن را ندیده گرفت . چند نفر از آشنایان که دچار ویروس کرونا شده بودند طب گیاهی خیلی به بهبودی شان کمک کرد البته نوع درمانی که پذیرش عقلی هم داشت . ما با موضوع نباید صفر و صد برخورد کنیم.
فقط شده دکان بازار. هر وقت تعداد میتلایان و مرگ را کاهش داد اونوقت نماینده تبلیغ کنه. فکر کنم خودش خریده انبار کرده.
خودم،خانمم، پدر خانمم، 5 نفر از دوستان کرونا گرفتیم و از گیاهی استفاده کردیم و خوب شدیم
اسناد اینکه کرونا داشتیم هم موجوده.
درمان پروفسور خیراندیش رو داشتیم
من سال قبل مشکل کیسه صفرا پیدا کردم درد خیلی شدید داشتم و 7 دکتر فوق تخصص رفتم گفتن بلا استثنا باید خارج بشه ( سونو گرافی من هم موجوده) رفتم دستور پروفسور خیراندیش رو انجام دادم و خوب شدم (سونوگرافی که نشون میده کیسه صفرام حالت عادی داره موجوده) شاید خنده دار باشه ولی 60 روز شربت سکنجبین طبیعی استفاده کردم. یعنی خودم طبق دستور خیراندیش تهیه کردم. همین
حالا برید عمل کنید و کیسه صفرا تون رو دربیارید.

طب سنتی هر جا نمیشه
جای معتبر بری درست میشه ولی عطار سرکوچه بری جواب نمیگیری.
منتها این قسمت به بعد رو شاید تابی جون حذف کنه.
طب شیمیایی و نوین برای ما کیسه دوخته همین. مشکل اینه که مافیای دارو که عمه من هم خبر داره منافعش در اینه که طب سنتی پا نگیره. و دائم اون رو می کوبونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
عطاری داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
عزیز خیلی دوستان من هم کرونا گرفتند و بدون هیچ درمانی نه شیمیایی نه گیاهی بهبودی پیدا کردند اسنادش هم موجوده طب نوین هم همین را میگه این ویروس ناشناخته است و در برخی هیچ درمانی نیاز ندارد و در برخی دیگر حتی با درمان دارو شیمیایی بیمار فوت می کند پس لطفا با 4 تا نتیجه فیلسوف نشویم و دیگران را به چیزی که نمی دانیم توصیه نکنیم
خودم،خانمم، پدر خانمم، 5 نفر از دوستان کرونا گرفتیم و از گیاهی استفاده کردیم و خوب شدیم
اسناد اینکه کرونا داشتیم هم موجوده.
درمان پروفسور خیراندیش رو داشتیم
من سال قبل مشکل کیسه صفرا پیدا کردم درد خیلی شدید داشتم و 7 دکتر فوق تخصص رفتم گفتن بلا استثنا باید خارج بشه ( سونو گرافی من هم موجوده) رفتم دستور پروفسور خیراندیش رو انجام دادم و خوب شدم (سونوگرافی که نشون میده کیسه صفرام حالت عادی داره موجوده) شاید خنده دار باشه ولی 60 روز شربت سکنجبین طبیعی استفاده کردم. یعنی خودم طبق دستور خیراندیش تهیه کردم. همین
حالا برید عمل کنید و کیسه صفرا تون رو دربیارید.

طب سنتی هر جا نمیشه
جای معتبر بری درست میشه ولی عطار سرکوچه بری جواب نمیگیری.
منتها این قسمت به بعد رو شاید تابی جون حذف کنه.
طب شیمیایی و نوین برای ما کیسه دوخته همین. مشکل اینه که مافیای دارو که عمه من هم خبر داره منافعش در اینه که طب سنتی پا نگیره. و دائم اون رو می کوبونن.
خانم محمد بیگی خودش و اطرافیانش کرونا بگیرن ،از شیرین بیان استفاده می کنن ؟ یا داروی شیمیایی که در دسترس مردم نیست استفاده می کنن ؟ بیان و با سند معلون کنن چند نفر را با شیرین بیان درمان کردن .
سه شنبه گذشته در برنامه "عصر" شبکه افق اعلام شد باتوجه به میزان مرگ به نسبت جمعیت، کشور ایران بدترین عملکرد در مقابله با کرونا در تمام کره زمین را داشته است.

آیا علت این مسئله قابل تامل نیست؟
این موضوع یکبار برای همیشه باید تعیین تکلیف بشه،مدعیان طب سنتی تشریف بیارن بیماران داوطلب درمان با طب سنتی رو تحویل بگیرن و ببرن درمان کنن،بیماران بجز طب سنتی هیچ خدمات درمانی دیگری هم دریافت نکنند،نتیجه مشخص میکنه
سلام: مسئولان وزارت بهداشت بار ها اعلام کردند که چین از 50 تا 90درصد برای درمان بیماری کرونا ازطب سنتی استفاده کرد. در کشور ما متاسفانه با اینکه رسماً اعلام کردند داروهای شیمیایی درمان قطعی برای کرونا نیست ولی پزشکان و مسئولین بهداشتی ما بدون مبنای علمی و از روی تعصب بیجا از ظرفیت طب سنتی در درمان این بیماری مهلک استفاده نمی کنند واین درحالی است که داروهای سنتی نتایج بسیار مثبت ازخود نشان داده و هیچ گونه ضرری برای بیمار ندارد.
چه کسی گفته شیرین بیان داروی سنتی و یا اسلامی است. در تمام دنیا شیرین بیان را می شناسند و اگر این دارو برای کرونا مناسب بود از آن استفاده و اعلام می کردند.
مسخره بازی و وسیله ای برای نان در اوردن
مسخره بازی و وسیله ای برای نان در اوردن
مسخره بازی و وسیله ای برای نان در اوردن
من درگير كرونا شدم به دكتر نرفتم و در منزل از دمنوش هاي گياهي استفاده كردم و خوب شدم . اما اينها دليل نميشه كه بگيم طب سنتي ميتونه اين رو درمان كنه چرا كه طب مدرن هم توي اين داستان مونده .از طرفي بيماري من فوق العاده خفيف بود يعني اگه تستم مثبت نميشد اصلا نميفهميدم بيمار شدم .متاسفانه اين شده بازار مكاره براي سود جو ها . توي بيماريهاي امروزه طب مدرن پرچم دار هست
به دلیل علاقه شخصی یک سال است روی نظرات طب اسلامی تحقیق می کنم.
از نظر من بسیاری از تجویز های این طب در دنیای امروز با سایر رسته های طب حاشیه و نیز طب نوین مطابقت دارد.
بیماریهای ناشی از جهش ژن ها ،طبایع چهارگانه و تعدیل مزاج ها و سبک زندگی مطابق با سیره رسول ص و ایمه اطهار از این جمله اند.
من شخصا به سطح اطمینان بالایی در این طب رسیده ام.
مقاومت وزارت بهداشت برای همکاری با مدعیان طب اسلامی برای انجام آزمایشهای بالینی و به منظور راستی ازمایی از نظر اینجانب قابل درک نیست.(اگر نگوییم مشکوک است. !)
شیون یک بار ، غوغا یک بار !
لطفا تکلیف مردم را یک بار برای همیشه روشن کنید.
البته این کار مستلزم از خود گذشتگی و تلاش همه پزشکان محترم و خدوم می باشد.
طب سنتی خوب است اما نه به آن میزانی که مدعیان ادعا می کنند. کدام بیمار کرونایی با طب اسلامی و سنتی مداوا شده ؟ واقعا به مردم آمار بدهید. همه بیماران دمنوش مصرف می کنند ولی کرونا بدون ذرمان دارویی معالجه نشده استو من نمونه های زیادی در اطرافیان دیده ام . پرستاری که ابتدا با ولع در مورد داروی امام کاظم تبلیغ می کرد و متاسفانه در حال حاضر سومین مرحله بیماری کرونا را گرفته است. پس مردم را گول نزنید هر چیزی سر جای خود. اصلا چه نیازی به این همه دعوا هست. چرا در این کشور تنها شعار می دهیم . دلیلش مشخص است برای گرفتن بودجه از دولت و مصرف در امور خوشگذرانی و صد البته اشتغال اطرافیان بیکار.
فایزر میگه واکسن ما کدهای ژنتیکه اونوخ اینا همش دنبال علفن! میگن یه علف پیدا کردیم واسه درمان کرونا، اون علف هم فقط تو ایران پیدا میشه.
دارو گیاهی فقط شیاف روغن بنفشه.
تابناک جان مخاطبین شما سطح فرهنگی بالایی دارن و این جور تاپیکها جواب منفی میگیره ولی در سطح عموم مطرح بشه جواب از مثبت فراتر میره
در کل طب سنتی کافی نبوده که بشر به طب مدرن رو اورده وگرنه در همون حد میموندن
کمک کننده هست ولی درمان کننده هرگز
هر ادعایی باید قابلیت راستی آزمایی داشته باشد. بویژه ادعاهای علمی.
پزشکی علمی است تجربی
یعنی تجربه می‌کنی آمار میگیری و بهترین روش به عنوان درمان انتخاب می‌کنی ، پایه هر دو پزشکی تجربه هست نه محاسبه
کتاب معروف هاریسون متعصبین طب مدرن یک نگاهی بیندازند بیشتر بحث آمار هست نه فرمول ،مثلا میگه فلان روش درمان بهترین هست چون توی فلان جامعه آماری نرخ بهبود ۹۰ درصد داشته
پزشکی سنتی و مدرن هر دو میتونن به درمان بیماریهای کمک کنند چون جفتشون سالها و نسلها تجربه دستشون هست
مکمل همدیگه هستند
بار مسولیت اثبات ادعا بر عهده مدعی است.
اخیرا صدای خانمی در فضای مجازی پخش شده که ضمن حمله به دولت می گوید از تزریق واکسن کرونا خود داری کنید اینها با این واکسن مغز شما را در کنترل خود می گیرند و از این اراجیف
معلوم است که پشت اینها چه کسانی هستند
در این مدت خدا می داند اینها و حامیانشان چه پولها به جیب زدند
تاسف می خورم که برخی از مسولین غیر رسمی از اینها حمایت می کنند
چرا قوه قضاییه اقدام نمی کند
اینها با جان مردم بازی می کنند
وزارت بهداشت و دادستان باید شاکی باشند
این داروها در کدام موسسه اثر بخشی آن به اثبات رسیده
چرا صدا و سیما سکوت کرده و آگاهی بخشی نمی کند
ولله همه آنها مسولند
یک مشت شیاد آزاد آزاد هر کار دلشان خواست می کنند
پلیس فتی می تواند آن خانم را دستگیر کند
طب سنتی مخلوطی از گذاره های درست و نادرست که متاسفانه بوسیله راست ازمایی بالینی از هم جدا نشده، قطعا اگر کار علمی صورت بگیرد موارد مفید وتاثیر گذار زیادی خواهد داشت. من شخصا وقتی به کرونای متوسط تا شدید با تنگی نفس وافت اکسیژن مبتلا شدم از توصیه استادم که دانشیار دانشگاه تهران هستند مبنی بر استفاده مداوم از کندر خوراکی، مایعات فراوان و ماش( درکنار ازیترومایسین و ناپروکسن)خیلی سود بردم وخوشبختانه بستری نشدم. به نظر می‌رسد در صورت مصرف غذاهای با طبیعت گرم و خشک احتمال ابتلا به کرونا و شدت ان در صورت ابتلا کمتر خواهد بود
کاشف داروی ویروس کوید 19 هیچکس نیست جز فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی و مادر عطاری های همه کشورها!!!
خب چرا بریم عطاری از سوپر مارکت هم میشه خرید .
حالا با فرمایشات گهر بار ایشان قیمت شیرین بیان میشه اندازه مثقال طلا (فکر کنم دوستان یه بار شیرین بیان انبار دارند !!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جالب بود
2 هفته تعطیل کنید معجزه اش را ببینید طب ها هم برن پی کارشون صد ها هزار سال پیش مگه طب مدرن بود خخخخخخ طب سنتی هم که مدرن نیس مشتی کاه و یونجه !!!!!! هر 2 برن درک فقط راه حل تعطیلیه 2 هفته ایست هر روز چند نفر باید بمیرن ها ها ها ها
عزیزان نظرات را مطالعه نمودم


هم طب سنتی خوب است هم مدرن

اما هر کدام در جای خود
طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوبه ولی برای درمان باید سراغ طب مدرن بریم
مشکل اصلی مملکت ما اینه که دو قطبی درست می کنیم یا طب سنتی یا طب مدرن در صورتی که هرکدام می تواند جایگاه خودش را داشت باشد در مورد اثر شیرین بیان بر کرونا هم باید یک مطالعه ی دقیق و علمی صورت بپذیرد اگر نتایج نشان داد که درمان می کند و یا حتی می تواند به درمان کمک کند چه عیبی داره که از اون در کنا طب مدرن استفاده شود
خوبه اینروزا نخبه های مجلس زیادن
بعد از مشکل ازدواج با دخترخوانده مشکل کرونا رو هم حل کردن

خوبه که اسم اسلام وجود دارده کا کاربرد همگانی پیدا کرده و شده آچار فرانسه

طب اسلامی - سنتی
فرهنگ اسلامی ایرانی
اقتصاد اسلامی - ایرانی
تفکر اسلامی ایرانی

و


.....
یک فرصته که اگر درست استفاده بشه ممکن به درمان خیلی از بیماریها کمک کنه
بله تجربه کرونا داشتم و درمان نوین را به همراه سنتی موثر میدانم.داروهای پزشکان عالی بودند ولی برخی درمانهای سنتی مثل ویتامین c یا همان مرکبات خودمان یا ویتامینd همان افتاب گرفتن در نسخه پزشک متخصص هم بوده.بخور شلغم برای من موثر بود و قرقره اب نمک معجزه کرد و گلودرد و سرفه خلط دار را از بین برد.بنابراین طب سنتی به عنوان یک درمان کمکی در کنار طب نوین قابل استفاده است و نه بعنوان اولویت در درمان.در کنار استفاده از داروهای پزشکان عزیز میشود از تجربیات سینه به سینه طب سنتی در خانواده ها استفاده کرد .در نهایت مدیون کادر پزشکی و پرستاری کشور هستم و صمیمانه از انها تشکر میکنم
کرونا حاشیه خوبی شد برای فرافکنی افکار عمومی و عدم رسیدگی به مفسدان اقتصادی
تو رو خدا از خودتون نسخه نپیچید. رو کدوم منطق و استدلال از این حرفا میزنید.
تنها چیزی که از نظر علمی ثابت شده و چینی ها خیلی وقته ازش استفاده میکنن مصرف مواد غذایی با طبع گرم هست. حال میخواد برگرفته از طب سنتی باشه یا علم پزشکی نوین.
اینکه نصف قاشق از این رو با دو قاشق از اون یکی قاطی کن بذار نیم ساعت بجوشه و اسمش رو بذاری داروی فلان معص.... همش بیزینس هست.
تو رو خدا از خودتون نسخه نپیچید. رو کدوم منطق و استدلال از این حرفا میزنید.
تنها چیزی که از نظر علمی ثابت شده و چینی ها خیلی وقته ازش استفاده میکنن مصرف مواد غذایی با طبع گرم هست. حال میخواد برگرفته از طب سنتی باشه یا علم پزشکی نوین.
اینکه نصف قاشق از این رو با دو قاشق از اون یکی قاطی کن بذار نیم ساعت بجوشه و اسمش رو بذاری داروی فلان .. همش بیزینس هست.
علم علم است فرقی ندارد سنتی باشد گیاهی باشد سوزنی باشد و یا هر چیز دیگری، همه باید سعی کنند بر این مساله کرونا پیروز شوند حالا اگر اینها با هم دست به دست بدهند بهتر است و اگر با هم رقابت صحیح داشته باشند باز هم بهتر است فقط موقعی ضربه می خوریم که بخواهیم رقابت ناسالم و یا تکروی خودخواهانه داشته باشیم. بسم الله.
اصولا كار با گياهان دارويي بسيار حساس تر از يك داروي فرموله شده صنعتي با مونگراف مشخص است بنابراين احساساتي نشود وبه جاي اين حرف ها مراكز تحقيق را توسعه دهيد كه از استنداردهاي بين المللي استفاده كنند
سلام میدونم نظر منو منتشر نمیکنید ولی چند نفر از بیماران بدحال بوسیله شیره سوخته تریاک حالشون خیلی خوب شده
شر و ور نگيد لطفا.
تابناك شما هم با اين مسائل شر و ور ، مردم رو سر كار نزار لطفا.
مادر همسر من دچار سرطان سینه شده بود
از شدت ترس درمان را رها کرده بود و به یک عطاری معروف مراجعه کرده بود و جناب عطار به او اطمینان داده بود که با چند داروی دم کردنی و ضماد و جوشاندنی و پودری درمان خواهد شد و پول زیادی هم دریافت کرده بود
دو ماه طلایی از دست رفت و سرطان به غدد لنفاوی زیر بغل سرایت کرد و بالاخره کار به تخلیه سینه و شیمی درمانی و اشعه درمانی کشید
در صورتی که اگر جناب عطار به ایشان توصیه کرده بود در اسرع وقت درمان را شروع کند شاید سینه اش تخلیه نمی شد و اوضاع وخیم نمی شد
این تجربه ی من است حالا دیگران هر برداشتی که مناسب است می توانند از تجربه ی من داشته باشند
داخل کشور بعضی ها به هر قیمتی با جهان غرب دشمنی دارن و فرقی بین سیاست و علم اون قائل نیستن.
طب سنتی هم نمونه ای از همین مخالفت هاست.
درباره مصرف داروهای گیاهی باید با احتیاط عمل کرد چون عوارض گوارشی و کلیوی و پوستی شایع هست موقع استفاده بی رویه از طب سنتی.
در مورد کرونا هم هیچ تاثیری ندارد فقط باعث میشه مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را بیخیال شوند و به عطاری ها و کارشناس های بی سواد طب سنتی هجوم بیاورند که این هم باعث خسارت اقتصادی میشه هم کرونا شیوع پیدا میکنه.
به نظر میاد تا مردم به این نتیجه میرسن که باید رعایت کنند یه داستانی درست میشه که رعایت بهداشت به حاشیه برود.
مطمنا اگر دارویی چیزی ضد کرونا باشد کشورهای خارجی هم میگن چون اونا از ما علمی تر رو طب سنتی کار میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
همبن الان که همه ماسک می زنند بیماری 6 برابر شده بیشتر از اون موقع که خیلی ها ماسک نمی زدند
اتلاف وقت و بازی با افکار مردم
طب سنتی خوبه ولی اینکه میگن میتونه بیماری هایی مثه کرونا رو درمان کنه فقط امیددهی الکیه
از مصرف زنجبیل واقعا اثرات فوق العاده ای دیدم و در کنارش قرقره ی اب نمک و استفاده از بخور اویشن وبابونه برام بسیار مفید بود .
من و همسرم کرونا گرفتیم و گلودرد شدید که با بخور جوش شیرین کامل خوب شدیم . البته هنوز دو هفته گذشته و قرنتینه ایم .
قرنها طول کشید که علوم روز با همه پُز و آب و تاب، به برخی از آنچه قرنها پیش دانشمندان ایرانی و طب اسلامی گفتند رسیدند.... خداوند درمان هر ویروس و میکربی را در طبیعت قرار داده. فقط هنر می خواهد تا کشف شود.... بعید نیست درمان کرونا نیز در اطراف ما در همین طبیعت باشد و ما از آن غافلیم. طب سنتی و طب اسلامی راهگشاست البته اگر در دست اهلش باشد....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
طب سنتی اگر جوابگوی نیازهای درمانی بشر بود طب مدرن به وجود نمیومد.میشه بفرمائید نظر طب سنتی در مورد بیماری هایی مثل فلج اطفال طاعون وبا و ..... چیه ؟
هر چیز که علم آزمایش شده رد کنه قابل قبول نیست
مگه رئیس جمهوریه که راجع به اون از مردم نظرخواهی می کنید؟ این یک مسئله علمی است که با دلایل و مستندات علمی قابل بحث و اظهار نظر است.
برای این نمایندگان لطفا بجای واکسن چینی کوید روغن بنفشه بدهید ببینید قبول می کنند یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
مطمئنم به کمتر از واکسن امریکایی اصل رضایت نخواهد داد

واکسن چینی و روسی با قیمت گزاف مال مردم بدبخته
این چه سوال چرت و پرتی هست که پرسیدی؟؟؟
اون خانم دکتر هست!
مسائل علمی رو هم نباید بیای همه پرسی بزاری!!!
مثل اینه که همه پرسی بزاریم که مغز رو عمل کنیم یا نه!!!!
طب سنتی بیشتر برای پیشگیری موثره نه برای معالجه قطعی و سریع
یه روز میگن ریشه شیرین بیان برای کرونا مفیده، یه روز میگن اندروید باید فیلتر بشه، یه روزم توی توییتری که خودش فیلتره، توئیت میکنن که میخوایم اینستا رو فیلتر کنیم و در بستری که خودشون منع کردن با مخاطب ها گفتگو میکنن که میخوایم دوباره منع کنیم، یه روزم میگن ضریب هوشی ایرانیا پایین اومده چون زاد و ولد کم شده، انگار خودشون هم باور دارن تو این اوضاع فقط کسایی که عقلشون کمه زاد و ولد میکنن
طب سوتنی یا طب سوزنی بسیار عالیه. برای اینکار سوتن یا آمبول می زنند. دردناک ست ولی بسیار اثر داره.
یه نوع کلابرداری و سوء استفاده از کرونا هست برای سود مالیv که باید باهاش مقابل بشه
طب سنتی در ایران فقط یک حقــــــــــــــــــــه بزرگ است

تقلـــــــــــــــــــــــــــــــــبی آشــــــــــــکار

زمانی شما میتوانید از فواید طب سنتی حرف به میان آورید که هر روش معالجه ی آن روی هزاران نفر آزمایش و در نهایت نتیجه موفقیت آمیز داشته باشد

به عبارتی روش معالجه اثبات شده باشد

ولی کدام آزمایش بالینی در ایران انجام میشود؟؟

طب سنتی در ایران فقط تنها فایده ای که دارد، خالی کردن فکر بیمار از اســــــترس بیماری است

در نتیجه در بیماریهای حاد اصلا جواب نمیدهد

رسانه ها و مافیای موجود هم فقط برای خالی کردن جیب مردم آن را تبلیغ می کنند
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
مادوشربت کرونا ساختیم باپزشکان فوق تخصص پزشکی که صددرصد گیاهی ودردوبیمارستان چندماهه درحال تست بالینی هستند وفوق العاده جواب داده که حداقل بیش از پنجاه کرونایی را خودم این شربت رابه دستشان رساندهام که درکوتاه ترین زمان ممکن بهبودی کامل حاصل شد که یک نمونه اش خود بنده باوجودبیماری حادتنفسی وآسم کروناگرفتم والحمدلله بسیارموثر بود فقط وفقط امان ازدست مافییییییییا ومافیییییای دارو همین
مدتیه زیرنویس میشه عسل و چند قطره لیمو ...... امان از تعصب بیجا ...
علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ تهران درباره تعطیل شدن، جمعه بازار خلازیل اظهارداشت: فروشندگان این بازار بیش از یک دهه است بساط خود را روزهای جمعه در بازاری معروف به «شیطان بازار» در معرض فروش می گذاشتند که این روزبازار محل تجمع و کسب وکار افرادی است که بدون رعایت هیچ گونه پروتکل بهداشتی اجناس خود را.....

پایتخت نشین بدبخت ما میره از خلازیل جنس میخره وای به حال بقیه مملکت
اساسا اگر طب سنتی، قادر به درمان ابتدایی ترین بیماریهای بشر بود، طبی بنام طب مدرن به وجود نمیآمد.
لیکن چون نوع "بشر ما" زیاده خواه و نمک نشناس است، قراموش کرده که تا 100 سال پیش چند درصد از نوزادان بخاطر بیماریهای ساده عفونی تلف میشدند و اکنون که بیماریهای صعب العلاجی چون سرطان و اخیرا کرونا رواج یافته، با ناآگاهی تمام، طب مدرن را تخطیه میکنند و به طب سنتی روی میاورند، چیزی که به خودشان لطمه میزند.
افرادی مثل این خانه، زمانیکه با بی مسیولیتی تمام این بیانات را بیان میکنند، از عواقب خطرناک آن بیخبرند و کتحتملا درپی کسب امتیاز ناسالم از دولت در این زمینه هستند.
به طور کلی 99درصد طب سنتی خلاف واقعیت است و گیاهان دارویی مورد بحث، بیشتر به درد زندگی سالم و ارگانیک میخورد تا درمان.
کاری که الکساندر فلمینگ با کشف پنیسیلین برای نوع بشر کرد هزاران بار با ارزشتر از کل طب سنتی، از ازل تا ابد، بودا است.
آفریقای جنوبی وزیر بهداشتی داشت به نام مانتو چبالالا امسيمنگ که برای درمان ایدز سیر و چغندر و پوست لیمو را تجویز میکرد و مخالف توزیع داروهای ضد ویروس بود و ایتقدر در این مسیر پافشاری کرد که الان آلوده ترین کشور جهان تو اچ آی وی آفریقای جنوبیه که تقریبا 25 درصد مردمش به این ویروس آلوده اند تجارب طب سنتی بیشتر برای سبک زندگی سالم مفیدند البته به شرط ترکیبش با تحقیقات و روش های نوین مطالعه (به عنوان مثال میتوان از عدم آگاهی اکثر مردم از سرطان زایی گل گاوزبان اثرات منفی بابونه بر روی جنین و مرگ ناشی از سوء مصرف شیرین بیان را نام برد) ولی استفاده از این طب برای درمان در اکثر موارد ..یک عده می باشد برای فریب مردم ساده لوح و یا ناچار از بیماریهای لاعلاج. ومیشود بانیان آن را مانند زمین تخت گرایان فرض کرد
اول وآخرطب سنتی
تمام بزرگان طب سنتی را در یک میزگرد علمی جمع کنند و نقطه نظرات و تجربیات خودشون را در یک برنامه رسمی که تمامی ملت هم از زمان پخش آن آگاه باشند منجمله (آقایان روا زاده، خیراندیش، کرد افشاری و.... ) بفرمایند و جمع بندی کنند که کدام داروی گیاهی در پیشگیری و یا حتی درمان مثمرثمر می باشد.
جز این راهی هم نیست. از خوداظهاری هم حتما بپرهیزید.
فکر کنم مقدار زیادی شیرین بیان خریده و حالا ........
تنها راه حل
حکومت نظامی یک ماهه، رفت امد بیشتر از دو نفر ممنوع، ایستادن سر کوچه ممنوع، خرید از فروشگاه به صورت صفی بیرون ازمی فروشگاه با لیست خرید تحویل فروشنده بشهو، بعد از یک ماه محودیت تمام، در غیر اینصورت اوضاع غیر قابل کنترل خواهد شد
بابا شماها فازتون چیه ؟؟؟
شرکت فایزر یکی از پیچیده ترین واکسنهای قرن رو ساخته با کلی تکنولوژی ، علم ، تحقیق بعد از جاچ خانوم میاد میگه این علف خوبه
اگه خوبه چرا شما جای فایزر نیستی پس ؟
مدرک علمی ؟ مستندات ؟ تحقیقات ؟
چرا دوست دارید مردم رو تو خرافات نگه دارید ؟
اینارو بده به خورد ملت خودتون یه گوشه پنهان باشید تا براتون قاچاقی واکسن فایزر رو بیارن نه ؟؟؟
بعد ملت رو حواله بدید به این مطالب سخیف
متاسفم
طب سنتی یعنی طب شیادی
به همان اندازه که این ویروس پیچیده است ممکن است مبارزه با آن ساده باشد . اما متاسفانه چون سران وزارت بهداشت تحصیلکرده علوم پزشکی هستند فرصتی به رشد یا خود نمایی طب سنتی نمیدهند و آنرا از بیخ و پایه رد می کنند هرچند ممکن است آنرا بیان نکنند .
راههایی که برای درمان یا پیشگیری از طریق طب سنتی در حال حاضر در فضای مجازی پخش می شود را براحتی میتوان با تحقیقات رد یا اثبات نمود . در این وانفسای بی واکسنی و بی دارویی این مرض حتی اگر یک درصد احتمال درستی آنها وجود داشته باشد واقعاً بصرفه است که روی آنها که شاید از ده روش تجاوز نکنند تحقیقات کاملی انجام شود . سؤال اینست چرا صاحب منصبان وزارت بهداشت حاضر نیستند حتی یک امتحان بکنند . اینجاست که خود من نوعی حقیقتاً به کل قضیه رسیدگی به بیماران و اینکه آیا اصلاً قصدی برای مهار این بیماری وجود دارد یا خیر شک می کنم .
کاملا محتمله که داروهای گیاهای بتونند در درمان کرونا کمک کننده باشند! اما به عنوان درمان اصلی کاملا بعید است. بنابراین نه باید آنها را کاملا نفی کرد و نه جوری تبلیغ کرد که انگار این داروها درمان 100% این بیماری هستند ولی کل دنیا نشسته و نگاه می کند!
بااین باورهای تجربه نشده در باره داروهای گیاهی و طب سنتی که توسط بعضی زودباور شایع می شود.علاوه براینکه دردی از مردم دوا نمی شود بلکه سبب می شود عده ای سواستفاده گر اقلام داروهای گیاهی را چندین برابر قیمت به مردم عادی قالب کنند .مانند گرانی لیمو درابتدای شیوعزیرا دراین کشور هیچ نظارتی بر مایحتاج مردم نیست .همین چند روز پیش چند عددکپسول روغن سیاهدانه راکه توسط پزشک نسخه شده بود. بمبلغ ۴۳۵۰۰۰ریال از داروخانه گرفتم ،که خدا می داند چقدر از این مبلغ درصد پزشک چقدر درصد داروخانه وچقدر از آن که از آن تولید کننده آن بود .پرواضع است که کسانی نیز از سازمان غذا و دارو پشت این رانت خواری‌ها هستند که مجوز بی نظارت صادر می کنند تا ملت بیچاره راینگونه تاراج کنند
طب سنتی نوعی کلاه برداری است . اگر طب سنتی جواب می داد طب جدید و علمی درست نمیشد .
1- متوسط طول عمر انسان در دوران طب سنتی چند سال بود واکنون در دوران طب مدرن چند سال است ؟
2- فرض کنید ک ابن سینا یکباره زنده شده است وخدای ناکرده شما تومور مغزی دارید. به ابن سینا مراجعه میکنید یا به پرفسور سمیعی ؟
3- آیا جز ختنه جراحی دیگری در طب سنتی سراغ دارید ؟
راه حل ساده و عاقلانه ای وجود داره
طب سنتی، مدرن چینی و یا هر چیز دیگر
اسمش اصلا مهم نیست
مهم نتیجشه
هرکس ادعای درمان داره بیاد روش درمانی و داروهاش رو در یک جامعه آماری شامل خودش و خونوادش و تعدادی از داوطلبان تست کنه
نتایج درمان بررسی و اعلام بشه
هر روشی که موفق بود اعلام بشه و از اون استفاده بشه
هر کسی هم که به دروغ ادعا کرده بود باهاش برخورد قانونی بشه
حتی اونی که روغن بنفشه رو تجویز کرده بود بیاد
وگرنه ترجیحی بین طب سنتی و مدرن ایرانی و خارجی و چینی نیست
هرکی ادعا داره بیاد وسط
هرکسی ادعا کرد و نیومد هم باید باهاش برخورد بشه
راه حل ساده و عاقلانه ای وجود داره
طب سنتی، مدرن چینی و یا هر چیز دیگر
اسمش اصلا مهم نیست
مهم نتیجشه
هرکس ادعای درمان داره بیاد روش درمانی و داروهاش رو در یک جامعه آماری شامل خودش و خونوادش و تعدادی از داوطلبان تست کنه
نتایج درمان بررسی و اعلام بشه
هر روشی که موفق بود اعلام بشه و از اون استفاده بشه
هر کسی هم که به دروغ ادعا کرده بود باهاش برخورد قانونی بشه
حتی اونی که روغن بنفشه رو تجویز کرده بود بیاد
وگرنه ترجیحی بین طب سنتی و مدرن ایرانی و خارجی و چینی نیست
هرکی ادعا داره بیاد وسط
هرکسی ادعا کرد و نیومد هم باید باهاش برخورد بشه
چه اصرار عجیبی دارن بعضی ها به این طب سنتی !!!!! علوم تجربی روز به روز در حال پیشرفته و بشر به یافته های جدیدی می رسه . برخلاف علوم انسانی که لزوما با گذشت زمان پیشرفت بدست نمیاد . مثلا فلسفه های جدید یا عرفان های امروزی از فلسفه و عرفان قدیم پیشرفته تر و صحیح ترنیست ولی قطعا ریاضی و فیزیک و شیمی و پزشکی و ..... از قدیم درست تر و پیشرفته تره . این همه مقاومت در برابر پیشرفت علم پزشکی واقعا قابل فهم نیست ... طب سنتی برای طاعون و سل و فلج اطفال و .....چه راه حلی داره ؟؟ به جای پنی سیلین از چی استفاده می کنه . جواب خیلی روشنه
طب سنتی در ایران یعنی عوام فریبی خالی کردن جیب مردم و کشتار مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اونی که شما می گی؛ طب مدرن هست
طب سنتی پایه طب مدرن است .علم طب هم همچون سایر علوم فنون دایم در حال تکامل است همانطور که مهمترین اختراع بشر در حمل ونقل ابتدا چرخ بوده وکم کم با تکامل تبدیل به گاری ودلیجان وخودرو بخا رو......تاامروز که این شده است که میبینیم ...... حالا اگر در این زمان برای رفتن به مسافرت به جای خودرو اصرار بر استفاده از گاری داشته باشد .در باره او چه فکر میکنید ؟ الان اگر به یک دیابتی انسولین نرسد از طب سنتی چه کاری ساخته است.اگر در اتاقهای سی سی یو وای سی یو فقط برای چند لحظه دستگاه اکسیژن وسایر وسایل از کار بیفتد طب سنتی که نه حتی طب صد سال قبل چقدرکارایی دارد؟
فکر کنم چند وقته فیلتر شدم چون کامنتهام رو تو هیچ بخشی نمیبینم تابناک محترم . باشه اینهم که جوابی ننویسند جوابیست !!!
عده ای افراد سودجو و کلاهبردار جیب افراد ساده لوح رو خالی میکنند و کسی هم نیست جلوی این ها رو بگیره
متاسفانه در سالهای اخیر اعتقادات مذهبی ایرانی ها تحت تاثیر بعضی سیاست بازی ها به شدت کمرنگ شده و عدم توجه به این بیت که اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ما است ، باعث شده تا عیوب مسلمانان به حساب اسلام نوشته شود ، و لذا به ادعاهای درست و صحیح برخی مدعیان تتبع و کنکاش در متون اسلامی توجهی نشود.
هر جند به جهات گوناگون علوم مدونی در اسلام در رابطه با اقتصاد ، روانشناسی و ... و طب نداریم ، و استفاده از پسوند اسلامی را در کنار این علوم کار پسندیده ای نمی دانم ، اما واقعیت این است که در کمتر علمی است که در متون و احادیث اسلامی مطلبی نداشته باشیم، و بعضا اعم از آیات قران یا احادیث اعجاب دانشمندان بزرگ و نخبه ای را برانگیخته است (مانند این کلام امام صادق علیه السلام که می فرمایند : هر موجودی که لاله گوش دارد پستاندار است.)
آقای تبریزیان طی سالها زحمات فراوانی کشیده و احادیث وارده در موضوع طب را جمع آوری و تدوین کرده اند ، که البته از جهات گوناگون باید مورد بررسی و مداقه قرار گرفته و از جمله اثر بخشی هر یک از دارو های مطرح شده مورد بررسی قرار بگیرد ، ولی جبهه گیری های متولیان سلامت کشور باعث شده نه تنها همواره تنش هایی وجود داشته باشد و فرصتی برای این مهم بوجود نیاید ، که در مواردی به ناحق و با وارونه نشان دادن بعضی مطالب موجبات تمسخر نیز بوجود آید .
بهر حال امیدوارم که کرونا باعث شود که قدر کلیه داشته های خود را بدانیم و همانقدر که متولیان سلامت دنبال داروهای شیمیایی هستند، میدان را برای فعالیت دیگر مدعیان آماده کرده و با آنها همکاری کنند.
فارغ از نظر من درباره ی طب سنتی، ای ول به تو تابناک با انتخاب نظرات برای اعمال و اجبار سلیقه ات .....
هر وقت یکی از رجال و حاج آقا ها بجای بیمارستان های آلمان و استفاده از آخرین تجهیزات و علم پزشکی به طب سنتی روی آورد و درمان شد ما باور می کنیم ...
شخصا ۴ تا دکتر مراجعه کردم که ۳ تا فوق تخصص بودند. جواب نگرفتم با مطالعاتی که خودم در مورد طب سنتی داشتم مجبور به درمان شدم که خدا رو شکر بهتر شد
سلام عزیزان. طب جدید براساس آزمایش درمان های طب قدیمی با تکنولوژی های جدید شکل گرفت. اساسا کشف داروهای جدید از استخراج داروهای قدیمی شکل گرفته و ادامه دارد. بطور مثال اکثر داروهای در دسترس امروز از جنگل های بارانی استخراج شده است و دانشمندان نگران از بین رفتن جنگل های بارانی و در نتیجه منابع دارویی هستند. میتونید مقالات انگلیسی رو در اینترنت سرچ کنید بطور مثال آسپرین یا دارویهای ضد ویروس دیگر. به فرض مثال گیاه سرخدار گیاه بومی جنگلهای هیرکانی که ماده تاکسول ضد سرطان ازش استخراج میشه. اینکه برخی شرکت های دارو سازی در دنیا مافیا هستند درسته. ولی جامعه پزشکی ما باید به مردم آگاهی لازم رو بدهند. اینکه این نوع ویروس از نوع کرونا قبلا هم بوده ولی تا حالا حتی تو استفاده ماسک ساده تردید بوده و حالا نیست؟! و تا حالا جامعه پزشکی در دنیاچیکار میکرده؟! ما مردمی پیشرو بودیم و خواهیم بود اگر دانایی های خودمون رو بازیابیم. سوالات زیادی که افکار عمومی خواهان پاسخگویی و راستگویی هستند
طب علفی طب گوسفندی است
خنده داره ! نه پایه علمی درست داره و نه جایگاه جهانی ! یعنی عقل دانشمندان دنیا کار نمیکنه اگر این خزعبلات جنبه علمی و کارکرد پزشکی داشت سراغش نیایند ! اینها همان بورد صدها سال پیش میخورده که مردم از طب نوین بی بهره بوده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها