بازدید 8875

پوتین: درگیری قره باغ بیش از ۴ هزار قربانی داشت

رئیس جمهور روسیه گفت که درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیش از ۴ هزار قربانی به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 13 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه با تاکید بر تحقق کامل توقف درگیری‌ها در قره‌باغ ابراز امیدواری کرد که پس از حصول توافق اخیر، درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان روی ندهد.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیش از ۴۰۰۰ قربانی از جمله غیرنظامیان داشته و بیش از ۸ هزار نفر نیز مجروح شدند.»

وی افزود که در درگیری‌های اخیر ده‌ها هزار نفر آواره شدند و زیرساخت‌های غیرنظامی زیادی ویران شدند.

رئیس جمهور روسیه گفت که به لاوروف دستور داده تا به اعضای گروه مینسک و سازمان‌های بین‌المللی درباره اوضاع قره‌باغ اطلاع رسانی کند.

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد روز سه‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

پاشینیان در این بیانیه اعلام کرد: «توافقنامه‌ای را با رئیس‌جمهور روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کردم. تصمیمی گرفتم که برای همه‌مان سخت است. آتش‌بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است.»

وزارت خارجه روسیه پس از آن با تاکید بر اینکه فقط صلح‌بانان روس در قره‌باغ مستقر می‌شوند، گفت ترکیه هم حمایت کامل خود از بیانیه مشترک سه کشور (روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) را اعلام کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار