بازدید 18965
سلطانی‌فر برای مدیریت استقلال چه خوابی دیده است؟

حکم غرامت ۴۰میلیاردی استراماچونی علیه استقلال، حریف می‌طلبد! / رپرتاژ گزینه‌های گمنام برای صندلی مدیرعاملی آبی‌ها

اوضاع بغرنج اداره ورزش کشور و ضعف‌های متعدد وزیر ورزش در انتخاب مدیران دو باشگاه سرخابی و انتصاب پیاپی افراد بی‌کفایت طی چند سال گذشته، باعث شده تا افرادی بی‌ربط هوس مدیرعاملی استقلال کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 12 November 2020

باشگاه استقلال با سرپرستی احمد مددی و اعضای هیات مدیره به هر زحمتی بود، پرونده شکایت شفر و جباروف را بست تا بعد از حدود دو ماه، پنجره نقل و انتقالاتی اش باز شود؛ اما بلافاصله خبر حکم سنگین استراماچونی رسید تا مشخص شود این رشته بحران ها سر دراز دارد و بی‌کفایتی مدیران سابق زنجیره‌ای مدیران بعدی را اسیر خود می‌کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ استقلال بعد از پشت سر گذاشتن فصل نقل و انتقالات، و از دست دادن علی کریمی و جذب چند مهره خوب لیگ، از جمله نادری و مهدی پور و مرادمند، تیم خود را با هدایت فکری برای لیگ بیستم بست.

استقلال با اسماعیل خلیل زاده، حجت نظری، مهدی عبدیان و زبده شیرکوهی و سرپرستی مددی کار‌های مربوط به باشگاه را پیش می‌برد تا در نهایت وزارت ورزش و جوانان، گزینه مدیر عاملی باشگاه را اعلام کند.

نخستین ماموریت مدیرعامل جدید، پیگیری پرونده های شکایتی باشگاه استقلال است. وزارت ورزش با حکم غرامت سنگین اخیر و پرونده استراماچونی ناچار شده گزینه ای را انتخاب کند که بتواند برای پرداخت این رقم هولناک به آبی‌ها کمک کند، چون با پول اسپانسر و درآمدهای جاری استقلال نمی‌توان حدود ۴۰میلیارد تومان را جور کرد.

برای مدیرعاملی استقلال گزینه کم نیست؛ نام افرادی همچون خلیلیان، کاظم اولیایی، حمیداوی و حتی پندار توفیقی معاون جنجالی و پراشتباه استقلال در کنار چندتن از پیشکسوتان استقلال برای مدیر عاملی شنیده می‌شود، اما در این هنگامه پرهیاهو، چند رسانه مشغول انتشار رپرتاژ آگهی برای گزینه های عجیب، گمنام و عجیبی هستند که رزومه ای در حد استقلال ندارند!

متاسفانه اوضاع بغرنج اداره ورزش کشور و ضعف های متعدد وزیر ورزش در انتخاب مدیران دو باشگاه سرخابی و انتصاب پیاپی افراد بی کفایت طی چند سال گذشته، باعث شده تا هر فردی با اندک رزومه مسئولیتی که هیچ اثری از شناخت فضای بین المللی فوتبال و ورزش ندارد، هوس مدیرعاملی استقلال می‌کند و این خواسته را در رسانه‌ها نیز منتشر می‌کند.

این پیشنهادها گاهی چنان شور است که خواننده و مخاطب را هم متوجه مقاصد پشت پرده مطرح کنندگان آن می‌کند، اما سوابق انتخاب های عجیب سلطانی‌فر طی چند سال، احتمال معرفی هر یک از آنها را منتفی نمی‌کند و شاید یکی دیگر از آن مهره‌ها از قوطی وزارت ورزش خارج شده و بر صندلی ریاست پرافتخارترین تیم ایران در آسیا تکیه بزند!

تجربه و سابقه نشان داده که صرف داشتن کارنامه‌ای اقتصادی و مدیریت یکی دو مجموعه تجاری، نمی‌توان فردی را بدون تخصص اداره یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال به کار گمارد، وگرنه نتیجه آن می‌شود که تا حالا شاهدش بوده‌ایم و در ازای اندک امداد مالی که آن هم با هزاران منت و دین خواهد بود، چند ده میلیارد بدهی بر دوش استقلال گذاشته می‌شود.

جالب آنکه در کنار جنگ علنی گزینه‌ها در کانال‌های تلگرامی پربیننده، چندین رسانه رسمی و خبرگزاری هم وارد گود تبلیغ و ضد تبلیغ شده‌اند و مشغول تخریب و تعریف از گزینه‌های یکدیگر هستند.

امیدواریم بعد از رفوزه شدن چندباره سلطانی فر در امتحان انتخاب مدیرعامل برای پرسپولیس، این بار در مورد استقلال چنین اشتباهی مرتکب نشود و خشم هواداران مضطرب استقلال، بار دیگر فضای این باشگاه را ملتهب نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
عجب
پاسخ ها
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
در حالی مردم در فقر بدبختی بسر میبرن این انسانهاتمام دارندار در پی رانت بازی خود به انور ابی میدهند چون خود هم دراین نقل انتقال سهیمند
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
دوستان فکر کردند همه دنیا کارگر بدبخت ایرانی هستند که هم حقوقش را نمیدهند و هم اعتراض کرد میزنن توسرش ... غافل از اینکه بغیر از کارگر بخت برگشته این سرزمین تو هر جای دنیا وقتی به تعهداتت عمل نکنی پوستتو میکنن
یکی به داد فساد دراین فوتبال به خصوص دلالی ها برسد دراین وضعیت معیشت مردم پول مردم درجیب خارجی ها سرازیر میشود علت انهم انتخاب مدیران سیاسی برای ورزش میباشد
پاسخ ها
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اونهایی که قراره به داد برسند ... خودشون
خداییش تیمهای خصوصی هم دارند مربی و بازیکن خارجی میارند و باهاشون قرارداد میبندند چرا این مشکلات بیشتر مختص تیمهای دولتی و بالاخص این دو تا تیمه واقعا وقتش نیست دست دولت از این تیمها کوتاه بشه و بدن دست افراد ورزشی تحصیلکرده
در دوره وزارت سلطانی فر هر مربی خارجی که به ایران آمد میلیاردها دلار بابت کار نکرده دستمزد کرد و ماشاالله مجلس هم در خواب است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
منظورت میلیاردها تومنه دیگه!
اینها همه از بیکفایتی وزیر ورزشه. هیچ وقت اینقدر پرسپولیس و استقلال اینقدر مشکل نداشتند. بی تردید ضعیفترین وزیر ورزش و رییس سازمان تربیت بدنی سابق این وزیر بیکفایت هست. الان هم میخواهند پاداش پرسپولیس رو بدهند به استراماچونی چون هر دو تیم مال یکی است.
پاسخ ها
محمد مهدی نظری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
واقعا گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
لطفا چرت نگو پاداش پرسپولیس و اونقدر زود نمیدن که مثلا طلب استقلالو بده ضمنا بابامسعود دیگه چی براتون بکنه
اشکال نداره نفت میفروشیم از جیب فقرا پرداخت میکنیم
مثل ویلموتس و سایر مربیان و بازیکنان که بدون حضور در ایران و زحمت مفت خوری میکنن
فساد و رانت و ناکارامدی مدیریت ورزش
از کدوم بگیم
این که نگرانی نداره چه باک تا سلطان نادری هست
پول مردم اینگونه نابود میشود. چه کسی فریادرس است ؟!
سومدیریت بیدادمیکنه
کدام تیم پرافتخار
بعد هم نگران سوگلی وزیر استقلالی نباشید این 40 میلیارد هم از جیب بیت المال یا پاداش پرسپولیس پرداخت میشه.
پدرخوانده نمیذاره آب توی دل شما و استقلال تکون بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
منظورت کدوم وزیر استقلالی هست؟ خدایی روت شد اینا رو بنویسی؟
عیب نداره! دولت کلی از مردم تو بورس و از مالیات ستانی به شیوه پرنس چارلز پول پارو کرده از بیت الحال پرداخت میکنه!
شخص سلطانی فر و پسرش باید پرداخت کنند
حداقل فوتبال را خصوصی کنید تا بیش از این از جیب بیت المال نرود البته اگر رانت خواران...بگزارند
به اعتقاد من تا این باشگاه ها خصوصی نشن مشکلشون حل نمیشه. یه مدیرعامل امروز میاد فردا میره. در یک مدت زمان کوتاه که نمیشه برنامه ای داشت و اجرا کرد
به اعتقاد من تا این باشگاه ها خصوصی نشن مشکلشون حل نمیشه. یه مدیرعامل امروز میاد فردا میره. در یک مدت زمان کوتاه که نمیشه برنامه ای داشت و اجرا کرد
چرا اینهمه روی کسایی حساب میکنید که فقط مدیریت فوتبال بلدند انهم به سبک چهل سال پیش باید ترکیب نیروی اقتصادی ، مدیریتی و تخصصی فوتبال جوان در کنار هم باشند ، بهمین خاطر میگند هیات مدیره ، مدیر عامل صرفا عامل اجرایی منویات هیات مدیره است. هیات مدیره خوب انتخاب شود موضوع میتواند حل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ذوست عزیز متاسفانه بحث مدیریت به سبک 40 سال پیش نیست! بلکه این اقایون خوب می دونن که چه خبره و کجا بوی پول میاد. وقتی قراره یه مربی خارجی یا بازیکن خارجی بیارن، خیلی خیلی خوب می دونن که پورسانت خوبی توش هست و برای رسیدن به اون پورسانت دست به هر کاری می زنن. از قرارداد های بی معنی گرفته، تا چنپاندن بند های اضافی در قرارداد تا اون مربی یا بازیکن رو وسوسه کرده و باهاش قرارداد ببندن. بعد هم همون اول پول خود رو میگیرن و دیگه براشون اصلا مهم نیست که اون مربی یا بازیکن چی از اب در میاد و یا باشگاه به خاطر سهل انگاری او چه خسارتی رو باید بپردازه.
چرا مدیرانی که چنین خسارتی به مملکت وارد میکنن تعقیب و محاکمه نمیشوند
حالا که ترامپ رفت دیگر وقت آن است که به نقد مدیران داخلی بپردازیم. الان دیگر مطمئن شدیم که سیاست و اقتصاد آمریکا را نجات داده ایم و حالا کم کم باید به فکر اقتصاد و سیاست و ورزش کشور خودمان باشیم.
واسه 20% پورسانت، بیت المال را آتش زدند.
برخی به اقتصاد علاقمند شدند! کسی هم جلودارشون نیست.
یه سئوال چرا وزیر ورزش محاکمه نمی شه .
چند تا از چاه های نفت اهواز را به بنام این استراماچونی بزنند ببینیم دست از سر کچل مردم ما بر می دارد.راستی یادتونه یکی در برنامه‌عصر حدید در باره اش چیزی گفت رگ گردن آقایان چقدر باد کرد؟
واسه دولت روحانی پرداخت این پول ها چندان سخت نیست نگران نباشید، فقط پرداخت حقوق کارگران هفت تپه خیلی سخته
مدیریت جهانی !!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی