بازدید 5306

جاعل اسناد و مدارک پایتخت به دام افتادند

کد خبر: ۱۰۱۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 10 November 2020

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند سرقت و کلاهبرداری و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: پانزدهم شهریور ماه یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و حضور ۲ نفر سارق مامور نما با لباس و تجهیزات پلیسی را در منزل خود گزارش می‌دهد که با حضور ماموران گشت کلانتری ۱۲۴ قلهک ۲ نفر سارق به نام‌های رضا و حسن دستگیر شدند و پرونده‌ای با موضوع سرقت بعنف تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی واصل شد.

وی در ادامه گفت: سارقان که دو نفر بودند خود را از عوامل شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی معرفی و اظهار کردند که با هماهنگی شخصی به نام "سیامک " در آن محل حضور داشته و زمانی که شاکی به داخل منزل وارد شده در حال سرقت بودند که خود را از مامورین معرفی و اقدام به دستبند زدن شاکی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه شدند "سیامک " دارای سوابق متعدد کیفری است که با اخذ دستور قضایی و با اقدام به موقع پلیسی بیستم شهریور ماه او نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سیامک در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط با متهمان را داشت که با انجام مواجهه حضوری و ارائه مستندات به ارتباط با آن‌ها معترف و اظهار داشت: با همدستی یکی از دوستانم به نام امیر اقدام به تنظیم سند مجعول در خصوص ملک شاکی کردیم و از این طریق قصد فروش ملک را داشتیم که با حضور شاکی نقشه مان برملا شد.

سرهنگ دستخال ادامه داد: پس از اعتراف "سیامک " کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه "امیر "را در محدوده خیابان مطهری شناسایی و او را دستگیر کردند که در تحقیقات اولیه با اظهارات ضد و نقیض خود سعی در به انحراف کشیدن پرونده را داشته که پس از مواجه با ادله متقن کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مشخص شد امیر با تشکیل باند و با استفاده از مدارک هویتی یکی دیگر از همدستانش به نام سعید وکالت کاری به نام سیامک تنظیم کرده و با اسناد ساختگی تنظیم شده با هماهنگی شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی که دارای تجهیزات پلیسی اعم از دستبند، بودند خانه‌هایی را که از قبل شناسایی شده بود تصرف و با اقدامات بعدی قصد فروش آن‌ها را داشتند.

سرهنگ دستخال بیان داشت: اعترافات امیر طی شرحی به نظر مقام محترم قضایی رسید و با اخذ دستور قضایی سعید نیز بیست و هشتم مهر ماه در محدوده خیابان مرزداران دستگیر و به بزه انتسابی معترف شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تصریح کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی تعداد ۳ نفر دیگر از شکات که با همین شیوه و شگرد مورد سرقت واقع شده بودند متهمین را شناسایی و با تکمیل پرونده نامبردگان با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳ تهران به زندان معرفی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی