بازدید 11699
۱

نقش ایران در برقراری صلح قره‌باغ به روایت عراقچی

عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه و نماینده ویژه حسن روحانی در موضوع قره باغ فردا، چهارشنبه مهمان برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیماست و درباره طرح و نقش ایران در امضای قرارداد صلح طرفین درگیر در موضوع قره باغ صحبت می کند.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 10 November 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شبکه یک، عباس عراقچی در این برنامه که ساعت ۱۵ : ۰۷ دقیقه به صورت زنده پخش می شود، در گفت و گو با حمید خواجه نژاد درباره دستاوردهای سفر هفته گذشته اش به باکو و مسکو و مذاکره با مقام‌های آذربایجان و روسیه درباره حل بحران قره باغ صحبت می کند.

ارمنستان و آذربایجان از حدود دو ماه پیش بر سر قره‌باغ درگیری نظامی داشتند که سبب شد صدها نفر جان خود را در جریان این نبردها از دست بدهند. اما امروز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حضور روسیه توافقنامه‌ای را امضا کردند که به شش هفته درگیری‌های نظامی در قره باغ پایان می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران هم پیش از این برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ طرح صلحی ارائه کرده بود و مقام معظم رهبری هم ۱۳ آبان ماه با راهکار خود بر حل این بحران صحه گذاشتند. از نظر کارشناسان روس طرح ایران طرحی متعادل و متوازن اعلام شد که در صورت اجرا می‌تواند گره‌گشای سه دهه جنگ و کشمکش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد.

دکتر عراقچی در برنامه «صبح بخیر ایران» روز چهارشنبه بیشتر در این باره صحبت می کند.

برنامه «صبح بخیر ایران» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای میلاد شیران، رضا امیراحمدی و حمید خواجه نژاد (اجرای بخش ویژه)، شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده و از ساعت ۱۵: ۶ دقیقه تا ۸ صبح پخش می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
برنامه ایران دقیقا چه بود؟ جز چند تا عبارت کلی ما که برنامه ای ندیدیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر