بازدید 9813

پمپئو از پایان ماموریت جیمز جفری خبر داد

وزیر خارجه آمریکا از بازنشستگی جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه و فرستاده ویژه واشنگتن در ائتلاف ضد داعش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 10 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه القدس العربی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه از پایان مأموریت جیمز جفری، نماینده این کشور در امور سوریه و فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش خبر داد. وی پایان نوامبر جاری بازنشسته می‌شود.

پمپئو گفت: جفری که نزدیک به دو سال در این پست بود در اوت ۲۰۱۸ بنا به درخواست وزیر خارجه مسئول پرونده سوریه شد.

جول رایبورن که معاون فرستاده آمریکا در امور سوریه است به عنوان نماینده آمریکا در امور سوریه به جای وی تعیین خواهد شد. همچنین ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم به عنوان فرستاده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تعیین شد.

پمپئو گفت: جفری توانست در هر دو پست به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابد و تلاش‌های ما را برای حل سیاسی بحران سوریه و فراهم کردن شرایط مناسب برای نابودی داعش تقویت کند. وی به ایجاد ائتلاف بین‌المللی کمک کرد که توانست فشار اقتصادی و سیاسی بر نظام بشار اسد را افزایش بدهد و رهبری مأموریت اجرای قانون سزار و تحریم‌های دیگر علیه سوریه را برعهده بگیرد. ما از مهارت نظامی جفری و خدماتی که به وزارت خارجه در طول ۴۵ سال ارائه کرد، قدردانی می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی