بازدید 9148
حکیمی‌پور:

در ایران مردم بیش از اندازه سیاسی شده‌اند

احمد حکیمی‌پور گفت: تلاطمات اقتصادی که ناشی از شوک روانی و کاذب است باید حل شود وگرنه ایران نمی‌تواند به لحاظ توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند، چرا که همیشه در دنیا شوک‌های مختلف وجود دارد و ما باید کار خودمان را انجام دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 06 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد حکیمی پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وابسته شدن مسائل اقتصادی کشور به فعل و انفعالات کشورهای خارجی گفت: این موضوع جای تأسف دارد، چرا که مهم‌ترین شعارهای انقلاب ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده که در قانون اساسی هم آمده و نشانگر ماهیت انقلاب ماست.

وی با بیان اینکه شاید کم‌تر کشوری را بتوان یافت که علی رغم اینکه بنایش بر استقلال است، به تحولات کشورهای بیگانه وابسته باشد، تصریح کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود و صرفاً‌ هم به حوزه مسئولین مربوط نمی‌شود و تبدیل به موضوعی روانی و فرهنگی در جامعه شده است. بازار، کارآفرین، تولیدگر سیاستمدار، جریان‌ها همه و همه منتظر نتیجه انتخابات کشوری دیگر هستند. حتی اگر افرادی قرار است کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودمان شوند، ورود جدّی آن‌ها در گرو انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

حکیمی‌پور با بیان اینکه بازار ارز و طلا و سایر بخش‌ها وابسته به نتیجه یک انتخابات خارجی شده، گفت: باید این موضوع را آسیب‌شناسی و با آن درست برخورد کرد. این واقعیت، موضوعی نیست که با تأسف خوردن حل شود، باید برای آن فکری کرد.

دبیرکل حزب اراده ملّت با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید بر اساس سیاست‌های کلان و مصوب خود عمل کند و منافع خود را بر این اساس پیش ببرد، گفت: ایران هم در عرصه بین‌الملل منافعی برای خود تعریف کرده و ما کشوری گوشه‌گیر و منزوی نیستیم، منتها اینکه این منافع را چطور دنبال کنیم که فضای داخلی کشور کم‌ترین تنش را نسبت به موج‌های بین‌اللمی داشته باشد، موضوع مهمی است.

حکیمی‌پور ادامه داد: درست است که هر کشوری به لحاظ منافع بین‌المللی رویدادهای کشورهای دیگر را دنبال می‌کند، امّا این در حوزه وزارت خارجه است و مثلاً میزی که متخصص مسائل کشوری خاص است موضوع پیش آمده را بررسی می‌کند. امّا اینکه به این صورت اقتصاد کشور ما با انتخابات کشوری دیگر متلاطم شود، درست نیست و مسئولان باید بازنگری جدی نسبت به سه اصل منافع ملی، امنیت ملی وحدت ملی داشته باشند. باید دید ما چطور باید این اصول را دنبال کنیم که کشور کم‌ترین تلاطم را داشته باشد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در ایران مردم بیش از اندازه سیاسی شده‌اند و کفه سیاست در ایران خیلی خیلی سنگین شده است، اظهار داشت: اینکه هر چیزی را دائماً در دایره سیاست بیارویم درست نیست. همه هم مقصر هستند؛صداوسیما دامن می‌زند، مسئولین دامن می‌زنند، کنش‌گران،‌ سیاسیون، مجلس در نطق‌هایش و... همه در میدان‌های فرعی و کاذب بازی می‌کنیم و مسائل اصلی ایران به کنار مانده است.

حکیمی پور تصریح کرد: تلاطمات اقتصادی که ناشی از شوک روانی و کاذب است باید حل شود وگرنه ایران نمی‌تواند به لحاظ توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند، چرا که همیشه در دنیا شوک‌های مختلف وجود دارد و ما باید کار خودمان را انجام دهیم.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به ظرفیت‌های کشور، گفت: ایران خوشبختانه ظرفیت‌هایی دارد که آن را تبدیل به یک کشور کامل کرده و می‌تواند بازی خودش را در عرصه بین‌الملل بر اساس منافع خود دنبال کند. متأسفانه این ظرفیت‌ها یا درست مدیریت نمی‌شود یا نوعی بی‌تدبیری‌ها باعث می‌شود که فرصت‌سوزی بشود. باید برای این سرمایه‌سوزی‌ها تدبیر جدی بشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
چون کار نمیکنید هرکسی هم که میاد کار کنه یا میگید کمونیست یا میگید پوپولیست مگه جنگ های روانی زیباکلام ها اجازه میدهند کشور از وابستگی های وحشتناک پوشک و .. خارج شود
وقتی ریس جمهور یه مملک به مردم میگه امریکا رو لعنت کنید به خاطر تورم شما از این مردم چه انتظاری داری
فقط سکوت کنید کمی سکوت مقامات جمهوری اسلامی اوضاع رو برای مردم ارام می کند
مسئولین که باید به دنبال سیاست باشند دنبال اختلاس و حاشیه هستند و مردم مجبورند برن دنبال سیاست.
ناراحتید مردم شما ها رو شناختن؟ (ای بابا این گوسفندا کی اینقدر سیاسی شدن ما نفهمیدیم؟؟؟)
در تمام دنیا
حاکمیت ضعیف
مردم سیاسی اخوی و بر عکس
وقتی آدم های نامربوط و بی ربطی مثل شما وارد سیاست می شوند، هر کس از راه می رسه به خودش اجازه مداخله می دهد
وقتیکه مردم به شماها با اکثریت قاطع رای دادن و شما ها از خودتون هیچ عرضه ای نشون ندادید و همیشه تقصیر رو گردن حاکمیت اقلیت انداختید مردم هیچ چاره ای جز رصد اخبار روز که از نون شبشون تا ....بهش وابستگی داره ندارن

شما باعث شدید مردم امیدشون به هر گونه اصلاحی ازبین بره و متاسفانه برن به دنبال مسایلی که چهل سال پیش تجربه اش کردن

مردم هزینه دادن شما ها نخاستید بدید و اینطور شد که نباید بشه ....
دل خوشی مردم ندارن بیش از حد تلوزیون به جهان اطراف می پردازد مشکلات امریکا. مشکلات سوریه
مشکلات فلسطین مشکلات افغانستان و پاکستان و خلاصه وقتی خبر ها باشد سیاست حتما بکار برد می شود مقصر مسئولین و صدا سیماست
اشتباه می فرمایید ،
همیشه همین بوده ولی به دلیل رشد رسانه های مختلف،مردم آگاه تر شده اند،
به عنوان مثال ، در همی قضیه دلار ، دیگر توسط دلال ها غافل گیر نمی شوند و با رصد اخبار مختلف،خودشان را با حوادث هماهنگ می کنند ،
امروز هر کودکی می داند که بایدن یعنی افت دلار ، ترامپ یعنی افزایش قیمت دلار ،
پس لازمه زندگی کردن در جامعه امروز ما این است که از اخبار سیاسی مطلع باشیم
از زمانی که دلار از طرف سیاسیون کشور،قیمت گذاری شد و سال به سال نیز بصورت تصاعدی بالا میرفت تئورینش فکر این را نمی کرد که این موضوع با زندگی مردم گره میخورد وارزاق عمومی مردم و مسائل دیگر با آن سنجیده میشود وبجای نان در سفره مردم بحث قیمت جای خودش را به دلار خواهد داد و الی آخر،مقصر مردم نیستند که سیاسی شده اند مقصر آن است که مردم را سیاسی کرد به گفته حضرت امام (ره)اول میبایست در ایران انقلاب فرهنگی رخ میداد وبعد انقلاب دیگر ،ضمنآ این کار را اطلاح طلبان به مردم هدیه داد و میتوانید سه نفری که این ایده را ابداع کرده اند سوال بفرمائید و آخرین نفر نیز معاون اول رئیس جمهور که دلار را 4200 اعلام کرد سوالم از شما این است با این حساب دوست دارید مردم سیاسی نشوند
جناب فعال اصلاح طلب وقتی نان مردم آمیخته به سیاست شده ،مردم به ناچار برای پی بردن به وضعیت نان زن و بچه شان در آینده مجبور به تفسیر سیاسی شده اند، اقتصاد و امکانات مردم را درست کنید مردم رییس جمهورشان را هم نخواهند شناخت!
برای این سرمایه‌سوزی‌ها تدبیر جدی بشود
دلتمردان اگر اهل تدبیر بودن این وضع ما نبود خدا از سر تقصیر احزاب نگذرد با این مسئول معرفی کردنشان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار