بازدید 12849

انتقاد فرماندار مریلند از اظهارات انتخاباتی ترامپ

فرماندار جمهوریخواه مریلند از اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر انتقاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 05 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، لاری هوگان فرماندار جمهوریخواه ایالت مریلند به شدت از اظهارات دونالد ترامپ در اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و طرح شکایت در دادگاه درباره نتایج انتخابات در برخی ایالت ها انتقاد کرد و گفت: این اظهارات ظالمانه و عصبانی کننده است.

وی افزود: تصور می کنم این اظهارات ترامپ، ظالمانه و خشمگین کننده و یک اشتباه وحشتناک است. من همیشه گفته‌ام، زمانی که اختلاف نظرهایی داریم، رئیس جمهور می تواند بدترین دشمن خودش باشد. این یک نمونه دیگر از اقدامات نادرست اشتباه رئیس جمهور آمریکا بوده است.

فرماندار مریلند تاکید کرد: فارغ از اینکه شما در این رقابت در چه جایگاهی قرار دارید و حزب سیاسی شما چیست از چه کسی در انتخابات حمایت می کنید، اکثر آمریکایی ها خواستار یک انتخابات آزاد و منصفانه هستند و از ما می خواهند تا آرا را شمارش کنیم. تصور می کنم مقام های رسمی در همه ایالت ها در حال انجام وظایف و مسئولیت های خود هستند، باید مطمئن شویم که همه آرا غیابی و پستی نیز شمارش می شود. جمهوریخواهان و دموکرات ها بر این روند نظارت می کنند.

این در حالی است که تام ولف فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا با انتقاد شدید از اظهارات ترامپ به خاطر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای تقلب ، این اظهارات را یک حمله حزبی ارزیابی و توصیف کرده است.

وی گفت: ایالت پنسیلوانیا سخت تلاش می کند تا بیش از یک میلیون رای پستی را شمارش کند.

فرماندار پنسیلوانیا در ادامه افزود: اجازه بدهید شفاف باشم: این یک حمله حزبی به انتخابات پنسیلوانیا است، به آراء و دموکراسی ما. مناطق ما بی وقفه تلاش می کنند تا روند انتخابات با سرعت هرچه بیشتر طی شود و با همچنین با نهایت دقت. پنسیلوانیا یک انتخابات منصفانه خواهد داشت و همه آرا شمرده خواهد شد.

کریس کریستی فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و از نزدیکان سیاسی ترامپ نیز از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در اعلام پیروزی زودهنگام انتقاد کرده است؛ آن هم در شرایطی که هنوز نتایج رسمی و نهایی در برخی ایالت ها هنوز اعلام نشده است.

وی در این باره گفت: من با اظهارات رئیس جمهور آمریکا مخالف هستم به خصوص با طرح اتهامات بی پایه و اساس درباره تلاش مخالفان برای تقلب در انتخابات.

وی در ادامه افزود: امشب به عنوان یک فرماندار سابق صحبت نمی کنم بلکه به عنوان یک دادستان سابق آمریکا صحبت می کنم. بیان چنین اظهاراتی هیچ پایه و اساسی ندارد.

دونالد ترامپ در بحبوحه اعلام نتایج انتخابات گفت که برای جشن آماده می‌شویم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم.

ترامپ افزود: عده‌ای آدم ناراحت دارند تلاش می‌کنند حامیان ما را از حق رأی محروم کنند.

وی ادامه داد: آنها (دموکرات‌ها) می‌دانستند که نمی‌توانند برنده شوند و از این رو عنوان می کردند که باید کار را به دادگاه بکشانند. این تقلب علیه مردم آمریکاست و مایه شرمساری است... ما نمی‌خواهیم که آنها 4 صبح رای پیدا کنند و آن را اضافه کنند.

ترامپ همچنین با طرح تقلب در انتخابات تهدید به طرح این موضوع در دادگاه عالی کرد.

ترامپ گفت که دموکرات‌ها می‌خواهند مردم آمریکا را فریب دهند و این برای کشور ما شرم‌آور است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در ایالت پنسیلوانیا با اختلاف زیاد برنده شده است. او در حال اسم بردن از ایالت‌های دیگری است که در آنها برنده شده است.

وی همچنین گفت: تا آنجا که به من مربوط می‌شود اعلام می‌کنم که ما (جمهوریخواهان) انتخابات را برده‌ایم.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر