بازدید 417012

آخرین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در حالیکه کمتر از ۲۴ ساعت به انتخابات بزرگ ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده به نظر می رسد شرکت های نظرسنجی فعالیت خود را دو چندان کرده و سعی دارند به نحوی با پرسش از مردم نتایج این انتخابات را حدس بزنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 02 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری هیل نگاهی داشته به اخرین داده ها از برخی از تازه ترین و شاخص ترین نظرسنجی های پیش از انتخابات آمریکا :

بایدن در ایالت‌های چرخشی پیشرو است

جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های چرخشی پیشروست که این روند برای وی ۲۷۰ رای الکترال و با اختلاف قابل توجه به همراه دارد.

بایدن در تمامی شش نظرسنجی از سوی رای دهندگان میشیگان که در روزهای اخیر انجام شد، پیشروست و در ۵۰ درصد از چهارتای این نظرسنجی‌ها در راس قرار دارد. وی در تمامی پنج نظرسنجی رای دهندگان ویسکانسین پیشروست و در پنج نظرسنجی از شش نظرسنجی رای دهندگان پنسیلوانیایی که دو روز قبل منتشر شد، در راس است. تنها نظرسنجی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آن پیشروست، مربوط به نظرسنجی اینسایدر ادونتیج است.

کاندیدای دموکرات همچنین در نظرسنجی رای دهندگان آریزونایی جلو است و در چهار نظرسنجی از شش نظرسنجی در فلوریدا، یعنی دو ایالتی که برای ترامپ مهم هستند، جلوتر است.

اگرچه ترامپ شکستی قطعی ندارد اما موقعیتش از چهار سال قبل بسیار بدتر است. نظرسنجی‌ها در طول هفته آخر انتخابات ۲۰۱۶ نشان داده بود که ترامپ در دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا با اختلاف کمی جلوست و در ایالتی چون جورجیا با اختلاف چشمگیری پیشروست.

این نظرسنجی‌ها نشان داده که بایدن در سطح ملی و در برخی از ایالت‌های اصلی به آرای ۵۰ یا بیشتر از آن نزدیکتر می‌شود در حالیکه هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ هرگز به این عدد هم نرسید.

یک اختلاف مهم این است: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نامزدهای حزب لیبرال و حزب سبز بیشتر از آنچه در روز انتخابات به دست می‌آورند به دنبال جمع آوری آرا هستند.

چهار سال قبل، حمایت از گری جانسون، فرماندار سابق نیومکزیکو، کاندیدای حزب لیبرال‌ها در روزهای آخر از بین رفت چون ترامپ بیش از وی حمایت‌ها را کسب کرد. در این سال، هیچیک از حزب‌های کوچک کاندیدایی ندارند. به این ترتیب، می توان گفت که نظرسنجی‌ها بازتاب بهتری از واقعیت را دارند.

بایدن در حال ایجاد یک ائتلاف جدید است

پیشرو بودن بایدن از جانب برخی از گروه‌های غیرمنتظره ناشی می‌شود یعنی گروه‌هایی که چهار سال پیش به ترامپ رای دادند.

در ایالت‌های کلیدی و چرخشی، بایدن در میان رای دهندگان مستقل و سفیدپوست با تحصیلات آکادمیک، رای دهندگان حومه شهرها و سالمندان و تمامی گروه هایی که در ۲۰۱۶ به ترامپ و در ۲۰۱۲ به میت رامنی رای دادند، پیشروست.

تغییرات در میان رای دهندگان سفیدپوست با مدرک دانشگاهی به ویژه شدید بوده است. در ۲۰۱۶، ترامپ در میان این رای دهندگان در آریزونا با شش درصد، در میشیگان با هشد درصد، در ویسکانسین با ۱۲ درصد و در فلوریدا با ۲۷ درصد از هیلاری کلینتون پیشی گرفت. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن در میان رای دهندگان سفیدپوست با تحصیلات دانشگاهی در آریزونا، ۲۷ درصد در میشیگان، ۲۶ درصد در ویسکانسین و چهار درصد در فلوریدا پیشتازی دارد.

در میان رای دهندگان مستقل، ترامپ در جورجیا، آریزونا، اوهایو، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین با اختلاف چشمگیر هیلاری کلینتون را شکست داد. در طول روزهای گذشته، بایدن در میان تمامی نظرسنجی‌های منتشر شده در این ایالت‌ها با اختلاف چشمگیری پیشی داشت به طوریکه در نظرسنجی امرسون در ایالت جورجیا شش درصد و در نظرسنجی کالج Muhlenberg در پنسیلوانیا ۲۸ درصد از ترامپ جلوتر بوده است.

همچنین باید گروه‌های فرعی را هم در نظر داشت مانند سالمندان یا سفیدپوست‌ها با تحصیلات آکادمیک که نمونه‌های کوچکی هستند که می‌توانند حاشیه خطای بزرگتری را نسبت به جامعه آماری کامل شرکت کننده در نظرسنجی داشته باشند. همچنین آنچه اینجا مهم است تغییرات گسترده‌ای است که نشان می‌دهد بایدن در هر کدام از این ایالت‌ها و در هر نظرسنجی که به داده‌های این گروه‌های فرعی مربوط می‌شود، از هیلاری کلینتون بهتر عمل کرده است.

ما نمی‌دانیم که آیا این تغییرات بخشی از یک تنظیم مجدد سیاسی طولانی مدت است یا خیر اما آنچه که در این مدت دیده شده این است که بایدن در حال ایجاد یک ائتلاف تاریخی است.

رای دهندگان پیر نسبت به ترامپ تردید دارند

از زمان انتخاب مجدد بیل کلینتون در انتخابات ۱۹۹۶ هیچ یک از دموکرات‌ها نتوانسته آرای رای دهندگان پیر را به دست بیاورد. اما جو بایدن دارد در میان رای دهندگان پیر نسبت به کاندیدای قبلی دموکرات انتخابات ریاست جمهوری بهتر عمل می‌کند و آرای این افراد را به دست می‌آورد.

او دارد آرای پنسیلوانیا را تصاحب می‌کند؛ ایالتی که ترامپ در ۲۰۱۶ فقط از آن ۴۴ هزار رای به دست آورد و بر اساس نتایج شمارش آرا بلافاصله پس از رای دادن، درصدی که ترامپ در میان رای دهندگان سالخورده به دست آورد، از هیلاری کلینتون ۱۰ درصد بیشتر بود.

چهار نظرسنجی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بایدن در میان رای دهندگان پیر پیشروست. همچنین بر اساس نظرسنجی کالج Muhlenberg وی در میان این رده سنی از رای دهندگان چهار درصد، در نظرسنجی امرسون شش درصد، در نظرسنجی کالج سینه نا برای نیویورک تایمز ۱۲ درصد و در نظرسنجی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی ۱۵ درصد رای دارد.

در فلوریدا، ترامپ با اختلاف ۵۷ به ۴۰ درصد آرای سالخوردگان پیروز شد. در نظرسنجی امرسون و سینه نا که اخیرا انجام شد، بایدن با اختلاف هشت و دو درصدی پیشرو بود.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که واکنش ناکافی ترامپ به پاندمی کرونا باعث روی گردانی سالخوردگان از وی باشد، جمعیتی که بیشترین آسیب پذیری را به کرونا داشته است.

نظرسنجی‌های ایالتی و ملی نشان می‌دهد که سالخوردگان فکر می‌کنند بایدن می‌تواند از عهده مبارزه با کرونا بهتر برآید؛ این نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که سالخوردگان بر این باورند که بایدن در مساله اقتصاد هم بهتر عمل می‌کند.

ترامپ در هفته‌ای اخیر حتی به خودش هم کمکی نکرده است. پس از آنکه به کرونا مبتلا شد، به آمریکایی ها تاکید کرد تا اجازه ندهند ویروس بر زندگیشان سیطره کند. این رویکرد از دید سالخوردگان آمریکایی خوش نیامد چون آنها بیش از هر گروه سنی دیگری در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

بایدن باخت‌ها را محدود می‌کند

کارزار انتخاباتی بایدن در میان این گروه‌هایی که بالا ذکر شد و در ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند، خیلی خوب عمل کرده است. اما درمیان این گروه‌ها هنوز تعدادی هستند که ترامپ را دوست داشته باشند.

عملکرد کلینتون در میان رای دهندگان سفیدپوست بدون تحصیلات آکادمیک در ۲۰۱۶ خوب نبود و نتیجه نهایی یک صف‌آرایی طولانی مدت کارگران آمریکایی است که دیگر به روشی که اتحادیه های خود توصیه می‌کنند، رای نمی‌دهند - احتمالاً به این دلیل که آنها دیگر به یک اتحادیه تعلق ندارند.

هیلاری کلینتون آرای خود را در میان سفیدپوست‌های دانشگاه رفته با اختلاف بیش از ۲۰ در ویسکانسین و با اختلاف بیش از ۳۰ درصد از ایالت‌های پنسیلوانیا، فلوریدا، میشیگان و کارولینای شمالی از دست داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن نیز آرای این افراد ا از دست داده اما به مراتب با اختلاف کمتر از هیلاری کلینتون. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن حدود پنج درصد از آرای این افراد در ویسکانسین، ۱۵ درصد از میشیگان، ۲۰ درصد در پنسیلوانیا و ۲۵ درصد در فلوریدا را از دست داده است. البته که اختلاف زیادی است اما بدتر از هیلاری کلینتون نمی‌تواند باشد.

به نتایج نظرسنجی‌های پس از انتخابات توجه کنید

یک نشانه امید یا جنبه مثبت برای ترامپ وجود دارد: در برخی از ایالت‌های چرخشی، او علی رغم سابقه طولانی ایجاد تنش‌های نژادی، در میان رای دهندگان غیر سفید پوست بهتر از چهار سال پیش عمل می‌کند.

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر مشخص شد که ترامپ ۱۸ تا ۲۰ درصد از آرای رای دهندگان غیر سفیدپوست را در پنسیلوانیا دارد درحالیکه ۱۶ درصد در ۲۰۱۶ بود؛ بر اساس نظرسنجی امرسون، در اوهایو و میشیگان میزان آرای غیرسفیدپوست‌ها برای ترامپ نسبت به ۲۰۱۶ هفت درصد بیشتر است.

همچنین علیرغم تمرکز وی بر نرخ بیکاری در میان سیاه پوستان آمریکایی که از پایین ترین زمان شروع به کار اداره آمار کار، به کمترین میزان خود رسیده است، نشانه زیادی وجود ندارد که عملکرد ترامپ در میان رای دهندگان سیاهپوست به طور خاص بهبود یافته باشد. بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی.ان.ان در روزهای گذشته، وی تنها هشت درصد رای در میان سیاهپوستان دارد که دقیقا همانی است که در نظرسنجی پس از انتخابات ۲۰۱۶ به دست آورد.

آرای رای دهندگان اسپانیایی تبارها در فلوریدا بیش از همه است. در ۲۰۱۶، وی ۳۵ درصد آرای این افراد را در این ایالت که جمعیت اسپانیایی تبار آن شامل محافظه کارانی با تبار کوبایی و ونزوئلایی است، به دست آورد. در نظرسنجی امرسون آمده که ترامپ تنها ۲۱ درصد از آرای اسپانیایی تبارها را دارد. در نظرسنجی روزنامه سنت پیت نیز این میزان ۴۶ است.

در مقابل ترامپ، بایدن در میان جمعیت سفیدپوستان و به ویژه سفیدپوستان جنوبی حتی نسبت به کلینتون هم بهتر عمل کرده است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می دهد که بایدن در میان رای دهندگان سفیدپوست به کلینتون در ۲۰۱۶ در ایالت جورجیا هشت درصد، در کارولینای شمالی چهار تا هشت درصد و در فلوریدا هشت درصد رای دارد.

در شمال، بایدن میزان برتری ترامپ را در میان رای دهندگان سفید پایین نگه داشته است. در سال ۲۰۱۶ ترامپ ۱۱ درصد آرای سفیدپوستان در ویسکانسین را داشت و در نظرسنجی سی.ان.ان با شش درصد جلوتر است. در میشیگان پیشرو بودن ترامپ با ۲۱ درصدی در ۲۰۱۶ حالا با یک رای برای بایدن پیشرو بودن را رقم زده است. در پنسیلوانیا ترامپ توانست با ۱۶ درصد آرای سفیدپوست‌ها در انتخابات چهار سال پیروز شود اما بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی تنها چهار درصد و در نظرسنجی کالج Muhlenberg تنها هشت درصد به دست آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۱۳۵
اخرش چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
احمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
هرچه فریاد دارید بر سر همتی بکشید نه امریکاه هر فقط حرف زد نصف روز طول نکشید خانوادهار فقیر تر کرد دست حسن ای همتی از پشت بسته وروسفیدش کرده
ترامپ
ترامپ پیروز انتخابات است . شک نکنید
بایدن یا ترامپ فرقی ندارد ما فقط بدبخت و گروگان یک مشت مسئول بی کفایت شده ایم و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
"واقعا گل گفتی "یک کلام ختم کلام
اون آمار رو مخالفان ترامپ تهیه می کنند روز چهارشنبه ترامپ برای 4 سال دیگر رئیس جمهور خواهد بود به گرانی هایه 4 سال بعد فکر کنید
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
دوست عزیز همین الانم مردم استرس دارن دیگه شما مته به خشخاش نزار
نمیدونم به این ضرب المثل بخندیم یا گریه کنیم :
آینده ایران در فردای انتخابات آمریکا!
صد در صد ترامپ رآی میاره
امیدوارم ترامپ بشه
صد درصد ترامپ پیروز می شود مطمئنم چون جمهوری خواهها در نظر سنجی ها زیاد شرکت نمی کنند یا واقعیت را نمی گویتد.
خا گ بر سر ما که باید منظور نتایج انتخابات آمریکا باشیم
مسعولین یکم خجالت بکشید بخدا ما هم انسانیم گناه ما چیه که تو این مملکت به دنیا اومدیم؟؟؟؟
به فرض بایدن انتخاب شد. کلی از تحریم هارو هم برداشت. کلی پول بلوکه شده ایرانم آزاد کرد بنظرتون تغیری در وضعیت ما رخ خواهد داد؟ عمرا. مگه اوباما کلی پول نقد بعد برجام برای حکومت نفرستاد. این پولا کحا رفتن؟ چه تغیری در زندگی ما بوجود آوردن؟ هیچ تازه وضعیت طبقه متوسط بدترم شد البته برای طبقه پولدار و دزد خیلی خوب شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
درود بر شما گل گفتی، بازهم پول بدیم کشورهای منطقه و باز مردم بدبخت خودمان تا کمر در سطل زباله ها
ترامپ بی خیال قدرت نمیشه ....
خب اگه بایدن برنده شده لطفا حتما ترامپی ها بیان و پیام بزارن که اشتباه کردن .
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
چی میگی تو
آقا خر همون خره،فقط پالونشو دارن عوض میکنن.
حالا یا پالون قبلیه ،یا جدیده.ایشاا...مبارکش باد.
مسئولان فکر نون باشین که خربزه آب است.
فکر مردم باشین که بقای شما به اونا بستگی داره.
بزارین مردم هم ازاین مملکت سهمی ببرن.تا شما هم بخورین؟؟؟!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
درست اما یکی مثل ترامپ یکمی با بقیشون فرق داره.
تررررامپپپپپپپ
پاسخ ها
شکرس1
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
بایدن
بایدن باید برنده شود. رئیس جمهور فعلی صلاحیت پیروزی را ندارد و آمریکا را بهبود نخواهد بخشید.
تابستان هر چی ایرانخوذرو نوشتم بنده نشدم. اخرش شاهین سایپا را نوشتم و برنده شدم
،وام ۵۰ تومنی گرفتم و ۳۰ تومن هم قرض کرفتم تا ۸۰ ریختم حساب...
الان بعضی سایتها نوشتن برا مابقیش باید بالای ۲۰۰ پول بدید ..‌
اخه من کازمند با دریافتی نزدیک به صفر مابقیشا از کجا بیارم؟؟!!!
اصلا ماشین سیصدی میخام چکار
به یه پژوی ساده راضیم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
حقته
اگر فکر میکنید این بدبختی ها مشکلات اقتصادی وهزارمشکل دیگری که مردم ایران با آن روبه رو هستن تقصیر آمریکاست وبا بایدن یا هر کس دیگه که درآمریکا سر کارمیاد حل میشه سخت در اشتباه هستید ریشه مشکلات در داخل میباشد
سگ زرد برادر شغاله
امروز ترامپ زد بالا و کار را دارد یکسره میکند اونوقت امدی میگی بایدن کارش درسته مگه شما انتخاباتو پیگیری نمیکنید
جالبه والا آینده ی کشورمان با انتخابات رییس جمهورآمریکا گره خورده....نه انتخابات رییس جمهوری کشور عزیزمان...افسوس
هر جفت شون سر و ته یه کرباس هستن،
فقط برای یه معجزه دعا کنید که خدا به دادمون برسه واقعا دیگه تحمل ندار یم ما جوون ها هستیم که داریم نابود میشیم
از قدیم گفتند سگ زرد برادر شغاله برای ما ایرانیها انتخاب ترامپ یا بایدن فرقی نمی کنه چون هردو نفرشان دنبال ضربه زدن ونابودی جمهوری اسلامی ایران هستند
ترامپ بزن توپ به دروازه گلبان جو بایدن توپ می گیره ،حالا نوبت جوبایدن است جو بایدن توپ میزند اما ترامپ قدرت نداره وتوپ وسط دروازه میخوره دوستان ترامپ اعلام می کنند خطا ست خطاست به آمریکا بها می گوید خیلی وبی وفای
ترامپ‌ انتخاب خواهد شد چون هیچ رئیس جمهوری ۴ سال نبوده همه ۸ سال بودن
بایدن وترامپ هیچ فرقی نداره. ناراحت هم نشوید.فقط یک چیز را فراموش نکنید وآن خداوند متعال است. طوری برای ما رقم خواهد زدکه آن شاءالله به نفع ملت ایران باشد. عمر آمریکا روبه افول است. لاتهنو وتدعوالی لسلم ولله معکم...
به احتمال زیاد ترامپ برنده است .
یکی از اون یکی بدتر برا چ فرقی می‌کنه
وقتی داخل ایران همه چی با دلار میره بالا.بعد میان میگین که چه ربطی داره انتخابات به ما ادم خندش میگیره.وقتی ۷۰ درصد کارخانه ها مواد اولیش وارداتیه نمیشه هیچ جوری درست بشه این اقتصاد
درود بر ترامپ شیر دل
پاسخ ها
فاطیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
داداش چی زدی
هرکس بشه ما در فقر می مانیم
جوبایدن رئیس جمهور آمریکا می شود و بعد یک سال ترور می شود و یک زن جای وی را می گیرد.
چقدر با قاطعیت میگید ترامپ پیروز میشه
پاسخ ها
اکبر
| Germany |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
گیرم بایدن رای بیارد همه پولهای بلوکه شده را بدد چه فرقی برای ما دارد این پولها را یا میدزدند یا خرج سوریه وعراق ولبلان میکند یا به ترورستها میدند
برای من‌ فرقی ندارد اما من به عنوان انسانی که سیستم ها برای من درحال رشد و توسعه هستن بنظرم اگه کسی جز اونی که 4سال گذشته رئیس جمهور بود جایگزین شود بهتره و ترامپ اگر نشود بازم 4سال آینده میاد واسه رئیس جمهوری البته اگه اهداف سالمی در راستای جهان دارد
عمو ترامپ ه ...
سلام هم وطنان عزیز به نظر من ترامپ کارش ساخته است رئیس جمهور بعدی بایدن هست ولی مشکلات ما ربطی به رئیس جمهور آمریکا ندارد تا حدودی
مشکل از مسئولین کشورمان است که با سیاست‌های غلط و دولت پیر و فرتوت این مشکلات را برای مردم درست کردند و باید مسئولین و دولت بعدی انشالله جوان و جهادی بیایند و عمل کنند وگرنه به جایی نخواهیم رسید و روزگار ما همین است که هست و باید دستمان را به زانو بگیریم من خودم آن کشور را بسازیم نه اینکه تکیه کنیم به آمریکا و کشورهای غربی این ها هیچ کدوم دلشون برای ما نسل سوخته و دنبال منافع خودشان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اگر ما ایرانیان ی رییس جمهور از این دو حزب اسولگرا یا اصلاح طلب انتخاب کنیم هیچ وقت به نتیجه نمیرسیم وهمان اش است وهمان کاسه
ترامپ برای جهان خطرناکه ولی رای میاره
ما بدبختی های خودمان را فراموش کرده ایم دنبال این هستیم ببینیم رئیس جمهور آمریکا کیست که هیچ فرقی هم برای کشور ما نمی کندسیاست‌های آمریکا همیشه اینگونه بوده و همیشه از طرف هر دو حزب ما تحریم بودیم و باید مشکلمان را در کشور خود جستجو کنیم
بابدن
وای به حالت بایدن اگر ترامپ رئیس جمهور نشه
دلم برای کشورم می‌سوزه مردم کشورم توی بدترین شرایط اقتصادی هستن.خدایا به فریاد مردم کشورمان برس
انشاا... ترامپ پیروز میشه. ولی چه حاصل ... اینجا کسی به دادما نمیرسه
ترامپ رای هاش بیشتر اینقدر امار دروغ نگید دوستان بنده در امریکا بهم اطلاع دادند البته تعداد رای ها نزدیک هست
فردا روتون کم میشه حی بایدنت بایدنت میکنید
فقط دروغ درووووغ مردمو مسخره کردین
دیگه همه میدوننن شماهرچی میگین برعکس میشه
فقط ترااااااااامپ
ترامپ صدرصد
بایدن حتما رای میاره
وای بدبخت شدیم ترامپ برنده شه میمیریم
مشکل ما داخل ایران است...
مملکت ما را باید مردم ایران نجات بدهند، نه ترامپ یا بایدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
مردم قدرتش را ندارن
اما خدا....
کسانی که دائم می گویند انتخابات آمریکا به ما ربط نداره، کسانی هستند که می گفتند، تحریمها بی اثره!!!
انتخابات آمریکا برکل جهان اثرگذار است، این ما هستیم که باید سیاستهایمان را عوض کنیم، نه آمریکا. چون ما داریم نابود می شیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
درود
هر کدوم رای بیاره دولت ایران مجبوره باهاش مذاکره کنه
برای ترامپ قمار باز فقط یک نفر کافی بود که نیست...
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
فقط ترامپ قمارباز بوده؟



از بورس چه خبر؟
امروز سخنرانیا مجلس رو دیدم نماینده مردمی تو سخنرانیش داره میگه چه ترامپ بیاره چه جو بایدن شعاره ما مرگ بر امریکاس یکی نیس ب این مسئول بگه داداش خط فقر شده ۱۰میلون تومن شما نفست از جا گرم بلند میشه خواهشن یکم احساس مسئولیت کنید
موضوع اینه اگه ترامپ رای بیاره مطمئنیم که وضع قطعا بدتر میشه
ولی بایدن رای بیاره احتمالش هست که مثلا وضعیت حتی درصد کمی بهتر بشه ...
دم دوستمون گرم که گفت:
طرفداران ترامپ عبارتند از جماعت دلال محتکر جنگ طلب و بورس باز که فقر مردم هم اهمیتی برایشان ندارد
ای کاش. کشور ما تو آسیای شرقی بود یعنی همسایه ژاپن. تایلند. اندونزی. کره جنوبی....
اخبار ایران کاملا دورغه. هر کدوم رئیس جمهور بشه نمیتونن با اینها کنار بیان
ترامپ انشالله باشه
خبرگزاری های داخلی عجیب از این نظرسنجی های آبکی استقبال میکنن، برادر من خواهر من ترامپ برنده انتخاباته و اون موقع ما در موضع ضعف باید مذاکره کنیم، اگه به نظرسنجی بود کلینتون دوره قبل رئیس جمهور بود، گرچه در اصل موضوع تغییری ایجاد نمیکنه کشوری که سرنوشتش در گرو انتخابات کشور دیگه س محکوم به شکسته، یا حق
به‌جای‌این‌چرندیات‌از‌بد‌بختی‌مردم‌وگرانی‌بگو‌این‌همه‌سال‌امریکا‌امریکا‌کردید‌خسته‌نشدید‌‌..امریکا‌چه‌ربطی‌به‌ایران‌داره‌‌
این آمارو از کجاتون درآوردین
مطمان باشید بایدن رای میاره تا الان که اینطوری بوده
چه ترامپ چه بایدن ما هی بدبختیم
دلم میخاید بایدن پیروز بشه. بعدش خرداد ماه ریس جمهور ایران عوض بشه. بعدش ببینید با عوض شدن مجلس و عوض شدن ریس جمهور امریکا و عوض شدن ریس جمهور ایران وضع هیچ فرقی نمیکنه
چهل ساله منتظر انتخابات رئیس جمهوری های آمریکا هستیم .خسته شدیم
چه بایدن بشه ،چه ترامپ،برای مردم ایران چه فرقی می‌کنه ،دشمن دشمنه ،دشمنی میکنه،،مشکل اینه که یک دولت بیحال داریم،مشکلات مربوط به مسئولین خودمونه،
ی سری وطن فروش و سودجو دنبال رای اوردن ترامپن تا طلا و دلارهای احتکار کردشون رو گرونتر بفروشن و واقعا انسانیت تو وجودشون نیست و بفکر بقیه مردم نیستن
ترامپ یک دیوونه است .اما از شانس ما بایدن هم روانی از آب در میاد اگه آدم خوبی بود . حتما چند نامزد دیگه هم انتخاب میکردند برای رقابت.
یا حسنی یا حسینی
مشکل کشور ما داخلی است نه رییس جمهور و نخست وزیر این کشور و اون کشور
خداوند به حق خون مقدس شهیدسلیمانی ترامپ رانابودوبه خاک سیاه بنشاندانشالله
۱۰۰درصدترامپه ترامپه ترامپه۱۰۰در۱۰۰
مردم سرگرم کردن به انتخابات امریکاه ....مردم مقاومت کند مسئولین بخور بخور گرانی به ریش مردم ملت بخندن
ملت کارت ببین
خودتون رو گول نزنید انتخابات آمریکا خیلی هم برای ما مهمه هشتاد درصد مواد مصرفی ما. با دلار ه پس خیلی مهمه این همه کشورها با آمریکا رابطه دارند پس همشون مستعمره امریکان نه بابا از دشمنی ایران و آمریکا خیلی ها این وسط نفع می برن فقط ما ملت بدبخت این وسط داریم له میشیم به خدا فقر هیچی برا آدم نمیزاره فحشا داره بیداد می‌کنه اعتیاد داره بیداد می‌کنه جوونا هیچ امیدی به آینده ندارن به اسم اسلام اسلام رو خراب کردن باید گریه کرد وقتی میبینیم مردم همه مشکلات رو از اسلام می‌دونن چند بار شنیدم به امامامون مردم عادی فحش میدن
کشوری که با همه سر جنگ داره چه فرقی براش داره که اون سر دنیا چه کسی رئیس جمهور بشه
خوشم میاد هر سری سرمون رو به یچیزی گرم میکنن که بیکار نمونیم
حتی یک درصد هم احتمال ندید بایدن پیروز بشه
سیاست فقط یه بازیه، بزرگترین کارش هم اینه که سر مردم کلاه بزاره. اگر قرار بود مردم عادی بدونن چی به چیه و دنیا دست کیه، که دیگه اسمش سیاست نبود، اسمش مارپله بود.
درسال۲۰۱۶ازرای های خاموش قافل بود که همه راقافلگیرکرد
بدبخت دو عالم..
مردم ایران
آخه کی به این وضع بدبختی و فلاکت افتادیم که انتخابات امریکا اثر گذار در وضع کشور ما باشه
پس کل سیستم ایراد داره
خدایی نصف باجهایی که به روسیه و چین داده شد به امریکا میدادیم چی میشد
یکم فکر کنید
اون دوتا کمونیست و بی دین
و اینقدر ایران رو چاپیدن
بعد انقلاب پیشرفت و آسایش و رفاه زندگی کشورهای عربی رو نگاه کنید و مقایسه کنید با کشور ما
فساد اداری و سیستماتیک
فساد اخلاقی
فساد مالی
اختلاس
زندانیهای سیاسی
و ....
هزار تا حرف دیگه
جوانی رفت سوختیم
لرسی لر میمیره عرب سی عرب امریکایی هم سی امریکایی هیچ کس برای مانمیمیره بدبختیم کس نخوارد پشت من جز ناخون انگشت من هموطنان عزیزم
سلام دوستان برای ما که فرقی نداره سک زرد ببره یا نه برای ما سک زرد با سک پیر هیچ فرقی نداره فقط دعا کنید مولامون مهدی بیاد خسته شدیم دوری آقامون چرا باید آقامون از ما دور باشه شما را به خدا اگه درد دارید به جای دعا به درمان دردهامون برای ظهور آقامون دعا کنید به خدا خسته ام خسته قلبم پرد درد هستکه از نبود توست مولای من
برخلاف نظرم ترامپ برندس ولی مشکلات ما تویی داخل مملکت و خود ایرانه وقتی با این همه ثروت و تمدن منتظر و چشم به راه انتخابات کشور دیگه هستیم پس شرم بر مسئول بی کفایت کشور خودمان که مردم تو فقر ونداری گذاشتن و کنار نمیرن که یه کار بلد بنشینه جاشون خداوند حق مارو ازتون بگیره
ترامپ یا بایدن فرقی نمیکنه از مسئولین این مملکت هم آبی گرم نمیشه سعی کنیم به همدیگه رحم کنیم و ظلم نکنیم وحقوق دیگران را رعایت کنیم و برای ظهور و ریشه کن شدن ظلم در عالم دعا کنیم
مرگ برگ آمریکا
بنفش ها دارند واسه بایدن بشکن و بالا میزنند.
اکه نظر سنجی ها بر اساس آمارهای جمعیت ایران باشه که ترامپ صد درصد برنده انتخابات خواهد بود.. ترامپ خودش حرف اول و آخر رو میزنه
عمو ترامپ رای میاره
چه بدبختیم مل مردم ایران چهار سال رییس جنهور ما ما ملت ایران را سر کار میزاره-میگه با کلید امدم که اخرش هم مشخص نشد که این بنده خدا کما کلیدش را عبیر (گم)کرده-حالا هم باید به انتظار انتخابات امریکا باشیم که(بلانسبت تمام مردم ایران از زن ومرد باغیرت)کدام الاغ امریکا سر کار میاید گویا هستی ونیستی وزنده گی ما ملت ایران به این دو شخص متشخص وصله که این بیا د بدبخت میشیم اون نفر دیگه بیاد همه مان وضعشان حوب وخوبه-برید دتبال کاز و زنده گی تان اینها رو ووووووووووللللللللللششششش-قکز نان کنید خربزه ابه-یک ماه لنتخابات امریکا تمام نشده به فکر اینیم که کی رییس جمهوز ایران میشه ذهن ها همش مشغول ..... واقعا باید یه فکری به حال خودمان بکنیم کسی به فکز ملت نیست-والسلام
دعا کنیم ترامپ بیاد
انشااله ظرف کوتاهترین زمان اوضاع درست میشه
هرچند واقعیت برای نگارنده سخته ولی بذار رو دلت بذارم ترامپ صد در صد ریس جمهور ۴ سال دیگس و این کابوس رو از همین الان بهتون مژده بدم !!!!
برای ما چه فرقی دارد ، سگ زرد برادر شغال است
کرم تو خود درخت هست
الانم کلید تمام مشکلات ایرانی ها دست خود سیاستمدارهای ایران هست نه بیگانگان
یعنی واقعا موقع انتخابات کشور ما هم که میشه تو آمریکا هم آنقدر پیگیر قضیه هستن؟! خدا شاهده آنقدر که تو ایران پیگیر ریاست جمهوری آمریکا هستیم،خود آمریکاییها مهم نیست براشون!! بعد میگن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه!!
ما اگر در این مملکت داریم روز به روز فقیرتر میشیم اینا همه ازمونهای الهی هستش و در ان دنیا بهشت و انگور و غیره رو داریم
سلام
مگر بر دشمن ایران
زهی خیال باطل.ما ملت بدبختی هستیم .در معادن غنی ،در تاریخ غنی ،در ادبیات غنی،در نفت و گاز غنی ،در مردم مبارز و غیور غنی،اما چی میشه یه ملتی با این همه ثروت وضعیتش به اینجا میرسه؟این سوال رو باید از مسئولین رده بالای کشور پرسید نه از آمریکا.باید حاکم اسلامی جوابگو باشه .
تنها راهی که برای بهتر کردن مملکت هست اینکه مزاکره کنند
نیاز به نظر سنجز نیست من ۱۰۰٪بشما اطمینان میدهم ترامپ برنده این انتخابات است
تنها راهی که برای بهتر کردن مملکت هست اینکه مزاکره کنند.ترامپ‌یا بایدن فرقی نداره
باسلام مملکت ما از داخل غارت کردن
بابا ترامپ م هم رای میاره
تمام وسلام
یعنی اگه بایدن بشه رییس جمهور تو ایران آقازاده ها اختلاص نمیکنن پول ملت دیگه صرف جنگ کشورهای دیگه نمیشه و......
عجب ها ما تو ایرانیم منتظریم ریس جمهور امریکا انتخاب بشه مگه اونا واسمون تصمیمم میگیرن
هیچ فرقی نداره بدبختیم
ترامپ دوست داریم
چه ترامپ برنده بشه چه جو بایدن ماتوبدبختیمون هستیم وتمام ......
شما که هر سال میگید مرگ بر امیریکا حالا چطور شده انقد جونتون میلرزه که ترامپ نشه
چه ترامپ باشه چه بایدن وضع بهتر نمیشه ما با آمریکا هر وقت که لازم باشه دشمنی میکنیم
ترامپ و بایدن هیچ فرقی نمیکنن اصل کار مجلس سنا هست ک تصمیم میگیره اینا چکار کنن
سگ سیاه و سفید نداره
به امید شکست ترامپ و انقلاب وجنگ داخلی درآمریکا باشید.الهی آمین.
خطاب به اون دوستی که میگفت بعضیا میخوان ترامپ بشه که اون جماعت محتکر و دلار و بورس باز هستند باید بگم من ی کارمند تو ی شرکت قراردادی با حقوق پایه هستم نه محتکرمنه داره و خودم زیر فشار شدید اقتصادیم
ولی میخوام با انتخاب ترامپ زودتر تکلیفم معلوم بشه این کش پیدا کردن تموم بشه و فقط فرق ترامپ و بایدن شیب فشار هست چون معتقدم هر دو شبیه به هم هستند و نتیجه نهایی در ۴ سال آینده یکی هست اونم تحریم و فشار یادمان نره که اوباما با خوب بودنش تحریم های شدیدی به ایران تحمیل کرد
خطاب به من خبرگزاری تابناک هست که به فرض بایدن هم رئیس جمهور بشه چیش به شما می رسه؟؟ چه فایده ای داره؟؟ سیاست خارجی آمریکا فرقی نمیاره باز هم به فرض تحریم ها کمتر بشه با دزدان داخلی و بی مسئولیت و عقب افتاده چه میکنید؟؟ ی جوری از بایدن طرفداری میکنید که انگار اون قراره رئیس جمهور ایران بشه و اوضاع رو به کلی تغییر بده
تخم مرغ از تو باید بشکنه تا تحول بوجود بیاد
دیگر با این حرفهای مضحکه بعد از چهل سال مردم گول نمی خورن
انتخابات امریکا چه ربطی به اختلاس مسئولان ایران داره
امید وارم ترامپ پیروز بشه
ترامپ
اگر اینقدر ما به نتیجه آمریکا وابسته ایم چرا اینقدر جنگ و جدال یا تسلیم یا بزنید اسراعیل و مزدوران را با خاک یکسان کنید یا همه بمیریم یا تسلیم شوید وضع مملکت خوب شود ویا بمیرانید
بشینین سرتونو درد نیار ببینین کی هست بخدا این همه گرونی تویه کشوره خودمون هست رویه ی روغن۵کیلویی زده۵۰۰۰۰تومان میدن ۱۵۰۰۰۰هزار این چ ربطی ب آمریکا دار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل