بازدید 9507

تردد مبتلایان به کرونا در قزوین جرم است

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: افراد مبتلا به کرونا باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، در این ۱۴ روز حق تردد در سطح شهر، مکان‌های عمومی، ادارات و شبکه حمل‌ونقل را ندارند و این تردد جرم است، یکی از راه‌ها در این زمینه این است که از طریق شرکت مخابرات سیم کارت افراد مبتلا به کرونا ردیابی و کنترل شوند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 01 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز یکشنبه ۱۱ آبان در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون ۱۵ هزار قزوینی به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸ هزار نفر نیز مشکوک به کرونا هستند که تحت مراقبت و نظارت علوم پزشکی قرار دارند.

وی افزود: رویکرد جدید دانشگاه علوم پزشکی بیماریابی است در همین راستا مراکز تست کرونا افزایش پیدا کرده و معاونت درمان سپاه، تأمین اجتماعی و درمانگاه فرهنگیان نیز وارد چرخه تست کرونا شده‌اند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که میزان بستری‌ها در بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند در واقع می‌خواهیم با بیماریابی، در همان مراحل ابتدایی درمان را شروع کنیم، اگر درمان در مراحل ابتدایی صورت بگیرد قابل‌کنترل است و نیاز به درمان در بیمارستان پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: آموزش در خصوص کرونا نیز در دستور کار قرار دارد، صداوسیما و رسانه‌ها در این بخش به کمک ما آمدند، اما شاهد افزایش بی‌توجهی نسبت به کرونا هستیم به‌طوری‌که امروزه مردن به‌واسطه کرونا امری طبیعی شده است.

حبیبی یادآور شد: نیاز است که به مردم نشان داده شود که فرد متوفی از کرونا چگونه دفن می‌شود و حتی خانواده نمی‌توانند به این فرد نزدیک شوند، چراکه این ویروس بسیار خطرناک است، اما مردم این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: بازارها، رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی باید توسط اتاق اصناف به‌صورت جدی مورد نظارت قرار بگیرند، ما در قبال مردم مسئول هستیم اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند سازمان صمت و اتاق اصناف باید پاسخگو باشند، اگر این‌ها به صورت جدی پای کار باشند ۵۰ درصد مشکلات حل می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: از چهارشنبه ۱۴ آبان باید تالار‌ها به صورت رسمی تعطیل شود و حق فعالیت ندارند، نیروی انتظامی نیز باید در کنار سازمان صمت و فرمانداری‌ها قرار بگیرند و از برگزاری مراسم در تالار‌های عروسی جلوگیری کنند.

۳ دقیقه و یک مرگ به دلیل کرونا

وی یادآور شد: افراد مبتلا به کرونا باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، در این ۱۴ روز حق تردد در سطح شهر، مکان‌های عمومی، ادارات و شبکه حمل‌ونقل را ندارند و این تردد جرم است، یکی از راه‌ها در این زمینه این است که از طریق شرکت مخابرات سیم کارت افراد مبتلا به کرونا ردیابی شود و کنترل شوند.

حبیبی تأکید کرد: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۷۰ درصد باشد تأثیری ندارد، اداراتی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها زیر ۷۰ درصد است نیز توبیخ می‌شوند، در این زمینه اسامی تعدادی از ادارات آماده شده است و در آینده نزدیک به آن‌ها نامه توبیخ ارسال می‌شود، رعایت پروتکل‌ها باید بیش از ۸۰ درصد شود.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع فقط باید با وجود اقوام درجه یک و نهایتاً ۱۵ تا ۲۰ نفر انجام شود آن هم در آرامستان‌ها، نیروی انتظامی نیز باید در این حوزه ورود پیدا کند و از برگزاری مراسم تشییع با تعداد بالا جلوگیری کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین تأکید کرد: افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند بر اساس تحقیقات صورت گرفته باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند و بعد از آن لزومی ندارد که مجدد تست بدهند، بنابراین شرکت‌ها، واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها این حق را ندارند که از کارگر دوباره درخواست تست کنند و این افراد بعد از گذراندن ۱۴ روز بدون تست مجدد می‌توانند در محیط کار خود حاضر شوند.

وی با اشاره به عدم آموزش حضوری، خاطرنشان کرد: هیچ کلاس درسی به صورت حضوری برگزار نخواهد شد این امر برای مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات خصوصی و آموزشگاه‌ها صدق می‌کند و آموزشگاهی حق برگزاری کلاس حضوری را ندارد.

حبیبی یادآور شد: در حال حاضر هر ۳ دقیقه یک ایرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهد اگر اقدامات لازم صورت نگیرد این زمان به ۳۰ ثانیه نیز می‌رسد بنابراین باید محدودیت‌ها را جدی بگیریم تا بتوانیم با کرونا مقابله کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست