بازدید 28326

وصیت‌نامه‌ای که رژیم پهلوی را رسوا کرد!

شیخ حسین انصاریان در کتاب خاطرات خود، دو خاطره از طیب حاج رضایی تعریف می‌کند؛ وصیت‌نامه عجیب او و ماجرای دختر جوانی که توبه کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 01 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ۱۱ آبان ماه سالروز درگذشت طیب حاج رضایی است. او در یازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۴۲ در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اعدام و در قسمت شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی دو خاطره از شیخ حسین انصاریان درباره طیب حاج رضایی منتشر کرده است:

 

شیخ حسین انصاریان می‌گوید:

حاج اسماعیل رضایی در وصیت‌نامه‌اش که شب قبل از تیرباران تنظیم کرد، نوشته بود که از چه کسانی طلبکار و به چه کسانی بدهکار است. متن آن وصیتنامه در روزنامه‌ها چاپ شد. وصایای مالی او حدود یک میلیون تومان برآورد می‌شد که در آن زمان پول هنگفتی بود. شاه پیش‌تر در سخنرانی خود گفته بود: «این‌هایی که ریختند توی خیابان و آشوب کردند، هر کدام از آقای خمینی ۲۵ ریال پول گرفته‌اند.» مردم متن سخنرانی شاه را با وصیتنامه حاج اسماعیل کنار هم گذاشته و می‌گفتند: این مردک دروغگو خجالت نمی‌کشد که می‌گوید اینها ۲۵ ریال پول گرفته‌اند؟! این ماجرا به صورت چماقی بر سر شاه و دربار فرود آمد.

نمونه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی شهید طیب حاج‌رضایی

شیخ حسین انصاریان می‌گوید:

طیب حاج رضایی یکی از افراد فعال در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود. از آنجا که همسایه دیوار به دیوار ما بودند، من از بچگی او را می‌شناختم. شاهد بودم که یک مرتبه طیب با دختر جوانی که به فساد کشیده شده بود برخورد کرد و او را از منجلاب نجات داد. بعدها من شاهد بودم که او خانمی محجبه، باوقار، اهل نماز و طاعت شده و زندگی سالمی برای خود دست و پا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر