بازدید 31181
بسته ویدیویی «تابناک»

مستند قدرتمندترین مرد دنیا / هم‌ریشه‌های ترامپ درباره او چه فکر می‌کنند؟ / تکنیک جالب دروغگویی سی ان ان / دیوار مکزیک و آمریکا چه ابعادی دارد؟ / تفکرات خطرناک تندروها علیه مسلمانان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 31 October 2020

مستند قدرتمندترین مرد دنیا / هم‌ریشه‌های ترامپ درباره ترامپ چه فکر می‌کنند؟ / تکنیک جالب دروغگویی سی ان ان / دیوار مکزیک و آمریکا چه ابعادی دارد؟ / تفکرات خطرناک تندروها علیه مسلمانان /

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.


مستند قدرتمندترین مرد دنیا

فرید زکریا چندین سال پیش مستندی با نام «قدرتمندترین مرد دنیا» را ساخت. مستند سی‌ان‌ان راجع به ولادیمیر پوتین، مسیر رسیدن به قدرت او و حفظ این قدرت به مدت دو دهه است که به گفته سی‌ان‌ان، او را قدرتمندترین مرد دنیا می‌کند؛ مستندی جامع که به دوران ناشناسی پوتین تا انتخاب او به ریاست‌جمهوری سیر حرکت او را روشن و به حاشیه های پیرامون او از جمله کینه شخصی اش نسبت به هیلاری کلینتون اعتراضات و اپوزیسیون روسی و کشته شدن رهبران آن و همچنین ادعای ثروت دویست میلیارد دلاری پوتین می‌پردازد. این مستند نگاه کاملاً دقیقی به پوتین ندارد و پوتین را از منظر استراتژیست های آمریکایی نشان می دهد و هراس غربی ها نسبت به او را به خوبی به تصویر می کشد. این مستند دیدنی را اکنون با زیرنویس فارسی برای نخستین بار در «تابناک» می بینید.

 

دیوار مکزیک و آمریکا چه ابعادی دارد؟

یکی از شعار‌هایی که دونالد ترامپ به شدت بر پیاده سازی اش اصرار می‌ورزد، احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک است. مرز بین آمریکا و مکزیک ۱۹۵۴ مایل طول دارد. در این ویدیو که از ۲۰۰.۰۰۰ تصویر ماهواره‌ای دانلود شده، از نقشه گوگل در محدوده مرزی آمریکا و مکزیک (جایی که باید دیوار ساخته شود) ساخته شده، به خوبی یک افق دید از آنچه ترامپ وعده اش را داده، نمایش داده و در نهایت با کنایه به ترامپ تاکید می‌شود: «بخت یار شما باد در ساخت این دیوار»

 

تفکرات خطرناک تندروها علیه مسلمانان

فاکس نیوز نزدیک به جریان حاکم بر کاخ سفید در گفت‌وگوی خبری در ارتباط با حملات تروریستی در لندن با آرون کوهن اسراییلی و جیم هنسن از مرکز سیاست های امنیتی صحبت میکند. رویکرد صهیونیستی این گفت‎وگو برای جلوگیری از این حملات منع مهاجرتی مسلمانان به انگلستان و ایجاد تفرقه و خبرچینی در جامعه ی اسلامی در غرب است تا بین مسلمین چند دستگی ایجاد کنند. آرون کوهن اسراییلی با تاکید بر مسلح کردن هرچه بیشتر نیروهای پلیس در انگلستان، خواهان همان برخورد وحشیانه نیروهای اسراییلی با ساکنین سرزمین های اشغالی در انگلستان است. این ویدیو را که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید، به خوبی نشان می‌دهد با چه موجوداتی خطرناکی مواجه هستیم.

 

هم‌ریشه‌های ترامپ درباره او چه فکر می‌کنند؟

دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری بارها سراغ ایرلند را گرفت و حواشی به راه انداخت. همان زمان درباره رفتار او یک مستند کوتاه ساخته و با مردم ایرلند درباره او گفت و گو شد. این فیلم جالب را هم اکنون در «تابناک» می بینید.


تکنیک جالب دروغگویی سی ان ان

در این ویدئو دو گزارش جعلی که سی ان ان در سال‌های در ۱۹۹۱ جنگ خلیج فارس و امسال برای جنگ سوریه ساخته است را می‌بینید. در ویدئو اول در سال ۱۹۹۱ می‌بینید که خبرنگار ناگهان وسط گزارش ماسک شیمیایی می‌گذارد که ساختگی است و در ویدئو دوم، گزارشگر سی ان ان می‌گوید در مرز سوریه است که صدای پرنده و تلفن می‌آید ماجرا را لو می‌دهد. با این تکنیک جالب دروغگویی در «تابناک» آشنا شوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
مرغ و تخم مرغ و لبنیات داره از کف میره
شما دنبال چی هستید ؟؟؟؟
اتفاقا پوتین بسیار بزدل است و شیوه حکمرانیش بر دیکتاتوری بنا شده است
چرا ویدئو‌ها قابل دانلود نیستند؟؟!!
پوتین مامور ک گ ب بود که با رذالت تمام، تبدیل به دیکتاتور روسیه شد پس لطفا بیخود بزرگش نکنید
تو همین تابناک تیتر زده . شیوه ی دروغ های سی ان ان . بعد میاد به استناد از سی ان ان میگه پوتین قدرتمند ترین فرد دنیاس .
بله
فردی قدرتمند که ناچار به تحریم های ترامپ تن میدهد
آقا آمریکا به ما ربطی نداره ، شما نمیخواد مچ اونها را بگیری
بیا تو جامعه ایران ببین مردم به چه فلاکتی افتادن
مرگ بر روسیه
آدم حسابی در گزارش درست باید مایل به کیلو متر تبدیل کنی اشکالی نداره کمی به خودت زحمت بدی.
باعث افتخار ما مسلمانان!!!؟؟؟؟ عمو پوتین
اینکه در نزدیکی خبرنگار در مرز ترکیه و سوریه تلفن زنگ بزند و صدای پرنده بیاید، چرا الزاماً اثبات دروغگویی است؟ اولاً صدای تلفن شاید از استودیو بوده و ثانیاً شاید خبرنگار در مکانی بوده که تلفن در نزدیکی او بوده، مثلاً بالکن ساختمانی؟ و آیا در مرز ترکیه و سوریه پرنده نیست؟ خبرنگاران تابناک که از پشت میزشان تکان نمی خورند با چالشهای خبرنگاری میدانی اصلاً آشنایی ندارند و بهتر است از بلدهاش خرده نگیرند و همکارانشان را الکی دروغگو نخوانند.
در مورد پوشیدن ماسک، خبرنگار سی ان ان پس از شنیدن آژیر اخطار حمله شیمیایی توسط ارتش آمریکا ماسک می زند. این وظیفه منطقی هر خبرنگار همراه نیروهای مسلح است که از این مقررات پیروی کند. حالا اگر در واقع حمله شیمیایی صورت نگرفت، این چه دروغگویی است و آیا مسئول آن سی ان ان است؟
قدرتمند یا تنها گزینه موجود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر