بازدید 14953
۷
نماینده سردشت در مجلس:

مهاجرت بیش از ۱۰۰۰ نفر از سردشت در ۵ ماه

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس درباره مهاجرت جوانان سردشت به سایت «رویداد ۲۴» گفته است: این موضوع از حدود پنج ماه پیش در سردشت شروع شده است؛ تا جایی که تا کنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد را مردمی تشکیل داده‌اند که به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 31 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از رویداد 24، او با بیان اینکه در شهرک صنعتی شهرستان سردشت حتی دو کارخانه صنعتی هم فعال نیستند و میزان فعالیت صنعتی در این شهر صِفر است، ادامه داده است: از نظر کشاورزی نیز این شهرستان دارای پوشش جنگلی است که باعث می‌شود مردم امکان کشاورزی نداشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر عنوان کرده است: جوانان از یک سنی باید مستقل شوند و تشکیل خانواده بدهند و برای تامین معاش خانواده و تشکیل زندگی نیاز به کار دارند در حالیکه سردشت نه صنعت دارد و نه کشاورزی و هیچ شغلی وجود ندارد. این‌ها همه در حالی است که سردشت اولین شهر شیمیایی جهان بوده و در حال حاضر هم ۴۰۰۰ جانباز شیمیایی در آن زندگی می‌کنند، اما به اشتغال و معیشت مردم این شهر کمترین توجهی نشده است.

حسین‌پور با بیان اینکه در این شهرستان سه بازارچه مرزی وجود دارد که دوتای آن‌ها در حال حاضر تعطیلند، اظهار کرده است: تنها بازارچه‌ای هم که فعال است، آنچنان که باید و شاید مورد رسیدگی قرار نگرفته است. اخیرا درباره وضعیت این بازارچه از وزیر امور خارجه سوال کرده‌ام. گویا این بازارچه از سوی دولت ایران رسمی اعلام شده و قرار است با انجام اقدامات دیپلماتیک این بازارچه از طرف دولت عراق هم به عنوان مرز شناخته شود که در این صورت در آنجا اشتغال زیادی می‌تواند ایجاد شود.

او با بیان اینکه مردم نیاز به شغل دارند، خاطرنشان کرده است: شرایط به گونه‌ای شده که مردم مانند آقای رسول ایران‌نژاد که جان خود و خانواده‌اش از دست رفت، هرچه دارند می‌فروشند و با کمک قاچاقچیان کشور ترکیه به این کشور رفته و از آنجا راهی اروپا می‌شوند. مهاجرت زمانی صورت می‌گیرد که فرد قادر به تامین معیشت و ادامه زندگی در منطقه خود نباشد؛ مساله‌ای که در سردشت وجود دارد. سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر تنها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی دارد و به عبارت دیگر ما کمترین امکانات درمانی را در شهر داریم لذا شرایط سردشت بسیار سخت است.

نماینده سردشت، در نامه‌ای از وزارت امور خارجه درخواست کرده مقدمات پیگیری بازگرداندن اجساد خانواده ایران‌نژاد به کشور را فراهم کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
اما همکار شما یه چیز دیگه میگفت.
گویا یکی از نمایندگان مجلس فرمودند ایرانیان ساکن خارج تمایل زیادی دارند که به کشور برگردند و در واقع مهاجرت معکوس داریم و دیگه کسی نمیخواد خارج از کشور بمونه
یک مقدار کم اگر دولت به مردم ایران امکانات مالی عنایت فرماید همه ایرانیان مهاجرت میکنند و کشور را دربست در اختیار 4%میگذارند
علت اصلی کرونا نباشه که امکان قاچاقچیگری رو ازتون گرفته.؟
تا لحظه ای که پا به ثریا گذاشتید

بر شانه های چند نفر پا گذاشتید

از لطف تان کمال تشکر، که لااقل

خلق گرسنه را به خدا واگذاشتید
هرچند عدم توجه به سرحدات باعث ناراحتی است و آدم خحلت زده می شود "مرزها فرصت است وبین دو کشور واقع هستند. در ایران بعنوان تهدید نگاه شده است. ولی سفر قاچاقی هم جماقت می خواهد. هر نفر ۱۵۰۰۰دلار بع قاچاقچی می دهند که در دریا غرقشون کنند. مهاجرت قانونی راحتتر است. ۵نغر در این خانواده ۷۵هزار یورو به قاچاقچی داده اندکه با پول ایران می شود ۲.۵میلیارد تومان. این پول یعنی زندگی مرفهان سردشت.
خدا کنه بشوند یک میلیون نفر بلکه مملکت خلوت بشه
اين عاقبت همه مردم ايران است ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان