بازدید 6688

کلاهبرداری ۴۰ میلیارد ریالی طلافروش از مشتریان

کد خبر: ۱۰۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 29 October 2020

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری صاحب یک طلافروشی که به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا بیش از ۴۰ میلیارد ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خراسان، سرهنگ حسین ترکیان افزود: با شکایت ۳۳ شهروند از صاحب یک طلافروشی مبنی بر کلاهبرداری و فروش طلا با عیار پایین به آنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده مدعی بودند که ضمن سرمایه گذاری برای خرید و فروش طلا از فرد مذکور طلا خریداری کرده، اما پس از خرید طلاها متوجه می شوند فرد مذکور طلا با عیار پایین را به آنان فروخته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از محرز شدن تخلف انجام شده توسط متهم، با هماهنگی مقام قضایی و همکاری اتحادیه صنف مربوط، مغازه طلافروشی پلمب و صاحب آن نیز دستگیر شد.

وی گفت: متهم در ابتدا منکر هر گونه تخلفی بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف گشود و با اقرار به بزه انتسابی گفت با تحریک حس طمع ورزی در مشتریان، آن ها را به سرمایه گذاری در خرید و فروش طلا ترغیب کرده و با ارائه فاکتورهای فاقد اعتبار و چک های بدون محل از حساس شدن آن ها جلوگیری می کردم و در برخی مواقع که مشتریان بابت سرمایه ای که از قبل ارائه کرده بودند از من طلا می خواستند، طلای با عیار پایین به آن ها می دادم.

سرهنگ ترکیان با بیان این که کارشناسان مربوط ارزش کلاهبرداری های انجام شده توسط متهم را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

وی با بیان این که هرچند در این پرونده فرد کلاهبردار دستگیر شده اما روند بازگشت وجوه مال باختگان طولانی است، اظهارکرد: یکی از دلایل موفقیت افراد کلاهبردار در ارتکاب عمل مجرمانه خود طمع مال باختگان است که با در اختیار گذاشتن اموال خود به آن ها زمینه کلاهبرداری را فراهم می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی