بازدید 29330
پیمانه اقتصادی

جهانگیری: سوءاستفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی خیانت به کشور است؛ برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید/ نرخ دلار پایین آمد/ واکنش بورس به خبر خوش آقای وزیر/ سم مهلک بازار ارز چیست؟ / مدیران حقوقی بورس بازداشت شدند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون یک احتمال در واگذاری استقلال و وارد شدن به فرابورس، افت نرخ سکه در بازار تهران، قیمت جهانی طلا افت کرد، اما بالای ۱۹۰۰ دلار ماند، طلای سیاه ارزان شد، عراق واردات انار را ممنوع کرد و فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات ۴۰ واگن موز را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 28 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون یک احتمال در واگذاری استقلال و وارد شدن به فرابورس، افت نرخ سکه در بازار تهران، قیمت جهانی طلا افت کرد، اما بالای ۱۹۰۰ دلار ماند، طلای سیاه ارزان شد، عراق واردات انار را ممنوع کرد و فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات ۴۰ واگن موز را در بر دارد.

واکنش بورس به خبر خوش آقای وزیر

در پایان معاملات امروز، بر اساس آمار‌های معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۱۳۸۳۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۶ درصد به یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۸۹ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۳۶۱۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۶ درصد به ۳۳۶ هزار و ۸۹۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۱۵۶ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۳ درصد به ۳۷۶ هزار و ۹۹۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با واحد ۲۰۶۷ کاهش معادل منفی ۰.۸۳ درصد به ۲۴۶ هزار و ۹۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۰۷۵۱ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۷ درصد به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۷۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۲۹۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۵ درصد به ۸۸۲ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷۳۰۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۵ درصد به ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۲۴ واحد رسید. افت شاخص‌های بورس در حالی است که فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی - روز گذشته در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس به آن اشاره کرد و گفت که خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 7 آبان 99/ ورود به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد

یک احتمال در واگذاری استقلال و وارد شدن به فرابورس

مهر نوشت: به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها انتظار، استقلال و پرسپولیس گام بلندی به سوی خصوصی سازی برداشته‌اند و با تاکید وزارت ورزش و جوانان، تا پایان پاییز ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه برای عرضه به متقاضیان وارد فرا بورس خواهد شد که در این صورت رویای بزرگ سرخابی‌ها که سال‌های زیادی به دنبال تحقق آن بودند، به واقعیت نزدیک خواهد شد. احتمال اینکه در فاز نخست واگذاری سهام باشگاه استقلال در فرابورس، طلبکاران عمده این باشگاه در اولویت خرید سهام قرار داشته باشند وجود دارد. در سال‌های اخیر باشگاه استقلال با مشکلات و معضلات مالی فراوانی روبه رو بوده و از همین رو در مقاطعی برخی از اعضای هیات مدیره و کارگزاران هزینه‌های جاری این باشگاه را متقبل شده بودند و احتمال اینکه آنها در اولویت دریافت سهام این باشگاه قرار بگیرند وجود دارد.

مدیران حقوقی بورس بازداشت شدند؟

روز گذشته در فضای مجازی خبر‌هایی مبنی بر بازداشت چند تن از مسئولان سازمان بورس منتشر شد، در میان اسامی افراد بازداشتی نام محمود رضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه تمدن وجود داشت. صحت و سقم این اخبار را از سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری کردیم. یک منبع آگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این که آیا بازداشت محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه تمدن صحت دارد یا خیر، گفت: این خبر صحت ندارد و شایعه است. 

نرخ دلار پایین آمد

در معاملات امروز (چهارشنبه هفتم آبان ماه ۹۹) بازار ارز، شاهد کاهش نرخ فروش دلار به کانال بیست و هشت هزار تومانی هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت ۲۷۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۳۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۲۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

سم مهلک بازار ارز چیست؟

محمود بهمنی رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی آینده بازار معاملات ارز را کاهشی ارزیابی کرد و افزود: به‌دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست، مردم برای حفظ دارایی‌های‌ خود، ارز خارجی خریده‌اند که این موضوع در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. بانک مرکزی با مشاهده روند ریزشی نرخ ارز در بازار آزاد باید نرخ ارز را در سامانه‌های خود نیز کاهش دهد. معتقدم این میزان افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد، با اعمال مدیریت صحیح می‌توان به تداوم ریزش نرخ ارز کمک کرد. به نقل از فارس، بهمنی با بیان این‌که مقابله با بازار معاملات فردایی ضروری است، افزود: این بازار صرفاً موج افزایش قیمت را ایجاد می‌کند. در قالب این معاملات ارز وجود ندارد و افراد از مابه‌التفاوت این نرخ‌ها استفاده می‌کنند. در شرایط کنونی بازار معاملات فردایی برای بازار ارز کشور، یک سم محسوب می‌شود.

افت نرخ سکه در بازار تهران

امروز قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز روند نزولی داشت به‌طوری که سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید با افت ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به بهای ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نرخ داشت. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۲۵۹ هزارتومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۴۵۸ هزارتومان فروخته شد.

قیمت جهانی طلا افت کرد اما بالای ۱۹۰۰ دلار باقی ماند

سی‌ان‌بی‌سی: امروز چهارشنبه تقویت نرخ دلار باعث شد تا قیمت جهانی طلا اندکی افت کند اما با تشدید شیوع کرونا در جهان و ایجاد ابهاماتی در مورد چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد جهانی، افت قیمت‌ها محدود شد و شاخص‌ها بالای ۱,۹۰۰ دلار باقی ماندند. تا ساعت ۱۲:۲۱ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ۰.۱۷ درصد افت کرد و به ۱,۹۰۴.۰۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۳۵ درصد افت کرد و به ۱,۹۰۵.۲۰ دلار بازگشت. فضای نامعین قبل از انتخابات آمریکا باعث شده است تا مردم به سوی خرید دلار به عنوان سرمایه امن روی بیاورند. در معاملات امروز شاخص دلار ۰.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان تقویت شد.

طلای سیاه ارزان شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد. بهای معاملات نفت برنت با ۷۶ سنت معادل ۱.۸ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا ۹۰ سنت معادل ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه حدود دو درصد و نفت آمریکا ۲.۶ درصد افزایش داشت.

فرش قرمز وزارت صمت و گمرک برای واردات ۴۰ واگن موز

فارس: در یک ماه اخیر ۴۰ واگن قطار و ۳۰ تریلی محموله موز از کشور ترکیه وارد کشور شد. نکته جالب اینجاست که طبق ضوابط اعلامی وزارت صمت، موز به عنوان یک محصول مصرفی از اردیبهشت امسال ثبت سفارش نمی‌شود. قرائن و مستندات نشان می‌دهد این محموله بزرگ توسط گمرک متوقف شده، اما بعد از دو روز با ارائه اسناد ثبت سفارش به مقصد گمرکات داخلی کشور طی طریق کرده است. محموله موز وارداتی که از مرز رازی آذربایجان غربی وارد کشور شده، حدود ۱.۲ میلیون دلار ارزش دارد و معلوم نیست براساس کدام مجوز توانسته به داخل کشور بیاید.

عراق واردات انار را ممنوع کرد

سید حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق در مورد ممنوعیت های وارداتی برخی کالاهای کشاورزی به عراق گفت: ممنوعیت های وارداتی محصولاتی کشاورزی معمولا در فصل برداشت توسط دولت عراق اعمال می شود. ممنوعیت و محدودیت های وارداتی محصولات کشاورزی از سوی دولت عراق معمولا مقطعی و در فصل برداشت محصولات داخلی است لذا معمولا پس از اتمام فصل برداشت محصولات کشاورزی داخلی این ممنوعیت ها نیز رفع می شود. اخیرا واردات انار به عراق ممنوع و این تصمیم نیز با توجه به آغاز فصل برداشت این محصول در کشور عراق اتخاذ شده است؛ بنابراین، واردات انار فعلا به عراق و اقلیم کردستان ممنوع است. 

جهانگیری: سوءاستفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی خیانت به کشور است

معاون اول رییس جمهور گفت: دستگاه های نظارتی باید با جدیت و سختگیری بر نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت داشته باشند زیرا در شرایطی که دولت با محدودیت منابع ارزی مواجه است، بخاطر رعایت حال مردم و کمک به معیشت جامعه ارز کالاهای اساسی را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تامین کرده است و اگر وارد کننده ای بخواهد از این ارز سوءاستفاده کند، به کشور خیانت کرده است که باید به طور جدی با او برخورد شود.

برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت لحظاتی در میان خبرنگاران حاضر شد؛ اما به سوالات اصحاب رسانه پاسخ نگفت. وی در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند، گفت: دعا کنید!  /منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
"برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید" اگر بنا بر دعا باشد پس شما در آن بالا چه می کنید و حقوقهای نجومی وامکانات آنچنانی که در اختیار دارید بابت چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
زمان اتخابات اسحاق خان محمود خان را مسخره میکرد چرا قیمتها لحظه ای عوض میشه
برادر قرار ما برای کاهش قیمت دعا کنیم
برای مهار کرونا توسل کنیم
پس دولت و مجلس و ... برای چیست؟!
برای خوردن نانی که پولش رو نداریم دعا کنیم . یا اینکه شما برای رفاه حال مردم باید راهکار پیدا کنید ؟ با دعا شکمی سیر نخواهد شد
اگر قرار بود مشكلات كشور با دعا حل شود كه الان ايشان در اين پست تشريف نداشتند
دقيقا نقش ايشون چيه
خب بفرمايند در خانه بشينن ما دعا مي كنيم مشكلات حل شود
دلار نیما امروز نرخ جالب ۲۷ تومان شد و احتمالا همین جور پیش برود دلار نیما میشود ۴۰ تومان و دلار ازاد هم چون استاد همتی اراده کرده اند که دلار نبودی کف بازار را جمع کنند با اقدامات پلیسی میشود ۴۲۰۰ تومان
شیک و مجلسی!!!!!!
دلار نیما شد ۲۷ اقایون باز دنبال کف دلار هنوز میگردند!!!!!!!!
اقای همتی متاسفانه هنوز در حال و هوای مهر ۹۷ و ان بازارهای دستوری است که دلار از۲۰ به ۱۲ رساندند(دلار ۲۰ هم ان زمان نرخ فیک بود مانند شاخص ۲میلیون واحدی که الان نصفش کردند) منتهی هیچ جنسی ارزان نشد و گرانی روی گرانی شد
برادر در رکود هستیم و پولهای طلا و ارز تبدیلی که به بورس رفت در بورس نابود شده و اصلا کسی جز خود دولت نقشی در افزایش قیمت دلار و سکه نداشته و حجمی ندارد بازار طلا .
اقای وزیر بهترین خبر برای بورس اینه که شما دست از سر بورس برداشتید
الهم اسئلک ارزانه دلار
الهم اسئلک ارزانه یورو
الهم اسئلک ارزانه گوشت و مرغ،کرایه خانه ،ماشین و ...
اینم دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
الهمه انی اسئلکه استعفا الجهانگیری و دولت البیتدبیری و حسنالروحانی و ظریفالتحریم دور زنانی
اگر با دعا قرار مشكلات حل شه نقش جنابعالي در عالي ترين سطح نظام چيه با يه استعفا خوشحالمون كن
متاسفم که با بی تدبیری هاتون مردم رو نابود کردید
دقت کردید اخیرا با حرفهاس دولت مردان؛ شعار "دولت تدبیر و امید" شعارش تفییر پیدا کرده شده دولت"دعا و نفرین"!!!
آقای جهانگیری برنامه شما برای اقتصاد چیه؟
چهانگیری: دعا کنید!
اقاي جهانگيري ميشع يك نفر عادي نام ببريد كه ارز 4200 گرفته باسه همه اقازاده ها از اين سفره سود بردند
اخر عاقبت مردم را وصل کرد به دعا دست مریزاد
حداقل خودتون دعا کنید تا کاری کرده باشید!
اقتصاد با خرد وعقل وعلم ودانش وفن وشایستگی بهبودمی یابد ،نه با دعا
برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید
نکند منظور از دعا، پیروزی بایدن است؟!
تاسف اور است .
اگر قرار بود با دعای مردم تو کشور اتفاقی بیفته که ....
فکر کنم مردم با هر خرید دعا می کنند دعا برای کسانی که این قیمت ها را رقم زده اند
آقای جهانگیری اگر با دعای مردم قیمتها پایین خواهد آمد پس شما هم استعفا دهید
عجب گیری کردند مردم .یکی آدرس نفرین کردن میده یکی آدرس دعا.اگر کاری از دستتون بر نمیاد کنار بروید....
جناب جهانگیری رئیس شما که هر سری تو تلویزیون می گه همه چی هست انبارها پره ولی نمیگه هر روز گرونی چه پدری داره از مردم درمیاره به نظر خودت منصفانه کدوم دعا منصفانه تره؟ دعا برای ارزون شدن یا دعا برای باتدبیر شدن دولت؟
کی مرزهای جهان باز میشه من برم جهانگردی کنم، میخوام برم چین، بعدش سنگاپور، بعد ژاپن، بعد استرالیا، نیوزلند، قطب جنوب، بعدش افریقای جنوبی، برزیل، کوبا، امریکا، کانادا بعد میرم اروپا، انگلیس و سوئد و اسپانیا ایتالیا بعدش بر میگردم ایران... مرزها رو باز کنید من برم سفر
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
عمرت کفاف این انتظار رو نمیده
آیا قرار است قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند، گفت: دعا کنید
شدیم یک ملت انشاالله و ماشاالله گو ، که باید ناتوانی های مسئولین را اینجوری پوشش بدیم . وقتی قیمت ها دست دولته و منابع خودش رو این راه تامین میکنه ، مردم صد سال هم دعا کنند اتفاقی نمی افتد که نمی افتد .
جناب جهانگیری من دعا میکنم خدا از کسانی که مردمو به بازیچه گرفتند نگذره
خدایا تو رو به حق اسحاق جهانگیری قسم قیمت ها را کاهش بده
اقای جهانگیری زمانیکه دلارهای بیزبان را چشم بسته پخش میکردید اگر مقداری از ان دلارها نصیب بنده میشد تا آخر عمر شما را دعا میکردم ولی فسمت بنده فقر و قلاکت و گرسنگی و شرمندگی اهل و عیال بود ...
جهانگیری: سوءاستفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی خیانت به کشور است........... عجببببببببببب.....اگه تمام اقتصاد دانان بزرگ و مطرح جهان جمع بشوند و بخواهند طرحی را برای فروپاشی اقتصاد طراحی کنند نمی توانند طرحی که شما برای اقتصاد با در نظر گرفتن دلار 4200 مطرح کردید را ارائه بدهند.......دستتون درد نکنه که جیب یه عده را پر پول کردید. بابا دست مریزاد.......
چه مدیریتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولین مدیریت کارآمد در جهان است که دعا را بهترین راهکار حل معضل گرانی و کاهش قیمتها می داند!
جتاب جهانگیری دلار4200 تومن را شما به اشخاص مورد تاییدتان دادید! نکند فکر می کنی مردم این کار را کردند؟
اسحاق جان کار از دعا گذشته ، اگر راهکار دیگه ای بلدی ، رو کن عزیز دل برادر .
آقای جهانگیری، اشتباه واقعی را تصمیم گیرانی میکنند که فرصت چنین سوء استفاده و رانتی را در اختیار برخی افراد خاص قرار میدهند! خاطرتان هست همین دلار ۴۲۰۰ تومانی زمانی در بین مردم به دلار جهانگیری مشهور بود!
اگر قرار بود دعا کنیم پس شما رو میخواهیم چکار !!!!؟؟؟!!
یکی از عوامل افزایش دلار تصمیمات ناپایدار دولت است که باعث کاهش اطمینان مردم به دولت می شود. اگر یادتان باشد دولت به بانک ها دستور سپرده های ارزی را ابلاغ کرد ولی بانک ها پس از مدتی از آن سرباز زدند و اعتماد را از مردم گرفتند. اگر دولت این کار را انجام می داد قسمت اعظمی از دلار که در دست مردم می چرخد در دست دولت قرار می گرفت.
حالا هم دیر نشده است دولت باید با اعتماد بخشی به مردم دلارها را از دست مردم بگیرد و به آنها اطمینان دهد که در صورت نیاز آنرا در اختیار آنها قرار می دهد و این کار را براحتی با چاپ تراول چک مبتنی بر دلار و یا حواله دلاری انجام دهد که اعتبار آن فقط در ایران می باشد و حتی اگر بدون پشتوانه هم چاپ شود ضربه ای به پول ملی و تورم نمی خورد ولی دولت باید یقین داشته باشد که می تواند نیازهای دلاری مردم را بخصوص هنگام واردات و یا استفاده از خدمات خارج از کشور پاسخ می دهد.
حتی دولت می تواند صندوق ذخیره دلار ایجاد و دلار را به صورت سهم یک دلاری در بورس ارائه کند که مورد خرید و فروش خریداران و فروشندگان دلار قرار گیرد و این صندوق می تواند حامی وارد کنندگان و صادرکنندگان واقعی باشد و نیازهای ارزی آنها را تامین و بر اساس تفاوت قیمت خرید و فروش دلار کسب سود کرده و به سهامداران پرداخت کند.
و حتی سکه و طلا هم می تواند به این صورت باشد و هم بصورت سپرده طلا با سود مشخص و هم بصورت سهام مبتنی بر سکه و یا طلای یک گرمی باشد و با این کار آنچه که در چرخه دلالی قرار می گیرد دلار و طلای مجازی است و دلار واقعی در مبادی واقعی قرار گرفته و ارزش واقعی به خود می گیرد و از همه مهمتر امکان سوء استفاده از آمریکا را برای دخالت در اقتصاد ایران کاهش می دهد.
به خاطر خدا هم که شده دست از تعارض با دنیا بردارید قدری به فکر مردم و کشور باشید دیگر جانی برای قشر ضعیف جامعه نمانده
ما دعا می کنیم انشالله مستجاب بشه البته انقدر دعاهامون مستجاب شده بهمون مستجابالدعوه میگویند
خدا وقتی می خواهد دعایی را مستجاب کند ابتدا به عقل و همت آدم ها نگاه می کند و اگر کسی عقل و همت خود را بکار نگرفته و از عقل و از مشورت آگاهان استفاده نکرده باشد دعای او را مستجاب نمی کند ولی اگر در حال استفاده از عقل و همت خودش و مشورت با دیگران است تا به مقصدش برسد در راه رسیدن به حاجتش او را کمک می کند.
خدا مسیر شناخت و رسیدن به حاجات را تفکر و تعقل و همت و مشورت قرار داده است و چنانچه که می بینیم همواره استخاره به عنوان مشورت با خدا بعد از تفکر و تعقل و همت و مشورت قرار گرفته است و قبل از آن ناکارآمد است
.....
برای کاهش قیمت ها دعا کنید!!
ملت همیشه در صحنه برید رای بدید توو صف خرید و فروش دلار بمونید جا نمونی بابا
وقتی معاون اول رییس جمهور برای کاهش قیمت ها بگه دعا کنید یعنی غیر مستقیم گفته : فاتحه خودتونو بخونید
واکنش بورس به خبرخوش اقای وزیراین بود که شاخص کل به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدی سقوط کرد !!!!
آقای معاون اول ،‌مگر برای افزایش قیمت ها ما دفرین کرده بودیم که براش کاهشش باید دعا کنیم؟
دعا کنید یعنی بجون بایدن دعا کنید برنده شه چون دولت کاری نمیتونه و نتونسته بکنه بجز کاهش ارزش پول ملی :)
در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم کاهش پیدا کند، گفت: دعا کنید!

پس شما در این هشت سال به چه دردی خوردید؟
برای کاهش قیمتها دعا کنید! اوج شاهکار مدیریتی!
اقاي جهانگيري با اين حرفهاي ازار دهنده مردم را بيش از اين عذاب ندهيد يعني چه برا ارزاني دعا كنيم پس شماها چكاره ايد شماهايي كه براي گراني مصوبه داريد مثل خودرو كه هر سه ماه يكبار اجازه گراني ميدهيد بلد نيستيد يا به نفعتان نيست كه با مصوبه دلار و به تبع ان همه كالاها را ارزان كنيد خود شما در مناظره هاي انتخابي چقدر از سؤ مديريت دولت قبل ميگفتيد و مسخره ميكرديد كه ارز و كالاها ساعتي گران ميشود در دولت ناتوان و كارنابلد خودتان كه ثانيه اي و بشكل فاجعه اميزي همه چيز گران ميشود چرا اينقدر مردم را نادان فرض ميكنيد
چرا قبل از تقسیم دلار 4200 تومانی بین شرکت ها و افراد، مکانیزم کنترلی و نظارتی لازم برای تضمین ورود و توذیع کالاهای ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده پیش بینی نشد؟ آیا در ساختار تشکیلاتی اختصاص دهنده ارزها، اصلا افرادی برای پیش بینی چنین الزاماتی وجود نداشتند؟ که حتما داشتند پس چرا عمل نکردند که حالا باید دست به دعا شد؟
‏جهانگیری با اشاره به اوضاع اقتصادی: دعا کنید.
عبیدزاکانی میگه اطفال را به صحرا می‌بردند شخصی پرسید: طفلان را کجا می‌برید؟ گفتند: برای دعای باران زیرا که دعای اطفال مستجاب است. مردگفت: اگر دعای اطفال مستجاب بودی، معلمی در همه عالم زنده نماندی!
خیانتی که در پیش چشم مسئولان و درهمه جا وبه راحتی اب خوردن ادامه دارد و هیچ مسولی واکنشی نشان نمی دهد نمیدانم چرا ؟؟؟
آقای جهانگیری اگر با دعا کردن قیمت ها کنترل میشد که نیازی به دولت نبود ضمنا مشکلات را بیشتر پدید آورندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام دادند تا کسان دیگر
خیانت یک چیزعادی شده برامون
به همدیگه رحم نمیکنیم
چه کسی دلار 70ریالی را 42000ریال کرد؟ بنزین را کی به یک مرتبه گران کرد ؟
خودی ها تا تونستن دلار جهانگیری گرفتن حالا دارن قانونی سخت میذارن برا بقیه.
خخخ
خدا به دادمان برسد مدیری که اداره مملکت را به دعا حواله میکند ..
برا کاهش قیمت دعا کنید. برا دفع ویروس دعا کنید. برا گرونی و بدبختی مردم دعا کنید....
کلا مملکت داری شده بر اساس دعا و التماس و....
برای کاهش قیمت‌ها دعا کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشکلات با دعا حل نمی شود. از تو حرکت از خدا برکت!! راستی حرکت باید مثبت باشد نه الکی، کارشناسی نشده .... یادمان نرود خون شهدا را پایمال نکنیم...
دعا کنیم؟ ما هر روز داریم دعا میکنیم وگرنه مملکت تا حالا پوکیده بود. هر چیزی اصولی دارد. از ما دعا و از مسؤولان هم رعایت قانون.
موزها را چه کسی وارد کرد؟ همان کسی که ارز 4200 گرفت.
ماشینهای خارجی را چه کسی وارد کرد؟ همان کسی که موز وارد کرد.
لوازم یدکی را چه کسی وارد کرد؟همان کسی که ماشینهای خارجی را وارد کرد.
لوازم خانگی خارجی را چه کسی وارد کرد؟ همان کسی که لوازم یدکی وارد کرد.
محصولات مورد نیاز مردم را چه کسی خارج کرد؟ همان کسی که ارز را به بالاترین قیمت در بازار میفروشه.
پیدا کنید پرتقال فروش را.
الان کرونا رو مدیریت کردند مشت نمونه خروار است. نه محدودیتی.
نه طرح را برمیدارند‌ نه مدارس را تعطیل. نه دورکاری. من فکر میکنم اراده ای در کار است مردم بمیرند.
مملکت داری مدیر میخواد نه عا آقای جهانگیری
همه تراکنش ها در بورس ثبت شده است و جریان مالی بورس به خوبی مشخص است دولت برای بازگرداندن اعتماد به بورس باید بر مبنای شاخص 2 میلیون زیان هر سهامدار را از محل درآمد و سود باد اورده حقوقی ها به حساب انها برگرداند باید حقوق ها پاسخ اعتماد مردم را بدهند البته مطمئن هستم که چنین نمی شود...
برای کاهش قیمت ها "شما" دعا کنید که مقرب تر هستید آقای جهانگیری
آقای جهانگیری اینم شد حرف!
برادر ۴۰ ساله داریم دعا میکنیم این شده روزگارمون.
با دعا که مملکت داری نمی‌کنند.
دولت قیمت خودروها را افزایش می دهد بعد به مردم می گوید برای کاهش قیمت ها به درگاه خداوند دعا کنند!؟
دولت دقیقا چه کسی را به سخره گرفته است؟
اقای جهانگیری .دعا کردیم عبادت کردیم شب تا صبح .صبح تا شب دع کردیم نشد .یه راه دیگه نشان بده .لطفا
به جهت کاهش ارزش پول ملی و برای جلوگیری از ورود پولهای سرگردان به بازارهای تورم زا، با تشویق و تبلیغ همه مسئولان نظام، این سرمایه ها به بازار مولد سرمایه جذب شد ولی متاسفانه شرایط خارج از قائده بورس (کارشکنی، رانت، تخلفات، قوانین خلق الساعه) ضررهای جبران ناپذیری به سهامداران زده و در حال حاضر بدتر از همه اینکه هر واحد صندوق پالایشی که با وعده 30درصد سود 4ماه قبل به قیمت 10هزار تومن به اقشار مختلف جامعه داده شده، امروز به قیمت فاجعه بار حدود 7هزار رسیده یعنی 30 درصد ضرر که موجب ناامیدی از دولت و ناراحتی مردم گشته است و رسیدگی فوری و قابل توجهی را میطلبد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل