بازدید 4359
۳

برنامه جدید نیروی انتظامی در برخورد با اوباش

کد خبر: ۱۰۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 27 October 2020

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا از برنامه جدید نیروی انتظامی برای برخورد با اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش مهر، سردار محمد شرفی با اشاره به برنامه ناجا برای برخورد شدیدتر با اراذل و اوباش اظهار کرد: ناجا برنامه خوبی را برای برخورد شدیدتر و جدی‌تری با اراذل و اوباش طرح‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح اطلاعات اراذل و اوباش شناسایی شده، آنها به سه سطح (یک، دو و سه) تقسیم‌بندی شده که متناسب با میزان خطراتی که هر اوباش می‌تواند برای جامعه داشته باشد، تقسیم‌بندی شده‌اند.

سطح بندی اوباش بر اساس میزان آسیب رسانی برای جامعه

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی افزود: برای هر دسته و سطح از اوباش که به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند، دستورالعمل خاصی صادر شده که مبنای این دستورالعمل همانطور که اشاره شد، میزان خطراتی است که هر گروه می‌تواند برای جامعه داشته باشد.

به گفته شرفی، این دستورالعمل جدید ناجا به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و به زودی شاهد طرح جدید مقابله با اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی هم برای رصد، کنترل، دستگیری، مقابله و توجیه این افراد در این دستورالعمل پیش‌بینی شده و به طور کلی باید گفت که تمامی مواردی که لازم است را در این طرح در نظر گرفته‌ایم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیشتر سعی در برخورد با اراذل و اوباش داشت که موفق هم بوده و در راستای فرامین مقام معظم رهبری که در نامه‌ای در هفته ناجا به اطلاع ما رسید، ناجا طرح جدیدی برای مقابله با این افراد در نظر گرفت و در حال حاضر بر این موضوع تسلط کامل دارد.

احساس رضایتمندی بانوان از طرح‌های مقابله با اراذل و اوباش

وی با اشاره به احساس رضایتمندی بانوان از طرح‌های مختلف برخورد با اراذل و اوباش که از سوی ناجا در نظر گرفته می‌شود، گفت: طبق افکارسنجی که اخیراً انجام شده، آحاد جامعه بخصوص قشر بانوان از عملکرد پلیس در مورد برخورد با اراذل و اوباش بسیار احساس رضایت کرده بودند.

شرفی گفت: به نظر می‌رسد اگر فرآیند برخورد با چنین افرادی که مخل نظم، امنیت و آرامش جامعه هستند، شدیدتر شود و اجازه ندهیم که آنها به حقوق دیگران دست‌درازی کنند و در نهایت فرآیند مقابله‌ای ناجا با اراذل و اوباش کامل‌تر شود، تأثیر بسزایی در اجرای شاخص‌های نظم اجتماعی خواهد داشت.

جمع‌آوری بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش

پیش تر سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که در هفته ناجا ابلاغ شده بود؛ اظهار کرد: با افرادی که اوباشگری و قداره‌کشی می‌کنند و در جوامع به عنوان اراذل و اوباش معروف هستند، به شدت برخورد شده و الحمدالله این رفتار پلیس مورد رضایت مردم هم بوده است.

رئیس پلیس کشور افزود: با کمک مردم و استفاده از سیستم‌هایی که در اختیار داریم و اشراف اطلاعاتی کامل، روند برخورد ما با اوباش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تا زمانی که مردم از حضور اراذل و اوباش در جامعه نگرانی نداشته باشند و این افراد جرأت حضور در جامعه را پیدا نکنند، کنار مردم و جامعه ایستاده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش آماده شده، ان‌شاءالله تا هفته آینده تکمیل نهایی می‌شود و به زودی اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ثانیه ای نباسد بای این افراد درنگ کرد ..‌ناجا باید برنامه ویژه ای و سریع برای این افراد داشته باشد ..خیلیها هنوز از ترس نمیتونند در جامعه حضور پیدا کنند ..اخه این افراد فکر نمیکنم خودشان ناموس پرست باشند ..ما ۸ سال جان و مال خود رو برای نوامیس مان دادیم ..قابل قبول نیست عده ای از خدا بیخبر بخواهند آرامش مزدم رو بگیرند ..ناجا ممنونیم ...ممنونیم .
بزرگوار اگر برخورد میشد با اینا که روز به روز بر تعداشون اضافه نمیشد که
ارازل اوباش یک قانون جدید درست بشه که هرشخصی میخوادزن باش یامرد چون داره نظم ایران وجامعه بهم میزند بایستی این عملش سیاسی خطاب بشه وبه عنوان یک مجرم سیاسی خوانده بشه وبدترین مجازات براش درنظرگرفت بعد شماببینید دیگه نام ویانشانه ای ازارازل اوباش پیدامیکند فقط کمی دل سنگ باشید دربرابر حکم سخت همه این مشکلات جامعه برطرف میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر