بازدید 5010

اوضاع اروپا در زمستان بدتر خواهد شد

وضعیت اپیدمی کووید-۱۹ در اروپا بسیار بحرانی است و بنا بر پیش بینی‌ها در صورت ادامه این وضع، اوضاع در فصل زمستان بدتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 25 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، وضعیت اپیدمی کووید-۱۹ در اروپا بسیار بحرانی است و بنا بر پیش بینی‌ها در صورت ادامه این وضع، اوضاع در فصل زمستان بدتر خواهد شد.

بسیاری از کشور‌های اروپایی تمهیدات اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا را تشدید کرده اند. این کشور‌ها با موج دوم اپیدمی روبرو شده اند. این موج خطر اشباع ظرفیت بیمارستان‌ها را در پی دارد. گسترش اپیدمی سریع و نگران کننده است. سازمان جهانی بهداشت از برهه‌ای خطیر سخن به میان آورده است. براساس ​آخرین آمار از اروپا، ۲۵۰ هزار نفر در کشور‌های اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

گزارشگر این شبکه گفت: موج دوم اپیدمی کرونا در اروپا گسترش می‌یابد. اوضاع تا بهبودی فاصله زیادی دارد. شمار مبتلایان روزانه در ۱۰ روز اخیر دو برابر شده است. این وضع سازمان جهانی بهداشت را نگران کرده است. این سازمان اتخاذ تمهیدات جدی برای جلوگیری از اشباع بیمارستان‌ها را خواستار شده است.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی را پخش کرد. وی گفت: ما به ویژه در نیم کره شمالی با لحظات خطیر اپیدمی روبرو هستیم. ماه‌های آینده بسیار دشوار خواهند بود و برخی کشور‌ها در وضعیت متزلزلی قرار دارند.

گزارشگر افزود: جمعه در ایتالیا ۱۹ هزار و ۱۴۳ مبتلای جدید شناسایی شد. این رقم یک رکورد محسوب شده و بسیار بالاتر از ​آمار‌های ماه مارس بوده است. در پی افزایش شمار مبتلایان، در رم، میلان و ناپل قانون منع آمد و شد به اجرا گذاشته شد. در ناپل صد‌ها نفر عصر روز جمعه در اعتراض به محدودیت‌های جدید تظاهرات کردند.

اما کشوری دیگر با رکوردی دیگر: در آلمان در روز شنبه تعداد مبتلایان جدید روزانه ۱۴ هزار و ۷۱۴ نفر اعلام شد. این کشور برای عملیات رهگیری مبتلایان، نیرو‌های ذخیره بخش بهداشت و درمان ارتش را به خدمت احضار کرد.

اسپانیا در این هفته اولین کشور اروپایی بود که از رکورد یک میلیون مبتلا عبور کرد. اما به گفته دولت شمار واقعی مبتلایان واقعی ممکن است از سه میلیون نفر هم بیشتر باشد. چهار منطقه اسپانیا از دولت مرکزی اعلام وضعیت اضطراری را خواستار شدند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا را پخش کرد. وی گفت:​ با آغاز فصل زمستان، هفته‌ها و ماه‌های آینده بسیار دشوار خواهند بود.

گزارشگر گفت:​ در انگلیس هفت میلیون نفر از جمعیت کل کشور ناگزیر به رعایت مقررات قرنطینه شده اند. شمار مبتلایان جدید روزانه به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است. در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اروپا هفت میلیون و ۸۰۰ هزار مبتلا شناسایی شده است. در قاره سبز نزدیک به ۲۵۰ هزار تن از مبتلایان جان باخته اند. سازمان بهداشت جهانی افزایش آزمایش ها، تشدید رهگیری مبتلایان و جداسازی افراد در خطر از سایرین را برای جلوگیری از اعلام قرنطینه سراسری ضروری توصیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار