بازدید 9106

واکنش‌باکو‌به‌اظهارات‌پاشینیان‌درباره‌نبود‌راه‌حل‌دیپلماتیک

معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان، اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر عدم وجود راه‌حل دیپلماتیک را بی‌احترامی به اقدامات دیپلماتیک جامعه بین‌الملل خواند.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 21 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حکمت حاجی‌اف، معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان، فراخوان نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان از شهروندان خود برای اعزام به جبهه و اشاره او به عدم وجود راه‌حل دیپلماتیک را بی‌احترامی به اقدامات دیپلماتیک جامعه بین‌الملل دانست.

حاجی‌اف با بیان اینکه ارمنستان برای بار دیگر نشان داده است که نمی‌خواهد بحران را از طریق مذاکرات حل کند، گفت دولت ایروان قصد دارد اراضی آذربایجان را تحت اشغال خود قرار دهد.

وی افزود: "اظهارات پیشین دولت ایروان مبنی بر حل مساله از طریق صلح جز ریاکاری آن چیزی دیگری نیست".

وی با بیان اینکه پاشینیان به صورت غیرمسؤولانه و برای اهداف سیاسی خود تمامی مقامات غیرنظامی و شهروندان را به دست گرفتن سلاح دعوت می‌کند، اظهار کرد: "این موضع رسمی ارمنستان ثابت می‌کند که آتش‌بس انسانی را چه کسی نقض و وضعیت در منطقه را بیشتر دچار تنش می‌کند".

حاجی‌اف همچنین با تاکید بر اینکه جای تعجب ندارد کسی که دستور شلیک موشک بالستیک به مناطق مسکونی در آذربایجان را می‌دهد، چنین اظهاراتی مطرح می‌کند، گفت: "قابل توجه است که پاشینیان این بیانیه را پس از سفر کاری وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به مسکو و پیش از انجام مذاکرات در آمریکا صادر کرده است".

وی ادامه داد: "نخست‌وزیر ارمنستان با این اظهارات خود به تلاش‌های دیپلماتیک جامعه بین‌الملل بی‌احترامی می‌کند. آذربایجان از حل مشکل از طریق مذاکرات مطابق با نقشه راه فعلی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند".
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان