بازدید 4622

۶ رهاورد فناوری که در کرونا به داد ایرانیان رسید

شیوع ویروس کرونا در کشور، اگرچه فعالیت بسیاری از بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی را کاهش داد یا متوقف کرد، اما برای بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات فرصت مناسبی ایجاد کرد تا پتانسیل های این حوزه را بهتر به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 19 October 2020

به گزارش نبض فناوری ، استفاده از مزیت های کمتر استفاده شده فضای مجازی به کمک مردم آمد تا کارهایی را که پیش از آن حضوری و با صرف وقت و هزینه بسیار انجام می دادند حالا به صورت آنلاین همه آن فعالیت ها را انجام دهند.

درواقع جدا از پیامدهای منفی که همراه با کرونا مردم را درگیر کرد، قرنطینه خانگی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضرورت کاهش رفت و آمدهای غیر ضرور موجب شد که مردم مجبور به استفاده بیشتر از فضای مجازی و کاربردهای آن شوند و در این میان فناوری های نوین، ادامه راه با کرونا را آسان کرد.

طی ۸ ماهی که از شیوع کرونا در کشور می گذرد، بحث خرید و فروش مجازی، دورکاری برخی مشاغل، تراکنش های بانکی با تلفن همراه، آموزش مجازی، ارتباط تصویری و همچنین استفاده از بازی های رایانه ای، بیشتر از سوی کاربران فضای مجازی دنبال شد.

خرید مجازی

بسیاری از خانواده ها تا پیش از شیوع کرونا، ترجیح می دادند تا خرید هفتگی یا ماهیانه خود را حضوری انجام دهند اما با گسترش این ویروس و هشدارهای بسیار درباره احتمال انتقال بیماری در فروشگاه ها و توصیه های ایمنی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی، خریدهای مجازی رونق گرفت و در این میان بسیاری از فروشگاه های بزرگ، از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و خدمات مربوط به خرید آنلاین را ارائه دادند.

بسیاری از خریداران هم با دانلود اپلیکیشن های مربوط به این فروشگاه ها، خریدهای خود را به صورت مجازی و در برخی موارد رایگان انجام دادند.

البته فروشگاه های کوچک هم از قافله عقب نماندند و با ساخت یا پرو بال دادن به صفحات خود  در فضای مجازی و ارائه امتیاز ارسال رایگان محصول، مشتریان را برای خرید اینترنتی ترغیب کردند.

دورکاری برخی مشاغل

کاهش ساعات کاری و همچنین دورکاری یکی از درخواست های همیشگی کارمندان بوده است که مدیران علاقه چندانی به اجرای آن نداشتند اما شیوع کرونا در کشور، فعالیت بسیاری از حرفه ها را به سمت دورکاری هدایت کرد، در حال حاضر برخی از روزنامه نگاران، برنامه نویسان رایانه ای، حسابدارها و … از مزیت دورکاری در دوران کرونا بهره می برند.

تراکنش های بانکی با تلفن همراه

انجام تراکنش های بانکی با تلفن همراه پیش از کرونا هم طرفداران خودش را داشت و بسیاری از مشتریان بانک ها با نصب اپلیکیشن های مربوط به بانک مربوطه، اقدام به پرداخت قبض، دریافت شارژ، انتقال پول به صورت کارت به کارت و … می کردند اما شیوع کرونا موجب شد که تراکنش های بانکی با بهره گیری از تلفن همراه افزایش یابد و بسیاری از نقل و انتقالات بانکی از طریق موبایل انجام شود.

آموزش مجازی

از ابتدای اسفند سال گذشته، مدارس کشور تعطیل شد و دانشگاه ها هم فعالیت قبل خود را نداشتند، البته تعطیلی مدارس و دانشگاه ها موجب توقف فعالیت های آموزشی نشد و آموزش مجازی جایگزین حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس درس شد، ارتباط معلمان با دانش آموزان و اساتید دانشگاه با دانشجویان هم که تا پیش از این به گروه های تلگرامی و واتس آپی خلاصه می شد، به اپلکیشن شاد و Adobe connectکشیده شد و حجم فعالیت های آموزشی در فضای مجازی رشد قابل توجهی کرد.

ارتباط تصویری

ایرانی ها به مهمان نوازی و خانواده دوستی شهره هستند اما کرونا موجب شد که بسیاری از مهمانی ها، مراسم، دید و بازدیدها لغو شود و جای آن را برقراری ارتباط تصویری از طریق واتساپ، اسکایپ و … گرفت.

بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم که دل تنگ نوه هایشان بودند و تا پیش از این دغدغه فضای مجازی نداشتند، از طریق همین اپلیکیشن ها با عزیزانشان دیدار تازه کرده و می کنند و این اپلیکیشن ها جای خود را به خوبی در میان خانواده های ایرانی باز کردند.

بازی های رایانه ای 

بازی های رایانه ای سال های سال است که بین کودکان، نوجوانان و جوانان طرفداران خاص خودش را دارد و هرساله هزینه بسیار زیادی برای خرید این بازی ها از سوی خانواده ها پرداخت می شود دراین میان کرونا موجب شد که استفاده از این بازی ها افزایش یابد.

کاهش سفر، مهمانی و رفت آمد، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در دوران کرونا، زمان خوبی برای دوستداران بازی های رایانه ای است تا به وفور بازی های مورد علاقه شان را انجام دهند.

منبع: https://nabzefanavari.ir

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها