بازدید 14639

واکنش پامپئو به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران

وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، کشور‌ها یا افرادی که به فروش سلاح به ایران کمک کنند را تهدید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 18 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس،، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انققضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران واکنش نشان داد.

در بیانیه پامپئو آمده است: «روز ۱۹ سپتامبر تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران که بازاعمال ممنوعیت‌های تسلیحاتی را هم شامل می‌شود، بازگردانده شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر همین اساس، صادرات برخی سلاح‌های متعارف به ایران نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت به شمار می‌رود، ضمن آنکه خریداری هر گونه سلاح یا اقلام مرتبط از ایران، نقض قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت خواهد بود.»

این بیانیه می‌افزاید: «ایالات متحده آماده استفاده از اختیارات داخلی خود جهت اعمال تحریم علیه افراد یا سازمان‌هایی است که به ایران در زمینه عرضه، فروش یا انتقال سلاح‌های متعارف کمک کنند و یا به این کشور آموزش‌های فنی، حمایت‌های مالی و سایر انواع کمک‌های مرتبط با این تسلیحات ارائه دهند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شده که تمامی کشور‌هایی که از «مبارزه با تروریسم» حمایت می‌کنند باید از انجام معامله‌های تسلیحاتی با ایران خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «هر کشوری که طالب صلح و ثبات در خاورمیانه است و از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند باید از انجام هر گونه معامله تسلیحاتی با ایران خودداری کند. عرضه سلاح به ایران تنها تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده و سلاح‌های خطرناک‌تر را در دستان گروه‌های تروریستی و نائبان آن‌ها قرار خواهد داد و به افزایش تشدید‌ها علیه امنیت اسرائیل و سایر ملل صلح‌دوست منجر خواهد شد.»

پامپئو تأکید کرد: «در ۱۰ سال گذشته کشور‌ها به موجب قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل از فروش سلاح به ایران خودداری کرده‌اند. اکنون هر کشوری که این ممنوعیت را به چالش بکشد آشکارا مسیر دامن زدن به درگیری‌ها و تنش‌ها را به جای ترویج صلح و امنیت انتخاب کرده است.»

پامپئو در پایان بیانیه‌اش مدعی شده که ایالات متحده به «صلح با ایران» تمایل دارد: «ایالات متحده به صلح با ایران متمایل است و امیدوار به فرارسیدن روزی است که رهبران این کشور هم همین هدف را دنبال کنند. هر گاه سران رژیم از رویای صدور انقلاب دست بردارند، شریکی پذیرا و سخاوتمند در واشنگتن خواهند داشت.»

ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز امروز (یکشنبه ۲۷ مهر ماه/۱۸ اکتبر) محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از این به بعد محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران لغو و محدودیت سفر ۲۳ شخص حقوقی موضوع فهرست قطعنامه ۲۲۳۱ خاتمه یافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان