بازدید 46858
پیمانه اقتصادی

دلار از قله ۳۲ هزار تومانی فاصله گرفت؛ ۷۴ میلیون دلار به بازار آمد/ بورس قرمز شد؛ آیا روند نزولی شاخص ادامه دارد؟ / واکنش مقام مسئول به ابهامات قاچاق دارو به عراق/ سرنوشت «خودرو» در نیم‌سال دوم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۷ مهر ۹۹، نرخ سکه به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافت، کارت به کارت ۱۰ میلیون تومانی تکذیب شد، شمار دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم از ابتدای امسال رسید، افزایش قیمت صیفی جات مقطعی است و احتمال سبقت گرفتن اقتصاد هند از ژاپن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 18 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۷ مهر ۹۹، نرخ سکه به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافت، کارت به کارت ۱۰ میلیون تومانی تکذیب شد، شمار دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم از ابتدای امسال رسید، افزایش قیمت صیفی جات مقطعی است و احتمال سبقت گرفتن اقتصاد هند از ژاپن را در بر دارد.

بورس قرمز شد

امروز شاخص کل با ۴۷۰۱۷ واحد کاهش معادل منفی ۳.۰۱ درصد به یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۹۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۲۳۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۳.۰۱ درصد به ۳۹۶ هزار و ۴۴۷ واحد، شاخص کل هم وزن با ۵۵۱۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۳۴ درصد به ۴۰۶ هزار و ۴۴۲ واحد، شاخص قیمت هم وزن با واحد ۳۶۱۳ کاهش معادل منفی ۱.۳۴ درصد به ۲۶۶ هزار و ۲۸۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۰۲۷۶ واحد کاهش معادل منفی ۲.۸۸ درصد به دو میلیون و ۳۵ هزار و ۹۴۱ واحد، شاخص بازار اول با ۴۲۶۴۲ واحد کاهش معادل منفی ۳.۷۹ درصد به یک میلیون و ۸۲ هزار و ۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۲۴۷۷ واحد کاهش معادل منفی ۱.۹۴ درصد به ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.

گزارش بورس امروز یکشنبه 27 مهر 99/ قرمزپوشی بورس/ 61 درصد نمادها در صف فروش

گزارش بورس امروز یکشنبه 27 مهر 99/ قرمزپوشی بورس/ 61 درصد نمادها در صف فروش

آیا روند نزولی شاخص ادامه دارد؟

محمد نوربخش کارشناس بازار سرمایه به افت ٤٧ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار اشاره کرد و افزود: دو خبر منتشر شده در ارتباط با افزایش نرخ سود بانکی و سرکوب حمایت از قیمت فولاد در بورس کالا به شدت بر تغییر روند امروز بازار از مسیر اصلی معاملات تاثیرگذار شد و زمینه‌ساز ایجاد برخی از مشکلات در معاملات امروز بازار ارزیابی می شود. به نظر می‌رسد روند فعلی معاملات بازار چندان ادامه‌دار نباشد و شاخص بورس دوباره به مسیر تعادلی خود بازگردد. با واقعی شدن بحث افزایش نرخ سود بانکی و عملیاتی شدن آن در بازار، ممکن است برای مدتی شاهد وجود نوسان در بازار و از بین رفتن تعادل در معاملات این بازار باشیم، در غیر این‌ صورت هیچ خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه به عوامل تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها در معاملات بورس، شاهد روزهای بهتر در بورس و ایجاد تعادل در معاملات این بازار خواهیم بود، بازار باید به مرور زمان، راه خود را پیدا کند و ایجاد قوانین جدید و محدودیت‌های اعمال شده نمی تواند چندان تاثیر مثبتی در این بازار ایجاد کند. معاملات بورس تا پایان امسال وابسته به تحولات بین المللی و سیاست خارجی است؛ بنابراین، باید منتظر ماند و نتایج این تحولات را دید. /ایرنا

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۷ مهر ۹۹

در جریان معاملات امروز بازار سهام ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با افتی ۴۴۵ هزار و ۵۹۴ تومانی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۱۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۸۹۵ تومان رسید. بدین ترتیب، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳۷ تومان رسید. همچنین قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهش ۶.۳۲ درصدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۱۹ هزار و ۸۷۵ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری، آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با ۸.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به ۱۹ هزار و ۵۰۸ تومان کاهش یافت. /نبض بورس


دلار از قله ۳۲ هزار تومانی فاصله گرفت

در معاملات امروز بازار ارز، دلار که به رقم ۳۲ هزار تومانی رسیده بود، در ساعات پایانی، از این رقم عقب نشینی کرد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا، به قیمت ۲۹۷۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۸۵۰ هزار تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۳۵۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۷۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.


۷۴ میلیون دلار به بازار آمد

بانک مرکزی امروز (۱۳۹۹.۷.۲۷) و در چهارمین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود ۷۴ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد. به گزارش بانک مرکزی، به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵٠٠ هزار دلار در بازار مذکور، حدود ۱.۷ میلیون دلار توسط صرافی‌ها خریداری شد. این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است. همچنین گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که امروز حدود ۱۲۶ میلیون دلار ارز به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان در بازار عرضه شده است.

 

نرخ سکه به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافت

 قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید امروز با بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به قیمت روز کاری گذشته (۲۳ مهر) به ارزش ۱۶ میلیون فروخته شد. همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز به مبلغ ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی به ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید، در حالی که قیمت نیم سکه در روز کاری گذشته، هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. همچنین نرخ ربع‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان و سکه گرمی دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد. در بازار طلا نیز طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

کارت به کارت ۱۰ میلیون تومانی تکذیب شد

بانک مرکزی ضمن تکذیب خبر جعلی منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افزایش سقف کارت به کارت تا ۱۰ میلیون تومان، اعلام کرد که سقف مبلغ کارت به کارت کماکان ۶ میلیون تومان است.

احتمال سبقت گرفتن اقتصاد هند از ژاپن

گزارش نشریه لانست نشان می‌دهد، احتمال دارد در سی سال آینده هند با پشت سر گذاشتن ژاپن به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود. این تحقیق که طی ماه‌های نخست سال جاری انجام و بر اساس تغییر سن نیروی کار انجام شده و سپس بر همین مبنا پیش‌بینی‌هایی نسبت به حجم تولید ناخالص داخلی برای دهه‌های آینده ارائه شده است. بنا به پیش‌بینی مؤسسه لانست، هند در حدود سال ۲۰۳۰ بیشترین نیروی کار در جهان را خواهد داشت و این روند تا سال ۲۰۵۰ ادامه خواهد یافت. علیرغم آنکه ممکن است پس از سال ۲۰۵۰ تعداد نیروی کار در هند کاهش یابد، همچنان این کشور تا پایان قرن جاری در صدر کشور‌های با بیشترین نیروی کار باقی خواهد ماند. در سال ۲۰۱۷ هند هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بود و حالا در رده پنجم جهان قرار دارد. تغییرات جمعیتی احتمالا باعث خواهد شد که هند تا سال ۲۰۳۰ پس از آمریکا، چین و ژاپن به چهارمین اقتصاد جهان بدل شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ این کشور از ژاپن سبقت گرفته و جایگاه سوم را از آن خود کند. این پیش‌بینی حاکی از آن است که پس از سال ۲۰۵۰، هند تا سال ۲۱۰۰ همچنان پس از آمریکا و چین همچنان سومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهد ماند. این گزارش البته نکات جالب دیگری داشت چرا که پیش‌بینی کرده، در سال ۲۰۳۵ چین، آمریکا را پشت سر گذاشته و به اقتصاد نخست جهان تبدیل خواهد شد. از آنجا که انتظار می‌رود جمعیت چین رو به کاهش گذاشته و همین امر رشد اقتصادی آن را تحت تاثیر قرار دهد، لانست پیش‌بینی کرده که آمریکا دوباره در سال ۲۰۹۸ به اقتصاد برتر جهان تبدیل خواهد شد.

شمار دکل‌های حفاری آمریکا به بالاترین رقم از ابتدای امسال رسید

شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه ژانویه تاکنون رسید، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت و باقی ماندن در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند. بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۵ مهرماه) خود آورده است، با افزایش ۱۳ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر (جمعه، ۲۵ مهرماه) به ۲۸۲ دستگاه رسید. مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم اوت (جمعه، ۲۴ مردادماه) به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود. این در حالی است که شمار دکل‌های نفتی به تنهایی در همان هفته به پایین‌ترین حد در پانزده سال اخیر یعنی ۱۷۲ دستگاه رسیده بود. مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با ۱۲ دستگاه افزایش به ۲۰۵ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه ژانویه رسید. شمار دکل‌های گازی نیز با یک دستگاه افزایش به ۷۴ دستگاه رسید. بیشترین افزایش شمار دکل در تگزاس با هفت دستگاه بود.

افزایش قیمت صیفی جات مقطعی است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران، علت افزایش قیمت برخی از اقلام صیفی جات در روزهای اخیر را ناشی از تغییر فصل دانست و اعلام کرد که این نوسانات مقطعی است. اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بخش میوه و تره بار بایستی به تغییر فصل ها توجه شود، اظهار کرد: نوساناتی که درحال حاضر در برخی از اقلام صیفی جات به چشم می خورد ناشی از جابجایی فصل است و هر سال نیز تکرار می شود. وی ادامه داد: گرانی برخی از اقلام صیفی جات مقطعی است و به زودی قیمت ها کاهش می یابد. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران به کاهش قیمت گوجه فرنگی نیز اشاره کرد و گفت: به محض رسیدن گوجه فرنگی های جنوب و جابجایی فصل قیمت ها مانند سابق خواهد شد و در بخش تره بار گرانی ماندگار نیست.

واکنش مقام مسئول به ابهامات قاچاق دارو به عراق

مدیر کل گمرک مرزی باشماق در واکنش به ابهامات مطرح از سوی طرف عراقی در خصوص قاچاق دارو ارز مرزهای غربی کشور گفت: صادرات دارو بر اساس بخشنامه‌ها و مصوبات بالادستی ممنوع بوده و بنابراین هیچ گونه دارویی از مرزهای رسمی صادر نشده است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که اقلامی مانند دارو به صورت گسترده تحت رویه قانونی ترانزیت عمدتا از طریق مرزهای غربی کشور به عراق یا اقلیم کردستان ارسال می شود. /تسنیم
 

سرنوشت «خودرو» در نیم‌سال دوم

اینکه بازار خودرو در نیمه دوم امسال به چه سمتی خواهد رفت، به عوامل مختلفی ارتباط دارد، به‌ ویژه روند تولید و عرضه و البته رفتار بازار ارز و همچنین تورم انتظاری. بدون تردید رشد تولید و عرضه خودرو می‌تواند در کنترل منحنی قیمت در بازار اثرگذار باشد، با این حال به‌ نظر می‌رسد در شرایط فعلی اقتصاد کشور، نوسان نرخ ارز و تورم انتظاری نقش ویژه و شاید پر‌رنگ‌تری در افت‌و‌خیز این منحنی دارد. تجربه ماه‌های گذشته نشان می‌دهد، معمولا هر زمان نرخ ارز صعود کرده، قیمت خودرو نیز بالا رفته و در کنار آن، افزایش تورم انتظاری شهروندان نیز منحنی قیمت در بازار خودرو را در مسیر اوج‌گیری قرار داده است. پیش‌بینی اینکه نرخ ارز تا پایان سال چه سمت و سویی خواهد داشت، بیش از هر مساله دیگری به تحولات سیاست خارجه کشور مربوط می‌شود. طبعا اگر تحریم تداوم یافته و دایره آن تنگ‌تر شود، ضمن بالا رفتن تورم انتظاری، نرخ ارز هم به صعود خود ادامه می‌دهد و این موضوع، علاوه بر اینکه تولید خودرو را تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد، منحنی قیمت را هم تحریک خواهد کرد. از آن سو اما هرگونه خوش‌بینی به آینده سیاست خارجه کشور و لغو یا تعدیل تحریم، می‌تواند نرخ ارز را در مسیر کاهش قرار داده و تورم انتظاری را نیز پایین بیاورد و این به معنای نزولی شدن قیمت خودرو در بازار خواهد بود. طبعا خبر ویژه برای بازار خودرو، لغو تحریم‌ها (با توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا)ست که می‌تواند منحنی قیمت را در حد چشمگیری نزولی کند. البته اینکه نرخ خودروهای داخلی به دوران پسابرجام برگردد، رویایی بیش نیست، اما افت قابل‌توجه منحنی قیمت در صورت لغو تحریم، اتفاقی بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. /دنیای اقتصاد

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
40 هزار و 50 هزار ریزشه ؟ هر وقت شاخص رسید زیر 400 هزار واحد و حبابش تخلیه شد میشه ریزش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
متاسفانه بورس رها شده و حقوقی ها هر کاری کاری می خواهند میکنند به جز حمایت از بازار
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یعنی از هند هم کمتریم که ژاپن رو رد کرده و اقتصاد سوم جهان شده؟؟؟؟
فقط سهام های با p/e کمتر از ۶ برای سرمایه گذاری سه ماهه
توصیه مقامات برای سرمایه گذاری بورس اشتباه بود
وضعیت بورس قرمز، ملک قرمز، ماشین قرمز، گوشت قرمز ، دلار قرمز ، طلا قرمز ، کرونا قرمز و ... تنها رنگ قرمزی که باعث خوشحالی مردم شد رنگ پرسپولیسه
معنی فاصلم فهمیدیم
از 12 هزار رفته 30 خوشحال داره؟
خدایا شکرت امروز عصر دلار آزاد ۳۱۹۷۵ تومان شد و احتمال زیاد فردا ریزش شدید و به ۳۱۸۵۰ تومان ریزش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
برای این پیروزی باید جنش گرفته بشه
اگرترامپ دوباره انتخاب بشه تحریمهاتداوم پیدامیکنه پس بورس سقوط میکنه
اگربایدن انتخاب بشه دلار سقوط میکنه پس بورس سقوط میکنه
نتیجه اخلاقی : هرچه زودترسرمایه تان را ازبورس خارج کنید (:
بخاطر بورس هر روز و هر روز بالای 10 هزار میلیارد تومن پول بی پشتوانه و نقدینگی جدید ایجاد کردن دادن دست حقوقیها سهام بادکرده بخرن بلکه نجات پیدا کنه . با این کارشون بزرگترین تورم جهنمی رو گذاشتن وسط سفره مردم اما بورس نجات پیدا نکرد هیچ روزبروز اورژانسی تر میشه . چرا ؟ چون شاخصش باید بشه 400 هزار و بیش از اون تمومش حبابه . حالا هی کل ایران رو قربونی و فداش کن تا مصنوعی بالا نگهش داری . شاهنامه آخرش خوشه
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
پس بقیه حباب نیس از دلار و...
اصلا چرا رفت قله 32 و شما با 500 تومان پایین اومدن اینقدر هیجان زده نوشتید که از قله فاصله گرفته این قله کجا و قله 5000، 10000، 20000، و 30000 کجا. در همه جا اشاره شد که روند نزولی گرفت اما فقط دیدیم که جیب و معیشت ما روند نزولی داره دلار فقط صعودیه
من با اینکه به روحانی هیچ وقت رای ندادم و قبولش نداشتم .
راضی هستم به این گرانی ها . خصوصا ارز و دلار وخودرو /
چون از قدیم گفتند هرچی این ها بالاتر بره مردم بیشتر به فکر تولید داخل و صادرات میافتند
سپس باعت میشه ارز اوری داشته باشه این دفعه بعد از چند سال اگر مردم و دولت بیشتر کار کنند میتونیم مثل کشور چین بشیم و همه چیزها خودمون تولید کنیم و صادرات گسترده به دنیا با قیمت خیلی خوب داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ابرتورم بحدی هزینه های تولید رو سرسام آور بالا میبره که دیگه کالا قابلیت صادرات و رقابتی بودن رو از دست میده بسکه گرونه
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اونی که شما تصورش رو میکنی وقتی که کشور صادرات داشته باشه مثل چین و بتونه ارز خارجی وارد کنه
الان حتی هند و کره هم بدهی های قبلی شون رو نمی تونن برامون ارسال کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شما صادر کننده نشدی بفهمی که چطور دور از جون به غلط
کردن می افتی
االبته اگر قانونی می خوای صادر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مهمترین مقصد صادراتی ما همون عراق هست که سالانه حدود 15 میلیارد دلار صادرات کالاهای ساخت ایران به آن کشور داریم همین هم نعمته البته بشرطیکه قدرشو . بدونیم
هی بگید چیکار به عراق داریم ...
واردات خودرو باید آزاد شود . اگر قرار است قیمت خودرو با دلار مشخص شود پس بهتر است با همان قیمت دلار خودرو خارجی بخریم . نمیشود مردم را مجبور کرد به ریال پول در بیاورند و به دلار ماشین داخلی بخرند . مگر مبلغ درآمد و حقوق ما با نوسان دلار تغییر میکند که قیمت خودرو تغییر کند؟؟
تنها راه آزاد کردن واردات و ایجاد فضای رقابت است
فقط وعده تو خالي و گراني و ديگر هيچ .....
دوشنبه ۲۸ مهر ساعت ۹:۰۵
تنها ۵ دقیقه پس از شروع به کارتالاربورس نورچشمی شاخص کل ۲۰ هزارواحد دیگر سقوط کرد وبه کانال یک میلیون وچهارصدهزارواحدی پرتاب شد !!!!!
دیگرتبلیغات شبانه روزی و مصاحبه های روحیه بخش هم کارساز نیست
بورس هرچه به ناحق خورده (رشد۲۰ برابری تنهادردوسال) را داره پس میده
پیش بسوی کانال ۵۰۰ هزارواحدی (:
دلار از قله ۳۲ هزار تومانی فاصله گرفت

در معاملات امروز بازار ارز، دلار که به رقم ۳۲ هزار تومانی رسیده بود، در ساعات پایانی، از این رقم عقب نشینی کرد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا، به قیمت ۲۹۷۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۸۵۰ هزار تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۳۵۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۷۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.
خیلی زحمت کشیدید به 32 هزارتومان از چقدر رسیده حالا 3 هزارتومان سقوط کرد!!!!!!!!!!!!!! مواظب باشید با این کار کردنتان اقتصاد آمریکا را وزشکست نکنید که مردم آنجا هم زیر فشار قرار بکیرند.
انوقت میگویند چرا خریدار خانه درترکیه زیاد شده چرا مهاجرت زیاد شده یک روز یک خبر امیدوار کننده نداریم فقط استرس
همش سرکاریه.......ملت هم خوابه.......خواب......به مرگم راضی شدم.......خسته شدیم...خسته....می فهمید...
من به یاد یک فیلمی از چالین افتادم که یخچال را باز می کرد و رادیو می خواند و رادیو یخ زده بود دولت هم دلار به بازار تزریق می کند بورس پایین می آید!
دلار از قله ۳۲ هزار تومانی فاصله گرفت؛ ۷۴ میلیون دلار به بازار آمد
خوب چقدر خوب حالا دولت دلار رو با خيال راحت 30000تومان ميفروشه و بعد دوباره دستش خالي ميشه بعد دوبار تو صرافي ها به اميد خدا تا 50000تومان ميرسه دقيقا هر وقت دلار شار
بازا ميشه سناريوش هميه .اگر بريد تحقيق كنيد ميبينه طي گراني دلار همين شكلي دولت محترم عمل كرده
با انتخاب باید بعنوان رییس جمهور
قیمت خودرو نصف میشه و سکه هم ریزش شدیدی داره
تحریم صنایع خودرو سازی رو برمیداره
چون اصلن ربطی به موشک سازی و اتم متم نداره
قیمتها کاهشی میشن
100 درصد مطمئن باشین
این خبر رو داشته باشین
اسکرین شات بگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
بزک نمیر بهار میاد
کلا ایران رفته به کما و همه چیز قرمز شده خدا به ملت ایران با این روش مدیریت رحم کنه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار