بازدید 6959

پرچمدار ۲۰۲۰ اپل، زیر ذره بین نبض‌فناوری

پیش بینی می شود که آیفون ۱۲ جدیدترین محصول شرکت اپل با حداقل قیمت ۶۹۹ دلار و حداکثر قیمت ۱۴۴۹ دلار در اختیار دوستدارانش قرار می گیرد، برهمین اساس ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۲، حدود ۲۲ میلیون و گران‌ترین آنها حداقل ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 18 October 2020

شرکت اپل پس از یک ماه چشم انتظاری طرفدارانش، بالاخره از مدل های مختلف آیفون ۱۲ رونمایی کرد، براساس برنامه اعلام شده از سوی این شرکت قرار است که این سری از گوشی ها از ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) به بازار عرضه  شوند.

به گزارش نبض فناوری ، پرچم دار اپل در سال ۲۰۲۰ شامل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس است که در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز، سبز، طلایی و … در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

آیفون 12

آیفون ۱۲ پرچم دار اپل

در تمام گوشی های این سری اینترنت G۵ ، محافظ صفحه‌ی سرامیکی، سیستم عامل iOS 14، شارژر مغناطیسی مگ‌سیف(MagSafe)وجوددارد(در فناوری مگ سیف، شارژ به صورت مغناطیسی به جک برق می چسبد و اگر فردی به طور اتفاقی به کانکتور و سیم برخورد کند ، به جک برق ، سیم و گوشی آسیب نمی رسد و به راحتی از گوشی جدا می شود.)

پیش بینی می شود که جدیدترین محصول شرکت اپل با حداقل قیمت ۶۹۹ دلار و حداکثر قیمت ۱۴۴۹ دلار در اختیار دوستدارانش قرار می گیرد، برهمین اساس ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۲، حدود ۲۲ میلیون و گران‌ترین آنها حداقل ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد.

اپل آیفون ۱۲

گوشی آیفون ۱۲

اگرچه انتظار می رود که مثل همیشه قیمت این سری از گوشی های اپل در ایران بالاتر از قیمت عرضه شده در سایر کشورها باشد، اما این به معنای آن نیست که در سایر نقاط جهان، آیفون ۱۲ گوشی ارزان قیمتی به شمار می رود بلکه این گوشی در همه جای دنیا در زمره گوشی های گران قیمت محسوب می شود که خرید آن از توان بسیاری از خریداران، خارج است.

تمایزها نسبت به مدل های قبلی

درحالی که چشمگیر‌ترین تغییر ایجادشده در طراحی آیفون‌های اپل مربوط به گوشی آیفون ۱۰ به دلیل حاشیه کم پس از سال ها ساخت گوشی با حاشیه زیاد در شرکت اپل است اما آیفون ۱۲ هم تفاوت هایی با دیگر مدل ها دارد که این سری از گوشی ها را از سایر مدل ها متمایز می کند که مهم‌ترین آن استفاده این گوشی از نمایشگر OLED (Organic light-emitting diode)  به‌جای نمایشگر LCD (Liquid Crystal Display) است، این شرکت بالاخره پس از  چند سال انتظار مشتریانش به سراغ استفاده از نمایشگر OLED رفت.

اپل آیفون ۱۲

بررسی آیفون ۱۲

دیگر تغییری که آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود دارد مربوط به لبه‌ی تخت آن است، اپل از از زمان عرضه‌ی آیفون ۶، گوشی‌های مربوط به خانواده‌ی آیفون را با لبه‌ی خمیده به بازار عرضه کرد و حالا تصمیم گرفته که در جدیدترین محصولش یعنی آیفون ۱۲، لبه گوشی را تخت کند.

تفاوت دیگری که آیفون ۱۲ با دیگر مدل گوشی های این شرکت محبوب دارد مربوط به شارژر بی‌سیم دوگانه‌ است، با همین شارژر آیفون و اپل واچ هم شارژ می شوند، جدیدترین محصول اپل بدون شارژر در جعبه عرضه می‌شود البته ناگفته نماند که این سری از گوشی ها فاقد شارژر و هندزفری است و این آیتم‌ها باید جداگانه خریداری شوند.

تفاوت ها در سری گوشی های آیفون ۱۲ در کجاست؟

اما سوال این است که تفاوت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی با مدل های پرو و پرومکس در چیست؟ دو مدل گوشی نخست، ارزانتر بوده و دو دوربین دارند اما مدل‌های پرو و پرو مکس گران‌قیمت تر بوده و علاوه بر یک دوربین اضافه‌تر، به سنسور LiDAR هم مجهز شده‌اند.

همچنین بدنه‌ی دو مدل پرو از جنس شیشه و فریم دور آن‌ها هم از جنس فولاد ضد زنگ است. اما در مدل‌های ارزان قیمت، از ترکیب شیشه و آلومینیوم استفاده شده است و همین موضوع موجب شده که وزن دو مدل نخست نسبت به مدل‌های پرو افزایش محسوسی داشته باشد.

منبع : https://nabzefanavari.ir

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی