بازدید 1776

چین «ارز» دیجیتال منتشر کرد

کد خبر: ۱۰۰۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 11 October 2020

دولت چین انتشار بسته‌های قرمز «یوان» دیجیتالی را به عنوان نخستین ارز دیجیتال برای توسعه زیرساخت‌های مالی این کشور آغاز کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، مقامات شهرداری شهر «شنزن» در استان «گوانگدونگ» و بانک مرکزی این کشور به طور مشترک انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارزهای دیجیتالی در این کشور آغاز کردند.

براساس این گزارش که از پایگاه خبری رادیو دولتی چین منتشر شده، این اقدام که در واقع پیشگامی چین را در زمینه ارزهای دیجیتال نشان می دهد به تدریج مردم این کشور را به استفاده عادی تر از ارز دیجیتالی نزدیک می‌کند.

در واقع مردم شهر شنزن از این طریق مجوز شرکت در یک قرعه کشی با هدایای پولی شامل ۵۰ هزار بسته قرمز ارز دیجیتالی در طول تعطیلات و یا مناسبت های خاص گرفته اند که ارزش هر بسته از این ارز دیجیتالی ۲۰۰ یوان است.

 فن یی‌ فی، معاون بانک مرکزی چین به تازگی اعلام کرد: ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از ارز دیجیتال چینی انجام شده که بخشی از آن مربوط به استفاده آزمایشی از این ارز در شهرهای بزرگی مانند شنزن و شیونگان بوده است.

وی در این خصوص گفت: از ارز دیجیتالی چین برای ۱.۱ میلیارد یوآن (معادل ۱۶۲ میلیون دلار) از تراکنش‌ها استفاده کرده‌ایم و قرار است در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن هم از این ارز به صورت آزمایشی استفاده کنیم.

چندی پیش موسسه تحقیقات ارز دیجیتالی چین که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند، در مورد انتشار تصویر پول و یوان هوشمند که تصویری از "مائو تسه دونگ" بنیانگذار چین نو روی آن دیده می شود، اظهار بی اطلاعی کرده بود.

چین اولین اقتصاد بزرگ دنیاست که دست به انتشار ارز دیجیتال می زند. گفته می شود هدف از انتشار پول هوشمند کسب آگاهی بیشتر از نحوه برخورد و نگاه مردم چین به این اقدام است. همچنین اوس چاینا مورنینگ پست به نقل از یی‌فی از پیشرفت قابل توجه برنامه‌های آموزشی استفاده مثبت از ارز دیجیتال در این کشور خبر داد و نوشت: تا اواخر اوت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ مورد استفاده برای این ارز داشته‌ایم که این از پرداخت صورتحساب‌ها و قبض‌ها گرفته تا حمل‌ونقل و خدمات دولتی بوده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی چین، یوآن دیجیتالی را به عنوان زیرساخت مالی مهمی برای آینده به حساب می‌آورد. یوآن دیجیتالی یا ای-یوآن برای روش‌های پرداخت گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس این برنامه‌های آزمایشی برای انتشار یوآن دیجیتالی، بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیف پول دیجیتال شخصی و ۸ هزار و ۸۰۰ کیف پول دیجیتال شرکتی افتتاح شده است. براساس گزارش ها، انتشار این رمزارز بیانگر آن است که پکن به سمت دراختیار گرفتن یوان دیجیتالی حرکت می کند، و لذا از هم اکنون آشکار است که اگر این پول هوشمند وارد چرخه اقتصاد، تجارت و زندگی مردم شود؛ استفاده از اسکناس که در چین بسیار کم شده به حداقل خواهد رسید. همچنین احتمال می رود نرم افزارهایی مانند "ویچت" و "علی پی" که الان در چین مورد استفاده قرار می گیرند، تغییر ماهیت دهند.

این روزنامه چینی افزود که آزمایش لازم این پول دیجیتال روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین انجام شده اما زمان رونمایی رسمی از این ارز دیجیتالی کشوری مشخص نشده است.

  •  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان