بازدید 7301

نمایش مجسمه‌های تاریخی پس از چندین دهه

مجموعه‎‌ای از مجسمه‌های نفیس تاریخی که برای دهه‌های متوالی در انبار و به دور از انظار عمومی نگهداری می‌شدند، برای عموم مردم در شهر رم به نمایش گذاشته شدند.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 17 October 2020


به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، سردیس‌هایی از فرمانروایان رومی و یک کتیبه باستانی یونانی که حدود ۲۵۰۰ سال پیش حکاکی شده است فقط نمونه‌هایی از ۹۲ اثری هستند که اکنون در شهر «رم» واقع در ایتالیا به نمایش گذاشته شده‌اند.

این مجموعه آثار مرمری به خانواده اشرافی «تورلونیا» تعلق دارند و بخش کوچکی از ۶۲۰ مجسمه‌ای محسوب می‌شوند که در این مجموعه خصوصی نگهداری می‌شوند.

گمان می‌رود این مجموعه آثار بزرگترین مجموعه خصوصی در نوع خود در جهان باشد.

«سالواتور ستی» تاریخدان هنر و مسوول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید :« نمایش دوباره این مجموعه بی‌نظیر یک رویداد بسیار مهم است... زمانی که برای نخستین‌بار این آثار را از نزدیک دیدم بسیار احساساتی شدم چراکه درباره بسیاری از این آثار در کتاب‌ها خوانده بودم، اما هیچگاه آن‌ها را ندیده بودم.»

در بین آثار این نمایشگاه، فواره‌ای با حکاکی‌های یونان باستان قرار دارد که احتمال داده می‌شود زمانی در باغ‌‍ «ژولیوس سزار» قرار داشته است.

بسیاری از آثار این مجموعه طی سال‌های گذشته مورد مرمت قرار گرفته‌اند که از جمله این آثار به مجسمه بز می‌توان اشاره کرد که بدنه آن به قرن نخست میلادی تعلق دارد اما سر آن در قرن ۱۷ میلادی توسط «برنینی» مسجمه‌ساز مشهور ایتالیایی ساخته شده است.

قرار بود نمایشگاه «مرمرهای تورلونیا» در ماه آوریل آغاز به کار کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تاریخ افتتاح این نمایشگاه به تعویق افتاد. فعالیت این نمایشگاه که در شهر «رم» برگزار شده است تا ژوئن ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود پیش از آنکه برای همیشه به ایتالیا بازگردانده شود دست کم در یک کشور اروپایی و یک بار در ایالات متحده به نمایش گذاشته شود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر