بازدید 12205

علی‌اف: پاشینیان محصول جورج سوروس است

رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای عنوان کرد که معتقد است، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان محصولی از جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی-مجارستانی مشهور از بابت کمکهای سخاوتمندانه‌اش به جنبشهای سیاسی است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 16 October 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: سقوط اتحاد شوروی سابق در حقیقت با جدایی طلبی در قره باغ شروع شد. آن در واقع جرقه این رخداد بود. مردم اغلب آن تجمعات را و اینکه چه کسی همه آنها را سازماندهی کرد و چه کسی پشتشان بود، فراموش می‌کنند.

او تاکید کرد: من اغلب می‌گویم که پاشینیان محصول سوروس است و معتقدم همه با این موضوع موافقند. سوروس فقط یک فرد نیست بلکه یک مفهوم است. من به هیچ وجه رد نمی‌کنم که چنین ابزارهایی در آن زمان استفاده شدند تا ملتی بزرگ فروبپاشد. فقط از درون آن را منفجر کنید، بذر اختلاف بپاشید، مردم را رو در روی یکدیگر قرار دهید و کشور را فروپاشی کنید.

وی خاطرنشان کرد: موضع ما همواره بر مبنای عملگرایی بوده و من فکر می‌کنم ایده‌هایی که هم اکنون در میز مذاکره موجود هستند این مساله را به وضوح نشان می‌دهند. ما در مورد خط قرمزهایمان صراحتا صحبت کرده‌ایم و روسای گروه مینسک خیلی از آنها را می‌دانند – تحت هیچ شرایطی نباید تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان مورد مصالحه قرار بگیرد و تحت هیچ شرایطی جمهوری آذربایجان نمی‌تواند موافق به رسمیت شناختن استقلال قره باغ باشد.

او ادامه داد: هر جنگی به معنای بی رحمی، قربانی‌ها، رنج انسانی، از دست دادن عزیزان است اما تفاوت این است که این یک جنگ آزادسازی برای جمهوری آذربایجان و یک جنگ فتح برای ارمنستان است. این پنهانی نیست و میانجی‌گرهای بین‌المللی هم مطلع هستند که هیچ به اصطلاح نیروهای مسلح قره باغی وجود ندارد. ۹۰ درصد سربازان این گروهی که ارمنستان با این نام می‌خواند شهروندان ارمنی هستند. ارتش ارمنستان آنها را احضار می‌کند و به مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان می‌فرستد؛ آگدام، فیزولی، جبرائیل، کالباجار، قوبادلی، لاچین، زانجیلان.

علی‌اف گفت، باکو همزمان معتقد است "جامعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌توانند در آینده در صلح کنار هم در قره باغ زندگی کرده و همزیستی داشته باشند."

او اظهار کرد، این امر در دیگر مناطق جمهوری آذربایجان، از جمله در پایتخت، شهر باکو که در آن یک جامعه هزاران نفری از ارمنی‌ها وجود دارد، و همچنین در روسیه، گرجستان و دیگر کشورها صادق بوده است.

وی افزود: چرا ما نمی‌توانیم در اینجا آن را داشته باشیم؟

رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد، هیچ مزدور خارجی در کنار نیروهای کشورش در قره باغ نمی‌جنگد و هیچ کسی نیز تا کنون سند و مدرکی در خصوص این ادعا ارائه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد، جمهوری آذربایجان به هیچ کمک نظامی خارجی احتیاج ندارد چرا که در ارتشش ۱۰۰۰۰۰ نیرو داشته و می‌تواند تعداد نیروهایش در صورت لزوم تا چند برابر بیشتر شود.

او گفت، گروه‌های مسلح جمهوری آذربایجان می‌توانند با هر وظیفه‌ای تطابق یابند و به این اشاره کرد که هیچ مزدوری قادر به تقویت ظرفیتهای فنی و حرفه‌ای‌گری به شکلی مشابه نیست.

وی افزود: قابلیتهای ارتش جمهوری آذربایجان بر کسی پوشیده نیست. ما هیچ نیازی به نیروهای نظامی بیشتر نداریم. جمهوری آذربایجان همواره به طور مداوم با تروریسم بین‌المللی جنگیده است. ما هرگز اجازه نخواهیم داد سازمان‌های تروریستی در خاک ما لانه داشته باشند و مردم ما و همسایگان ما را تهدید کنند. ما هرگز به چنین چیزی اجازه نخواهیم داد. هیچ کس سند و مدرکی برای ادعاها در خصوص حضور گروه‌های مسلح خارجی در خاک جمهوری آذربایجان و شرکت آنها در درگیری‌های جاری ارائه نکرده است. ما هیچ مزدور خارجی نداریم. این موضع رسمی ماست.

وی افزود، پهپادهای جمهوری آذربایجان به تنهایی بالغ بر یک میلیارد دلار از تجهیزات نظامی ارمنستان را از بین برده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۲
دنیا ببین چی شده ...علی اف خودش داره موروثی حکومت میکنه با زور تو سری زدن به مردم و پول مردم را بالا میکشه به بقیه چی میگه
ایران باید حمایتش از ارمنستان اشغالگر را متوقف کند.
ارمنستان با غصب اراضی آذربایجان ، کشتار جمعی وکوچ اجباری مسلمانان در سالیان قبل و همچنین تلاش برای تغییر نام های آذری و باستانی مناطق قره باغ از نام ترکی به ارمنی سعی در فریب افکار عمومی دارد ولی در واقعیت گرفتار زیاده خواهی و فریب روسیه شده که نهایتاً در میان اقوام و کشورهای ترک نشین در محاصره قرار خواهد گرفت.
آقای علی‌یف ما از شما انتظار برگرداندن قره‌باغ و هفت شهر اشغالی به خاک جمهوری آذربایجان داریم. امیدوراریم در این راه از ارعاب روس‌ها ترسی نداشته باشی، چون تمامیت حق باشماست و تمام سازمان‌های بین‌المللی هم حق بودن شما رو تایید می‌کنند.
این روس‌ها فرزندان همان روس‌های تزاری هستن که عباس‌میرزا با دست خالی اونارو تا سرحددات گرجستان بیرون کرد، ولی با خیانت‌های داخلی، از پشت خنجر زدن همین ارمنی‌ها و پیوست شبانشون به قشون روس و عدم پشتیبانی بقیه ایالت‌های قاجار شکست خورد.
دعای ما در این‌ راه پشتیبان شماست‌.
نصر من الله و فتح قریب
کیهان هم همین اتهام رو به خاتمی زد کلا کسانی که سیستم دموکراسی رو قبول ندارند همش دنبال بهانه میگردند سی ساله ارمنستان 5تا نخست وزیر و ریس جمهور عوض کرده ولی آزرباییجان هنوز علی اف و باباش همه کاره اند.
یاشاسین آذربایجان ، و مرگبر تمامی اشغالگران
ام شالله به زودی شاهد برافراشته شدن پرچم آذربایجان در خانم کندی و بقیه شهرهای اشغال شده باشیم و صدای اذان دوباره در این مناطق طنین انداز بشه.
اینهاعواملشان دوروبرماهم بشدت فعالند بخصوص دربسیاری ازسایت های اینترنتی وبعضی ازجرائد داخلی ودراکثرشبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارج کشور وتلاش زیادی درتفرقه افکنی بین اقوام مختلف درداخل رادارند بخصوص اکنون که همکیشانمان در جمهوری آذربایجان جهت احقاق حق خودبپاخواسته اندشروع به فعالیت های تفرقه افکنانه برای ایجاداختلاف افتاده اندوبا ایجاد اخباری اکثراجعلی برضدجمهوری آذربایجان و درجهت حمایت ازارمنستان درصدد ایجادتفرقه بین همکیشانمانند که باایجاداختلاف بین اقوام
مختلف وبرمصداق تفرقه بیاندازوحکومت کن نفرت افکنی کننددراینجاوظیفه سایت های بیطرف ودلسوز آنستکه باافشای دروغ ها ونیت پلیدآنان علاج واقعه را قبل ازوقوع کنندوبهترین سلاح برضدروباه صفتان اگاهی رسانی واقعی ومستنداست
آذربایجان برای رها سازی سرزمینهای اشغال شده اش می جنگد ولی ارمنستان میخواهد سرزمینهای اشغال کرده اش را نگهدارد، یعنی مبارزه آذربایجان حق علیه باطل است، جنگ ارمنستان علیه آذربایجان هم باطل بر علیه حق! چرا جهان این بی عدالتی را نمی بیند و به ارمنستان نمی گوید به مرزهای بین الملی خود برگرد تا جنگ تمام شود
خودت چی هستی
محصول داعش یا رهبر داعش
یاشاسین آنا وطنیمیز آذربایجان.
این هم کویا چند واحد از کلاس های حسین اقا رو پاس کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل