بازدید 22450
ممنوعیت خدمات رسانی به افرادِ "فاقد ماسک"

استاندار کرمانشاه: وضعیت بدی در بحث "کرونا" داریم

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در استان تاکید کرد: هیچ اداره و نهادی حق خدمات رسانی به افراد فاقد ماسک را ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 15 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (۲۴ مهر) شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط نامناسب استان در بحث کرونا گفت: نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم، اما واقعا وضعیت خوب نیست و تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها همچنان در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب کرونا، تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مقابله با این بیماری را در اولویت کاری خود قرار داده و از هیچ تلاشی برای قطع زنجیره این بیماری دریغ نکنند.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات استان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته میانگین استفاده از ماسک در ادارات استان ۴۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی افزود: گزارشات بسیاری داشته ایم که ورودی و خروجی برخی ادارات اصلا کنترلی نمی‌شود و بسیاری پرسنل از ماسک استفاده نمی‌کنند که در اینصورت قطعا مدیرکل آن دستگاه را مسئول می‌دانیم.

بازوند تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا قانون است و باید اجرایی شود و طبق این قانون هیچ اداره‌ای حق ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک را ندارد و در غیراینصورت مدیر آن دستگاه را مسئول می‌دانیم.

وی افزود: ممکن است یکی از افراد مراجعه کننده به اداره‌ای کرونا داشته باشد و در این حالت مثل بمبی است که وارد اداره شده و می‌تواند جان کارمندان و سایر مراجعان را به خطر بیندازد و حتما مدیران باید به این وضعیت رسیدگی کنند.

بازوند در ادامه با اشاره به لزوم فروش اموال و املاک مازاد ادارات گفت: متاسفانه برخی مدیران در این زمینه مقاومت می‌کنند و این درحالی است که بسیاری املاک مازاد آن‌ها سالیان سال است بلاستفاده باقی مانده است.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی فعلی باید با فروش این اموال مازاد برخی کسری هزینه‌ها را جبران کرد و برای همین از تمام مدیران در این زمینه انتظار همکاری داریم و کار فروش این اموال مازاد را در استان از خود استانداری شروع کردیم تا الگویی برای مدیران دیگر باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام درآمد حاصل از فروش این اموال در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و در خصوص نحوه توزیع آن میان دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیری می‌شود.

بازوند در ادامه با اشاره به وجود ۱۵۶ میلیارد تومان نقدینگی استان در خزانه گفت: متاسفانه در حالی این حجم از نقدینگی در خزانه داریم که مدیران استان استفاده‌ای از آن نکرده و تلاشی برای جذب آن ندارند.

وی افزود: هربار پیگیر اجرای پروژه‌ای می‌شویم تمام مدیران می‌گویند پول نداریم و من مانده ایم که این حجم نقدینگی متعلق به چه کسی است. زمانی که باید پروژه‌ای انجام بگیرد و پیمانکاران هم طلب دارند چرا از این اعتبارات استفاده‌ای نمی‌شود.

وی یادآور شد: از ۱۵۶ میلیارد تومان نقدینگی موجود در خزانه، ۷۵ میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات بحران است، ۵۶ میلیارد تومان آن اعتبارات استانی است و مابقی مربوط به اعتبارات توازن است.

در ادامه این جلسه بحث تصویب طرح پیشنهادی ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی استان کرمانشاه با محوریت شهر سومار مطرح شد که علی رغم برخی انتقادات نسبت به عدم شناخت کافی نسبت به ابعاد مختلف این طرح از سوی برخی مدیران، این طرح در نهایت به تصویب رسید.

بازوند در خصوص تصویب این طرح گفت: در سفر رییس جمهور به استان، تامین برخی زیرساخت‌ها برای شهر سومار مطرح شد که حالا تصویب طرح منطقه ویژه مرزی مطرح شده و انتظار ما این است که با اجرای این طرح زیرساخت‌های سومار تقویت شود.

بازوند در پایان با اشاره به رتبه برتر استانداری کرمانشاه در میان ۳۱ استانداری کشور گفت: این موفقت مرهون تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و بویژه همکاران پرتلاش استانداری، فرمانداری‌های و دهیاری‌ها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان