بازدید 32820
نخست‌وزیر فلسطین:

اگر ترامپ پیروز شود خدا به داد ما و کل جهان برسد

نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ابراز نگرانی کرد و آروز کرد او ببازد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 13 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی در برابر پارلمان اروپا گفت: در صورتی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دور دوم ریاست‌جمهوری را هم از آن خود کند ما باید چهار سال دیگر با او سر کنیم، خدا به داد ما، شما و کل جهان برسد.

او در عین حال نسبت به روابط بهتر فلسطین و آمریکا و روابط رژیم صهیونیستی و فلسطین در آینده در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار خوش‌بینی کرد.

اشتیه در سخنرانی مجازی خطاب به کمیته امور خارجه پارلمان اروپا تاکید کرد: اگر اوضاع در آمریکا تغییر کند به نظرم این مساله مستقیما در روابط اسرائیل و فلسطین و روابط دوجانبه آمریکا و فلسطین منعکس خواهد شد.

او به کمیته پارلمانی اروپا خاطرنشان کرد، آنچه ترامپ اتخاذ کرده تصمیماتی بسیار خطرناک علیه فلسطین هستند که از جمله آن‌ها بستن دفتر فلسطین در واشنگتن، توقف کمک‌های مالی به آژانس بین‌المللی آنروا هستند. چهار سال ترامپ طرح‌هایش را بر فلسطین، اعراب و جهان تحمیل کرد و به اسرائیل اجازه داد ۳۰ درصد کرانه باختری را به قلمروی اشغالی خود بیفزاید.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: نتایج انتخابات آمریکا و انتخابات چهارم احتمالی اسرائیل به دلیل نزاعات سیاسی داخل محافل سیاسی آن تبعات بسیار جدی بر ما، روند صلح و نقش اروپا در آینده در خصوص خاورمیانه خواهد داشت.

اشتیه در سطح داخلی نیز تاکید کرد: ما اراده جدی برای برگزاری انتخابات داریم که اختیاراتی ملی و دروازه‌ای برای پایان اختلافات داخلی و احیای دموکراسی در فلسطین است و دولت با تمام توان برای برگزاری آن تلاش می‌کند و تشکیلات خودگردان از اتحادیه اروپا می‌خواهد ضمن حمایت از این انتخابات بر اسرائیل فشار وارد کند تا اجازه برگزاری انتخابات در قدس را بدهد، این حقی از حقوق فلسطینی‌ها در قالب توافقات امضا شده با تل‌آویو است.

او در پایان کشور‌های اروپایی را به شناسایی کشور فلسطین فراخواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
خدا به داد ما، شما و کل جهان برسد
انشاءالله که ترامپ نابود هست
آره خب، تحریم ایران ادامه پیدا میکنه و شما کمتر بهتون میرسه...
حال و روز امروز شما ثمره همین نوع تفکر است که به جای توکل بر خدا و قدرت مردم خودتان به دنبال پیگیری کردن این هستید که چه کسی ساکن کاخ سفید می شود.فلسطینی ها کشورشان را به شما و اعراب فاسد خیانت کار باختند نه صهیونیست ها
دقیقا شامل حال ایران میشود.
باید از ترامپ ممنون باشیم که بما نشان داد:
- چقدر در دنیا با سیاستهای نادرست تنهاییم.
- چقدر اقتصاد ما وابسته به پول نفت است.
- چقدر در اقتصاد و ساخت زیر ساخت ها در 42 سال کم کار کردیم.
- چقدر پولمان بی ارزش است.
- چقدر به مردم ظلم کردیم.
- چقدر سیاست بازی را بیش از مصالح مردم دوست داریم.
-چقدر صنایع مثلا داخلی ما با رانت رشد کردند و توان پاسخگویی به نیاز مردم را هیچوقت نداشته اند.
-چقدر بورس و بانکهای ما ورشکسته اند.
-...
نذر کردم ترامپ برنده شه
خدا به داد ملت ایران برسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین آدم کم مطالعه ای است و هیچ درکی از نظریه برخورد تمدن ها ندارد.
اینها پول آمریکایی ها را می خورند و سیاه بازی می کنند.
باور کنید هر کسی در آمریکا رئیس جمهور شود. فرقی به حال ما نخواهد داشت . ما باید به فکر کشور خودمان باشیم نه به فکر کشور آمریکا .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان