بازدید 25022
پیمانه اقتصادی

همتی از یک توافق ارزی مهم خبر داد/ نرخ حقیقی دلار باید حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان باشد/ دبیر ستاد تنظیم بازار: قیمت مصوب مرغ تغییر می‌کند/ قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت رفت؟ / قالیباف: انگشت در چشم بورس نمی‌کنیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شد، فولاد به زودی در بازار بورس عرضه می‌شود، اغلب شاخص‌های آسیا اقیانوسیه رشد کردند، روند صعودی طلای جهانی معکوس شد، سکه در بازار چند؟ کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، ترمز صعود نفت کشیده شد و عرضه ٨۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 12 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شد، فولاد به زودی در بازار بورس عرضه می‌شود، اغلب شاخص‌های آسیا اقیانوسیه رشد کردند، روند صعودی طلای جهانی معکوس شد، سکه در بازار چند؟ کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، ترمز صعود نفت کشیده شد و عرضه ٨۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی را در بر دارد.

بورس منفی شد

امروز شاخص کل با ۱۷۵۵۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۰ درصد به یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۵۶۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۴۶۰۴ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۰ درصد به ۴۱۴ هزار و ۱۷۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۵۳۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۱ درصد به ۴۱۶ هزار و ۴۴۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با واحد ۱۶۶۲ کاهش معادل منفی ۰.۶۱ درصد به ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۰۶۵۳ واحد کاهش معادل منفی ۰.۹۶ درصد به دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۸۷۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۵۹۰ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۹ درصد به یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۲۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۶۴۸۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۱۲ درصد به ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۶۶ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۶۶۹ هزار نوبت معاملاتی، ۱۹ هزار و ۳۰۸ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز دوشنبه 21 مهر 99 / سهامداران برای خرید کدام نمادها به صف نشستند؟

گزارش بورس امروز دوشنبه 21 مهر 99 / سهامداران برای خرید کدام نمادها به صف نشستند؟

قالیباف: انگشت در چشم بورس نمی‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار سرمایه: ما نیازمند ارتباط مداوم با صاحب نظران در حوزه بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم یک محیط استراتژیک را با فهم مشترک و اتفاق نظر تنظیم و ایجاد کنیم.  مباحث مختلف در حوزه نقدینگی، کد معاملاتی سهامداران و مباحث ستادی و سیاستگذاری باید تحلیل شود. این تحلیل ها آینده را روشن می کند و ما متوجه استقلال بورس خواهیم شد لذا درک می‌کنیم که استقلال بورس به چه معناست و انگشت در چشم بورس نمی‌کنیم. قالیباف با بیان اینکه بورس مانند موجودی زنده، فعال و فوق هوشمند است، گفت: ما باید در این حوزه به این فهم مشترک برسیم که بازار سرمایه در برابر کوچک ترین موضوعات عکس العمل نشان می دهد. در ارتباط با تعریف بورس مطلوب نیز می توان حداقل به مبحث نقد شوندگی اشاره کرد و در تحلیل های خود به آن توجه داشت. نقد شوندگی مهمترین ویژگی بازار سرمایه است و نباید آن را مخدوش کنیم.

فولاد بزودی در بازار بورس عرضه می‌شود

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز با نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی قیمت فولاد، با اشاره به اینکه براساس قانون باید فولاد در بازار بورس عرضه شود، گفت: در راستای اجماع تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و مجلس مقرر شد، بعد از ابلاغ دولت هرچه سریعتر فولاد در بازار بورس عرضه و این قانون اجرا شود. وی ادامه داد: عرضه فولاد در بازار بورس به تدریج بر قیمت فولاد در بازار تاثیر خواهد گذاشت. رزم‌حسینی تصریح کرد: حداقل خرید فولاد در بازار بورس 20 تُن است و هر شخص می‌تواند با این ظرفیت خرید کند، تجربه 6 ماه گذشته در بحث بازار بورس خوب بوده و مسلما در بحث فولاد هم بخوبی ادامه پیدا خواهد کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد: با افرادی که خلاف قانون در بیرون از بازار بورس اقدام به عرضه فولاد کنند از طریق تعزیرات برخورد خواهد شد، همانطور که طی چند ماه گذشته از همین طریق با متخلفان برخورد و سخت‌گیری شده است.

اغلب شاخص‌های آسیا اقیانوسیه رشد کردند

روز دوشنبه، اغلب سهام آسیا اقیانوسیه در حالی رشد کردند که سرمایه‌گذاران به دقت حرکت یوآن چین را نظاره می‌کنند. بازارها همچنین منتظر خبری از بسته مالی جدید آمریکا هستند. با اقدام بانک مرکزی چین که نرخ وام کوتاه‌مدت به یوآن را ارزان‌تر کرد نرخ یوآن، که به زیر ۶.۷ واحد رسیده بود، افت کرد و سهام چین به شدت تقویت شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با رشدی ۰.۷۵ درصدی روبرو شد اما نیکی ژاپن ۰.۳۲ درصد افت کرد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای با جهش بزرگ ۲.۲۵ درصدی روبرو شد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ هم ۱.۵۱ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۱ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۷ درصد رشد کرد. در بازار ارز، دلار توانست ۰.۳۹ درصد در مقابل یوآن چین تقویت شده و به نرخ برابری ۶.۷۱۹۲ واحد برگردد. اما در مقابل ین ژاپن دلار ۰.۰۸ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۵.۵۰ واحد رسید.

روند صعودی طلای جهانی معکوس شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، از رکورد بالای اخیرش عقب نشینی کرد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۹۲۸ دلار و شش سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۳۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

سکه در بازار چند؟

امروز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۱۶ میلیون تومانی بازگشت. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز شاهد کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت بود و هم اکنون با ارزش ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه با بهای هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه، پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز امروز بهای یک گرم طلای خام ۱۸ عیار با حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش قیمت، به ارزش یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با افزایش ۵۱۰ هزار تومانی، رقم ۶ میلیون و ۳۱۵هزار تومان را ثبت کرد.

کاهش قیمت دلار در صرافی های مجاز

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۹۲۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افت ۹۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۳۰۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۳۵۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۱۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

خبر مهم همتی از یک توافق ارزی

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مثبت بودن رایزنی هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده است. «عبدالناصر همتی» روز دوشنبه در گفت وگوی با ایرنا در باره نتائج مذاکراتش با مقامات عراقی افزود که جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق منجر به توافق بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران با هدف خرید کالاهای اساسی برای کشور شده است. وی جلسه مشترک خود را با «مصطفی غالب مخیف» رییس بانک مرکزی و «سالم جواد عبدالهادی چلبی» رییس بانک تجارت عراق را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه در باره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت. همتی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد. رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نخست وزیر عراق از حصول این توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده است. وی مانع اساسی در برداشت از این منابع مالی را در حوزه اجرایی دانست و گفت که بانک تجارت عراق و معذوریت هایی که بانک مرکزی عراق قبلا داشت با توافق امروز برطرف شدند.

عرضه ٨۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی

بر اساس اطلاعات دریافتی از معاملات ارزی در بازار دوم، حجم عرضه ارز به صورت حواله (در بستر سامانه نیما) نسبت به روز کاری قبل حدود ٢٧ درصد افزایش یافت و بالغ بر ۱۶۸ میلیون یورو شد.  علاوه بر این در بازار متشکل معاملات ارزی نیز بیش از ٨۵ میلیون دلار به صورت اسکناس عرضه شد. 

نرخ حقیقی دلار باید حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان باشد

سیدمحمدصادق الحسینی کارشناس اقتصادی نوشت: محاسبات ساده نشان میدهد نرخ حقیقی دلار (تعدیل نرخ دلار با تورم) با هر سال پایه الان باید حدود ۱۸ تا ۲۲ تومان باشد. پس این نرخ فعلی حدود۵۰٪ بیش از محدوده حقیقی است. یا این نرخ به محدوده حقیقی خود بازمی‌گردد یا آنقدر تورم داخلی و بی‌ثباتی‌ها زیاد خواهد شد که دامنه نرخ حقیقی به نرخ‌های امروز نزدیک میشود. البته نوسان نرخ ارز غیرطبیعی نیست و به هزار و یک دلیل میتواند از نرخ‌های حقیقی فاصله بگیرد.

ترمز صعود نفت کشیده شد

قیمت نفت روز دوشنبه در پی ازسرگیری تولید نفت شرکتهای انرژی در آمریکا پس از عبور طوفان دلتا و پایان اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ برای دومین روز معامله متوالی کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت برای دسامبر ۳۲ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر ۳۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. به گزارش ایسنا، بهای معاملات ماه آتی هر دو شاخص هفته گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشتند که بزرگترین رشد هفتگی نفت برنت از ژوئن بود اما قیمتها روز جمعه پس از این که شرکتهای انرژی نروژ با مقامات اتحادیه کارگری بر سر دستمزد به توافق رسیدند و خطر سقوط ۲۵ درصدی تولید نفت این کشور برطرف شد، با کاهش بسته شدند.

دبیر ستاد تنظیم بازار: قیمت مصوب مرغ تغییر می‌کند

کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در شرایطی که مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ هستند، به زودی قیمت مصوب مرغ اعلام خواهد شد. /باشگاه خبرنگاران

قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت رفت؟

یک مقام مسئول درباره خبر انتقال مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده اظهار کرد: چنین مسئه‌ای در جلسه کمیته خودرو مطرح نشده و این موضوع را تکذیب می‌کنم. به گفته این منبع آگاه، در هیچ کدام از جلسات کمیته خودرو صحبتی مبنی بر انتقال مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو از شورا به نهادی دیگر مطرح نشده است. او درباره وضعیت قیمت‌های جدید خودرو نیز بیان کرد: قرار بود بانک‌مرکزی تا بیستم مهر ماه ضرایب تورم بخشی را محاسبه و به شورای رقابت اعلام کند که فعلا انجام نداده، اما این موضوع از سوی خودروسازان و وزارت صمت در حال پیگیری است. /اقتصادآنلاین

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
نرح حقیقی دلار را هرروز بالاتر اعلام می کنند
پاسخ ها
reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به کجا رسیدیم که رییس بانک مرکزی باید بره عراق التماس کند که پول خودمان را بدهید ولی آن قسمتش که فقط با آن پول میتوانی کالاهای اساسی خربداری کنید خیلی سنگین بود . حالا بیایید راه حل بدهید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
کسی که بیشترین سودش را میبرد دولت است. خوب یکی نیست بگه همتی چطور حساب کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نرخ حقیقی دلار باید ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان باشد
فاجعه را چقدر راحت بیان می کنند
با بتش پول هم می گیرند
ترامپ که مسئول انتشار پول و نقدینگی در بانک مرکزی ایران نیست. در سال 2018 بر اساس نرخ دلار در بازار تهران نقدینگی ریالی ایران 64 میلیارد دلار بوده. در حال حاضر اگر نرخ دلار بخواهد در حد همان سال 2018 بماند قدرت خرید نقدینگی منتشر شده در این دو سال تو سط بانک مرکزی و سیستم معیوب بانکهای خصوصی و خصولتی و دولتی و کسری بودجه و اختلاسها و سو استفاده های به 143 میلیارد دلار رسیده. طبیعی است که در همین دو سال هم میزان تولید ایران بیست درصد رشد منفی داشته و هم صادرات نفتی و غیر نفتی شدید کاهش یافته. حالا دوستان در کدام مکتب اقتصادی درس خوانده اند که انتظار دارند نرخ دلار در اقتصاد ایران در سال 2020 همان مانند 2018 باشد؟ .... وقتی در دو سال نقدینگی را تا نزدیک سه برابر افزایش می دهید ولی تولید بیست درصد کاهش می یابد نتیجه اینکه نرخ دلار باید برسد به همین حدود و بالاتر. این علم است. بقیه شانتاژ و با عرض معذرت توهین به شعور خواننده و دست اندرکاران اقتصادی و مردم
با ان قیمت دلار درامد من نوعی چقدر باید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
حقوق من را هم با ان روش محاسبه کن
(نرخ حقیقی دلار باید حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان باشد)
توجه کنید که همین آدم تا سال پیش میگفت نرخ حقیقی دلار باید 8 هزار تومن باشد!
آنموقع که نرخ ارز 11 هزار تومان بود ولی گفتید باید کمتر از 8 هزار تومان باشد! ولی نشد!
پس الان هم این نرخی رو گفتی نرخ واقعی نیست! و باید انتظار 38 هزار تومان، 48 هزار تومان و... رو داشت!
... مسئولان سیاست خارجی و مالی ایران هنوز نمی دانند که کره جنوبی یا حتی عراق و روسیه و چین و... غیر ممکن است که منافع حیاتی ملت خود را فدای ناراحتی مسئولان ایرانی کنند. بزرگترین دوست و حامی و متحد ملت کره جنوبی همان امریکا ست. اگر امریکا نبود الان 50 میلیون مردم کره جنوبی عوض داشتن بالاترین اعتبار پاسپورت در دنیا و بالاترین رفاه و اقتصاد پر رونق در اسیا بعد از ژاپن باید سیاهی لشگر خانواده کیم بودند و برای پیاله ای برنج گدایی و تملق و چابلوسی می کردند. از ان طرف کره شمالی و کیم بزرگترین دشمن این 50 میلیون مردم کره جنوبی است. ولی ایران بزرگترین دوست کره شمالی است. حالا بر چه اساسی و در چه مکتب و کالج سیاست خارجی و اقتصاد سیاسی امده که کره جنوبی به خاطر نارضایتی مدیران ایرانی باید خلاف میل بزرگترین متحد و ضامن حیات کره جنوبی عمل کنند و به دوست بزرگترین دشمن کره جنوبی کمک کنند که درامد بیشتری داشته باشد یا احیانا همکاری بهتر اقتصادی با چین و کره شمالی داشته باشند. واقعا جای تاسف است که چنین بلایایی سر سیستم اموزش عالی کشور ما امده است که نتیجه ان همین وضع امروز کشور ایران است که غنی ترین کشور دارای منابع هیدروکربور حالا بدترین ارزش پول ملی و تورم دو رقمی دهها ساله و بیکاری دو رقمی و رشد منفی 7 درصدی چند ساله و... دارد. حرف هم بزنیم می گن دشمن شاد کن نشوید. تورم چند ده ساله و بیکاری چند ده ساله دو رقمی دشمن شاد کن نیست ولی حرف زدن و انتقاد کردن دشمن شاد کن هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
هموطن مدعی فضل و دانش / ایران توقع ندارد تا کره جنوبی برای رضایت خاطر ما امریکا را ندیده بگیرد ولی تسویه حساب بدهی یک اصل فطعی و الزام آور است و هیچربطی به سلایق سیاسی ندارد.
حرف شما مثل این می ماند که شما از سوپر مارکت محله تان کالا بخرید اما برای پرداخت پول آن بهانه بیاورید که دوست من از شما دلخوری دارد و به همین دلیل من نمی توانم پول جنسی که از شما خریده ام را پرداخت نمیکنم.
همتی میتونی . همت کن . دلار ۵۰ تومن کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
تا حالا که همین کار را کرده ادامه اش هم به نفع هر دولتی است.
راهی غیر از تجارت با ارز دیگری برای کشور نمانده واردات و صادرات بابد به غیر از دلاد ثبت سفارش شود مثل یوان که دو مین اقتصاد جهان ما هم که عمده واردات و صادرات به چین است
هیچ توافقی نشده
عراق فعلا صلواتی برق ایران را مصرف می کند تا هر زمان که امریکا با او اجازه پرداخت بدهی هایش رو بدهد.
هفته اینده دوباره برای دفعه صدم احتمالا وزیر نیرو را میفرستند عراق و او هم با چهره خندان خبر از پرداخت بدهی انها میدهد ولی در عمل خبری نیست و بعد مثلا اقای زنگنه شکوه می کند که عراقی ها پولهایمان را نمی دهند
انچه مشخص و واضح است اختلاف اساسی همتی با اعضای دولت است و مخصوصا اختلاف او با سازمان‌برنامه و هر یک جزیره جداگانه برای خود هستند ولی در هر صورت بانک مرکزی باید طبق برنامه سازمان برنامه عمل کند و همیشه سازمان برنامه مافوق بانک مرکزی بوده ولی اقای همتی کاملا برعکس سازمان برنامه دارد عمل میکند.
جناب همتی دوران حرف درمانی خیلی وقته بسررسیده
دیگه جواب نمیده
قالیباف : انگشت توچشم بورس نمیکنیم !!!
بله مگه میشه ادم عاقل انگشت توچشم بورس نورچشمی بکنه؟؟!!!
انگشت راباید توچشم بازارهای رقیب بورس کرد مثل همیشه
برمینای کدام نرخ تورم قیمت واقعی دلار را بین ۱۸ تا ۲۲ محاسبه میکنید؟ نرخ تورم واقعی یا غیرواقعی؟!!!!
چند ماه پیش میگفتید قیمت ارز باید ۷۰۰۰ تومان الان میگید ۱۸۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰ تومان . به مدیریت خودتان شک کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اینها می دانند چه می گویند .این ما هستیم که نمی دانیم هدف چیست.
کارشناسان خبره پارسال این وقت خبر از دلار ۷تومانی میدادن!!!!!!!
قیمت واقعی نسبت به درامد مردم هزار تومن است داداچ
قیمت حقیقی دلار ۱۸ تومن باید باشه؟مگه نرخ دستمزدها بر اساس تورم بالا رفته که دلارو بخواین بر اساس تورم قیمت گذاری کنید؟...
با اظهارات همتی دلار دوباره گران میشود هر وقت صصحبت کرد دلار گران شد
از همه این تیترها فقط آخریش عملی و واقعی میشه.
بقیه فقط گفتار درمانی. خخخ
اقای همتی با کمی ارز از کشورهاٸی که طلبکار هستیم مثل عراق یا ترکیه یا.... دیگر نمی شود مخارج یک کشور را داد و با جار زدن و شعار به هیچ جا نخواهید رسید رشد ارز بصورت عمودی بالا می رود.
روزهای گذشته قیمت خودروی رانا پلاس برای مشتریان این خودرو 144 میلیون و 600هزار تومان اعلام شد که نسبت به سایر محصولات پرمتقاضی و با کیفیت ایران خودرو قیمت به مراتب بالاتری دارد و مشتریان نسبت به این موضوع اعتراض دارند و خواستار تجدیدنظر در قیمت اعلام شده یا طر ح تبدیل به سایر محصولات ایران خودرو هستند. لطفا پیگیری نمایید.
تا وقتی نتونی اسکناس دلار بیاری تو کشور چه فایده هرچی هم صادر کنی بی فایده س. واقعا خیلی عجیبه داشتن اسکناس کشوری که ما باهاش مشکل داریم برای اقتصاد ما و همه دنیا مثل خون در رگ های بدن میمونه اگر دلار نباشه این بدن از کار میفته
هر وقت امثال شما قیمت به اصطلاح واقعی ارز را گفتند بعد از چند هفته چند برابر شد ! پس دلار حدود شصت هزار تومانه!!
عمر حقیق منم باید 35 باشه ولی انگار صد ساله پیر شدیم
پیرمون کردید
11 میلیون مجرد دهه شصتی فقط دنیا رو نگاه میکنن
تماشاچی دنیا
اون موقع که دلار بیست تومن بود میگفت نرخ واقعیش ۱۰ تومنه.الان که سی تومن شده میگه نرخ واقعیش بیست تومنه.دو روز دیگه که چهل تومن شد لابد میگه نرخ واقعیش سی تومنه....
من میگم نرخ واقعی دلار باید بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان باشد.
درباره نرخ واقعی دلار کسی که نظر می دهد باید مستدل و دقیق آنرا ارائه دهد تا کاشناسان خبره اقتصادی روی آن نظر بدهند و ممکن است نظر یک کارشناس سطحی و یا بر اساس منفعت های شخصی و گروهی باشد
قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت رفت؟
سازمان حمایت از خودرو ساز !!!!!!!!

سازمان حمایت از ..........بالاخره کی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
شما با این نرخ تورم چه توقعی از خودرو ساز داری. با نرخ دلار واقعی حالا مردم ادعا کنند خودرو خارجی سوارند و از پس هزینه هایش بر می آیند.انگار خودرو سازها در جزیره ای جدا زندگی و کار میکنند. بنظر سر این مردم هر چی بیاد حقشونه. چون نمکدون شکنند. چون به قطار درحال حرکت سنگ میزندد. چون تنبلند
هر کسی در مورد نرخ حقیقی حرف میزند لازم نیست پخش کنید چون حقیقی یا حقیقت یک فرض است و این آقایان اگر اقتصاددان بودند که کار به اینجا نمی کشید که دلار از ۳۸۰۰ تومان به سی و دو هزار تومان برسد
ما دو نوع تورم داریم در نوع اول نقدینگی بالای در دست مردم باعث می شود مردم به سمت خرید کالا بروند و کالا افزایش قیمت پیدا کند در نوع دوم مواد اولیه و هزینه های تولید افزایش می یابد که باعث تورم و گرانی می شود. در شرایط فعلی تورم از نوع دوم است چون ارزش ریال کاهش و به دنبال آن قدرت خرید مردم کاهش یافته است و از طرف دیگر بدلیل وابستگی فضای تولید به تجهیزات و مواد اولیه خارجی با افزایش دلار موجب هزینه بالای کالا و گرانی آن شده است. این نشان می دهد که اولا ما در زمینه خودکفایی که از اهداف مهم انقلاب بود راه بسیار داریم و هرچقدر کشور به سمت خودکفایی برود تاثیرات افزایش دلار روی آن کمتر خواهد بود ثانیاً نشان می دهد که ما در زمینه صادرات و واردات کالا برنامه استاندارد نداریم مثلاً در زمان دولت احمدی نژاد استراتژی مبادله کالا به کالا انجام گرفت و بازار بخاطر تحریم ها پر از کالاهای غیر لازم خارجی و چینی شد و در زمان دولت روحانی با مسدود شدن حساب ها باعث انباشت ارز در پشت مرزها و به خاطر هجوم دلالان باعث انباشت ارز در دست دلالان شد و تورمی کاذب را بوجود آورده است که بدلیل کاذب بودن آن ممکن است شبیه شکستن سد این تورم را معکوس کند که آن هم وابسته به شکستن تحریم ها است و ممکن است همان اتفاقی رخ دهد که بعد از قطعنامه 598 رخ داد و دلار را تا بیش از نصف کاهش دهد
عراق را ایران نجات داد حالا پول خودمون را نمیده
خدای خنده دار نیست حرف آقای همتی یک روز گفتند دلار باید تک رقمی باشد یک روز گفتند تحریم آمریکا ،یک روز گفتند حباب ،بک. روز گفتند سلطان دلار ، یک روز میگویند دلال ،امروز هم این حرف ۱۸ الی ۲۲تومان را میزند خود مردم هم که بدون حساب و کتاب نسخه اقتصاد ول بشو را ویزیت میکنند وکسی هم از دولت مردان مثل آقای روحانی و نوبخت و همتی در کل تیم اقتصادی و همچنین مسکن تاریخ مصرف گذشته هستند و کاری نمی‌توانند بکنند و ول کردند به امان خدا و بهانه تحریم آمریکا را دست آویز کردند و ارزش پول هم تقریبا باید وزنی شود و دومین کشور باید بشویم مثل ونزوئلا که پول کیلویی شد متاسفانه حرف های میزنند که جامعه ریالی برای حرفشان ارزش قائل نیست و حق با مردم هست چون اصلا نظم و انضباط در کشور نیست در هیچ زمینه ای
از واکنش بازار به خبر توافق همتی همه چیز مشخص می شود
بورس بازم شدپرچم بنگلادش متمایل به پرچم ترکیه!
قطردرحال ساخت ورزشگاهاوهتلهای متعدد وزیبابرای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲
عربستان ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان
دوبی ساخت بزرگترین شهرمسقف جهان
ایران جلسه مهم معاون رییس جمهورباکمسیونهای مجلس برای مهارقیمت تخم مرغ!!
چن وقت. پیش میگفتن نرخ واقعی دلار نباید بیشتر از هفت تومن باشه و حالا دلار ۱۸ تا ۲۲ تومن رو جا میندازن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
دقیقا .خیلی وقته آرزوی گران کردن دلار را داشتند ولی می ترسیدند از ملت .به یمن تحریم ها اینم حل شد.
وقتی دلار ۳هزار تومان بود حقوق ها بود۲ میلیون حالاکه دلار شده ۴۰ هزار تومان همتی همت کن بگو چند اخه ریاضیات خوبه
دلار شده ۳۲۰۰۰ تومان و سکه ۱۶٫۵ میلیون پراید شده ۱۳۰ میلیون مسکن هم که سربه فلک کشیده قیمت مایحتاج زندگی مردم روزانه درحال افزایشه ارزش سرمایه مردم دربورس هم هرروز تحلیل میره خوب دیگه چه اتفاقی باید بیافته که به غیرت مسوولین بخصوص مسوولین اقتصادی بربخوره وازمردم بخاطر ناتوانی در اداره کشور عذرخواهی کنند و استعفابدن ؟؟؟؟!!!!!
سلطان سكه، چقدر در افزايش قيمت سكه تاثير گذار بود كه اعدام شد. حالا كه سلطان اعدام شده تا حالا بيش از 400 درصد سكه گرانتر شده
ملت را به مرگ گرفتن که به تب راضی بشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر